Gå til innhold

Urimelig barnefar... hjelp!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Axl skrev:

Samme faen hvor dagens barn har blåmerker. Barnevernet må kontaktes med en gang. 

Tulling. Prøv å vær seriøs en kort stund, ikke gretten tenåring.

Anonymkode: cda08...44a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tulling. Prøv å vær seriøs en kort stund, ikke gretten tenåring.

Det er sant. Får dagens barn blåmerker eller faller å slår seg så må barnevernet kontaktes. De som virkelig trenger hjelp får faen ikke hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Axl skrev:

Det er sant. Får dagens barn blåmerker eller faller å slår seg så må barnevernet kontaktes. De som virkelig trenger hjelp får faen ikke hjelp. 

Det er de færreste som gjør det. De som melder er enten alvorlig bekymret eller er ute etter hevn.

Ellers er jeg enig. Mange som ikke får hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skummelt å se hvor lite proffe de er. Det er snakk om små barns liv! 

Mannen til ei venninne av meg brukte den taktikken på tantene i BV, funket som bare det!

Eneste dumme med løgn er at den er vanskeligere å huske i lengden. Så når alle historiene han hadde gitt dem gjennom flere år begynte å slå sprekker, så kom den sanne mannen frem. Fra å være en stakkarslig pappa med en eks-kone fra helvete, til å bli fanden selv...truet med å saksøke BV...og han skulle ihvertfall ha nye saksbehandlere!

Han hadde anmeldt min venninne for vold mot barna, igjen. Men nå begynte BV å undersøke han også. Det likte han dårlig. Han ble kalt inn på møte, og fikk plutselig mange kritiske spørsmål. Min venninne har aldri sett mannen så sint før. Og tantene på BV-kontoret sluttet endelig å dulle med ham.

Jaja, var eksen fra Helvete jeg også, som de skulle "redde" far og barn fra. Han fikk med seg lærerinnen også, hun var så fin og flott - og dermed gikk hun med på å "spionere". Hun var daglig i sekken til barnet og sjekket om skolematen holdt mål og om det generelt var orden oppi der.

Han var vel ivrig, for når det dukket opp menn som ikke kjøpte skiten hans, endte det med at han ble den de gikk etter i sømmene og konklusjonen var at han fabrikkerte problemer, blant annet for å slippe bidrag.

Synd at barnets eneste traume er fra disse episodene når BV skulle "undersøke". Og må tilstå at tilliten til etaten er svekket for min del. 

Anonymkode: 292ca...454

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, var eksen fra Helvete jeg også, som de skulle "redde" far og barn fra. Han fikk med seg lærerinnen også, hun var så fin og flott - og dermed gikk hun med på å "spionere". Hun var daglig i sekken til barnet og sjekket om skolematen holdt mål og om det generelt var orden oppi der.

Han var vel ivrig, for når det dukket opp menn som ikke kjøpte skiten hans, endte det med at han ble den de gikk etter i sømmene og konklusjonen var at han fabrikkerte problemer, blant annet for å slippe bidrag.

Synd at barnets eneste traume er fra disse episodene når BV skulle "undersøke". Og må tilstå at tilliten til etaten er svekket for min del. 

Anonymkode: 292ca...454

Mange kommer rett fra skolebenken. Jeg tror man må ha levd en stund for å ha et slikt yrke. Lære seg å kjenne igjen forskjellige folketyper. 

Det utrolige er at de ofte bruker ledende spørsmål. Og ungene liker jo ikke slike samtaler. Da blir det ja eller nei uten særlig utdypning. Blir sjokkert når de velger å ignorere uttalelser fra lærere, helsesøster, politi...Da drar de makta si for langt!

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I skrittet og på innsiden av lårene? Skjønner faktisk at far reagerte.

Her er den første tråden, se øverst på s 4, det er andre som har spekulert men TS har sagt hele tiden at tusjen var nede ved kneet

hvis det er samme person da...

Anonymkode: 5e708...8f5

Skrevet
12 timer siden, Axl skrev:

Jeg tenker at du på en måte har et poeng men på en annen side må man kunne se helheten.. Et aktivt barn som har skrubbsår på kneet og tydelig virker fornøyd med livet er kanskje ikke den du først tenker du må ringe BV for å følge opp, men om blåmerket ikke virker å ha en naturlig forklaring, omsorgspersonen ikke kan si hvor, når, hvordan eller i det hele tatt gi et svar og/eller barnet virker unnvikende eller på annen måte får deg til å kjenne på den der "magefølelsen" når du spør om dette rundt å ha det bra, ja da syns jeg absolutt man skal ta kontakt med noen. Trenger ikke være barnevernet, kan være barnehagen, skolen, helsestasjonen, fastlegen din - til og med naboen eller bestemoren liksom, bare man ikke sitter stille og ser på..

Samtidig er det noen som "pusser barnevernet" på expartneren for å vinne en omsorgssak - det skjer hele tiden..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tull!

Det er ikke 10 år siden. BV mener at en på 7 ikke er stor nok til å ta egne valg, tenke selv og ha meninger. 

Hvis hun går mot far og nekter gutten å fly, så mister hun omsorgen ja. 

Det er far som mener at barnet fint kan fly alene. Mor jatter ikke med, da hadde faren fått hovedomsorgen.

Tror du far, som kjemper med nebb og klør allerede nå vil la seg avspise med kun ferier?!?

Har du noen gang måttet forholde deg til BV??

Mitt barn på 8 år blir klart og tydelig hørt i saken vi har i retten!

