Gå til innhold

Avslag fra DPS?? WTF

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Tøytigern skrev:

Man kan få nei til å bli tatt inn der, også. Gå med det legen din sier om å klage vedtaket på avslag hos DPS. Sånt prøver de seg på så mye nå i psykiatrien at de må stilles til veggs. Legen din mener tydelig at du trenger sykehusbehandling ved poliklinikk, og ikke privat psykolog.,

Det har virkelig ingen betydning om psykologen er privat eller på et dps?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg fikk avslag to ganger, og kom inn den tredje ganga. Du må ikke gi deg. Få fastlegen til å klage. Vil fastlegen ha deg inn, så kommer du inn tilslutt. Det er min erfaring 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, altflyter skrev:

Dette!

Anonymkode: 2b650...a63

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, panda01 skrev:

9 måneder?

Her er det år og det er ikke en gang alle som setter folk på venteliste fordi pågangen er for stor 

Anonymkode: 2b650...a63

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Tøytigern skrev:

T.S Husk på at dette er et resultat av de flotte politikernes fordelingspolitikk og ikke at poliklinikken ikke gjerne skulle tatt deg inn. Men de er kjent for å si nei pga begrensede rammer og krav til korte ventelister. (Gir de ikke folk et tilbud, så skal jo heller ikke personen inn på en venteliste, må vite..) Så prioriterer de mellom de aller sykeste av de syke og vi andre faller mellom stolene.

Heia, Erna!

Takkebrev herved avsendt til Bent Høie, som enda ikke har greid å rydde opp og gi et verdig tilbud, til tross for at partiet har vært i regjering i lange tider. Nå er tilbudet til folk å være sykemeldt og ende i AAP og i siste instans uføretrygd. Thanks, lizm.

Helt riktig! Det er så utrolig feil og drøyt hvordan de kutter i psykiatrien igjen og igjen. 

4 timer siden, Monky skrev:

Tror paykiatrien Har maaange liv på samvittigheten, desverre..😰

Regjeringen mener du vel, men ja. Folk som desperat trenger hjelp, men ikke blir fanget opp av systemet og blir overlatt til seg selv ender noen ganger opp med å miste livet i stedet for at de kunne fått hjelp til å redde seg selv. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Psykoselig skrev:

Helt riktig! Det er så utrolig feil og drøyt hvordan de kutter i psykiatrien igjen og igjen. 

Regjeringen mener du vel, men ja. Folk som desperat trenger hjelp, men ikke blir fanget opp av systemet og blir overlatt til seg selv ender noen ganger opp med å miste livet i stedet for at de kunne fått hjelp til å redde seg selv. 

Tragisk. Man skal kjempe for å få hjelp når man har mer enn nok med å kjempe for å klare å handle melk og brød. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Duff skrev:

Det finnes private psykologer som har avtale med det offentlige. Der betaler du det samme som på dps og alt går under frikortordningen.

Jepp, men det er omtrent umulig å få time hos noen av dem. De får enormt mange henvisninger, o* kan håndplukke pasientene sine.

Anonymkode: da0ac...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behandling hos en psykolog med refusjonsordning kan være et bedre alternativ enn dps siden man kan gå der lengre og kvaliteten på behandlingen kan være like god om ikke bedre.

Anonymkode: 47d03...157

Skrevet
17 minutter siden, Duff skrev:

Tragisk. Man skal kjempe for å få hjelp når man har mer enn nok med å kjempe for å klare å handle melk og brød. 

Ja ikke sant. Det er tragisk at psykiske lidelser fortsatt ikke tas mer alvorlig i 2018. Knekker du en fot, får blindtarmbetennelse eller får MS så er det ikke snakk om å få avslag på helsehjelp. Hvorfor i all verden er det slik hvis det er psyken det er noe galt med? Skammelig er det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandling hos en psykolog med refusjonsordning kan være et bedre alternativ enn dps siden man kan gå der lengre og kvaliteten på behandlingen kan være like god om ikke bedre.

