Gå til innhold

Slutte å drikke


DSilva21

Anbefalte innlegg

Jeg starter denne da jeg må erkjenne at jeg drikker for mye og ofte, og dessverre også alene.

Jeg bor alene og har ingen som "følger med" på hva jeg driver med, noe som sannsynligvis har gjort det enda enklere for dette å skli ut i triste proporsjoner. 

Over nyttår klarte jeg å slutte i tre måneder. Jeg startet med yoga, mindfulness og utsatte meg for det jeg var redd for. Dette opplevde jeg mye suksess med, selv om det var veldig tøft. Jeg fikk mye mer energi, ble trøtt tidlig på kvelden og sov generelt godt. Folk kommenterte at jeg hadde sett veldig sliten ut, men nå hadde fått tilbake en glød i ansiktet. Dessverre røk dette ila påsken hvor det var en del ekstra "kos" og sammenkomster, og jeg havnet tilbake i det samme sporet som før.

Jeg er veldig fortvilet inni meg, og vet jeg må ta meg sammen igjen, hvis ikke går dette bare én vei. Derfor starter jeg denne tråden for å komme med jevnlige oppdateringer om hvordan det går. Jeg har lastet ned "slutta"-appen på nytt, og har planer om å begynne på nytt med mindfulness. Yoga har jeg fortsatt med siden nyttår.

Planen min nå er å fortelle mine nærmeste på nytt at jeg har sluttet, selv om jeg føler det er et nederlag å innrømme at jeg mislyktes (ikke at de ikke har merket det..).

Den største utfordringen min er at jeg sliter med å komme meg hjem på ettermiddagen etter jobb. Selv om jeg drar senere, er bussene fremdeles ganske fulle av folk, og jeg blir gående rundt på jakt etter noe å slå i hjel tiden med, i stedet for å møte min frykt og komme meg på kollektivtransporten. Jeg har gått mye i terapi for dette, men det er likevel utrolig vanskelig å gjennomføre dag etter dag, når man er sliten etter en lang dag og kroppen/hodet "ikke er klar for" eksponering. Oftere enn jeg liker ender jeg da opp med å ta en øl, som blir to, så tre, osv, for å takle hjemreisen, og plutselig har jeg gått fullstendig på trynet.

Jeg har også treningsstudio på vei hjem jeg til tider har brukt som tidtrøyte, noe jeg tror jeg kan prøve igjen noen dager i uka.

I denne omgang har jeg ikke særlig mer å skrive, men ville bare få startet dagboken med litt generell bakgrunn. Det er ikke noe alternativ å bare "kutte ned". Jeg kjenner meg så godt at jeg må slutte 100%. Føler meg ganske patetisk, men tror det kan hjelpe meg å dele ting her. Kanskje har også noen råd eller erfaringer å dele. :) 

I mellomtiden skal jeg bite tennene sammen og prøve å ta fatt på dette prosjektet på nytt. Jeg må klare det, og få ting på bedre kjøl igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 døgn uten. Har gått helt greit. Dro fint hjemover i dag uten noe tull. Meditert hver dag.

De to neste arbeidsdagene blir krevende, men da er det yoga en av kveldene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 6/11/2018 at 11:43 PM, Guidet Kvinne said:

Innom for å heie! Har du prøvd "Balance"-appen? 

 

Takk :) 

Nei, klarte ikke å finne den ved søk (iOS). Hvordan fungerer den? 

Ellers er jeg straks på 13 døgn. Det blir stadig færre tanker om å "kan jo bare ta én", "tenk så godt det hadde vært", osv. 

Selv om dagene har sine utfordringer med hjemreise osv, har det gått OK å stå i mot. Jeg føler meg en del lettere i kroppen og klarere i hodet. Deilig å våkne opp om morgenen og kun være litt trøtt. Prøver bare å få ned mest mulig her, så det går an å lese de dagene det eventuelt skjer noe som gjør at alt potensielt kan tippe over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...