Anonymbruker*** Skrevet mandag kl 17:18 #21 Del Skrevet mandag kl 17:18 Det er da få som farter mer enn de ultrarike. De eier jo fader meg både egne fly og øyer i assorterte ferieparadis. Øde har kanskje en definisjon av underklasse som ikke går på rikdom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:40 #22 Del Skrevet mandag kl 18:40 K.B. skrev (2 timer siden): Jo, han kan jo ikke male/tegne et menneske noen lunde anatomisk riktig. Har du sett selvportrettet hans? Handler god kunst om å male fotorealistisk? Anonymkode: 365a8...e96 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet mandag kl 18:50 #23 Del Skrevet mandag kl 18:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Handler god kunst om å male fotorealistisk? Anonymkode: 365a8...e96 Nei det er på ingen måte et absolutt krav. Men du kan finne kunstkritikere som ikke er spesielt imponert over Nerdrum familiens malerier, jeg orker ikke å bruke tid på å lete etter kilder nå, men Nerdrum, både far og sønn har begge fått en god dose negativ feedback på kunsten sin opp igjennom. Far har selvfølgelig vært innblandet i mange andre skandaler. Som en som faktisk har måtte lide seg gjennom noen år på samme Steinerskole som Nerdrum og sett malerier fra Rembrandt på nært hold, så imponerer ikke Nerdrum gutta noe særlig, at han lager drama hvert år ved høstutstillingen der han gråter krokodille tårene sine, så tenker jeg at vi skal gi andre kunstnere med langt mer talent mye av tiden i media som Nerdrum familien til nå har fått. Odd kommer fra et holdent hjem og klarer seg fint, la oss fokusere på noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:59 #24 Del Skrevet mandag kl 20:59 K.B. skrev (2 timer siden): så tenker jeg at vi skal gi andre kunstnere med langt mer talent mye av tiden i media som Nerdrum familien til nå har fått. Kan du gi meg noen navn på virkelig gode billedkunstnere. Har ikke noe greie på dette, kunne være gøy å utvide horisonten. Anonymkode: 365a8...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet i går, 00:39 #25 Del Skrevet i går, 00:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du gi meg noen navn på virkelig gode billedkunstnere. Har ikke noe greie på dette, kunne være gøy å utvide horisonten. Anonymkode: 365a8...e96 Du liker det du liker. Du får ta deg en tur på noen gallerier å se litt på hva som finnes der ute. Men det finnes i hvert fall langt flere billedkunstnere en Nerdrum familien og jeg tror du vil finne folk som er langt mer genuine enn Nerdrum klanen som i all hovedsak ser ut til å leve av drama, da bildene alene ikke står på egne ben. Jeg er ingen ekspert, men kunst handler jo ofte ikke om hva som er fint, pent, spennende osv. Det handler jo i stor grad om investeringer og folk kjøper navnet, se på Warhol, synes du det er fett med bilde av en suppeboks på veggen som du har betalt drøye 100 millioner kroner for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:07 #26 Del Skrevet i går, 01:07 AnonymBruker skrev (På 8.6.2018 den 21.12): Er jo ikke helt galt det han sier heller da, men han bør se seg for god til å bruke uttrykket underklassen. Selv merker jeg at dem med god råd stresser mye mindre med den årlige sydenturen enn folk som strever med å få det til å gå rundt og absolutt må til Kreta eller Mallorca. "Øde forklarer at han mener folk drar på ferie for å føle at de har råd, og legger til han og faren ikke lever i denne tiden." Anonymkode: aa096...303 Det er jo uansett svært stigmatiserende overfor alle med middels god til litt dårlig råd som ønsker å dra på ferie. Dette er jo stort sett først og fremst snakk im interesser og prioriteringer. Nerdrumene er ikke så opptatt av å dra på ferie. Så fint for dem og penger spart. Det blir uansett utrolig arrogant å skylde sin manglende interesse for å dra på ferie med at ‘det er bare for underklassen’🙄 Hilsen ei ‘i underklassen’. Som jobber i feriene for å ha råd til å leve. Anonymkode: 172e8...404 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet i går, 01:24 #27 Del Skrevet