Gå til innhold

Dagens kreftbehandling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er den optimal? Jeg mener, å gi cellegift til noen som er syk, det dreper celler som vokser hurtig, det gjør også hårsekker derfor man mister håret. Noen andre celler som vokser hurtig er immunsystemet vårt. Cellegift tar også knekken på immunforsvaret, derfor mange som mottar cellegift har lettere for å få infeksjon. 

Hvor bra er det at en som er syk mottar cellegift som også tar knekken på kroppens eget forsvarssystem? Er ikke det nødvendig å ha for at kroppen skal bekjempe sykdom? Har folk som har mottat kreft behandling større sjangs for å bli syk igjen? Jeg hører ofte om folk som blir syke på nytt etter endt behandling og blitt erklært frisk. Beste gang de blir syk har ofte også kreften klart å spre seg, noe som indikerer at kreft som kommer igjen vokser ennå hurtigere og sprer seg fortere ut i omkringliggende vev og sprer seg raskt til lymfer, blodbane og metastaserer i andre deler av kroppen. Skjer dette fordi immunsystemet er ødelagt og svekket etter den første kreftbehandlingen?

Og hvorfor har man ikke klart å komme opp med bedre behandlingsmetoder? Det finnes ikke noen sykdom i verden som er mer forsket på. Vi har vaksiner mot det meste, men at den sykdommen som rammer flest den har man liksom ikke klart å finne en bedre behandlingsmetode for. Jeg syntes det er rart..

Anonymkode: e3f40...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan ikke jeg snakke for alle krefttyper, men ta f.eks myelomatose.. denne ble behandlet med høydose cellegift, stamcellehøsting o.l. For kun 10år siden. I dag derimot har di fremdeles høydose, annen cellegift, velcade, talidomid, revlimid. Der de 3 siste ikke er cellegift, men tror cellegift fremdeles er førstevalget ved nyoppdaget myelomatose. Denne kreftformen kan ikke kureres så all behandlig er kun livsforlengende.

Cellegift er fremdeles den mest effektive behandlingen mot kreftceller.

Anonymkode: 85ef0...f65

AnonymBruker
Skrevet

Ja som vi vet om. Kan det ikke tenkes at det finnes noe bedre, men som du og jeg ikke har tilgang på.

Hvorfor får ingen kongelige, presidenter osv kreft?

AnonymBruker
Skrevet

På 1930-tallet i USA eksisterte det faktisk en vellykket behandling mot kreft.  Men til tross for at metoden hadde en positiv effekt, så ble oppfinneren knust av makt-apparatet. Dere kan lese dere opp på Royal Raymond Rife og hans forskning. Problemet hans var at forskningsinstitusjoner og farmasøytiske bedrifter ikke likte hans fremgangsmåter. Forskning og behandling med andre behandlingsmetoder er det noen som tjener astrononiske summer på, selv om kreft-syke pasienter  overhodet ikke blir friskere av det. 

Anonymkode: 1785a...cdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På 1930-tallet i USA eksisterte det faktisk en vellykket behandling mot kreft.  Men til tross for at metoden hadde en positiv effekt, så ble oppfinneren knust av makt-apparatet. Dere kan lese dere opp på Royal Raymond Rife og hans forskning. Problemet hans var at forskningsinstitusjoner og farmasøytiske bedrifter ikke likte hans fremgangsmåter. Forskning og behandling med andre behandlingsmetoder er det noen som tjener astrononiske summer på, selv om kreft-syke pasienter  overhodet ikke blir friskere av det. 

Ja det er det jeg mener. Jeg tror det finnes en bedre metode enn den vi ser idag, men noen velger å ikke gjøre den allmenkjent. Jeg tror vi kunne ha kurert kreft om vi ville, men det finnes noen der ute som ikke vil det. Eller de har tilgang på medisinen selv, men ingen andre.

• Liker 1
Skrevet

Cellegift er et ganske bredt begrep, og det finnes uttallige typer. Det blir også mer og mer vanlig å behandle kreft med gen terapi... slik at alle får en individuell behandling og medisin som er skreddersydd sine egne gener og krefttype.  det som finnes per dags dato er det beste vi har foreløpig. Alle mennesker med kreft har sin helt egen variant av sykdommen. Kreft oppfører seg ikke likt hos alle. Det samme gjelder medisin. Det som skånsomt kan drepe kreftceller hos en pasient kan ha liten effekt på kreftceller men være enormt skadelig generelt, hos en annen pasient. 

Det er ikke snakk om å finne 1 kur for all kreft. Det kommer nok aldri til å skje! 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det han holdt på med hadde null effekt og pasientene hans døde av kreft. 

• Liker 7
Skrevet

Vår egen konge har jo hatt kreft.

