Gå til innhold

Hvorfor er menn oftere homofobisk og transfobisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at alle er det, jeg kjenner menn som er ganske hyggelige, men når man leser artikler om homofile eller transpersoner så kryr kommentarfeltet av negative kommentarer fra menn. 

Kvinner som kommenterer er positive og hyggelige, mens minst 80% av kommentarene fra menn er stygge og nedlatende. 

Hvorfor? :(  

Anonymkode: 97210...1be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi menn oftere enn kvinner er konservative.

Anonymkode: 08e26...4be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i transfobisk da? Jeg ser mange kvinner slenger rundt seg med "hater transer" eller "transfob" bare fordi man er uenig i at man kan finne på sitt eget kjønn, fremfor å forholde seg til virkelighetens to kjønn.

Anonymkode: 12027...256

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn generelt liker ikke at noen skal ha de samme rettighetene som de selv. Være seg kvinner eller andre.

Anonymkode: cff00...e18

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterofile menn er den sterkeste sosiale og politiske gruppen som står best stilt i verden. Men desverre er de så påvirket av patriarkatiske holdninger og virkelig bare eeelsker å se ned på alt som er "feminint" i deres øyne. Det gjelder alt fra kvinner til homofile og transpersoner. For i deres øyne er femimint/kvinnelig synonymt med å være mindre verdt og mindre respektert. 

Løsning: Knus patriarkatet og aktivt lev og spre feministiske holdninger for å sørge for at menn og kvinner ikke blir undertrykt på denne måten lenger. Stå opp mot all urett. Sett disse fjottene på plass! Det vil ta tid men det skal skje ❤

Anonymkode: 0694b...986

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot transer, men er fordi jeg tenner på dem, å liker å ha sex med dem. Men homofile kan de ha for meg. Høres helt idiotisk ut, men sånn er jeg bare. Tenner ikke på menn.

Anonymkode: 67d87...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ingen menn som er slik, men har sett kommentarer som du nevner. Homo ble jo brukt som et skjellsord og var et stempel man ikke måtte få på seg før iallfall, kanskje det bidrar til en usikkerthet og avvisning fra de som har slike holdninger. 

Min bror har utdannelse i sosiologi, han er en filosof som er åpent for alt og leser mye om mennesker i alle lag. Han ønsker å arbeide med innvandrere og integrering, dømmer ingen, men transemiljøet er noe han stusser over. Det er noe som ikke stemmer når det gjelder kjønn og identitet, tenker han. Han tror at hvis kjønnsrollene vi gir barna fra så tidlig av forsvinner, så vil ikke dette med transpersoner være en greie. Si f.eks en gutt elsker dukker og å gå med kjole, men får vite at sånt er for jenter. Da tenker jo han at han sikkert er jente, siden han føler så sterkt for de tingene. Eller så ønsker han å være jente slik at han får lov uten å dømmes. Så voksee han opp og ønsket om å være jente er så integrert i han at han skifter kjønn. Hva om han fikk vokse opp som bare en gutt som liker dukker og kjoler og ingen noensinne hadde sagt til han at de tingene var jentete? Verden hadde kanskje sett litt annerledes ut da. 

Det ble langt. Jeg kjeder meg og har få å snakke med for tida. 

Anonymkode: d2aca...052

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ingen menn som er slik, men har sett kommentarer som du nevner. Homo ble jo brukt som et skjellsord og var et stempel man ikke måtte få på seg før iallfall, kanskje det bidrar til en usikkerthet og avvisning fra de som har slike holdninger. 

Min bror har utdannelse i sosiologi, han er en filosof som er åpent for alt og leser mye om mennesker i alle lag. Han ønsker å arbeide med innvandrere og integrering, dømmer ingen, men transemiljøet er noe han stusser over. Det er noe som ikke stemmer når det gjelder kjønn og identitet, tenker han. Han tror at hvis kjønnsrollene vi gir barna fra så tidlig av forsvinner, så vil ikke dette med transpersoner være en greie. Si f.eks en gutt elsker dukker og å gå med kjole, men får vite at sånt er for jenter. Da tenker jo han at han sikkert er jente, siden han føler så sterkt for de tingene. Eller så ønsker han å være jente slik at han får lov uten å dømmes. Så voksee han opp og ønsket om å være jente er så integrert i han at han skifter kjønn. Hva om han fikk vokse opp som bare en gutt som liker dukker og kjoler og ingen noensinne hadde sagt til han at de tingene var jentete? Verden hadde kanskje sett litt annerledes ut da. 