Anonymkode: 47d03...157

Jeg prøvde å gå hos en av to private psykologer i byen min. Han var utdatert og elendig. I den offentlige sektoren er det stadig kurs og konferanser for å holde seg oppdatert på det man jobber med. Denne psykologen jeg gikk til har definitivt ikke tatt det ansvaret selv. Så for min del var det en negativ erfaring å gå til privat psykolog. Tok meg 8 år å oppsøke hjelp igjen, og da var jeg så syk at jeg to måneder senere ble tvangsinnlagt. 

Så det er ikke alle byer som har så forferdelig mange private psykologer. Jeg bor i en by med 50-60 000 innbyggere. 

Endret av Psykoselig
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Psykoselig skrev:

Jeg prøvde å gå hos en av to private psykologer i byen min. Han var utdatert og elendig. I den offentlige sektoren er det stadig kurs og konferanser for å holde seg oppdatert på det man jobber med. Denne psykologen jeg gikk til har definitivt ikke tatt det ansvaret selv. Så for min del var det en negativ erfaring å gå til privat psykolog. Tok meg 8 år å oppsøke hjelp igjen, og da var jeg så syk at jeg to måneder senere ble tvangsinnlagt. 

Så det er ikke alle byer som har så forferdelig mange private psykologer. Jeg bor i en by med 50-60 000 innbyggere. 

En kompis har full jobb i det offentlige, og er privatpraktiserende i tillegg. Og det er visst ganske vanlig.

Anonymkode: da0ac...175

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk andre gang avslag. Jeg er nær selvmord og de bryr seg ikke. Det er ikke nok med en psykatrisk sykepleieren men bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 9af05...282

Hvis du truer med selvmord hos fastlegen og sier at du har tenkt ut hvordan du skal gjøre det, kan legen din faktisk legge deg inn med tvang og da har de intet annet valg enn å legge deg inn og behandle deg. Prøv dette om du syns du behøver rask hjelp. Si til legen at du forteller dette fordi de skal vite hvorfor du døde...

Skrevet
11 timer siden, altflyter skrev:

Det kan ha betydning for om du får videre oppfølging av psykiater og team med psykiatrisk sykepleier og medikamentell behandling i regi av sykehuset.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg fikk avslag to ganger, og kom inn den tredje ganga. Du må ikke gi deg. Få fastlegen til å klage. Vil fastlegen ha deg inn, så kommer du inn tilslutt. Det er min erfaring 

Dette.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om å skrive henvisningen "sammen" med fastlegen, altså at du er med på å bestemme hva som står, slik at du er sikker på at fastlegen ikke skriver det mindre alvorlig enn det det er.

Anonymkode: f2982...db0

Skrevet
1 time siden, Tøytigern skrev:

Det kan ha betydning for om du får videre oppfølging av psykiater og team med psykiatrisk sykepleier og medikamentell behandling i regi av sykehuset.

Private psykologer kan uten problemer konferere med dps og henvise videre om det skulle være behov for mer oppfølging enn en psykolog kan gi. 

Skrevet
8 timer siden, Psykoselig skrev:

Ja ikke sant. Det er tragisk at psykiske lidelser fortsatt ikke tas mer alvorlig i 2018. Knekker du en fot, får blindtarmbetennelse eller får MS så er det ikke snakk om å få avslag på helsehjelp. Hvorfor i all verden er det slik hvis det er psyken det er noe galt med? Skammelig er det. 

Og med tanke på at man politisk jobber med å få ned antall personer som går på aap eller uføre for å få de ut i jobb. En stor del av disse syke sliter psykisk og jo lengre de må vente på hjelp og kanskje bytte behandlere for å få fremgang i behandling (sannelig ikke så lett å bytte som de skal ha det til). Å prioritere psykisk helsehjelp skikkelig så kan mange kommende ut i jobb og de vil jobbe, de får det bare ikke til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...