AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #1 Skrevet 1. juni 2018 Hei! Jeg er lærer på barneskolen og er i ferd med å slites ut, som flere andre i mitt yrke. Det er mange ting i min jobbhverdag som er med på å ødelegge for meg, men det verste er uro i klasserommet. I min klasse er det 4 barn med ulike adferdsvansker som gjør at de ikke sitter i ro, blir fort irriterte og i 70% av tilfellene utagerer de i klasserommet. Jeg blir daglig skreket til, bitt og spyttet på av mine elever, det gjelder ikke alle, men enkelte. Dette går også hardt utover de andre elevene i klasserommet, de blir stadig forstyrret og flere foresatte klager over at barna deres mistrives på skolen grunnet uro i klasserommet og vold fra medelever. I friminuttene havner disse 4 ofte i konflikter og det fører som regel til at jeg må løpe ut og avlede. Det er ikke uvanlig at jeg på grunn av dette ikke får spist eller gått på do før kl.14.15. Jeg er nå sykemeldt fra jobben og har vært det i snart en uke. Har dere noen tips og råd til meg? Jeg har tatt opp dette med ledelsen og de har satt inn en assistent som skal følge opp disse 4 elevene, men den assistenten er ufaglært og ikke istand til å håndtere disse elevene. Det ender ofte med at hun løpet gråtende ut av klasserommet og da er jeg igjen alene med alle. Jeg får også veiledning av PPT, men føler ikke at rådene de gir hjelper. Anonymkode: c6260...a76
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2018 #2 Skrevet 1. juni 2018 Ta kontakt med verneombudet på skolen din, gi beskjed om at tilretteleggingen ikke fungerer. Du har krav på et godt arbeidsmiljø, det har du ikke, da er verneombudet rette person å kontakte. I tillegg kan det være en ide å ta kontakt med fagforeningen din for å få tips. Anonymkode: 47b98...72e 20