Gå til innhold

Ønsker ikke å gjøre det slutt, men ønsker heller ikke fortsette i et monogamt forhold. Hvordan hadde du som jente reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den boomen med polygami-folk som blomstrer nå for tiden er egentlig bare mennesker som bor med eksen sin av økonomiske årsaker/barn osv mens de puler på andre. Det der med at de er kjærester og elsker hverandre høyere enn noen sinne er bare TULL. 

Anonymkode: c801a...d77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.6.2018 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Å? Ønsker kjæresten min alt det beste, jeg, ønsker at han skal få nyte alle sider av livet, så lenge det ikke skader noen, selvsagt. Ønsker at han skal få i pose og sekk på alle områder

Anonymkode: 91d88...beb

Hvorfor har dere behov for det? Klarer du ikke gi han alt han vil ha, og omvendt? Skjønner ikke greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men viss du likevel vurderer brudd for å utløp for dine behov, så har du ingenting å tape på å ta dette opp med kjæresten din enten hun liker det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 13.50, AnonymBruker skrev:

 

Samboeren min puler faktisk ikke hvem som helst selv om han har "lov". Det er faktisk 2 år siden sist, da han ikke er interessert i hvem som helst. Men ja, det er greit for meg at han gjør det, og det er greit for han at jeg gjør det. Kjærligheten oss imellom har ikke blitt mindre av det, tvert imot, vi vet at vi kan stole på hverandre og alltid kommer tilbake til hverandre. At dersom det skulle bli brudd en gang, så er det ikke fordi en av oss pulte noen andre eller forelsket oss, da vil det være av årsaker som har med forholdet oss imellom å gjøre. 

Jeg synes bare det er sexy at han er attraktiv for mange andre kvinner, og at han alltid velger å komme hjem til meg, at jeg er den han velger å bruke hele livet sitt på, selv om han opplever andre mennesker som han vil. Litt sex eller en flørt er ikke nok til at han forlater meg

Anonymkode: 91d88...beb

Nei han er ikke interessert i hvem som helst, han er interessert i jenter som er åpne for at han kan gjøre akkurat som han vil?
Forholdet dere imellom, handler ikke det om intimitet og sex? Syntes ikke du det er ekkelt å tenke på at en annen kvinne har gitt han den beste nytelsen han har hatt (kanskje), og som nettopp har sikla nedover kuken hans og kuken hans er fylt med fittesaft fra en eller annen dame? Han bruker jo ikke hele livet sitt på deg, han gir jo intim og følelsesmessig oppmerksomhet til andre kvinner. Hvorfor trenger dere dette? Fordi dere ikke klarer å utfylle hverandre helt, og ikke klarer å gi hverandre alt dere trenger og har behov for?! Sistnevnte er ihvertfall slik det høres ut for meg. Er ikke dette noe du overhode bryr deg om, eller tenker på? Gjør du det samme som han? 

Beklager for at jeg er litt "rett på", men dette er en tankegang jeg overhode ikke kan kjenne meg igjen i, dog verken forstå. Blir ganske nysgjerrig og undrenes på dette har blitt "populær" tankegang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som er lykkelige i velfungerende åpne forhold, og jeg har venner hvis ekteskap endte i skilsmisse etter forsøk på det samme. Jeg ville ikke nødvendigvis vært umiddelbart og kategorisk avvisende til tanken, men de mest velfungerende åpne forholdene har også noen grunnregler å forholde seg til. TS' "Jeg vil knulle på hvem jeg vil, når jeg vil" hadde neppe vært aktuelt...

Anonymkode: b179e...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Ja, en må være mann for å tåle det strenge regimet man må leve under, når en ikke får gjøre som en vil lengre.

Anonymkode: a307a...396

Hvis det å gjøre som en vil er viktigst, så dropper man jo bare å være i et fast forhold, enkelt og greit. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Min erfaring er at hvis du er attraktiv nok så godtar kjæresten det, men ingen damer ønsker et åpent forhold. Ikke verd å foreslå det .

Anonymkode: e7df9...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du ønsker et åpent forhold, og at dette ikke var noe dere diskuterte da dere innledet forholdet. Du kan prøve å ta det opp med henne og se om dere finner ei løsning, eller du kan finne deg ei ny dame som allerede har'/er interessert i forhold til flere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.6.2018 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at hvis du er attraktiv nok så godtar kjæresten det, men ingen damer ønsker et åpent forhold. Ikke verd å foreslå det .

Anonymkode: e7df9...5fb

Det er vel heller riktig at et fåtall ønsker det og ikke ingen, i så fall? Vi ser jo i hvert fall en bare i denne tråden. 

På 17.6.2018 den 18.46, Virrevirrevapp skrev:

Det høres ut som du ønsker et åpent forhold, og at dette ikke var noe dere diskuterte da dere innledet forholdet. Du kan prøve å ta det opp med henne og se om dere finner ei løsning, eller du kan finne deg ei ny dame som allerede har'/er interessert i forhold til flere. 

Nei jeg er egentlig usikker. Skulle ønske det fantes en mellomting.

Anonymkode: 727a7...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2018 at 1:36 PM, AnonymBruker said:

Å? Ønsker kjæresten min alt det beste, jeg, ønsker at han skal få nyte alle sider av livet, så lenge det ikke skader noen, selvsagt. Ønsker at han skal få i pose og sekk på alle områder

Anonymkode: 91d88...beb

Noen av oss er terratoriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange "mellomting", men man må jo være enige i hva som skal skje. Eller, du kan jo bare fortelle henne at du ikke kommer til å være trofast, og så se om hun kan leve med det, men hvis du opererer sånn, er nok resultatet fort at hun også gjør ting akkurat som det passer henne, hun også. Kanskje ikke i senga, men på andre områder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Den boomen med polygami-folk som blomstrer nå for tiden er egentlig bare mennesker som bor med eksen sin av økonomiske årsaker/barn osv mens de puler på andre. Det der med at de er kjærester og elsker hverandre høyere enn noen sinne er bare TULL. 

Anonymkode: c801a...d77

Det der var en interessant vinkling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er så viktig for deg at du uansett vurderer å gjøre det slutt så er det jo bare å høre med henne? Vil tro at det er en relativ stor sjanse for at du ødelegger forholdet deres uansett, men det er kanskje ikke så farlig? Du bør i alle fall være fullstendig komfortabel med at hun gjør det samme.

Åpne forhold kan fungere for noen, men det er relativt stor sjanse for at man utvikler andre følelser også når man er intim med andre. I tillegg til faren for kjønnssykdommer.

Anonymkode: 4a2a0...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i et åpent forhold, og det var mitt forslag i sin tid. Kunne aldri vært o et monogamt forhold igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi forsøkte åpent forhold, og det kunne ha fungert for meg, som nærmest ikke finnes sjalu, men han brukte ikke kondom, og smittet meg med clamydia. Da var det brått slutt på vårt åpne forhold, for han respekterte meg altså ikke nok til å beskytte meg. Siden har han bare fått være med andre kvinner sammen med meg. Da har jeg kontroll. 

Han har spurt noen ganger om vi kunne forsøke igjen, men tillit brutt er tillit tapt! Har han behov for å være med andre kvinner, uten meg, så er han fri til det, men da må han også gi slipp på meg. Både og sørget han en gang for alle at ikke lenger er aktuelt. 

Anonymkode: ed71b...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2018 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert å avslutte mitt nåværende forhold av ulike årsaker, men egentlig ønsker jeg ikke gjøre det slutt. Samtidig savner jeg friheten min og det å kunne utforske bekjentskaper med andre kvinner hvis muligheten skulle by seg. For ordens skyld har jeg aldri vært utro og har heller ingen i kikkerten, men har opplevd interesse som jeg har måtte ignorere eller avvise som seg hør og bør innenfor de rammer vi har satt. 

Hvordan hadde du som kvinne reagert på noe slikt? Kunne det vært aktuelt å fortsette et slikt forhold eller vil det vært ensbetydende med brudd?

 

Anonymkode: 727a7...c9c

Jeg er kvinne og vurderer det samme andre veien. Hvordan ville du som mann reagert?

Anonymkode: a0cc8...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...

Svaret mitt er litt forskjellig fra andre her. Mannen min er for tiden i utlandet. Jeg har gått ned noen kilo siden vi ble sammen, og samtidig følt at andre menn synes jeg er... pen?! 

Vi har hatt det kjedelig på ekteskapsfronten, vi snakker daglig, men det er oppdateringer av type "her regner det" og "nå tar jeg en øl med [en venn]". Jeg er glad i mannen min samtidig savner jeg lidenskapen og det vi hadde når det bare var oss to. Han har blitt kjedelig - jeg vil slutte å være kjedelig. Jeg vil at vi skal være spontane - dra på nattklubb, røyke hasj, ha trekant, kjøre uansvarlig fort med bil, blabla. 

Så sitter jeg her da, og tenker "jeg er attråverdig og det forsvinner sakte men sikkert, mens jeg venter på mannen min". Samtidig vet ikke jeg hva han holder på med i utlandet. Jeg mistenker ikke utroskap altså. Jeg har heller ingen planer om å være utro - jeg er blyg og sjenert og har aldri hatt ONS. Demiseksuell er en betengelse som passer meg (skulle vært med i Pride).

Om han spurte meg nå om vi skulle hatt et åpent forhold, hadde jeg sagt ja. Jeg savner å være nær noen - en klem, å bli strøket på ryggen, massasje, å kysse. Egentlig ikke sex. Det at andre synes jeg er vakker gjør noe med meg, og er noe jeg aldri har følt før. Jeg har blitt tynnere og mer selvsikker og endre kjedsomheten jeg føler i livet. De som ikke har gått igjennom en slik forvandling mentalt og kroppslig kan kanskje ikke relatere til tankegangen min.

Jeg regner ikke med mye støtte, og det er greit. 

Anonymkode: 55876...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...