i går, 01:24 K.B. skrev (9 timer siden): Jo, han kan jo ikke male/tegne et menneske noen lunde anatomisk riktig. Har du sett selvportrettet hans? For å være ærlig så jeg bare det i midten 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet i går, 01:36 #28 Del Skrevet i går, 01:36 (endret) Feil post Endret i går, 01:39 av anonym 4545 feil post Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet i går, 01:43 #29 Del Skrevet i går, 01:43 Margit777 skrev (19 minutter siden): For å være ærlig så jeg bare det i midten 🙈 😆😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet i går, 01:54 #30 Del Skrevet i går, 01:54 Jeg følger ikke med på Nerdrum-familien (liker kunsten deres btw), men jeg synes utsagnet i overskriften har et slags poeng... Jeg ville ikke brukt ordet "underklassen", men ferie har jo noe utrolig konformt, A4 og kjedelig over seg. Alle skal gjøre det samme og reise til de samme stedene, samtidig. Det er ungeskrik og hyl overalt, køer på veiene, på flyplassene, på strendene, hotellene. Alle poster de samme paraplydrink- og bassengkant-bildene. Har ikke folk bedre fantasi enn som så? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:35 #31 Del Skrevet i går, 02:35 Knirke skrev (36 minutter siden): Jeg følger ikke med på Nerdrum-familien (liker kunsten deres btw), men jeg synes utsagnet i overskriften har et slags poeng... Jeg ville ikke brukt ordet "underklassen", men ferie har jo noe utrolig konformt, A4 og kjedelig over seg. Alle skal gjøre det samme og reise til de samme stedene, samtidig. Det er ungeskrik og hyl overalt, køer på veiene, på flyplassene, på strendene, hotellene. Alle poster de samme paraplydrink- og bassengkant-bildene. Har ikke folk bedre fantasi enn som så? Mulig konformt. Men det å kunne reise der alle vil reise på tidspunktet alle vil reise er dyrt. Så sånn sett så er det vel de som har god råd som kan være konforme. Det gjelder spesielt om man er barnefamilie. Om man kun er er en voksen person som betaler for seg selv så blir ting selvsagt mye mer overkommelig. Men selv en svært enkel ferie kan bli svært dyr om man skal ha med barn, reise i fellesferien og reise til stedene alle andre vil reise. Det er dyrt å leve A4-livet. Anonymkode: d4e47...35b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:47 #32 Del Skrevet i går, 02:47 Knirke skrev (46 minutter siden): Jeg følger ikke med på Nerdrum-familien (liker kunsten deres btw), men jeg synes utsagnet i overskriften har et slags poeng... Jeg ville ikke brukt ordet "underklassen", men ferie har jo noe utrolig konformt, A4 og kjedelig over seg. Alle skal gjøre det samme og reise til de samme stedene, samtidig. Det er ungeskrik og hyl overalt, køer på veiene, på flyplassene, på strendene, hotellene. Alle poster de samme paraplydrink- og bassengkant-bildene. Har ikke folk bedre fantasi enn som så? Så du er selv en sånn original som varer reiser på ferie til dit ingen skulle tru at nokon skulle finne på å dra på ferie ? Jeg jobba en gang med en sånn fyr. Hans idé om ferie var mer andres idé om en skummel straff, eller max noe som kunne vært gøy å se på avstand på et reiseprogram. Han hadde skikkelig god fantasi han. Har sikkert spist mye stekt maur og haiket med folk på steder utenfor kartet. Nerdrums har bolig i Sverige og reiser dit regelmessig i fint vær. De vil bare ikke ha på seg at dette skal hete "ferie på hytta". For de maler jo og filosoferer jo der, også. Anonymkode: 13314...aec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #33 Del Skrevet i går, 06:04 Vi tar ferie fordi det er en forventning fra samfunnet. Ingen av oss er interessert i det og burde heller ikke tatt oss råd, men for at barna skal slippe å sitte med et kjedelig svar etter ferien som ikke er innafor blandt andre så må vi. Det er mye gøy man kan gjøre uten å reise bort, men heller ikke det er godt nok. Det verste er de som anser seg selv som overklassen, og har mulighet til å gjøre det dyrest og flottest mulig i ferien. Jeg er absolutt for at folk skal få kose seg i