Far bort så langt borte at det er kun ferier, og en helg i måneden det er snakk om. Han bor rett og slett for langt unna til å være en del av barnets dagligliv. Barnet går på skole.

Og TS, ikke la seg overkjøre av fvk. De har sin egen agenda, nemlig å få en fin statistikk. Jeg opplever at de pusher på å få i stand en avtale, kun for avtalens skyld. De tenker ikke på barnets beste, de kjenner jo ikke det aktuelle barnet engang. De pushet på meg for å få i stand en avtale, jeg sa nei. Nå, 1,5 år etter vil fremdeles ikke tingretten gå med på fvk prøvde på!

Dersom TS skal være taktisk, så kan hun foreslå hver annen måned med samvær, men så 'gi' seg og gå med på en gang i måneden... Alle skal liksom gi og ta...

Anonymkode: 70f7d...948

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Axl skrev:

Altså. Jeg har et barn som klatrer i trærne, sykler, og generelt sett er veldig aktiv. Barnet driver også med sport. Det medfører  blåmerker. 

Barn burde få lov til å klatre, kose seg i skogen, drive med sport uten at foreldrene skal gå rundt med en klump i magen over at de blir meldt til barnevernet hvis de skader seg.

Det hadde jo blitt flere tusen bekymringsmeldinger til barnevernet i året, om du skulle meldt alle som hadde et blåmerke.

Anonymkode: 6dab0...362

AnonymBruker
Skrevet
On 5/29/2018 at 12:01 PM, AnonymBruker said:

Takk for svar. Og jeg har vært sint. Jeg har også prøvd å oversett og være grei. Det er INGENTING som hjelper.

avtalen vår foreløpig er et samvær Pr mnd, pluss annenhver ferie. Her setter far seg på bakbeina da, og ønsker mer enn halvparten av feriene fordi han ser barnet så skjelden ellers....det har faktisk ikke gått igjennom.  Fvk støtter dårlig synes jeg. Det virker som at alt de vil er at vi skal finne ut av dette selv. 

Skal snart på nytt møte ang samvær. Og har ikke tenkt å gi meg denne gangen. Ubehagelig og jævlig er det, da jeg må snakke med bf over telefonmøte på fvk, blir helt ødelagt bare når dagen nærmer seg. Men jeg er nødt. Bare synd jeg ikke får noe støtte fra dem. Virker som de er redd for å «velge side»..

Men hva tenker dere om denne avtalen? 

2 helg hver mnd, annenhver ferie, og 3 uker per sommer. 

Jeg synes egentlig det er meste laget. Både økonomisk og for barnets del. Skal ta opp det på neste møte. 

Ts 

Anonymkode: 12d6e...f47

Hva med å foreslå samvær hver 3. helg med den betingelsen at sønnen bare må reise hvert tredje samvær, og far må komme til sønnen 2 av 3 ganger. 

Da får far mer samvær, og sønnen må reise bare hver 9. uke.  Hvis Far ikke godtar det fordi han ikke vil reise så mye, så har du hvertfall et godt argument for å redusere antallet reiser for sønnen, i stedet for å øke dem.

Anonymkode: e78e8...f9c

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Jeg har et barn som klatrer i trærne, sykler, og generelt sett er veldig aktiv. Barnet driver også med sport. Det medfører  blåmerker. 

Barn burde få lov til å klatre, kose seg i skogen, drive med sport uten at foreldrene skal gå rundt med en klump i magen over at de blir meldt til barnevernet hvis de skader seg.

Det hadde jo blitt flere tusen bekymringsmeldinger til barnevernet i året, om du skulle meldt alle som hadde et blåmerke.

Anonymkode: 6dab0...362

Jeg vet, men det er sånn mange tenker. Rart vi som var barn før 2000 tallet overlevde med alle skrubbsår og blåmerker over hele kroppen. Nå sitter mange av dagens barn inne, må gå med dyre klær som ikke kan bli skitten, gå pent så de ikke faller å slår seg, ikke klatre for mye,  IKKE HA BLÅMERKER, bli fortest mulig voksne. Spesielt jenter. De sminker seg og må oppføre seg som tenåringer så tidlig som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn som bor langt unna. Flyturen tar 1 time. Fra hun var 5 år var samværet hver vinterferie, høstferie, 4 uker sommerferie, annenhver påske og annen hver jul/ nyttår (som da er sammenhengende pga avstanden)  Vi bytta på og reise med fly sammen med henne. Når hun var 7 år ville hun reise alene, noe som har fungert veldig bra. Så når hun bynte på skolen ville hun finne på noe sammen med venner. Så da gjore vi det slik at vi og tok annen hver høst og vinterferie. Nå er jenta blitt 10 år. Hvis hun heller vil finne på noe gøy sammen med venner, så får hun det. 

Men syns det er for lang reise og stress for et barn å skulle reise så langt berre for ei helg. Å det er heller ikke billig og sende barn som reiser alene med fly.

Anonymkode: de069...441

• Liker 1
Skrevet
På 29.5.2018 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Man blir ikke hørt før man er 12. Først da vil BV vurdere barnets ønsker, og da mener jeg vurdere...kommer litt an på dagsformen til de i BV hva utfallet blir.

Vil tro at gutten ikke vil reise så langt. Men han har ikke noe valg. Og mor kan ikke nekte, da mister hun omsorgen.

Det at far velger å flytte så langt unna, det må sønnen betale for.

Dette er jo bare tull. Barnet har rett til å bli hørt så sant det kan snakke. Jeg har selv en venninne som er ansatt eksternt som barns talsperson i retten. Hun har snakket med barn under skolealder titt og ofte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...