Gå til innhold

Jeg ble truet på livet, venninne bare så på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hei!

Dette er mitt tredje innlegg om hendelsen. Historie gjort kort: gift venninne rotet med min FF på byn og tok han med hjem til meg etter at jeg hadde sittet og ventet på henne. Jeg ble rasende og skrek han skulle komme seg ut, det endte med at han heiv meg ned i gulvet, presset hodet mitt mot gulvet og truet meg på livet. Jeg holdt på å svime av og har blåmerker over hele meg. Venninnen min prøvde å få han av meg, men ga opp. Hu ringte politiet og satt bare hysterisk og SÅ PÅ at han presset hodet mit ned mens jeg sa jeg ikke fikk puste. Dette varte i hvertfall fem minutter og føltes lenge! 

Hvem SER PÅ DETTE? Jeg syntes det bare er høl i huet at hun ga opp! Greit hun ringte politiet, men som hun sa til politiet: han kan drepe hu. Det er snakk om sekunder! 

Ja, det var snakk om livet mitt og hu bare satt der?!

 

 

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva fadern mener du at hun skulle gjort?? Hun prøvde jo å hjelpe. Skulle hun funnet en kniv og knivstukket han? Slått løs med en balltre? Hun var nok i tilleg i sjokk over det som skjedde å da er det ikke alltid man klarer å gjøre det som gjerne trengs. Jeg syns du får ta å roe ned litt å se hvor skummelt dette også var for henne! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

Evt hun var i sjokk! 

Anonymkode: ba5d4...5f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

Nettopp! 

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok at hun hjalp så godt hun kunne. Hu. var nok også i sjokk, og om det ikke hjalp å prøve å dytte han av deg så var det ikke så mye mer hun kunne ha gjort. Ikke alle har slike reflekser at de er i stand til å skade noen på impuls (slått han i hodet med noe etc). Alle reagerer ulikt i traumatiske situasjoner.

jeg reagerer mer på det at venninnen din har emosjonelt sviktet deg ved å rote med en fyr du likte, samt at hun er utro mot mannen sin. Det sier mye mer om henne som person enn hvordan hun oppførte seg under voldsepisoden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg satt hardt mot hardt, jeg hadde fortalt henne hvor fucka hun har oppført seg og at oppførselen hennes ehentlig har vært helt utilgivelelig. Men st du kanskje kan vurdere å tilgi henne dersom hun innrømmer sine feil og viser at hun er lei seg. Hvis hun ikke gjør det så er hun ikke en venn. Hun bryr seg ikke om deg da. 

Endret av Occulta
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Occulta skrev:

Jeg tror nok at hun hjalp så godt hun kunne. Han var nok også i sjokk, og om det ikke hjalp å prøve å dytte han av deg så var det ikke så mye mer hun kunne ha gjort. Ikke alle har slike reflekser at de er i stand til å skade noen på impuls (slått han i hodet med noe etc). Alle reagerer ulikt i traumatiske situasjoner.

jeg reagerer mer på det at venninnen din har emosjonelt sviktet deg ved å rote med en fyr du likte, samt at hun er utro mot mannen sin. Det sier mye mer om henne som person enn hvordan hun oppførte seg under voldsepisoden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg satt hardt mot hardt, jeg hadde fortalt henne hvor fucka hun har oppført seg og at oppførselen hennes ehentlig har vært helt utilgivelelig. Men st du kanskje kan vurdere å tilgi henne dersom hun innrømmer sine feil og viser at hun er lei seg. Hvis hun ikke gjør det så er hun ikke en venn. Hun bryr seg ikke om deg da. 

Hu angrer, men jeg vet ikke om jeg klarer å tilgi dette. Jeg har slitt med å bli overkjørt hele livet og sette grenser, så føler at jeg bare fortsetter å være en dørmatte hvis jeg tilgir dette.

Ts.

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

Jeg klandrer henne ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hu angrer, men jeg vet ikke om jeg klarer å tilgi dette. Jeg har slitt med å bli overkjørt hele livet og sette grenser, så føler at jeg bare fortsetter å være en dørmatte hvis jeg tilgir dette.

Ts.

Anonymkode: d4829...b53

Jeg forstår. Jeg har også tilgitt enorme svik av folk rundt meg. Og det gjør at jeg tenker at jeg ikke har respekt for meg selv, det er vondt. Helt ærlig så høres hun ikke ut som en god person og om du ikke er komfortabel med å kutte henne tvert så kan du fase henne ut over tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Occulta skrev:

Jeg forstår. Jeg har også tilgitt enorme svik av folk rundt meg. Og det gjør at jeg tenker at jeg ikke har respekt for meg selv, det er vondt. Helt ærlig så høres hun ikke ut som en god person og om du ikke er komfortabel med å kutte henne tvert så kan du fase henne ut over tid...

Ja, jeg føler at jeg fikk se en ny side av henne her. Alkohol er ikke en unnskyldning! Det er det hun sier, at hun ikke husker. Jeg går for å fase henne ut. 

Er det jeg også tenker, at hvis jeg fortsetter å være med henne så mister jeg resepekten for meg selv. 

Ts

Anonymkode: d4829...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med å være i sjokk... jeg var selv i en livsfarlig situasjon en gang og ble fullstendig handlingslammet av sjokk. Hele taket i huset mitt brant og trappen ned til bakgården brant, men der sto jeg og visste ikke hvilken jakke jeg skulle ta på meg, også fniste jeg litt... nesten som om jeg ikke oppfattet at det sto om sekunder for å komme seg ut. En annen person skrek meg i trynet å sa at jeg måtte løpet samtidig som hun dyttet meg hardt ut døren. Hadde jeg vært alene så vet jeg ikke hva som hadde skjedd. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo prøvd andre måter å dytte han vekk på. Her virker det som hun kun prøvde en metode og gav opp fort!

Anonymkode: 5e8c4...a85

Nei. Han hadde sikkert bare gitt henne en knyttneve eller slengt henne vekk. Hun så seg nok som sjangseløs og det var riktig resonert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg klandrer henne ikke. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 5e8c4...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er bare handlekraftige og andre er ikke, sånn er det bare. En annen hadde kanskje slått han i svime med det hun kunne finne og deretter ringt politiet. 

Anonymkode: abd01...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bystander effect? Hva blir det på norsk? Tilskuereffekt eller noe slikt?

Du ser noe fælt og klarer ikke å reagere. "fenomenet" er vanligere når det er flere tilskuere, men kan også komme når du står alene. Her er det vanlig å være forvirret over hvorfor man ikke grep inn selv i etterkant.

Anonymkode: 0ed01...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun prøvde å få han av deg, så ringte hun politiet... det var jo helt riktig gjort! 

Hun kunne kanskje også forsøkt å få tak i annnen hjelp,  men hun haddejo ikke hatt sjangs mot han om hun skulle prøvd å sloss med han. Hun kunne også risikert å blitt skadet selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hei!

Dette er mitt tredje innlegg om hendelsen. Historie gjort kort: gift venninne rotet med min FF på byn og tok han med hjem til meg etter at jeg hadde sittet og ventet på henne. Jeg ble rasende og skrek han skulle komme seg ut, det endte med at han heiv meg ned i gulvet, presset hodet mitt mot gulvet og truet meg på livet. Jeg holdt på å svime av og har blåmerker over hele meg. Venninnen min prøvde å få han av meg, men ga opp. Hu ringte politiet og satt bare hysterisk og SÅ PÅ at han presset hodet mit ned mens jeg sa jeg ikke fikk puste. Dette varte i hvertfall fem minutter og føltes lenge! 

Hvem SER PÅ DETTE? Jeg syntes det bare er høl i huet at hun ga opp! Greit hun ringte politiet, men som hun sa til politiet: han kan drepe hu. Det er snakk om sekunder! 

Ja, det var snakk om livet mitt og hu bare satt der?!

 

 

Anonymkode: d4829...b53

"Hu bare satt der?" Nei, det gjorde hun ikke. Hun gjorde noe fornuftig og ringte politiet i tillegg til å være i sjokk. Alle reagerer ulikt når de er i sjokk. Vær glad hun ringte etter hjelp du, ellers hadde du vel blitt banket til døde av mannen.. Du burde takke henne i stedet.

Hva mener du hun skulle gjort da? Prøvd å få han vekk? Han er sikkert mye sterkere enn henne, og klarer å håndtere dere begge samtidig. Du som ligger forslått på bakken/gulvet, og som ikke kan gjøre så mye motstand, og bruke tiden på å slå ned venninna di, og plutselig ligger dere begge der..  Risikere at hun selv blir et offer, eller ringe etter hjelp? Hva synes du er mest fornuftig?

Jeg ville heller reagert på hvem som rota seg borti hvem situasjonen. Du burde skaffe deg hjelp..noen å prate med...

Anonymkode: e0f21...b8b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, herregud. Det var vel flere på denne festen din? Hun ringte politiet i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 5e8c4...a85

Han kunne finne på å gjøre noe mot henne også.

Uansett problemet her er at hun var utro og ikke tok hensyn til dine følelser heller, det der andre der som du syter om nå er ikke noe du kan ta henne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...