simone83 Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har ganske lys hud, noe som har plaget meg gjennom hele livet.. Blir aldri brun uansett hvor mye jeg er ute i sola. Det er vel som med det meste, at man vil ha det man ikke kan få, og nå er jeg sykelig opptatt av hvordan jeg kan bli brun?! Merkelig nok blir jeg brun i ansiktet, men ikke resten av kroppen. Så to the Q : Er det noen måter å pleie huden på, for å bli fortere brun? Noe inngrep man kan gjøre for å fuske det til? jeg tar i mot absolutt alle (bissarre også) tips. Vær så snill, gi meg noen svar :) Hilsen frustrert 27 åring......
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Hvis du har fått farge ett år så blir det lettere å få farge neste år. Fordi du alltid har ansiktet i sola så får du nå lettere farge i ansiktet enn resten av kroppen. Jeg bruker en fuktighetskrem med litt selvbruning i som gir gradvis farge på våren og tidlig sommer. Da slipper jeg å "stresse" så mye med at det tar tid å få farge på kroppen uten å brenne seg eller sette helsa i fare. Anonymkode: d51aa...a35 1
Sukkerbi Skrevet 1. juni 2018 #3 Skrevet 1. juni 2018 Utenom selvbruning er det ingenting som kan gjøre deg fortere brun (betalaroten er også bare tull om du søker litt. Den vil derimot farge huden din oransje, men du blir ikke raskere solbrun). Så det er bare å sole seg, og smøre seg med tålmodighet😉 (og solkrem med lav faktor)
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #4 Skrevet 1. juni 2018 Jeg tyr heller til selvbruning. Har gått lei av å bli solbrent og ha vondt, kjede meg i parken, risikere tidlige rynker og føflekk- eller hudkreft. Av og til må man bare akseptere at ikke alle har en optimal hudtype til soling Anonymkode: ee6d8...93b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #5 Skrevet 1. juni 2018 Jeg forstår ikke dette jaget etter å bli så brun. Vi er født med forskjellige nyanser og blir jo derfor også brun deretter. Personlig så er jeg så hvit det nesten går an å bli og forstår jo da at jeg ikke kan bli like brun som mannen min som er nesten olivenfarget på vinteren. Du må nesten innfinne deg med at du ikke blir så brun, så slipper du dette stresset også. Anonymkode: 58565...009 1
Gjest Virpi Skrevet 1. juni 2018 #7 Skrevet 1. juni 2018 Jeg er også veldig blek med mange føflekker, og foretrekker å forebygge solskader, bruker heller selvbruning. Og å sole seg er i tillegg det kjedeligste jeg vet... Tror ikke det finnes noen "inngrep" som gjør at huden får farge fortere.
Bonusmammaen Skrevet 1. juni 2018 #8 Skrevet 1. juni 2018 Peeling og en god krem. Når du er tørket, smøre på selvbruning. Jeg bruker aldri noe noe annet selv enn en fuktighetskrem med litt gyllen farge hvis jeg har behov for å freshe meg opp litt. Aco på apotek. Synes mange ser orange eller unaturlig brun ut.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #9 Skrevet 1. juni 2018 9 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Peeling og en god krem. Når du er tørket, smøre på selvbruning. Jeg bruker aldri noe noe annet selv enn en fuktighetskrem med litt gyllen farge hvis jeg har behov for å freshe meg opp litt. Aco på apotek. Synes mange ser orange eller unaturlig brun ut. Heter fuktighetskremen Aco? Anonymkode: ee6d8...93b
Bonusmammaen Skrevet 1. juni 2018 #10 Skrevet 1. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heter fuktighetskremen Aco? Anonymkode: ee6d8...93b Den lukter ikke fantastisk, men den gir mild oppbygning på farge og ser veldig naturlig ut. Billig i forhold til mye annet.
nurcos Skrevet 1. juni 2018 #11 Skrevet 1. juni 2018 Slutt å hige etter å bli brun. Når kroppen blir brun, du får fregner og føflekker, så er det et tegn på at huden din er skadet. Tidligere aldring og kreft er en ganske kjip ting å risikere, når man bare kan bruke selvbruning isteden.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #12 Skrevet 1. juni 2018 14 minutter siden, Bonusmammaen skrev: Den lukter ikke fantastisk, men den gir mild oppbygning på farge og ser veldig naturlig ut. Billig i forhold til mye annet. Takk for svar Ser ut som de har byttet til Cosmica? Anonymkode: ee6d8...93b 1
Bonusmammaen Skrevet 1. juni 2018 #13 Skrevet 1. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Ser ut som de har byttet til Cosmica? Anonymkode: ee6d8...93b Ikke som jeg vet om? Sist jeg kjøpte var vel noen mnd siden og da het den det samme fra ACO. Ja, null problem. Må bare prøve seg frem å se hva som passer din hud. Litt av trikset å bevare fargen er mild peeling en gang i uka.. masse fukt hver dag og jevn opparbeiding. De som kliner til med for mørke farger ser ikke pent ut.