Problemet med kreft er at det ikke bare er en sykdom med en årsak, kreft er en samlebetegnelse på mange sykdommer som har ukontrollert celledeling til felles. Derfor er det mest effektivt å ta cellene som deler seg. Kreftceller er jo kroppens egne, så i mange tilfeller vil ikke immunsystemet kjenne de igjen, og immunsystemet vil derfor ikke hjelpe. De har begynt å bruke immunterapi som "lærer" immunsystemet å kjenne igjen kreftceller nå.

Det forskes masse på ja, men det er svindyrt og tar lang tid før man kan benytte nye medisiner på pasienter. Først masse forsøk på celler i et laboratorie, så masse forsøk på dyr, og så strengt kontrollerte forsøk på mennesker før det er snakk om å gi medisinen til pasienter. Det finnes ingen hemmelig quick-fix selv om mange påstår dette, men kreftbehandlingen går fremover hele tiden. De fleste kreftformer har mye bedre overlevelse i dag enn bare noen tiår tilbake.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kreftbehandling er selvsagt ikke optimal. Ikke bare har behandlingen mange alvorlige bivirkninger, det er flere som dør av behandlingen også. Jeg vet også at når pasienter dør av infeksjoner som de får mens de er på cellegift (pga svekket immunforsvar) blir gjerne dødsårsaken satt til "lungebetennelse" eller lignende, og ikke "cellegift", så tallene er høyere enn vi vet også.

Jeg vet ikke hvorfor kreften ser ut til å ha lettere for å spre seg etter behandling, men det med immunforsvaret høres logisk ut. Jeg tror man mener at noen av cellegiftene også er kreftfremkallende? Og stråling, er ikke det kreftremkallende?

Og det er veldig rart at man ikke har funnet en "kur" ja. Milliarder av dollar pøses inn i såkalt "kreftforskning" hvert år. Man samler til og med inn penger til det ved å ringe hjem til folk...så hva gjør de med pengene?

Alternativ behandling for kreft finnes absolutt, det er bare at legevitenskapen ikke vil anerkjenne det enda. Sjekk ut Chris Beat Cancer på YouTube, han har intervjuet veldig mange mennesker som har blitt friske fra ulike typer kreft i ulike stadier, og det som går igjen er juicing, raw food, vegansk livsstil, detox og selvsagt det å kutte ut ALL bearbeidet mat. Mange av dem har tatt kjemoterapi men kreften har kommet tilbake, og de har derfor ikke sett noen annen løsning enn å gå ernæringsveien, mens andre valgte bort kjemoterapi fra begynnelsen. Jeg har hørt på mange av dem, og favoritten min er hans egen historie.
I legevitenskapen kaller man det de har gjort for "spontan helbredelse" (vet ikke helt hva det er på norsk), "spontaneous remission" på Engelsk. De vil altså ikke forklare det med å si at pasienten har gjort noe selv, og til og med jobbet veldig hardt for å bli kvitt kreften, men påstår det skjer helt utav det blå (som det også kan gjøre selvsagt). Men det er altså mulig å reversere kreft med alternative midler som ikke ødelegger kroppen, vitnemålene er utallige. 

Anonymkode: 5de2b...99e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er den optimal? Jeg mener, å gi cellegift til noen som er syk, det dreper celler som vokser hurtig, det gjør også hårsekker derfor man mister håret. Noen andre celler som vokser hurtig er immunsystemet vårt. Cellegift tar også knekken på immunforsvaret, derfor mange som mottar cellegift har lettere for å få infeksjon. 

Hvor bra er det at en som er syk mottar cellegift som også tar knekken på kroppens eget forsvarssystem? Er ikke det nødvendig å ha for at kroppen skal bekjempe sykdom? Har folk som har mottat kreft behandling større sjangs for å bli syk igjen? Jeg hører ofte om folk som blir syke på nytt etter endt behandling og blitt erklært frisk. Beste gang de blir syk har ofte også kreften klart å spre seg, noe som indikerer at kreft som kommer igjen vokser ennå hurtigere og sprer seg fortere ut i omkringliggende vev og sprer seg raskt til lymfer, blodbane og metastaserer i andre deler av kroppen. Skjer dette fordi immunsystemet er ødelagt og svekket etter den første kreftbehandlingen?

Og hvorfor har man ikke klart å komme opp med bedre behandlingsmetoder? Det finnes ikke noen sykdom i verden som er mer forsket på. Vi har vaksiner mot det meste, men at den sykdommen som rammer flest den har man liksom ikke klart å finne en bedre behandlingsmetode for. Jeg syntes det er rart..

Du mangler fullstendig forståelsen av hva kreftbehandling er og hvordan den fungerer både i kroppen og i praksis. Det du skriver er delvis støtende å lese. 

Anonymkode: a5655...c95

• Liker 15
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ikke tenkes at det finnes noe bedre, men som du og jeg ikke har tilgang på.

ja det finnes sikkert en hemmelig supermed. som holdes hemmelig.

Kong Harald hadde kreft.

Jimmy Carter har kreft.

Reagan døde av kreft.

Mye vits i å slenge ut påstander uten å gjøre litt research......

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mangler fullstendig forståelsen av hva kreftbehandling er og hvordan den fungerer både i kroppen og i praksis. Det du skriver er delvis støtende å lese. 

Anonymkode: a5655...c95

Beklager, ikke meningen å støte noen. Jeg frykter bare kreft veldig mye og er også redd for selve behandlingen, da jeg har lest og lurt litt på om den kan gjøre en person sykere.

AnonymBruker
Skrevet

Ts du bør nok lese deg opp på hva kreft faktisk er, og hvorfor behandlingen er som den er. Det dannes kreftceller i kroppen hver eneste dag hos oss alle sammen, men immunsystemet ødelegger dem. Når immunsystemet ikke lenger klarer å ta hånd om kreftcellene, det er da trøbbelet begynner. Kreftbehandlinger tøft for kroppen, men for de vanligste formene øker overlevesesraten stadig, og det er stadig forbedring av behandlingen. Det du bør bekymre deg mye mer for er antibiotikaresistens. Den dagen antibiotika ikke lenger virker er det dødsdommen å gi folk cellegift. 

Anonymkode: 189e5...61d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kreftbehandling er selvsagt ikke optimal. Ikke bare har behandlingen mange alvorlige bivirkninger, det er flere som dør av behandlingen også. Jeg vet også at når pasienter dør av infeksjoner som de får mens de er på cellegift (pga svekket immunforsvar) blir gjerne dødsårsaken satt til "lungebetennelse" eller lignende, og ikke "cellegift", så tallene er høyere enn vi vet også.

Jeg vet ikke hvorfor kreften ser ut til å ha lettere for å spre seg etter behandling, men det med immunforsvaret høres logisk ut. Jeg tror man mener at noen av cellegiftene også er kreftfremkallende? Og stråling, er ikke det kreftremkallende?

Og det er veldig rart at man ikke har funnet en "kur" ja. Milliarder av dollar pøses inn i såkalt "kreftforskning" hvert år. Man samler til og med inn penger til det ved å ringe hjem til folk...så hva gjør de med pengene?

Alternativ behandling for kreft finnes absolutt, det er bare at legevitenskapen ikke vil anerkjenne det enda. Sjekk ut Chris Beat Cancer på YouTube, han har intervjuet veldig mange mennesker som har blitt friske fra ulike typer kreft i ulike stadier, og det som går igjen er juicing, raw food, vegansk livsstil, detox og selvsagt det å kutte ut ALL bearbeidet mat. Mange av dem har tatt kjemoterapi men kreften har kommet tilbake, og de har derfor ikke sett noen annen løsning enn å gå ernæringsveien, mens andre valgte bort kjemoterapi fra begynnelsen. Jeg har hørt på mange av dem, og favoritten min er hans egen historie.
I legevitenskapen kaller man det de har gjort for "spontan helbredelse" (vet ikke helt hva det er på norsk), "spontaneous remission" på Engelsk. De vil altså ikke forklare det med å si at pasienten har gjort noe selv, og til og med jobbet veldig hardt for å bli kvitt kreften, men påstår det skjer helt utav det blå (som det også kan gjøre selvsagt). Men det er altså mulig å reversere kreft med alternative midler som ikke ødelegger kroppen, vitnemålene er utallige. 

Dette er absolutt tull og tøys, og det er farlig at du sprer slik feilinformasjon. Man kan IKKE bli frisk av kreft gjennom slike tiltak.

Anonymkode: 788d8...09f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja som vi vet om. Kan det ikke tenkes at det finnes noe bedre, men som du og jeg ikke har tilgang på.

Kongen har da hatt kreft.

Anonymkode: 98f19...87f

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sludder og vås og du skal være enormt forsiktig med å spre slikt. 

Ja noen enkeltindivider helbredes mirakuløst. Det har skjedd at mennesker har blitt sendt hjem for å dø men så har kreften tilsynelatende brent seg selv ut og personen har overlevd. Men en vegansk livsstil kan på ingen måter kurere kreft. Du kan jo også google youtube videoer av slike bloggere som senere døde av kreften de mente de kunne helbrede med kostholdet. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Occulta skrev:

Sludder og vås og du skal være enormt forsiktig med å spre slikt. 

Ja noen enkeltindivider helbredes mirakuløst. Det har skjedd at mennesker har blitt sendt hjem for å dø men så har kreften tilsynelatende brent seg selv ut og personen har overlevd. Men en vegansk livsstil kan på ingen måter kurere kreft. Du kan jo også google youtube videoer av slike bloggere som senere døde av kreften de mente de kunne helbrede med kostholdet. 

Det er faktisk flere som har kurert kreft på denne måten. Flere leger som støtter dette. 

De kaller de fleste krefttyper en livsstilssykdom. Kreftforeningen i Norge støtter opp under å forebygge kreft med riktig kosthold. Fedme og overvekt øker risikoen for kreft. Så vis kosthold og aktivitet har en så stor betydning for å utvikle kreft, hvordan kan det ha seg at man ikke kan reversere de fleste krefttyper med riktig kosthold som med de aller fleste livsstilsykdommer? Hva med de som har blitt friske fra uhelbredelig kreft med endring av kostholdet, der legene står å klør seg i hode?

Kreftcellene er i kroppen våres hele tiden. 

Jeg tror det er svært naivt å tenke at ikke mat kan ha en så stor rolle når det kommer til kreft. I stede for å styrke cellene med riktig kosthold, dreper de cellene og mange får kreften tilbake. Likevel kaller de det vellykket. Det trikses og mikses med resultater, bare se på statistikken over brystkreft. 

Tenk også hvor mange milliarder som går tapt vis svaret var så enkelt.

Ikke lenge siden fant de en bær som inneholdt et stoff, som het EBC 46, i Australia som tok knekken på visse krefttyper på under 48 timer ved å injisere en sprøyte direkte på svulsten. Det var overalt på nyhetene, men nå hører vi ikke mer om det. 

Tror vi mennesker må våkne opp litt. 

Anonymkode: 3625f...7d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår konge har hatt kreft. Kjære vene, leser du kun nyhetsspeilet du? 

Anonymkode: 14be5...477

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk flere som har kurert kreft på denne måten. Flere leger som støtter dette. 

De kaller de fleste krefttyper en livsstilssykdom. Kreftforeningen i Norge støtter opp under å forebygge kreft med riktig kosthold. Fedme og overvekt øker risikoen for kreft. Så vis kosthold og aktivitet har en så stor betydning for å utvikle kreft, hvordan kan det ha seg at man ikke kan reversere de fleste krefttyper med riktig kosthold som med de aller fleste livsstilsykdommer? Hva med de som har blitt friske fra uhelbredelig kreft med endring av kostholdet, der legene står å klør seg i hode?

Kreftcellene er i kroppen våres hele tiden. 

Jeg tror det er svært naivt å tenke at ikke mat kan ha en så stor rolle når det kommer til kreft. I stede for å styrke cellene med riktig kosthold, dreper de cellene og mange får kreften tilbake. Likevel kaller de det vellykket. Det trikses og mikses med resultater, bare se på statistikken over brystkreft. 

Tenk også hvor mange milliarder som går tapt vis svaret var så enkelt.

Ikke lenge siden fant de en bær som inneholdt et stoff, som het EBC 46, i Australia som tok knekken på visse krefttyper på under 48 timer ved å injisere en sprøyte direkte på svulsten. Det var overalt på nyhetene, men nå hører vi ikke mer om det. 

Tror vi mennesker må våkne opp litt. 

Nei, kreftcellene er ikke i kroppen vår hele tiden. Men enhver celle i kroppen vår har potensiale til å dele seg feil og slik bli en kreftcelle.. 

Kosthold er det første leger og ernæringfysiologer har snakket med,alle kreftrammede jeg kjenner om. De har fortalt viktigtigheten av et sunt og gidt kosthold for å styrke kropp og sinn. Men kosthold alene er ikke nok. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kreftcellene er ikke i kroppen vår hele tiden. Men enhver celle i kroppen vår har potensiale til å dele seg feil og slik bli en kreftcelle.. 

Kosthold er det første leger og ernæringfysiologer har snakket med,alle kreftrammede jeg kjenner om. De har fortalt viktigtigheten av et sunt og gidt kosthold for å styrke kropp og sinn. Men kosthold alene er ikke nok. 

"We don’t get cancer. We provoke cancer.Dr. William Li, MD, Cancer Researcher, President and Medical Director of the Angiogenesis Foundation says that every single person absolutely has microscopic cancers growing inside them. He explains that human body is made up of more than 50 trillion cells that are continuously dividing to keep us healthy. But if just one of those cells makes a mistake or “mutates” than presto! we have formed a potentially microscopic cancer. The good news is that most of these abnormal cells will never become dangerous because our bodies have excellent defenses against cancer. Our immune system is one defense and another defense is our body’s ability to resist blood vessels from growing into and feeding cancers." http://www.anewdayanewme.com/dr-oz-cancer-truths-all-of-us-has-cancer-cells-growing-inside-and-more/

For mange som har prøvd har kosthold vært nok. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...