Det ble langt. Jeg kjeder meg og har få å snakke med for tida. 

Anonymkode: d2aca...052

Interessant. Mener broren din at hvis mennesker ikke ble påtvunget kjønn sosialt at transpersoner ikke ville opplevd dysmorfofobi? Fordi noen vil bare kle seg og identifisere seg som de vil, men andre opplever at kroppen deres er feil og vil endre på den. 

Anonymkode: 97210...1be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Menn generelt liker ikke at noen skal ha de samme rettighetene som de selv. Være seg kvinner eller andre.

Anonymkode: cff00...e18

Så det er derfor menn var med i bresjen for å gi kvinner stemmerett så raskt de kunne? Dvs så raskt den jevne mann fikk stemmerett så gikk det ikke mer enn noen få år før man hadde fått innført dette for kvinner også. Dere feminister altså, hvorfor så fulle av hat?
 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Heterofile menn er den sterkeste sosiale og politiske gruppen som står best stilt i verden. Men desverre er de så påvirket av patriarkatiske holdninger og virkelig bare eeelsker å se ned på alt som er "feminint" i deres øyne. Det gjelder alt fra kvinner til homofile og transpersoner. For i deres øyne er femimint/kvinnelig synonymt med å være mindre verdt og mindre respektert. 

Løsning: Knus patriarkatet og aktivt lev og spre feministiske holdninger for å sørge for at menn og kvinner ikke blir undertrykt på denne måten lenger. Stå opp mot all urett. Sett disse fjottene på plass! Det vil ta tid men det skal skje ❤

Anonymkode: 0694b...986

Hetrofile menn er bare slått av hvite kvinner på den sosiale rangstigen her i verden, så det er ironisk at du som hvit kvinne kommer og klager over hetrofile menn :fnise:

Men nå som jeg ser hvordan en feminist tenker og hvor mye feminister hater menn så er det santens meg ikke så rart at de fleste ikke vil ta i dere med ildtang engang. Huff

Anonymkode: 12027...256

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er derfor menn var med i bresjen for å gi kvinner stemmerett så raskt de kunne? Dvs så raskt den jevne mann fikk stemmerett så gikk det ikke mer enn noen få år før man hadde fått innført dette for kvinner også. Dere feminister altså, hvorfor så fulle av hat?

Anonymkode: 12027...256

Noen få år? Menn fikk stemmerett i 1885 så lenge de betalte 500 kroner i skatt. Altså så lenge de var voksne, arbeidene menn, så hadde de medbestemmelse. Fra 1900 så hadde alle menn stemmerett. 
Kvinner hadde ikke stemmerett før 1913, og det var etter mange år med kamp for retten til å stemme. 

Ja, noen menn støttet kvinnene i denne kampen, men de store forkjemperne for kvinners rett til å stemme var kvinner, Gina Krogh for eksempel. Hvis menn generelt hadde vært så jævla positive til at kvinner skulle få stemme, så hadde det ikke tatt så lang tid. Jeg har personlig lest begrunnelsene kvinner fikk gang på gang når mannfolkene stemte om kvinner skulle anses som likeverdig, og det er bare deprimerende. 

Anonymkode: 97210...1be

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Mener broren din at hvis mennesker ikke ble påtvunget kjønn sosialt at transpersoner ikke ville opplevd dysmorfofobi? Fordi noen vil bare kle seg og identifisere seg som de vil, men andre opplever at kroppen deres er feil og vil endre på den. 

Anonymkode: 97210...1be

Vi hadde en god prat om det i vinter, men jeg har ikke detaljert oversikt over hele ideen hans, dessverre.

Anonymkode: d2aca...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heterofile menn er den sterkeste sosiale og politiske gruppen som står best stilt i verden. Men desverre er de så påvirket av patriarkatiske holdninger og virkelig bare eeelsker å se ned på alt som er "feminint" i deres øyne. Det gjelder alt fra kvinner til homofile og transpersoner. For i deres øyne er femimint/kvinnelig synonymt med å være mindre verdt og mindre respektert. 

