Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gikk helt fint med meg ihvertfall. Slapp av. Bedøvelsen varer også så lenge at det verste av smertene er over når den har gått ut. Det kjentes ut som kirurgen skulle rive av meg kjeven, men det gikk fint. 

Anonymkode: 371d7...f13

Var dette ironisk? Gikk fint, MEN kjentes ut som han skulle rive av deg kjeven? 

Anonymkode: 48a7c...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var dette ironisk? Gikk fint, MEN kjentes ut som han skulle rive av deg kjeven? 

Nei? Man har jo bedøvelse i halve fjeset så man kjenner ikke noe smerte selv om han river og dytter så det knaser i kjeven og det kjennes ut som den snart slites løs. Det går fint. 

Anonymkode: 371d7...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du ikke tannlegen din har kompetanse til å vurdere hva som er forsvarlig og riktig smertenehandling i din situasjon? Hvis du informerer om din tilstand, kan tannlegen utarbeide et smerteregime som tar hensyn til bruddtilhelingen. 

Anonymkode: 7f12f...86f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke tannlegen din har kompetanse til å vurdere hva som er forsvarlig og riktig smertenehandling i din situasjon? Hvis du informerer om din tilstand, kan tannlegen utarbeide et smerteregime som tar hensyn til bruddtilhelingen. 

Men må jeg kontakte/avtale med tannlegen i forkant, eller kan jeg bare si det når jeg kommer dit? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men må jeg kontakte/avtale med tannlegen i forkant, eller kan jeg bare si det når jeg kommer dit? 

Det burde ikke være nødvendig å kontakte ham i forkant, men om det får deg til å slappe av, må du gjerne gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skal operere ut, ikke trekke. Har hørt og lest at det er mye verre :(

Jeg opererte ut, ikkeno problem. Tok meg en lur når jeg kom hjem, og Paracet samme dag og på morgenen dagen etter. Tror ikke jeg tok noe særlig mer enn det. Paracet er ikke NSAIDS, så det påvirker ikke. Et par doser NSAIDS er nok ikke det som bikker lasset for beintilhelingen heller, da spiller det større rolle at beinet faktisk får ro til å gro (at du ikke belaster det med løping eller trening). 

Anonymkode: 05a2e...721

AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell er ikke et fragment så fintfølende som enkelte pasienter...

Anonymkode: a858f...9f6

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte ut, ikkeno problem. Tok meg en lur når jeg kom hjem, og Paracet samme dag og på morgenen dagen etter. Tror ikke jeg tok noe særlig mer enn det. Paracet er ikke NSAIDS, så det påvirker ikke. Et par doser NSAIDS er nok ikke det som bikker lasset for beintilhelingen heller, da spiller det større rolle at beinet faktisk får ro til å gro (at du ikke belaster det med løping eller trening). 

Anonymkode: 05a2e...721

Jeg har ikke gjort noe som helst smertefull aktivitet i disse ukene. Først gikk jeg på krykker (var vondt å gå). Deretter gikk jeg i rolig tempo, så i moderat tempo (uten store smerter, bare kjente det litt). Har ikke gjort noe løping, bare trening som ikke er smertefull, det vil si sykling, ellipsemaskin, romaskin, svømming, styrketrening. Så jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre annerledes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...