AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #61 Skrevet 19. juni 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Håper Norge innfører samme lov som Italia om at det ikke er lov å kjøre vegetar/vegansk kosthold for barn. Anonymkode: f5876...12d Da forskning viser at barn kan vokse opp på planter, så er det ingen grunn til å innføre en lov basert på følelser der man synes det er teit at noen gjør det. Vi kan ikke begynne vedta lover bare fordi vi føler noe er teit Anonymkode: e8e91...837 4
Gjest -Willow Skrevet 19. juni 2018 #62 Skrevet 19. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper Norge innfører samme lov som Italia om at det ikke er lov å kjøre vegetar/vegansk kosthold for barn. Anonymkode: f5876...12d Ja, for de lider sånn av fedme, diabetes, kreft og andre livsstilssykdommer. Nei vent, det er det de som spiser mye kjøtt som gjør!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #63 Skrevet 19. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Heie dobbeltmoralen. Dere gjør en kjempejobb!! Anonymkode: f5876...12d Hva mener du med det? Jeg har null moralske problemer med å spise noen dyr i året utover at jeg gjerne skulle skutt dem selv fordi jeg syns prisen for rent kjøtt er så høy at jeg ofte velger bearbeidet kjøtt som ikke like effektive ernæringsmessig. Selv om jeg spiser en overvekt av platebasert mat, der jeg i tillegg legger vekt på jernholdige grønnsaker og spiser kjøtt får jeg i meg for lite jern i kosten. Det kunne ikke falt meg inn å spise meg syk ved å redusere jerninntaket mitt ytterligere for å spare noen dyr. Anonymkode: 34a68...033
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #64 Skrevet 19. juni 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper Norge innfører samme lov som Italia om at det ikke er lov å kjøre vegetar/vegansk kosthold for barn. Anonymkode: f5876...12d Nå er det faktisk slik at det lovforslaget aldri slo gjennom i Italia, nettopp fordi det helt idiotisk. Vegansk kosthold for barn går an, og vegetarisk kosthold for barn går i alle fall an. Veganere og vegetarianere er også gjerne mer påpasselige med å få i seg sunn og næringsrik mat for å unngå mangler, samt å følge opp med å ta blodprøver regelmessig. Anonymkode: 98564...c8b 3
Stueloff Skrevet 19. juni 2018 #65 Skrevet 19. juni 2018 Har vært vegetarianer i 12 år, og det er enkelte ting jeg savner av og til. F.eks. hvis jeg lukter bacon eller sitter med noen som spiser fiskegrateng. Men aldri har fristelsen vært så stor at jeg har vurdert å spise det.
Inwe Skrevet 19. juni 2018 #66 Skrevet 19. juni 2018 (endret) Nå har jeg vært veganer i ca 2 dager, har ikke spist kjøtt siden fredag, men måtte spise opp egg og ost da jeg ikke har verdens beste økonomi. Så akkurat nå savner jeg ingenting. MEN jeg vet jeg kommer til å savne laks, vilt og ost. Sånn ellers tror jeg ikke jeg kommer til å savne så mye. Jeg elsker mat og har allerede ofte valgt vegetar-/veganversjonen når jeg spiser ute da det ofte smaker mer og bedre. Endret 19. juni 2018 av Inwe 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #67 Skrevet 19. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du med det? Jeg har null moralske problemer med å spise noen dyr i året utover at jeg gjerne skulle skutt dem selv fordi jeg syns prisen for rent kjøtt er så høy at jeg ofte velger bearbeidet kjøtt som ikke like effektive ernæringsmessig. Selv om jeg spiser en overvekt av platebasert mat, der jeg i tillegg legger vekt på jernholdige grønnsaker og spiser kjøtt får jeg i meg for lite jern i kosten. Det kunne ikke falt meg inn å spise meg syk ved å redusere jerninntaket mitt ytterligere for å spare noen dyr. Anonymkode: 34a68...033 Ville du tenkt på meg som en bedre person om jeg fortalte deg at jeg skulle ønske jeg kunne drepe en hjort eller en hund? Jeg synes det er så rart når mennesker tror at det er positivt at de selv går ut og dreper dyr. "Ja, jeg klarer fint å se et livredd dyr i øynene og drepe det uten å føle noe". Altså, gir det et bra inntrykk av deg som person til andre mennesker? Skal sies at jeg hadde jernmangel da jeg spiste leverpostei og kjøtt hver eneste dag. Sannsynligvis kan kroppen til en viss grad tilpasse opptak av næringsmidler. Man ser for eks at veganere som har 30% mindre inntak av omega 3, så hadde de bare ca 10% mindre i kroppen. Så kroppen tilpasset seg mindre inntak av omega 3 og tok det opp mer effektivt enn de som spiste for eks fisk Dette gjelder nok de fleste næringsmidler, kroppen din er ganske motstandsdyktig og tilpasningsdyktig. Om man spiser mye grønne linser på plantebasert diett får man i seg mye jern Anonymkode: e8e91...837
Gjest Overrasket Skrevet 19. juni 2018 #68 Skrevet 19. juni 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Håper Norge innfører samme lov som Italia om at det ikke er lov å kjøre vegetar/vegansk kosthold for barn. Anonymkode: f5876...12d Det er ingen slik lov i Italia. Det var et lovforslag som en enkelt representant til nasjonalforsamlingen foreslo for to år siden, men loven ble selvsagt aldri vedtatt. Det man sliter med blant italienske barn er ikke vegetarisk kosthold, men at det tradisjonelle kostholdet i landet mer og mer blir tilsidesatt til fordel for et typisk fastfood-kosthold.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2018 #69 Skrevet 19. juni 2018 Nei, jeg savner ikke kjøtt. Hvis jeg hadde hatt lyst på kjøtt så hadde jeg spist det. Men fra det øyeblikket det gikk opp for meg hva slags lidelse det medfører for dyrene så har det aldri fristet meg igjen. Blir uvel av tanken. Anonymkode: d5f3c...ba7
FantasDick Skrevet 19. juni 2018 #70 Skrevet 19. juni 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper Norge innfører samme lov som Italia om at det ikke er lov å kjøre vegetar/vegansk kosthold for barn. Anonymkode: f5876...12d Som flere har påpekt er det selvsagt ikke forbudt å la italienske barn spise plantebasert - noe annet hadde tatt seg ut!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå