Gå til innhold

Du vet du begynner å bli gammel når....

Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Winza skrev:

Uff husker hvor jævlig frustrerende det var å ikke klare å lese 😅 Men etter jeg lærte det kunne jeg ikke fatte at jeg ikke kunne det før 😛 Vet det finnes voksne folk der ute som ikke kan å lese, må være kjipt 😕 

Du skal ikke føle deg dårlig fordi du lærte å lese litt sent. Selv Jens Stoltenberg lærte ikke å lese før i 3.klasse og det er jo dagens 4.klasse siden han bare har gått 9-årig grunnskole. Så der har du noe til felles med vår tidligere statsminister. :) om man lærer å lese i 1.eller 4.klasse har ingenting å si. :hug: Noen lærer senere enn andre og de er ingenting galt med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, UnderCover skrev:

Må si jeg savner litt den gang man gikk på kiosken og skulle snope.

"1 kr med nr 4, 2,50 med nr 7, 3 kroner på nr 8" 😍

Hehe, samme her. De små tingene kostet 25 øre og de store 50 øre. Da fikk man sabla mye smågodt for 10-20 kr! Lurer fortsatt på hvordan den kioskansatte klarte å holde styr, hehe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....når jeg husker at jeg syntes at spaghetti var veldig spennende og nærmest eksotisk. 😝

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Winza skrev:

Hehe mamma som er rundt din alder har nevnt dette noen ganger før at om hun fikk 5 krone så var det masse for henne og hun ble kjempeglad 😄 Når jeg var 11 tidlig på 2000 tallet så var 20kr en del for meg faktisk, husker en periode hvor jeg på lørdagene kjøpte Donald blad, potetsticks og en 5 pakning meg Yum Yum nudler 😄 Dette var i 2002-2003 og da kostet jo til og med en 200g sjokoladeplate bare 20kr, helt syke hvor mye prisen på alt har gått opp i pris de siste 10-15 årene 

Da jeg gikk på ungdomskolen fikk jeg 10 kroner av moren min. Da hadde jeg til bussen hjem pluss Romantikkblad. 😁

2 timer siden, Hulderen skrev:

De ser kanskje brune ut på bildet, men de er gule. Alle sa at det var den gule tier'n i hvert fall, og det står i teksten der også - Yellow. 

Jeg syns de så orange ut, jeg. 

1 time siden, Catalina Culès skrev:

Vi hadde ikke engelsk på skolen før i 4.klasse og vi hadde O-fag og kristendom ikke KRLE eller hva det nå heter..

Vi hadde også engelsk først i 4.klasse, men vi hadde begynt så vidt med engelsk i 3.klasse via høyttaleren i klasserommet. Da var det rektor (eller en annen lærer) som leste og spilte engelske sanger og så skulle vi gjenta etter henne. (Den høyttaleren ble også brukt når vi ble ropt opp til tannlegen, så det var ikke så gøy)

Og så fikk vi besøk av helsesøster en gang hver mnd og måtte ta fluorskylling... :fnise:

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Min mor...og jeg har en ung mor...nektet å kjøpe TV i 1966. Hun trudde ikke på dette nymotens. Så min forutseende bestefar kjøpte henne en Tandberg...sort/hvitt, selvsagt.  "Og resten er historie"....   :fnise:

Telefon fikk vi så sent som i '69 eller '70.

Vi hadde ikke telefon før i begynnelsen av 80-tallet, vi. Fram til da brukte vi telefonen til naboen hvis det var viktig. Hendte innimellom at den fine fruen kom bort til oss og sa at det var telefon til en av oss. 

1 time siden, Perelandra skrev:

Jepp! Da var det moro med reklame, og det var noe som hørte med som en del av kinoopplevelsen. Det var også litt gøy med reklame den første tida etter at TV2 startet i 92. 

Husker det var kjempegøy dette med "den er din" og "den er min" og så ble det fjas og latter hvis man fikk en rar eller morsom reklame. 

