Gå til innhold

11. september terroristene, Modige eller feige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så nylig en dokumentar som handlet om 9/11 angrepet. Og det fikk meg til å tenke på hvor modige disse hjernevaskede terroristene egentlig var, Spør du meg så kreves det både mot og nerver for å utøve noe slikt og jeg tror selv terroristene opplevde redsel den dagen. Jeg tror nok at mange forbinder modighet sammen med edel og ære, Modighet betyr at du er under redsel når du gjør noe som du ikke er tvungen til å gjøre. Hva mener du? Var 9/11 kaprerne feige eller modige?

PS. Jeg ønsker ingen konspirasjonsteorier om 9/11 på denne tråden, Det får dere ta på en annen tråd.

Anonymkode: 45b6f...955

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke de var noen av delene. 

Anonymkode: 273ea...46a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

.. om det å kalle drapsmenn for «modig» pga handlingen de har begått, ikke er forherligelse av vold, så vet ikke jeg.. 

Anonymkode: 22223...3b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir det samme som å si at SS var modige. De var hjernevasket til å tro at det de gjorde var det eneste som var riktig, og da gjør de selvsagt det.

De som står bak hjernevasken er feige.

Anonymkode: 1126b...bb5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Wtf?? De var RASSHØL!! 

Anonymkode: 20ed7...eb4

• Liker 2
Skrevet

De var gale. Ødelagte hjerner

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De var iallefall modige nok til å faktisk stå opp for meningene sine, og gjøre noe aktivt for det dem trodde på. Selv om dette innebar at de selv måtte bøte med livet. 

Hvor mange av dere som henger her på Kvinnwguiden hadde vært villige til å gjøre noe lignende, og gå i døden for noe som bwtyr velsig mye for dere? 

Anonymkode: 1252c...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.. om det å kalle drapsmenn for «modig» pga handlingen de har begått, ikke er forherligelse av vold, så vet ikke jeg.. 

Anonymkode: 22223...3b3

Som jeg skrev i åpningsinnlegget så sammenligner vi ikke angrepene i seg selv, Men snarere handlingene til terroristene. Og ifølge meg så må en utrolig sterkt mot og nerver av stål for å utføre noe slikt, Jeg pisser nesten på meg bare ved tanken av det. Man kan kalle 9/11 kaprerne for feiginger som angrep og drepte uskyldige mennesker, Men må også se det ifra terroristenes synspunkter ifølge dem så var USA den store satan og de mente at det var USA`s sin skyld at det var krig i midtøsten og at Amerikanerne støtter Israel i Palestina konflikten, Ifølge dem selv så var de soldater.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Om en skiller handlingens konsekvens fra handlingen. Si de gjorde det samme og så var det fred på jord (utopisk illusjon og langt tankesprang, men jeg antar dere forstår om dere vil) ville folk sagt det var mot.

Noen var mulig som hjernevaskede roboter Noe var kanskje livredde og likevel handlet. Sånn i teorien er det siste mot

http://www.betydning-definisjoner.com/mot

Anonymkode: 3b8fe...ff6

AnonymBruker
Skrevet

http://hva-er.no/hva-er-mot/

For ha det sagt : synes handlingenes mente konsekvens den dagen var forkastelig og utilgivelig

Anonymkode: 3b8fe...ff6

AnonymBruker
Skrevet

De var gale, ikke riktig kloke, som høre til i psykiatrien. Det dreier seg da ikke om mot, det er ikke mot som driver dem, det er galskap. 

De tror de er soldater? De slåss ikke mot en fiende, eller et mål. De tar i sin galskap feil. 

Anonymkode: d8186...fd2

Skrevet

Jeg vil nå heller si at de amerikanske brannmennene som løp inn i twin towers for å hjelpe er de virkelige modige. De sto ikke opp den morgenen og visste de skulle omkomme, eller se mennesker falle i døden. Mange av dem døde når bygningene kollapset.

Islamister tror jo selv at de får bonusbelønning i paradis hvis de fullfører terroren. Og de velger gjerne bevisst sivile mål med minst motstand. I min verden er det så langt fra modig som man kan komme.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Callisto83 skrev:

Jeg vil nå heller si at de amerikanske brannmennene som løp inn i twin towers for å hjelpe er de virkelige modige. De sto ikke opp den morgenen og visste de skulle omkomme, eller se mennesker falle i døden. Mange av dem døde når bygningene kollapset.

Islamister tror jo selv at de får bonusbelønning i paradis hvis de fullfører terroren. Og de velger gjerne bevisst sivile mål med minst motstand. I min verden er det så langt fra modig som man kan komme.

