Jerry Lee Skrevet 1. oktober 2018 #241 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Jeg må være driiitgammal som husker svart/hvitt- TV med én kanal..... Endret 1. oktober 2018 av Jerry Lee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. oktober 2018 #242 Del Skrevet 1. oktober 2018 og jeg husker han her. var gøyal han streken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 1. oktober 2018 #243 Del Skrevet 1. oktober 2018 31 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg må være driiitgammal som husker svart/hvitt- TV med én kanal..... Svart/hvitten var før min tid, men husker da det ikke var noen selvfølge å ha flere kanaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. oktober 2018 #244 Del Skrevet 1. oktober 2018 2 minutter siden, FrankDrebin skrev: Svart/hvitten var før min tid, men husker da det ikke var noen selvfølge å ha flere kanaler. Tror nok vi er flere som bare husker å ha en kanal 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. oktober 2018 #245 Del Skrevet 1. oktober 2018 Nå kom jeg på filmavisen, det husker jeg at jeg så (men det var selvfølgelig repriser ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilali Skrevet 1. oktober 2018 #246 Del Skrevet 1. oktober 2018 TV ble skrudd på til barnetv kl 18 (før det hadde ikke NrK sendinger). Ellers hadde vi svensk TV1 og 2, og etterhvert MTV (med Pat Sharp) og barnetv hver lørdag fra 08-12, tror jeg. Husker også smågodt i kremmerhus med stk-pris (10-, 25- og 50-øres). Første film på kino: Never ending story Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 1. oktober 2018 #247 Del Skrevet 1. oktober 2018 11 minutter siden, Zemira skrev: Tror nok vi er flere som bare husker å ha en kanal 😉 Jepp. Husker det var reine julaften den dagen vi fikk kabel-TV i gården, det var bare så vidt også, var mange som ikke var interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 1. oktober 2018 #248 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) . Endret 1. oktober 2018 av Winza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. oktober 2018 #249 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Husker ikke hvor gammel sønnen min var da dette skjedde, men han var så gammel at jeg ble sjokkert. En dag vi satt og så på tv spør han meg: "Mamma, fantes det ikke farger i gamle dager da du var liten?" Det var en gammel svart/hvitt film på tv, og han trodde det var fordi det ikke fantes farger den gangen, at farger ikke var oppfunnet ennå. Jeg følte meg utgammel da jeg måtte forklare at joda, fargene fantes, men det var bare det at fargefilm ikke var oppfunnet ennå.... Fortalte han samtidig at det var vanlig med tv-apparater som bare kunne vise svart/hvitt før i tiden også, da jeg var liten. Kan enda huske den dagen pappa kom hjem med et helt nytt tv-apparat som kunne VISE FARGER! Fantastisk! Utrolig! sa han, vent og se, unger. Men det var midt i barne-tv og vi hylte nei da han ville dra ut kontakten til tv'en. Dette tar bare et minutt, vent og se! sa han og byttet raskt tv-apparater. Og så plutselig.... vi kunne se at elefantene på tegnefilmen var rosa! Vi kunne se øyefargen på programlederne! Vi kunne se fargen på klærne deres! Vi var helt fra oss av beundring. Dette hadde vi aldri sett på en skjerm før, farger! Jeg føler meg veldig, veldig gammel som faktisk har opplevd dette. Leeeeenge før wide-screen og flat-screen tv'ene kom på markedet. Store, treverk-fargede kasse-tv'er uten fjernkontroll.... 🙂 (man måtte reise seg og gå bort og skru av tv'en eller bytte kanal) Fjernkontroll fikk vi dog på en tv mens jeg fremdeles var barn. Dette var på 70-tallet, alt sammen. Endret 1. oktober 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. oktober 2018 #250 Del Skrevet 1. oktober 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Yvonne (teamleder) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. oktober 2018 #251 Del Skrevet 1. oktober 2018 snakka med mamma på telefonen angående julegaver til nevøene... jeg sier "eldstemann er vel fortsatt hekta på Star Wars, regner jeg med?" mamma svarer "nei, nå er han jo tenåring straks, han begynner vel bli litt gammel til sånt" om han begynner bli for gammel når han er 12, burde tanta hans på 32 fjerne star wars legoen fra stua? hvilken julekalender skal jeg ha i år, om jeg er 20 år for gammel for star wars lego?