Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

brukte p-piller i flere år, men etter å ha fått to unger(og vil ikke ha flere) har jeg slutta. Føler rett og slett på meg at det ikke er helt bra å proppe kroppen full av hormoner og allt mulig rart. Også la jeg på meg masse, selv om jeg bytta merke, og masse andre bivirkninger... hadde ikke gubben sterilisert seg så ville jeg kjøpt meg slik eggløsningstestapparat som man måler tempen med hver dag og får grønt og rødt lys...

heller mensen enn kroppen full av ting som ikke er bra for meg! (men kunne man operert ut hele dritten og blitt kvitt mensen forever, uten at det gav konsekvenser som alt for tidlig overgangsalder og slikt skulle jeg gjort det glatt!)

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Det vet jeg selvfølgelig.

P-piller er ille nok, om man ikke skal fjerne hele greia.

Blødningen man får når man går på p-piller er da ingen naturlig blødning den heller. Siden den ikke har noen hensikt, slik en naturlig menstruasjon har, og det i tillegg ikke er skadelig å la være ha den, slipper jeg gladelig unna en ukes smerte og humørhelvete hver måned.

(Her er en artikkel om en undersøkelse som er foretatt, dessuten stoler jeg på gynekologen min, regner med at en erfaren lege vet bedre enn forumbrukerne her inne).

Gjest Bollerusk
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å tukle mer med kroppen min enn jeg allerede gjør.

Det er sikkert praktisk å ikke ha mensen, men totalt unaturlig, og jeg har faktisk mer enn nok av TID til å ha mensen. De som ikke har det bør nedprioritere andre ting, spør du meg.

Og det i tillegg ikke er skadelig å la være ha den,

Hvor mye vet vi om dette?

dessuten stoler jeg på gynekologen min, regner med at en erfaren lege vet bedre enn forumbrukerneher inne).

Jeg stoler ikke på at leger kan alt om dette her.

Jeg vet fra før av at de har en sterk tendens til å bruke "effektive" piller, som gir kortvarig effekt, men kanskje ikke spesielt god.

Dermed stoler jeg heller ikke på legene når de sier at kvinner ikke trenger å ha mensen - da stoler jeg mest på meg selv.

Det er ikke slik at legene aldri har tatt feil - det skjer, og jeg tror absolutt at dette er et slikt tilfelle.

Andre må selvfølgelig få tro hva de vil om det, og gjøre hva som helst med kroppen sin for min del.

Å stappe seg full av hormoner - det sier seg selv at dette ikke er sunt.

P-piller er heller ikke sunt, og dette er igjen enda verre.

79 kvinner i alderen 18 til 44 år deltok i studien. De ble tilfeldig delt i delt i to grupper. Deltakerne i den ene gruppen brukte p-piller på den vanlige måten. Kvinnene i den andre gruppen tok p-piller uten opphold. Alle ble fulgt opp grundig gjennom hele undersøkelsen som varte i et år.

Undersøkelsen varte i 1 år.

Det er dermed ikke forsket på langtidsvirkningene av å gå på p-piller - og ikke ha mensen - gjennom et helt liv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle medisiner må ha prøvekaniner.

Gjest Bollerusk
Skrevet

Ja, det var jo et godt argument. :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja' date=' det var jo et godt argument. :tunge1:[/quote']

Synes du ikke? De som ønsker det må gjerne gjøre det, men jeg ville ikke ha gjort det.

Gjest Bollerusk
Skrevet
Synes du ikke? De som ønsker det må gjerne gjøre det' date=' men jeg ville ikke ha gjort det.[/quote']

Nei, jeg synes tvert i mot det var et utrolig dårlig argument for at dette er sunt.

Ellers så må de jo selvfølgelig bare prøve det, ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ingen som har argumentert for at dette er sunt, men at det ikke er mer usunt enn p-piller.

Gjest Bollerusk
Skrevet
Det er ingen som har argumentert for at dette er sunt' date=' men at det ikke er mer usunt enn p-piller.[/quote']

Jo mer hormoner man stapper i seg, jo mindre sunt blir det jo - jo mer man tukler, jo mer ball.

Skrevet

Jeg er ikke noe glad i mensen, jeg har utrolig sterke menssmerter.

MEN!

Jeg vil ikke klusse mer med kroppen min. Har brukt p-sprøyte og halvveis ødelagt det meste, tror jeg. :roll:

15kg ekstra, null sexlyst, strekkmerker på magen og masse kviser. Det var noen av de bivirkningene jeg fikk av p-sprøyta.

Etter den tålte jeg ikke minipiller eller p-piller, så i dag bruker jeg heldigvis ikke hormonprevansjon.

Jeg kommer aldri til å anbefale noen å i det heletatt bruke hormoner for å utsette/slippe mensen.

Skrevet

Jeg kommer til å anbefale folk å utsette mensen med Yasmin p-piller. Har ikke hatt noen bivirkninger med den.

Men hva man gjør med sin egen kropp er heldigvis opp til hver enkelt! :-)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Har mistet mensen etter jeg begynte på Cerazette. Utrolig deilig å slippe det etter å ha gått i konstant døs pga anemi gjennom mange år.

• 3 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke naturlig for en kvinne å gå på p-piller heller.

Det vet jeg selvfølgelig.

P-piller er ille nok, om man ikke skal fjerne hele greia.

Blødningen man får når man går på p-piller er da ingen naturlig blødning den heller. Siden den ikke har noen hensikt, slik en naturlig menstruasjon har, og det i tillegg ikke er skadelig å la være ha den, slipper jeg gladelig unna en ukes smerte og humørhelvete hver måned.

(Her er en artikkel om en undersøkelse som er foretatt, dessuten stoler jeg på gynekologen min, regner med at en erfaren lege vet bedre enn forumbrukerne her inne).

Men hvor lenge kan man da hoppe over mensen...er det snakk om en gang , dlere ganger etterhverandre???? Sunes ikke artikkelen gav noe svar på det.

Skrevet

Jeg går på Yasmine p-piller og hopper over mensen nesten hver måned. Men, når jeg har gått slik i 3 mnd, da får jeg en liten blødning uansett, så mellom hver pakke har jeg en pause. Har ikke opplevd noe problem med det, synes det er behagelig å slippe mensen og ikke fått noen bivirkninger så vidt jeg har merket, eller som legen har oppdaget. Har også fått beskjed fra legen om at det er helt greit å gjøre det sånn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker Loette og hopper over mensen ofte. Pleier å ha en pillefri uke hver 3 mnd.

Nå skal det jo sies at jeg ikke liker tanken på at jeg har brukt piller i 7-8 år, så jeg kutter det nok ut i sommer og ser om bivirkninger som humørsvingninger og tam sexlyst bedrer seg.

Men når en uansett går på p-piller ser jeg ikke noen grunn til å hoppe over mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...