Over 300 brannmenn og rundt 50 politifolk omkom når tårnene raste, Og ja de var modige og bør hedres. Men brannmennene reddet faktisk ikke en eneste person ut fra tvillingtårnene før de kollapset, Treffpunktet fra det første flyet i det nordlige tårnet endte med trappene fra 91 etasje ble ødelagte/sperret i sammenstøtet med flyet og eksplosjonen etter flyet satte alle heisene i det nordlige tårnet ut av drift. De antok at det ville ha tatt omlag 1,5 time og gå opp alle trappene til treffpunktet i det nordre tårnet, Og alle brannmenn bar på 30 kilo i utstyr. Etter at det sørlige tårnet kollapset så fikk alle brannmenn og politifolk en "mayday" advarsel på radioen og fikk beskjed om å forlate bygningen umiddelbart, Men til forskjell fra politifolkene så var brannmennenes radioer av gammel dato og fungerte bare på en viss høyde og de fleste brannmennene hørte derfor ikke mayday advarselen fra bakken, De antok at rundt 120 politifolk løp ut fra det nordre tårnet etter at de hadde fått advarselen om at det nordre tårnet hadde kollapset.

Hvem vet hva terroristene tenkte? De var åpenbart hjernevaska av en eller annen form. Og hvordan kunne de ha vært sikre på at de ville være klare og ta over kontrollen av flyene, eller hvis de da klarte og ta over kontrollen hvordan kunne de ha visst at de skulle klare og nå sine mål?

Skrevet

Modige eller ikke, er ikke noe riktig svar her. Men jeg kan forstå hvorfor de gjorde som de gjorde. De som utførte angrepet er teknologisk underlegende, USA har ett gigantisk arsenal av våpen og teknologi. De kan drepe fiender ved hjelp av raketter styrt trygt fra USA, men fienden kun har håndvåpen. Ved å utføre slike angrep som 11 september fører du krigen tilbake til Amerikansk jord og viser dem hvordan det er for de å oppleve krig. 

Jeg støtter ikke disse handlingene, men har forståelse for at folk vil ta igjen når de selv bli invandert og angrepet. Så i deres hjemland vil de nok bli sett på som modige helter, i USA som feige terrorister og visa versa. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke de var noen av delene. 

Anonymkode: 273ea...46a

Helt enig, dette var grusomme handlinger som jeg ikke syns bør defineres som hverken modige eller feige.

Anonymkode: c28b1...d64

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

De var iallefall modige nok til å faktisk stå opp for meningene sine, og gjøre noe aktivt for det dem trodde på. Selv om dette innebar at de selv måtte bøte med livet. 

Hvor mange av dere som henger her på Kvinnwguiden hadde vært villige til å gjøre noe lignende, og gå i døden for noe som bwtyr velsig mye for dere? 

Ingenting betyr nok for meg at jeg er villig til å dø for det. Ingenting kan bety noe som helst for meg om jeg er død, ei heller kan jeg gjøre noe mer for en sak om jeg dør. 

De var ikke modige. De var onde, groteske og syke i hodet. Hvordan i alle dager kan det å drepe uskyldige mennesker ha noen som helst positiv hensikt. Du er også syk dersom du beundrer mennesker som vil drepe uskyldige mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Occulta skrev:

Ingenting betyr nok for meg at jeg er villig til å dø for det. Ingenting kan bety noe som helst for meg om jeg er død, ei heller kan jeg gjøre noe mer for en sak om jeg dør. 

De var ikke modige. De var onde, groteske og syke i hodet. Hvordan i alle dager kan det å drepe uskyldige mennesker ha noen som helst positiv hensikt. Du er også syk dersom du beundrer mennesker som vil drepe uskyldige mennesker. 

Det som jeg som finner mest skremmende med det hele er det faktum at terroristene som utførte 9/11-angrepene var normale og tydeligvis intelligente de skal ha flyttet til Tyskland på midten av 90 tallet og studerte på universitet i Hamburg og alle hadde en vestlig livsstil, De gikk alle til samme  moske i Hamburg, Tyskland og det var vist der de skal ha blitt kjent med radikal islam. De skal på høsten i 1999 ha reist til Afghanistan og det var da de først møtte Bin Laden, De returnerte siden til Tyskland men de viste ingen interesse for studiene på universitetet i Hamburg lenger de sa isteden at de ville bli piloter. De begynte å søke etter flyskoler i Tyskland og ellers i Europa før de bestemte seg for at skolene i USA gav bedre utdanning og de forlot i Tyskland i Februar 2000 og reiste til USA. Greia er den at det skjer alltid noe stort når man minst venter det, Og det skjer som regel på plasser du trodde at du var 100% sikker som NYC, Utøya etc. Det er først etter angrepene at vi tar grep.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Occulta skrev:

USA og NATO har jo selvfølgelig langt flere menneskeliv på samvittigheten, enn det terrorister har. 

Men det er jo liksom "helt greit" fordi de bare skyter med "snille" bomber... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

USA og NATO har jo selvfølgelig langt flere menneskeliv på samvittigheten, enn det terrorister har. 

Men det er jo liksom "helt greit" fordi de bare skyter med "snille" bomber... 

Har jeg indikert at jeg synes at det er helt greit å drepe uskyldige mennesker overhodet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...