Gå til innhold

Husleie eget barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjentar "voksent" barn veldig ofte, det er jeg uenig i. Har man en funksonshemming er man ikke voksen i tradisjonell forstand. Man kan ikke sette de samme krav til dem - Hadde det vært en frisk 20 åring skulle personen fått betalt markedsleie, ellers er det dårlig oppdragelse. 

Utover det, helt enig i at om man får støtte som er ment å gå til livsopphold, bør selvfølgelig midlene dekke reelle kostnader. Som jeg skriver over - ta det som dekker reellt forbruk, ikke mer. Og hjelp til med sparing om man tar noe ekstra. 

Anonymkode: 869bf...6ff

Sludder! Du er jo helt på jordet... Kjenner mange med funksjonshemminger som er vel så voksne som andre på sin alder. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født med funksjonshemming, og takk og pris for at jeg ble behandlet som voksen fra jeg ble voksen. Lurer på hvordan det skulle gått med meg dersom det ikke ble satt samme krav til meg som til andre unge voksne - selvfølgelig med tilpasninger etter mine vansker. Hvorfor skal man ikke kunne sette samme krav og lære opp denne gutten til at inntekten hans går til forbruk, at det koster å bo og leve..?

Hva mener du egentlig...? Tenker du på psykisk utviklingshemmede som på mange måter eller noen områder kan være barn hele livet (stor variasjon her selvfølgelig etter diagnoser ol)) eller tenker du på alle funksjonshemmede? 

Anonymkode: 7595a...335

Tror nok vedkommende blander kortene litt. Som jeg også svarte, jeg kjenner flere med funksjonshemminger som er vel så voksne som såkalt funksjonsfriske ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...