Gå til innhold

Forloverene mine... hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonymine skrev:

Dette er akkurat som da jeg var forlover (med unntak av at jeg hadde veldig dårlig råd) og bruden bestemte at en annen venninne skulle hjelpe meg å arrangere utdrikningslaget. Endte med at venninnen kjøpte inn dill og dall, sprengte budsjettet og mente at jeg måtte dekke det siden jeg var forlover. Deretter klaget hun til bruden over at jeg var så gjerrig. Så der satt jeg med svarteper og måtte bruker penger jeg egentlig ikke hadde og bruden ble sint på meg for at jeg ikke hadde vært "samarbeidsvillig" nok. 

At du som brud tar siden til hun som er skyld i budsjettsprekken synes jeg er dårlig. Om det virkelig er en venninne, så går du ut i fra at hun har en god grunn for å ikke ville dekke budsjettsprekken til din andre venninne. Det virker som du har en klar favoritt blant venninnene dine. Dette skal maidzilla dekke selv.

Jeg burde ikke la meg overraske, men at sånt skjer gang på gang på gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstiller det som om det er studentvenninna som er den som lager problemer. Det virker jo tvert i mot som om det er hun som sprengte budsjettet som er problemet. Når det er hun selv som har gått utenfor avtalt ramme så må hun dekke det fra egen lomme. Dere andre kan ikke vite noe om tredjemanns økonomi. 

Anonymkode: d8c3e...0cb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er enig, nå sitter jeg midt mellom de to og vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre med det..

Anonymkode: 349e8...87f

Jeg skjønner at du føler deg i midten, hun som har sprengt budsjettet har satt deg i en skikkelig ubehagelig situasjon.

Men om du ikke skulle få lov til å betale for alt eller den andres forloveden sin del, hvorfor fortalte hun det til deg? Forventet hun at du skulle riste penger fra den andre forloveden. Eller var det for å vise hvor mye bedre hun er som forlover. Liksom litt sånn "se så mye mer penger jeg er villig til å bruke, Men hun andre, nei hu vil bare holde seg til budsjettet å bruke penger på seg selv". Hva er vitsen med å involvere deg i hennes egetskapte drama, når hun A) egentlig ikke vil ha din hjelp. B) Når det er hun som har laget problemet. Virker mer som hun prøver å lage drama mellom deg og din andre forlover. Og kan tenke meg at utdrikkingslaget vil ha en litt bismak når du vet alt som har foregått i kulissene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Hei!

jeg har valgt 2 forlovere, og begge står meg nært! Men de har vært svært uenige når det har gjeldt planlegging til mitt utdrikkingslag, hun ene har villet at jeg skal få et kjempe fint utdrikkingslag, og har handlet pynt og gjort det fint, men så får jeg høre at hun andre har satt seg litt på bakbena når det gjelder penger, hun vil jo at alle skal ha mulighet til å være med, og det forstår jeg, og nå har de gått i minus, og da nekter hun å betale det som de har gått i minus, hun skylder på at hun er fattig student, hun studerer kun noen dager på kveldstid, og jobber jo på dagtid, og til bryllupet har hun booket time til pedikyr, manikyr, ansiktsmaske til 1300, spraytan, fiksing av bryn, voksing, frisør og sminking, og det er helt greit, men når det kommer til mitt utdrikkingslag så nekter hun å betale det som de har gått i minus, hun andre forloveren mener det blir litt urettferdig at hun skal betale alt de har gått i minus, og det kun er snakk om 500kr på hver, så dette skaper jo  dårlig stemning, og jeg som er brud, hvordan skal jeg forholde meg til dette? Begge kommer til meg og er fortvilet over hverandre...! Hjelp!

Anonymkode: 349e8...87f

Da betaler vel du den resterende 1000 lappen? Det er jo ingenting og det er DITT utdrikkingslag. Din venninne er student og det er nok ikke noe hun bare skylder på for moro skyld. 

Du får nok nok av pengegaver på dagen, den tusenlappen synes jeg du bør putte inn selv. Det ville hvert fall jeg gjort. 

Anonymkode: bd65d...830

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da betaler vel du den resterende 1000 lappen? Det er jo ingenting og det er DITT utdrikkingslag. Din venninne er student og det er nok ikke noe hun bare skylder på for moro skyld. 

Du får nok nok av pengegaver på dagen, den tusenlappen synes jeg du bør putte inn selv. Det ville hvert fall jeg gjort. 

Anonymkode: bd65d...830

Ja jeg skjønner Hva du mener, men hun er student som studerer og tar noen fag på kveldstid, så hun jobber så og si hver dag, så jeg synes det blir litt dumt at en skal bruke dette «fattig student» kortet hver gang det er snakk om penger.. 

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner Hva du mener, men hun er student som studerer og tar noen fag på kveldstid, så hun jobber så og si hver dag, så jeg synes det blir litt dumt at en skal bruke dette «fattig student» kortet hver gang det er snakk om penger.. 

Anonymkode: 349e8...87f

Med mindre du har innsyn i privatøkonomien hennes, vet du ikke om «fattig student»-kortet er høyst reelt eller ikke, og da får du tro henne på det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner Hva du mener, men hun er student som studerer og tar noen fag på kveldstid, så hun jobber så og si hver dag, så jeg synes det blir litt dumt at en skal bruke dette «fattig student» kortet hver gang det er snakk om penger.. 

Anonymkode: 349e8...87f

Men nu er det ikke den fattige studenten som kan for det her styret, men den andre forloveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner Hva du mener, men hun er student som studerer og tar noen fag på kveldstid, så hun jobber så og si hver dag, så jeg synes det blir litt dumt at en skal bruke dette «fattig student» kortet hver gang det er snakk om penger.. 

Anonymkode: 349e8...87f

Jeg syns du virker utrolig egoistisk. Hva så om hun jobber ved siden av studiene!? De hadde jo ordnet ett budsjett, det er ikke hennes feil at det gikk over. At hun skal bruke mye penger på å gjøre seg fin er helt vanlig som forlover i ett bryllup, hun skal tross alt stå fremme sammen med dere i kirken og være med på bilder. 

For øvrig du snakker om at utdrikningslaget "bare" kostet 700 kr, så 500 kr mer burde ikke være så big deal for du brukte 800 kr på bursdagsgaven hennes. Men hun må sikkert kjøpe nye klær (om du ikke spanderer kjolen) og gave til dere også, så det kommer ikke til å bli 700 kr.

Forøvrig så syns jeg å ta mer en 500 pr pers i utdrikningslag er nok. Jeg og mannen min pleier å kutte ut utdrikkingslag som koster mer. Så kan godt hende at ved å sette ett tak på 700 så blir flere ha råd til å møte opp. Når vi giftet oss så spanderte jeg frisørtime på forhånd og oppsett på forloveren min på bryllupsdagen. Hun gjorde tross alt meg en stor tjeneste med å ta på seg oppgaven som forlover, og jeg ville hun skulle føle seg fin oppe vedsiden av meg. Mens det virker som du syns dine skylder deg noe. Skammelig.

Anonymkode: 0902b...e8a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forlover nummer en har tatt avgjørelsene uten å snakke med forlover nummer to, så er jeg enig med nummer to her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde den ene forloveren bare gått hen og kjøpt alt mulig av pynt og slikt og så forventet at student-forloveren bare skulle bidra med penger før de var enige om noe...? I så tilfelle høres det jo ut som at den ene overkjørte den andre.. og det er jo ikke okei. Kanskje det er derfor hun setter seg på bakbeina.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du virker utrolig egoistisk. Hva så om hun jobber ved siden av studiene!? De hadde jo ordnet ett budsjett, det er ikke hennes feil at det gikk over. At hun skal bruke mye penger på å gjøre seg fin er helt vanlig som forlover i ett bryllup, hun skal tross alt stå fremme sammen med dere i kirken og være med på bilder. 

For øvrig du snakker om at utdrikningslaget "bare" kostet 700 kr, så 500 kr mer burde ikke være så big deal for du brukte 800 kr på bursdagsgaven hennes. Men hun må sikkert kjøpe nye klær (om du ikke spanderer kjolen) og gave til dere også, så det kommer ikke til å bli 700 kr.

Forøvrig så syns jeg å ta mer en 500 pr pers i utdrikningslag er nok. Jeg og mannen min pleier å kutte ut utdrikkingslag som koster mer. Så kan godt hende at ved å sette ett tak på 700 så blir flere ha råd til å møte opp. Når vi giftet oss så spanderte jeg frisørtime på forhånd og oppsett på forloveren min på bryllupsdagen. Hun gjorde tross alt meg en stor tjeneste med å ta på seg oppgaven som forlover, og jeg ville hun skulle føle seg fin oppe vedsiden av meg. Mens det virker som du syns dine skylder deg noe. Skammelig.

Anonymkode: 0902b...e8a

Eg forstår hva du mener. Synes det er greit å få litt synspunkter her, nå har jeg jo blitt påvirket av ting jeg har fåt høre!🙈 men må bare rette deg på at det var ikke gave på 800, det var kun for mat og drikke i bursdagen hennes for å feire den, gave kom utenom! Og i mitt utdrikkingslag så slo de sammen min bursdag med utdrikkingslag da jeg også har et rundt tall i år! Jeg hadde helt ærligt syns det hadde vært litt stusselig uten noe pynt som ballonger og div, hun mente jeg ikke trengte kake engang, så hun andre forloveren tok dette på egen lomme og laget den, jeg som elsker kake.. blir bare litt skuffet når jeg får høre slik, uten og virke egoistisk, men hvor ofte gifter bestevennen din seg og fyller et rundt år?! Og en har visst om dette 1 år i forveien, så Kan en fint legge av en 100 lapp i mnd...

Men når det er sagt så har jeg bestemt meg for at jeg skal ikke velge noe side, jeg skal ikke blande meg, jeg regner med at de ordner opp selv for min skyld!  Og jeg må understreke at jeg var kjempe fornøyd med utdrikkingslaget mitt!!!!

Anonymkode: 349e8...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir flau av å lese svarene dine, TS. Har du alltid vært så selvsentrert, eller er det bryllupet som har fått deg til å miste gangsynet helt?

Her er greia: Ditt bryllup er viktig for deg, din kommende mann, og kanskje moren din (i den rekkefølgen). For absolutt alle andre er det bare nok et bryllup med påfølgende utgifter. Studentvenninnen din bruker allerede tusenvis av kroner på gave, utdrikningslag og å klargjøre seg til dagen (du nevnte hudpleie, frisør etc.).

For din egen del er det en fordel om du kommer deg gjennom bryllupet med alle nære relasjoner inntakt. Sola står nemlig også opp etter bryllupsreisen.

Det kan være nyttig for deg å huske at dine forlovere gjør deg en tjeneste.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Eg forstår hva du mener. Synes det er greit å få litt synspunkter her, nå har jeg jo blitt påvirket av ting jeg har fåt høre!🙈 men må bare rette deg på at det var ikke gave på 800, det var kun for mat og drikke i bursdagen hennes for å feire den, gave kom utenom! Og i mitt utdrikkingslag så slo de sammen min bursdag med utdrikkingslag da jeg også har et rundt tall i år! Jeg hadde helt ærligt syns det hadde vært litt stusselig uten noe pynt som ballonger og div, hun mente jeg ikke trengte kake engang, så hun andre forloveren tok dette på egen lomme og laget den, jeg som elsker kake.. blir bare litt skuffet når jeg får høre slik, uten og virke egoistisk, men hvor ofte gifter bestevennen din seg og fyller et rundt år?! Og en har visst om dette 1 år i forveien, så Kan en fint legge av en 100 lapp i mnd...

Men når det er sagt så har jeg bestemt meg for at jeg skal ikke velge noe side, jeg skal ikke blande meg, jeg regner med at de ordner opp selv for min skyld!  Og jeg må understreke at jeg var kjempe fornøyd med utdrikkingslaget mitt!!!!