simone83 Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #14 Skrevet 1. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har fått farge ett år så blir det lettere å få farge neste år. Fordi du alltid har ansiktet i sola så får du nå lettere farge i ansiktet enn resten av kroppen. Jeg bruker en fuktighetskrem med litt selvbruning i som gir gradvis farge på våren og tidlig sommer. Da slipper jeg å "stresse" så mye med at det tar tid å få farge på kroppen uten å brenne seg eller sette helsa i fare. Anonymkode: d51aa...a35 ååå så bra! Vil du gi meg et tips på krem?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #15 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har hørt mye bra om denne (fuktighetskrem m/selvbruning) så har bestilt den. Satser på at den vil hjelpe. https://no.feelunique.com/p/Bondi-Sands-Everyday-Gradual-Tanning-Milk-375ml Anonymkode: 318b9...bed
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #16 Skrevet 1. juni 2018 Jeg er rød-blond og er naturlig nok ekstremt blek. Jeg ble ikke brun samme hva jeg gjorde. Men så ett år så sovnet jeg 3 timer i den verste steiksola og ble så solbrent at jeg omtrent var lilla. Fikk ikke blemmer eller noe sånt heldigvis, men etter det har jeg lettere fått farge. Ikke en taktikk jeg vil anbefale for å si det sånn. Gudene vite hva det gjorde med huden min... Da vil jeg heller anbefalte at du prøver mer gradvis, som noen andre sier at ble du litt brun året før er det letter å bli det neste år, osv. Ellers så er det jo selvbruning. Mye styr da. Men om du skal prøve anbefaler jeg også en fuktighetskrem med litt farge i, lettere å få jevn farge. Anonymkode: 1da6b...b5f
Cessa74 Skrevet 1. juni 2018 #17 Skrevet 1. juni 2018 Jeg har samme probem, blir ikke brun.. Men i fjor brukte jeg en krem fra Piz Buin som ga meg en veldig fin og gyllen brunfarge: Tan & Protect fra Piz Buin beskytter mot UVA og UVB-stråler samtidig som innhold av Melitan skal øke produksjonen av kroppens naturlige fargepigmenter og dermed gi raskere brunfarge I år tenkte jeg å prøve ut Matis sin også - men den er litt stiv i prisen da.. Sun Protection Milk Body fra Matis dufter deilig og skal gi en raskere og jevnere brunfarge. Og som andre skriver: starte solingsperioden med en heftig god skrubb for å få vekk døde hudceller og gi huden masse fukt hver dag så huden er best mulig "preppet" for solrike dager. 1
Occulta Skrevet 3. juni 2018 #18 Skrevet 3. juni 2018 Jeg bruker solfaktor 20-30. Er veldig lys i huden om vinteren men blir brunere og brunere for hvert år. Akkurat nå ser det ut som om jeg har vært i syden i to uker og er ganske brun. Når jeg var tenåring ble jeg bare solbrent. Så du blir lettere brun for hvert år. Ellers så bruker jeg også gradual tan kremer
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #19 Skrevet 5. juni 2018 På 2.6.2018 den 0.44, Cessa74 skrev: Jeg har samme probem, blir ikke brun.. Men i fjor brukte jeg en krem fra Piz Buin som ga meg en veldig fin og gyllen brunfarge: Tan & Protect fra Piz Buin beskytter mot UVA og UVB-stråler samtidig som innhold av Melitan skal øke produksjonen av kroppens naturlige fargepigmenter og dermed gi raskere brunfarge I år tenkte jeg å prøve ut Matis sin også - men den er litt stiv i prisen da.. Sun Protection Milk Body fra Matis dufter deilig og skal gi en raskere og jevnere brunfarge. Og som andre skriver: starte solingsperioden med en heftig god skrubb for å få vekk døde hudceller og gi huden masse fukt hver dag så huden er best mulig "preppet" for solrike dager. Denne ts. Ellers kjøp solbrun tabletter i Sverige inneholder 25mg betakaroten og i tillegg andre vitaminer som er bra for huden. Anonymkode: f5e44...745
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #20 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne ts. Ellers kjøp solbrun tabletter i Sverige inneholder 25mg betakaroten og i tillegg andre vitaminer som er bra for huden. Anonymkode: f5e44...745 Eller spis noen gulrøtter som har akkurat samme effekt, er nesten gratis og uten bivirkninger 🎉 Anonymkode: 69cbf...87f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå