Gå til innhold

Samboeren min spiller dataspill HELE tiden...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Mulig jeg overreagerer, men begynner å bli ganske irritert på samboeren min. Vi har vært sammen i 7 år og han har hele tiden vært svært opptatt av dataspill. Store deler av hverdagen vår går til at jeg sitter alene og han spiller på dataen med kompisene sine. De eneste gangene han ikke spiller er når vi spiser middag. Ellers sitter jeg alene på ettermiddagene og spesielt i helgene. Jeg jobber turnusarbeid og når jeg først har fri i helgene vil jeg selvfølgelig være med han, men han sitter på maskinen og spiller gjerne i 8-9 timer i strekk og bryr seg ikke om meg. Han starter gjerne å spille fra han står opp på lørdag og til utpå natta. Jeg begynner å bli veldig lei av dette og har sagt ifra til han flere ganger, men han gjør ingenting med det. Føler meg helt ærlig bortprioritert og virker ikke som at jeg betyr noe særlig for han. De eneste gangene han bryr seg om meg er når vi skal legge oss om kvelden, altså fordi han vil ha sex... Hva hadde dere gjort? Synes dere jeg overreagerer? :icon_frown:

Anonymkode: fd2cc...896

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. 

Men dette visste du vel da dere flyttet sammen? Snakker dere om dette på forhånd? 

Anonymkode: 7b736...c7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer med en som spilte mye. Jeg syns ikke du overreagerer i det hele tatt. Er det virkelig verdt å ha det slik i et forhold? Du må ta det opp på en slik måte at han forstår alvoret. Hvis ikke ville jeg vurdert å slå opp. 

Anonymkode: afa42...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han avhengig og føler han går glipp av noe når han spiller? Eller liker han rett og slet spillet mer enn å være sammen med deg? Det har veldig mye å si

Anonymkode: c0343...446

Skrevet

Spør ham hvorfor han er sammen med deg hvis han er mer opptatt av dataspillet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du overreagerer ikke. 

Men dette visste du vel da dere flyttet sammen? Snakker dere om dette på forhånd? 

Anonymkode: 7b736...c7a

Ja jeg var klar over at han likte å spille, men når jeg har vært på besøk hos han tidligere så har ikke dette vært et problem. I tillegg har han jobbet turnus og var borte i 3 uker, hjemme i 2 uker. Følte han satte mer pris på å være med meg da, nettopp fordi han var så lenge borte fra meg. Vi flyttet sammen for 1,5 år siden og etter at han sluttet å jobbe utenbys og nå jobber vanlig dagjobb føler jeg det har eskalert.

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han avhengig og føler han går glipp av noe når han spiller? Eller liker han rett og slet spillet mer enn å være sammen med deg? Det har veldig mye å si

Ifølge han selv er han ikke avhengig og sier at han føler han må spille når vennene hans spiller. Antakelig fordi han ikke vil gå glipp av noe... Vanskelig å si. TS

AnonymBruker
Skrevet

kanskje finne noen som er litt mer moden.  man vokser fra gaming før eller siden. finn en mer moden mann...

Anonymkode: ae116...a59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta spillene fra ham og be han leve i den virkelige verden med deg?

Anonymkode: 8fa71...685

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ifølge han selv er han ikke avhengig og sier at han føler han må spille når vennene hans spiller. Antakelig fordi han ikke vil gå glipp av noe... Vanskelig å si. TS

Ja... det høres litt tvangspreget ut... Det er lignende holdning noen alkoholikere har til alkohol, de må bare ut og drikke med kompisene eller så går de glipp av en fyllerunde

Skrevet

Jeg ville ikke kalt det et forhold. Det er jo en du kun legger deg med. Om du overreagerer? Det spørs jo om det er nok for deg med en sengekompis eller ei. Og du føler han bortprioriterer deg? Han kunne jo like gjerne eid en fleshlight.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør han om  hva han synes om å gå glipp av deg og et samliv med deg?

Anonymkode: 304bd...9ac

• Liker 2
Gjest padawan
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Min forrie samboer la seg til og spilte slik din gjør og det ødela til slutt forholdet.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kanskje finne noen som er litt mer moden.  man vokser fra gaming før eller siden. finn en mer moden mann...

Hvorfor er gaming noe en skal vokse fra? Mener du dette om andre hobbyer også, eller kun gaming?

• Liker 7
Skrevet

Var sammen med en sånn en. 

Skikkelig kos å sitte alene i sofaen med godis og noe godt i glasset mens han sitter med headset foran PCen sin og gauler "FAEN!!" hele kvelden. 

Jeg slo opp og stakk. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Fluttergork skrev:

Hvorfor er gaming noe en skal vokse fra? Mener du dette om andre hobbyer også, eller kun gaming?

jeg har hvertfall vokst i fra det og vennene mine. Gaming gir en illusjon av å oppnå noe. Du kan game tusenvis av timer og du sitter ikke igjen med så mye akkurat. Man begynner bare på nytt. Man vokser ikke av det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

når en spiller 8-9 timer om dagen er det spilleavhengighet

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn oppi dette. Du ender opp med å gjøre alt alene. Gamere bør forbli single. De slutter aldri. Kjenner en på 38 som er lik. Barna gidder ikke være der lengre. 

Anonymkode: ff72d...dab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

jeg har hvertfall vokst i fra det og vennene mine. Gaming gir en illusjon av å oppnå noe. Du kan game tusenvis av timer og du sitter ikke igjen med så mye akkurat. Man begynner bare på nytt. Man vokser ikke av det.

Tenker du det samme om brettspill med venninnene på hytta eller fotball med gutta også? Man vokser ikke mye av det heller.

Anonymkode: 85495...354

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...