Løsning: Knus patriarkatet og aktivt lev og spre feministiske holdninger for å sørge for at menn og kvinner ikke blir undertrykt på denne måten lenger. Stå opp mot all urett. Sett disse fjottene på plass! Det vil ta tid men det skal skje ❤

Anonymkode: 0694b...986

For en ufattelig fordummende generalisering du bedriver her. Dette er radikal destruktiv identitetspolitikk som hverken kvinner, menn, transer eller homser er tjent med.

Mennesker bør dømmes ut fra deres individuelle karakter, meninger og holdninger. Innlegget ditt er et levende bevis på hvor utdatert feminisme er. Og hvordan feminisme har blitt omformet til ideologi som demoniserer menn. 

Du burde i det minste være klar over at du lever i et totalt oppkonstruert fantasiverden. Jeg er rimelig sikker på at de fleste som leser dette aldri har møtt denne kvinnehatende arketypiske stråmannen du beskriver med innlegget ditt. Du høres ut som en sint, bitter og foraktfull person. HELDIGVIS er det færre og færre kvinner som faller for disse latterlige brune konspirasjonsteoriene dere radikale ideologer predikerer.  

Anonymkode: 87394...64b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange menn er veldig usikre på seg selv ettersom såpass mange er redde for å bli homofile av å snakke med en transe, eller at homofile menn puler alt som kan gå, så enhver homofil mann vil komme til å hoppe på dem og pule dem i rumpa (som igjen vil gjøre disse stakkars heterofile mennene homofile, og da er livet deres ødelagt). En urealistisk frykt for ting de ikke vet noe om.

Anonymkode: d0130...bb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min teori, som i noen grad understøttes av forskningen: Det er flere menn som faller utenfor enn kvinner (dvs. med tanke på utdannelse, jobb, karriere, kjæreste/familie etc.) og de som gjør det, har en sterkere tendens til å tekkes mot mer ekstreme miljøer der man finner andre, og der man sammen utvikler mer ekstreme meninger. Det er mange radikale miljøer som startet på denne måten. 

Anonymkode: 9d45c...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2018 at 9:22 PM, AnonymBruker said:

Fordi menn oftere enn kvinner er konservative.

Anonymkode: 08e26...4be

Og mindre konfliktskye.

Anonymkode: b823a...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.6.2018 den 4.17, AnonymBruker skrev:

Heterofile menn er den sterkeste sosiale og politiske gruppen som står best stilt i verden. Men desverre er de så påvirket av patriarkatiske holdninger og virkelig bare eeelsker å se ned på alt som er "feminint" i deres øyne. Det gjelder alt fra kvinner til homofile og transpersoner. For i deres øyne er femimint/kvinnelig synonymt med å være mindre verdt og mindre respektert. 

Faen for en latterlig kommentar.

 

Anonymkode: 19115...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist for verdenssamfunnet at vi ikke har politikere av dette kaliberet i dag.

Mange mener at hovedårsaken til at hvorfor Trump vant det amerikanske presidentvalget var fordi at majoriteten av amerikanerne var lei av politisk korrekthet (Aka: Obama, Hillary, Trudeau, Stoltenberg eller Støre). Trump og Putin viser at det fortsatt finnes håp i den politiske verdenen. 

Anonymkode: 19115...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2018 den 4.17, AnonymBruker skrev:

Heterofile menn er den sterkeste sosiale og politiske gruppen som står best stilt i verden. Men desverre er de så påvirket av patriarkatiske holdninger og virkelig bare eeelsker å se ned på alt som er "feminint" i deres øyne. Det gjelder alt fra kvinner til homofile og transpersoner. For i deres øyne er femimint/kvinnelig synonymt med å være mindre verdt og mindre respektert. 

Løsning: Knus patriarkatet og aktivt lev og spre feministiske holdninger for å sørge for at menn og kvinner ikke blir undertrykt på denne måten lenger. Stå opp mot all urett. Sett disse fjottene på plass! Det vil ta tid men det skal skje ❤

Anonymkode: 0694b...986

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0c391...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...