ferien, men ikke gjør det til en konkurranse. Til de som mener at skolen ikke lenger snakker om ferie i klassene så vil jeg si at de bare har endret spørsmålet fra "Hvor har du vært i ferien?" til "Hva har du gjort i ferien?" På toppen snakker selvsagt barn sammen om disse tingene og det er der det starter en klasseforskjell. Anonymkode: 95501...297 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #34 Del Skrevet i går, 06:09 Knirke skrev (4 timer siden): Jeg følger ikke med på Nerdrum-familien (liker kunsten deres btw), men jeg synes utsagnet i overskriften har et slags poeng... Jeg ville ikke brukt ordet "underklassen", men ferie har jo noe utrolig konformt, A4 og kjedelig over seg. Alle skal gjøre det samme og reise til de samme stedene, samtidig. Det er ungeskrik og hyl overalt, køer på veiene, på flyplassene, på strendene, hotellene. Alle poster de samme paraplydrink- og bassengkant-bildene. Har ikke folk bedre fantasi enn som så? For et merkelig utsagn. Dessverre - får man vel si - sprer turismen seg overalt, så alle reiser ikke de samme stedene. Du har et veldig snevert bilde av ferie? Ferie er også fotturer i fjellet innen- og utenlands, utforsking av museer og historiske steder, besøk hos venner og familie, loffing i fjerne verdensdeler, øyhopping og seilturer, og mye mye mer. Anonymkode: 0fe78...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 22 timer siden #35 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du er selv en sånn original som varer reiser på ferie til dit ingen skulle tru at nokon skulle finne på å dra på ferie ? Jeg jobba en gang med en sånn fyr. Hans idé om ferie var mer andres idé om en skummel straff, eller max noe som kunne vært gøy å se på avstand på et reiseprogram. Han hadde skikkelig god fantasi han. Har sikkert spist mye stekt maur og haiket med folk på steder utenfor kartet. Nerdrums har bolig i Sverige og reiser dit regelmessig i fint vær. De vil bare ikke ha på seg at dette skal hete "ferie på hytta". For de maler jo og filosoferer jo der, også. Anonymkode: 13314...aec Jeg har reist mye tidligere, på backpacking og seilturer i flere måneder av gangen, men jeg har aldri kalt det "ferie". "Dannelsesreise" hadde vel mer vært i Øde Nerdrums ånd å kalle det. Å dra på hytta kaller jeg "hyttetur". AnonymBruker skrev (4 timer siden): For et merkelig utsagn. Dessverre - får man vel si - sprer turismen seg overalt, så alle reiser ikke de samme stedene. Du har et veldig snevert bilde av ferie? Ferie er også fotturer i fjellet innen- og utenlands, utforsking av museer og historiske steder, besøk hos venner og familie, loffing i fjerne verdensdeler, øyhopping og seilturer, og mye mye mer. Anonymkode: 0fe78...921 Jeg snakker om ferie som i å reise bort til varmere strøk, bo på hotell og spise på restaurent. Besøke turistfeller som Dyreparken eller Legoland i skoleferien. Det de fleste forbinder med ferie. Jeg går mye i fjellet selv, men jeg sier ikke at jeg har vært på "ferie" når jeg har gått opp på et fjell og ned igjen. Ei heller når jeg har vært på et museum eller dratt en helg til en storby. En overnatting hos familien som bor i en annen by er heller ikke det jeg kaller ferie. Da jeg var liten dro vi på ferie hele familien: Bilferie i Norge, Finland og Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #36 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan du gi meg noen navn på virkelig gode billedkunstnere. Har ikke noe greie på dette, kunne være gøy å utvide horisonten. Anonymkode: 365a8...e96 Jeg elsker kunsten til Barbora Kysilkova. Anonymkode: 25b5b...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #37 Del Skrevet 22 timer siden Jeg lar meg imponere av at en mann på 80 står oppreist og maler dag ut og inn og samtidig velger å undervise og veilede unge kunstnere i den teknikken han tydelig behersker. Er jo fordi han brenner for noe, og da trenger man ikke ferie fra dette arbeidet, man tar det med seg hvor enn man er. Anonymkode: 4b173...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå