Gå til innhold

Solbrun??! HJELP

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sterke pigmenter og blir ganske fort brun, men jeg har nettopp begynt å ta Betakaroten! Grunnen til at jeg startet er pga jeg fikk et heftig utbrudd med soleksem i fjor, og jeg vil ikke utsette kroppen for dette igjen ved å være i sola uten beskyttelse. Betakaroten er bra for kroppen, samtidig som du får en dyp brunfarge av det.

Samboeren min er også ganske bleik, blir aldri brun, men han har starta sammen med meg nå, så vi får se 😜 jeg prepper alltid huden litt før solsesongen med en "bronzing gel" fra Loreal paris, den er AMAZING. Null skjolder og smitte til klær, eller orange hud mellom fingrene osv.. 

Anonymkode: ad50b...61a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller spis noen gulrøtter som har akkurat samme effekt, er nesten gratis og uten bivirkninger 🎉

Anonymkode: 69cbf...87f

Tull.  Man må spise ørten gulrøtter for å få i seg så mye.  Og piller er små og lette å spise enn å spise en haug gulrøtter. Dessuten bedre med piller som inneholder andre vitaminer i tillegg til betakaroten. 

Anonymkode: f5e44...745

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull.  Man må spise ørten gulrøtter for å få i seg så mye.  Og piller er små og lette å spise enn å spise en haug gulrøtter. Dessuten bedre med piller som inneholder andre vitaminer i tillegg til betakaroten. 

Omg. Noen vil bli lurt.. 💸

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omg. Noen vil bli lurt.. 💸

Det er fakta.. Visste du at karoten finnes i all frukt og grønt som gir de den fine fargen sin? At det er beskyttende mot kreft osv? Opprettholde syn, motvirke grå stær? Og mye annet bra. Jeg er brun hele året nå pga betakaroten. Har vært lys i huden og lett for å bli brent eller få soleksem, men ikke nå lenger. Har brukt det i over 10 år.  

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fakta.. Visste du at karoten finnes i all frukt og grønt som gir de den fine fargen sin? At det er beskyttende mot kreft osv? Opprettholde syn, motvirke grå stær? Og mye annet bra. Jeg er brun hele året nå pga betakaroten. Har vært lys i huden og lett for å bli brent eller få soleksem, men ikke nå lenger. Har brukt det i over 10 år.  

Hva mener du er fakta? Det jeg sier er at det er bullshit å bruke mye penger på noe potensielt skadelig nå man kan spise blant annet gulrøtter for samme effekt.

Selvfølgelig vet jeg om vitaminer i frukt og grønnsaker, det er jo nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev. Les før du svarer..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er fakta? Det jeg sier er at det er bullshit å bruke mye penger på noe potensielt skadelig nå man kan spise blant annet gulrøtter for samme effekt.

Selvfølgelig vet jeg om vitaminer i frukt og grønnsaker, det er jo nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev. Les før du svarer..

Les du også. Hvorfor spise en haug gulrøtter hver dag når det er lettere å ta ei lita pille... 

Hva jeg mener er fakta?  Det er fakta det jeg beskriver.  Og ikke noe jeg bare mener når det er snakk om helsebringende effekter av å ta betakaroten. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les du også. Hvorfor spise en haug gulrøtter hver dag når det er lettere å ta ei lita pille... 

Hva jeg mener er fakta?  Det er fakta det jeg beskriver.  Og ikke noe jeg bare mener når det er snakk om helsebringende effekter av å ta betakaroten. 

Hvor mange mikrogram betakaroten inneholder en pille da? 

Anonymkode: ee6d8...93b

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En haug? Hvor har du hørt det? Dagsbehovet er dekket etter to gulrøtter, ta en eller to til så har du fått i deg større dose enn det er i en pille.

Og "helsebringende effekter"? Når vi vet at frukt og grønnsaker er helt trygt, du kan spise i mengder og du får mange vitaminer ut av dem, og du velger å ta en pille i stedet fordi det er "lettere", men den kan gi blant annet økt risiko for kreft. Det forstå jeg ikke!

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt ulovlig legemiddel. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En haug? Hvor har du hørt det? Dagsbehovet er dekket etter to gulrøtter, ta en eller to til så har du fått i deg større dose enn det er i en pille.

Og "helsebringende effekter"? Når vi vet at frukt og grønnsaker er helt trygt, du kan spise i mengder og du får mange vitaminer ut av dem, og du velger å ta en pille i stedet fordi det er "lettere", men den kan gi blant annet økt risiko for kreft. Det forstå jeg ikke!

Jeg har lest at man må opp i minst 15 gulrøtter om dagen

Anonymkode: ed9c2...3ef

Skrevet

St Tropez selvbruning og solfaktor 50.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at man må opp i minst 15 gulrøtter om dagen

Anonymkode: ed9c2...3ef

Det kan man lett regne ut. Hvor mange mikrogram betakaroten inneholder en tablett? 

Anonymkode: ee6d8...93b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...