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 1. oktober 2018 #252 Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) 15 timer siden, _popcorn_ skrev: snakka med mamma på telefonen angående julegaver til nevøene... jeg sier "eldstemann er vel fortsatt hekta på Star Wars, regner jeg med?" mamma svarer "nei, nå er han jo tenåring straks, han begynner vel bli litt gammel til sånt" om han begynner bli for gammel når han er 12, burde tanta hans på 32 fjerne star wars legoen fra stua? hvilken julekalender skal jeg ha i år, om jeg er 20 år for gammel for star wars lego?? Star Wars for the win 😄 Endret 2. oktober 2018 av Winza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest middagshøyden Skrevet 2. oktober 2018 #253 Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. oktober 2018 #254 Del Skrevet 3. oktober 2018 Sånne her telefoner hadde vi da jeg vokste opp, de står vel på museum nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 4. oktober 2018 #255 Del Skrevet 4. oktober 2018 På Monday, October 01, 2018 den 14.58, Zemira skrev: Nå kom jeg på filmavisen, det husker jeg at jeg så (men det var selvfølgelig repriser ) Filmavisen gikk på kino. Før TV. Eldre enn sjøl meg... 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 4. oktober 2018 #256 Del Skrevet 4. oktober 2018 På Wednesday, October 03, 2018 den 9.43, Zemira skrev: Sånne her telefoner hadde vi da jeg vokste opp, de står vel på museum nå Har hatt begge. Nederste til godt innpå 2000tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 4. oktober 2018 #257 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg vokste opp med utedo og svart-hvitt tv med kun en kanal og "skapdør" som kunne dras foran skjermen når tv'en ikke sto på og grå telefon med snurreskive. Alt dette hadde vi helt til jeg flyttet hjemmefra. Naboen som bodde 2 km unna hadde ikke telefon i det hele tatt, så han kom til oss og lånte telefonen vår om han måtte ringe, og betalte 2 kr pr gang, mer hvis han skulle ringe til noen som bodde et annet sted i landet, for det var dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. oktober 2018 #258 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) 25 minutter siden, asterix skrev: Jeg vokste opp med utedo og svart-hvitt tv med kun en kanal og "skapdør" som kunne dras foran skjermen når tv'en ikke sto på og grå telefon med snurreskive. Alt dette hadde vi helt til jeg flyttet hjemmefra. Naboen som bodde 2 km unna hadde ikke telefon i det hele tatt, så han kom til oss og lånte telefonen vår om han måtte ringe, og betalte 2 kr pr gang, mer hvis han skulle ringe til noen som bodde et annet sted i landet, for det var dyrere. Jeg husker sånn skapdør til tven Det var ikke noe vi hadde da jeg vokste opp på 80-90 tallet. Men mine besteforeldre hadde det. Jeg mener at vi hadde telefon med snurreskrive da jeg var helt liten. Men det er mulig at jeg husker det fra da jeg var oss besteforeldrene mine. Endret 4. oktober 2018 av Eugene Onegin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 5. oktober 2018 #259 Del Skrevet 5. oktober 2018 På 3.10.2018 den 9.43, Zemira skrev: Sånne her telefoner hadde vi da jeg vokste opp, de står vel på museum nå Husker de der godt, telefonen med dreieskive byttet vi ut med en med taster i '85, husker det var stor stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 5. oktober 2018 #260 Del Skrevet 5. oktober 2018 Kom på en når jeg lagde frokost i dag tidlig som kanskje flere kjenner seg igjen i Du vet du begynner å bli gammel når pålegget blir litt sånn blandet når man smører, litt leverpostei på salamien og kanskje litt syltetøy på gulosten, og du ikke bryr deg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå