Gå til innhold

Hvitt tilbehør som gjest i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært i bryllup før, men skal nå i sommer. Jeg vet man ikke skal bruke hvit kjole. Jeg har kjøpt en rosa kjole, og lurer på om jeg kan bruke hvit bolero til? Evt også en hvit veske og sko. Eller er hvitt tilbehør også nei? 

Anonymkode: cd214...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs mye hvilken rosafarge det er på kjolen. Og om det er mønster på, eller om den er ensfarget. Lys rosa kjole og hvitt tilbehør hadde jeg ikke vært komfortabel med. 

Anonymkode: 9e99a...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker, for om kjolen er veldig lys så kan helheten bli veldig hvit om bolero, veske og sko er hvite. Det er ikke som du blir å bryte kleskoder med det antrekket, men jeg hadde ikke gjort det. Men det en sterkere eller dypere rosafarge, så syns jeg det er helt greit.

Jeg har forøvrig brukt sort kjole i mange bryllup selv om det er sorgens farge. Jeg har bare fått tillatelse fra brudeparet først, om noen andre har reagert så har de ikke sagt noe til meg. Hovedsaken er jo at brudeparet ikke blir støtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er ensfarget rosa, ikke lyserosa, men ikke mørkerosa heller. Midt i mellom 😄 men den kan ikke mistolkes til å være hvit. Men hvis jeg kun har hvit bolero da, og ikke hvite sko eller veske. Er det da innafor? Jeg finner ingen fin bolero i en dypere rosa farge som er fin og matcher kjolen. Kun en hvit :( ts

Anonymkode: cd214...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjolen er ensfarget rosa, ikke lyserosa, men ikke mørkerosa heller. Midt i mellom 😄 men den kan ikke mistolkes til å være hvit. Men hvis jeg kun har hvit bolero da, og ikke hvite sko eller veske. Er det da innafor? Jeg finner ingen fin bolero i en dypere rosa farge som er fin og matcher kjolen. Kun en hvit :( ts

Anonymkode: cd214...7b6

For meg høres det ut som om dette fungerer helt fint. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint bruke hvitt tilbehør :) 

Anonymkode: d8695...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kjør på. 

Anonymkode: 2a7d5...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med bruden hva hun mener. 

Anonymkode: 57f80...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjolen er ensfarget rosa, ikke lyserosa, men ikke mørkerosa heller. Midt i mellom 😄 men den kan ikke mistolkes til å være hvit. Men hvis jeg kun har hvit bolero da, og ikke hvite sko eller veske. Er det da innafor? Jeg finner ingen fin bolero i en dypere rosa farge som er fin og matcher kjolen. Kun en hvit :( ts

Anonymkode: cd214...7b6

Da syns jeg du kan bruke det. Selv om du velger hvite sko og veske også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes trygt du kan bruke det. :)Men jeg synes nå det er noe stort tull at så mange sier at man skal få tillatelse av bruden (ikke i denne tråden bare, men nesten alltid når det er snakk om klær til bryllup).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) da går jeg for hvit bolero i hvertfall :) bruden har sagt hun ikke bryr seg om hvilke farger gjestene går i, men jeg vet så mange andre er opptatt av det, så tenkte det var greit å forhøre meg om normen siden jeg aldri har vært i bryllup :) ts 

Anonymkode: cd214...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt kan du ha hvitt tilbehør

Anonymkode: 02471...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...