Anonymkode: 349e8...87f

....uten å virke egoistisk.... skriver sutrete og egoistisk om ballonger og kake. Om du vil ha ballonger. Kjøp deg ballonger. 

Anonymkode: 65f5c...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det høres ut som om du holder med hun som sprengte budsjettet. Jeg syns både du og budsjett-sprengeren er svært frekke, som påstår at student-forloveren ikke har dårlig råd, siden hun også jobber og skal ta dyre behandlinger på bryllupsdagen. For det første, 500 kr er en del penger hvis man lever på et stramt budsjett. Hun har vel beregnet disse dyre behandlingene inn i budsjettet for å se så bra ut som mulig, den ene gangen i livet hvor hun skal være forlover. Det at man jobber nesten hver dag, betyr ikke at man kan kaste 500-lapper rundt seg. Kanskje har man lav lønn, dyr leie, høyt huslån eller sparer målbevisst til egen bolig, eller kanskje hun har hatt mye uforutsette utgifter i det siste. Forøvrig bør hun kunne bruke sine egne penger på seg selv som hun selv vil. Det er ganske usympatisk som brud å forvente at andre skal bruke så store summer på deg. Den andre forloveren mangler økonomisk sans, og må ta ansvar for det selv. Man må ta ansvar for sine egne feil, og ikke skyve dem over på andre. 

Anonymkode: cee75...eaf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.5.2018 den 10.42, AnonymBruker skrev:

hun ene har villet at jeg skal få et kjempe fint utdrikkingslag, og har handlet pynt og gjort det fint, men så får jeg høre at hun andre har satt seg litt på bakbena når det gjelder penger, hun vil jo at alle skal ha mulighet til å være med

Anonymkode: 349e8...87f

Altså, ser du egentlig selv hva du har skrevet? Et kjempefint utdrikningslag er et som ikke alle vennene dine har råd til. Er det virkelig viktigere at det er "kjempefint" og dyrt, enn at alle kan komme. Ditt bryllup og utdrikningslag er ikke så viktig for andre som det er for deg. Du skal vite at en del misliker sterkt dette med utdrikningslag, fordi det blir så dyrt. Student-forloveren er den eneste fornuftige her. Håper du, Ts, også tar til fornuft og ser at det er hun som har vært mest pålitelige og voksen i denne situasjonen. 

Anonymkode: cee75...eaf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Eg forstår hva du mener. Synes det er greit å få litt synspunkter her, nå har jeg jo blitt påvirket av ting jeg har fåt høre!🙈 men må bare rette deg på at det var ikke gave på 800, det var kun for mat og drikke i bursdagen hennes for å feire den, gave kom utenom! Og i mitt utdrikkingslag så slo de sammen min bursdag med utdrikkingslag da jeg også har et rundt tall i år! Jeg hadde helt ærligt syns det hadde vært litt stusselig uten noe pynt som ballonger og div, hun mente jeg ikke trengte kake engang, så hun andre forloveren tok dette på egen lomme og laget den, jeg som elsker kake.. blir bare litt skuffet når jeg får høre slik, uten og virke egoistisk, men hvor ofte gifter bestevennen din seg og fyller et rundt år?! Og en har visst om dette 1 år i forveien, så Kan en fint legge av en 100 lapp i mnd...

Men når det er sagt så har jeg bestemt meg for at jeg skal ikke velge noe side, jeg skal ikke blande meg, jeg regner med at de ordner opp selv for min skyld!  Og jeg må understreke at jeg var kjempe fornøyd med utdrikkingslaget mitt!!!!

Anonymkode: 349e8...87f

Hjelpes, kan du bli mer selvsentrert enn det du allerede er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det fremdeles sånn at forlovere skal stå for utgiftene? De blir jo utpekt? 

Dette kunne enkelt vært løst ved at bruden utnevnte forlover, ga henne en sum penger til å arrangere utdrikningslag forutenom utgifter gjestene naturlig dekker på veien (mat og drikke). 

Hjelpes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...