Gode, gamle dager, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg oppdager at det er 26 år siden "Buffy, the vampire slayer" kom ut.

... og at "Buffy, the vampire slayer" kom ut 23 år etter månelandingen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
34 minutter siden, Salka skrev:

Du skal ikke føle deg dårlig fordi du lærte å lese litt sent. Selv Jens Stoltenberg lærte ikke å lese før i 3.klasse og det er jo dagens 4.klasse siden han bare har gått 9-årig grunnskole. Så der har du noe til felles med vår tidligere statsminister. :) om man lærer å lese i 1.eller 4.klasse har ingenting å si. :hug: Noen lærer senere enn andre og de er ingenting galt med det. 

Du er en god venn å ha :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Oh My 🙈🙉🙊

Jeg har blitt så gammel at jeg ikke alltid forstår slang som ungdommen snakker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
3 timer siden, making.a.mess skrev:

Når min datter ville ha frem at jeg (og alle andre ) fikk egen telefon i mye yngre alder enn henne og jeg kunne opplyse om at når jeg var på den alderen der hun fikk sin første telefon (7) ,så var ikke mobiltelefonen oppfunnet enda...

Bestefaren min hadde en mobiltelefon som han måtte bære på ryggen. Tror den kosta 30.000,- på den tiden. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel at jeg har fortsatt ikke skjønt greien med fidget (spinner). Jo-jo var bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Min mor...og jeg har en ung mor...nektet å kjøpe TV i 1966. Hun trudde ikke på dette nymotens. Så min forutseende bestefar kjøpte henne en Tandberg...sort/hvitt, selvsagt.  "Og resten er historie"....   :fnise:

Telefon fikk vi så sent som i '69 eller '70.

Mormor har en tv på loftet fra midten av femti-tallet. Og de fikk farge-tv på 70-tallet tror jeg det var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Whiskey hangover skrev:

Mormor har en tv på loftet fra midten av femti-tallet. Og de fikk farge-tv på 70-tallet tror jeg det var..

Kan godt stemme, men NRK-TV  ble offisielt åpnet i 1960. Prøvesendinger ble gjort på 50tallet.  Men ikke mange hadde et televisjonsapparat da.   😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Salka said:

Flott sagt! 

Endret av godjenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
18 minutter siden, Whiskey hangover skrev:

Bestefaren min hadde en mobiltelefon som han måtte bære på ryggen. Tror den kosta 30.000,- på den tiden. 😂

Ok så var den oppfunnet, men i så fall langt ifra noe allemannseie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Kan godt stemme, men NRK-TV  ble offisielt åpnet i 1960. Prøvesendinger ble gjort på 50tallet.  Men ikke mange hadde et televisjonsapparat da.   😉

Ja, i 1954. Den tv’en som står på loftet, fikk kun inn NRK. Har en bitteliten skjerm 8" ca. og har radio i ett. Det var en smart oppfinnelse på den tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Whiskey hangover skrev:

Ja, i 1954. Den tv’en som står på loftet, fikk kun inn NRK. Har en bitteliten skjerm 8" ca. og har radio i ett. Det var en smart oppfinnelse på den tiden. 

Og tydeligvis var din familie både velstående, forutseende og litt snobbete...med både tv og "mobil"telefon så tidlig.  😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Whiskey hangover
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Og tydeligvis var din familie både velstående, forutseende og litt snobbete...med både tv og "mobil"telefon så tidlig.  😉

Ja, men de jobbet. Og vi er byfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Catalina Culès skrev:

Oh My 🙈🙉🙊

Jeg har blitt så gammel at jeg ikke alltid forstår slang som ungdommen snakker i dag.

Og jeg er så gammal at jeg ikke forstår hva DIN generasjon prater om....    :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
20 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Og jeg er så gammal at jeg ikke forstår hva DIN generasjon prater om....    :fnise:

Jeg prater helt normalt :jolie:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jeg prater helt normalt :jolie:

:fnise:

Hva sa du nå? Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...