Gjest lmari Skrevet 16. november 2005 #1561 Del Skrevet 16. november 2005 ... vi har liksom hele tiden sagt at vi synes det er så koselig å gi pakke under treet, og ikke hatt lyst til å kjøpe store ting som sofa og pc osv. Men i år synes vi tydeligvis at det er ok begge to, så kanskje vi begynner å bli voksne? Lurer på om det er noe som henger igjen fra jeg var liten? Jeg synes alltid det var så innmari trist når vi fikk haugevis med pakker og mamma&pappa fikk en bitteliten ting hver. Så jeg har liksom hele tiden tenkt at de voksne også må få pakker! Det er ikke nødvendig med en overflod av ting, men det er koselig å få noe som kan ligge under treet og som ikke bare kommer på januarsalget og blir satt i stua. Men desto mer jeg tenker på det, desto mer keen blir jeg på å gi hverandre en tur i gave. Så er spørsmålet om jeg klarer å la være å kjøpe noe som helst til han, da? Jeg er nemlig veldig glad i å gi bort gaver.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. november 2005 #1562 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Han derre sjefssjefen min kan du få billig av meg. Vi snakket faktisk om det i lunsjen i dag, han kommer hele tiden med hint og halvkvedede viser om det ene og det andre. Nå underskrev jeg kontrakten min for den neste måneden, og sekretæren sa: "Hvor mange sånn har du egentlig skrevet under på nå?" Jeg sa som sant var, at jeg hadde mistet oversikten men at det minst var 10 stk. Så sier sjefssjefen: "Jaja, nå får vi håpe at du snart kan undertegne din siste".... Han som sjef KAN jo virkelig ikke si sånne ting? Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg jo gått rundt og tenkt at jobben var min? Heldigvis er jeg blitt litt mer rutinert med tiden, så jeg får INGEN forhåpninger. Og jeg vet hvordan dette er, han har minst en annen intern kandidat som antagelig står foran meg på lista, pluss at det sies at en tidligere ansatt her ønsker seg sterkt tilbake. Så jeg får ingen forhåpninger, men bare himler litt med øynene av sjefen.... Det morsomme med å underskrive kontrakten var at lønnen min hadde gått opp! 15.000 i året, faktisk, på personlige tillegg (altså ikke alderstillegg). Det må vel være fordi jeg er så forbasket dyktig det da? Nå går jeg straks hjem og lager middag til venninnene!! Endret 16. november 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. november 2005 #1563 Del Skrevet 16. november 2005 Lønnsforhøyelser liker vi.. Spennende med jobben din da! Synes det alltid er noe som skjer der jeg. Kanksje det blir du som får jobben etter han andre?! Det hadde jo vært kjempe flott og jeg er sikkert på at du fortjener den mest av alle.. Høres ut som en god idè synes jeg og gi hverandre en ferietur i julegave! Det har faktisk vi aldri tenkt på. Men nå er dessverre ikke mannen min så glad i å reise og jeg elsker jo det. Veldig greit å gjøre sånt før man får barn, man har jo muligheten da også. Men jeg er sikker på det er litt enklere når man bare er to! Er som du sier, veldig koselig med en liten pakke under treet. Det tror jeg aldri er noe jeg kommer til å gi slipp på. Veldig stas å få en liten sak! Og i år gleder jeg meg veldig, jeg vet jo hva jeg skal få da.. Det er jo en liten ting, men dyr da Jeg vasket jakket fra deg i maskinen(burde kanskje ikke gjort det?)og nå har det raknet et lite hull nedest. Men jeg kan vel få sydd det sammen på et vis. Du hadde brukt garn fra Dale, ikke sant? Regner med du koser deg med venninnene dine nå! Ha en hyggelig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1564 Del Skrevet 17. november 2005 Utrolig deilig å se ut av vinduet og ut på solskinn! Midt i november!! I koma i dag tidlig også, heldigvis er det torsdag og bare en tidlig morgen igjen før det er helg! Og til uka er det kveldsvakt, uka etter er det avspaseringsuke og skjærstetur, så hvis jeg bare får gjort meg ferdig med morgendagens tidligtortur, så kan jeg sove leeeenge hver eneste dag i to uker! Gryteretten i går var kjedelige greier, smakløst og bare sånn akkurat passe godt. Veldig kjekt å ha prøvd det da, for da vet jeg i hvert fall hva jeg IKKE skal satse på til utdrikningslaget! Må se an hva jeg finner på, skal tenke litt mer på det i helgen. Ellers var kvelden like hyggelig som alltid, det ble en del fødselssnakk med C som er 26 uker på vei, og så litt trist snakk med E som har flyttet fra samboeren etter at han har vært utro mot henne. Ikke moro. I kveld skal jeg shine kjøkkenet etter gårsdagens utskeielser (gryterett, ris, salat, loff, og brownies&is til dessert), og så rydde og brette klær på soverommet, og skifte på senga. I natt har jeg vært ganske kald, faktisk, så nå er det vel på tide å innse at det straks er vinter og finne fram vinterdynene. Skifter på senga samtidig, så blir det deilig å legge seg i reint sengetøy med varme dyner i kveld, med en rein og ryddig leilighet og ikke lenge igjen til helgen! O' lykke!! Jepp, April, lønnsforhøyelser liker vi!! Og jeg tror faktisk den må ha vært på mer enn 15.000 også, i følge mine beregninger var den på 22.000. Må sjekke gamle kontrakter i kveld, tror jeg. I hvert fall er det fint å få mere penger!! Og det skjer mye på jobben min, ja. Det er jo en stor bedrift, med mye interne omrokkeringer og mye folk som finner på andre ting. Det er jo bare en fordel for meg! Det har virket veldig låst de siste månedene, men så skjer det altså sånne ting som i går, og plutselig ser ting lysere ut igjen. Må innrømme at den andre jobben i seg selv ikke er så fristende.... Det som frister med den, er sikkerheten og framtidsutsiktene. Men så er spørsmålet om man skal leve livet kun med å ta sikre valg? Eller kun tenke på framtiden? Jeg har litt lett for å velge det fornuftige hele veien, nemlig. Og man kan jo ikke hele tiden leve for morgendagen, skal man ikke leve i nuet da? Som dere skjønner så er magefølelsen ganske tydelig akkurat nå! Så får vi se hva sjefen sier i morgen, da skal jeg ta meg en tur inn og høre hva han har å si om fremtiden min her i huset. Ferietur i julegave kan bli veldig bra det, April! Det er koselig å ha noe å glede seg til over nyttår også, og så gjør det julegavejobben litt enklere. Du får jo ikke bare en "liten sak" under treet, nei, det har jeg lest om inne i boken din! Joda, jakken skal fint kunne vaskes i maskinen, den. Det skal ikke være så altfor vanskelig å sydd sammen hullet heller, tror jeg. Spørs litt hvordan det har gått opp? Det er babyull fra Dale, ja. Jeg har noe mer sånn garn liggende, skal jeg sende det til deg så du kan bruke det å sy med? Jobbe litt nå, selv om jeg skal ærlig innrømme at motivasjonen er lik null, cirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 17. november 2005 #1565 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg skal til by`n etterpå jeg, så jeg kan se om jeg finner samme garnet der. Vet det er en butikk som har Dale. Du skal få slippe å sende til meg. Jeg skal prøve å få nøstet det sammen, er ikke så flink. Men det går nok! Ellers rooooper jeg om hjelp 22 000 Fy flate! Det er jo helt toppers! Gleder meg til jeg får litt mer utbetalt jeg. Håper jeg går opp noe i lønn når jeg begynner å jobbe igjen, men først bør jeg vel ha en jobb egentlig Ha en toppers dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1566 Del Skrevet 17. november 2005 Skal, skal-ikke gidde å ta trikken opp til Sandaker etter jobb for å gå på Europris og håpe på at de har det garnet jeg trenger til tøffel nummer to til mammas julegave? :klø: .... jeg har strikket en tøffel ferdig i turkis ullgarn, dobbel tråd, som skal toves. Brukte 6 (!) nøster til det, men det er bare billig-nøster til 10 kroner per stk. Men da jeg skulle kjøpe 6 nye nøster i butikken hjemme, var det tomt. Kanskje like greit å sette seg på trikken i dag i steden for å utsette det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 17. november 2005 #1567 Del Skrevet 17. november 2005 Hvorfor dra helt til Sandaker når de har Europris på Torshov? (OK, vi snakker kanskje om den samme, den ligger tross alt i Sandakerveien... ) Alltid lurt å ha nok garn, så ta turen, du! Så spennende ting som skjer på jobbfronten for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1568 Del Skrevet 17. november 2005 Tøysa! Det er jo selvfølgelig den jeg mener da vet du vel! ... dette er jo aaaaltfor langt øst i byen til at jeg ferdes der vanligvis. Jeg mener: Sandaker-Torshov - går ikke det ut på det samme egentlig? *arrogant vestkantberte* Jeg tror nok jeg satser på en liten trikketur til TORSHOV etter jobb. Må se om jeg har ork. For nå er liksom en tøffel ferdig strikket, og da kan jeg jo ikke bare la den ligge der og ikke ha noen venn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1569 Del Skrevet 17. november 2005 Men den ligger ikke inne på Sandakersenteret altså, Rognebær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 17. november 2005 #1570 Del Skrevet 17. november 2005 For å gjøre vondt verre for Vestkantberter så har de jo også Europris på Carl Berner (nesten)....... Men vet ikke om de har garn, lenge siden jeg bodde der nå gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1571 Del Skrevet 17. november 2005 :klø: Har de det altså, Espera? Jeg finner bare Brobekk, Bryn, Torshov, Lambertseter og Lindeberg på hjemmesidene deres.... Vanligvis er det ikke så mye styr for å få tak i garn, men denne gangen ble det jo litt spesielt siden den første tøffelen allerede er ferdigstrikket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 17. november 2005 #1572 Del Skrevet 17. november 2005 Men den ligger ikke inne på Sandakersenteret altså, Rognebær? ← Neida. Gå av i Biermanns gate (første etter Birkelunden), gå opp til ring 2, gå til venstre (vestover) på ring 2, gå første til høyre, og straks vil du ha Europris på din venstre side. Evt kan du gå av på Torshov og gå nedover, til høyre inn Torshovgata, og så nedover Sandakerveien, men det er bittelitt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #1573 Del Skrevet 17. november 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 17. november 2005 #1574 Del Skrevet 17. november 2005 Hm.....Kanskje de har lagt ned da? (Jeg finner den heller ikke på nett.....) Lå ihvertfall rett oppe ved selve krysset, mellom trikkestoppet Carl Berner - Sofienberg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. november 2005 #1575 Del Skrevet 17. november 2005 Takk for veibeskrivelse, Rognebær! Jeg tror jeg vet sånn cirka hvor det er. Klem til deg også, Kverula! Da er den nok lagt ned da, Espera. Men det var jo et godt forslag uansett!! Jeg må altså legge av meg en uvane jeg har om at jeg vil at absolutt alle skal like meg, og at jeg tolker alle negativt hele tiden. I løpet av graviditetsdiskusjonen i går himlet C med øynene, jeg tolket og trodde selvfølgelig at det var fordi hun mente at jeg var sånn og sånn. Rart hvordan man kan finne svar i sitt eget hode, kan du si. Nå har jeg msn-et med henne i dag, og hun sa tvert i mot takk for at vi hadde gode råd og prøvde å sette oss inn i hennes situasjon. Så mine tolkninger var litt ute på jordet, ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 17. november 2005 #1576 Del Skrevet 17. november 2005 Kjenner meg sånn igjen i det siste du skriver, lmari. Vil også ha det sånn hele tiden, men det blir jo så slitsomt i lengden. Og så mye jatting og lite konstruktive diskusjoner etterhvert. Vi jenter altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. november 2005 #1577 Del Skrevet 18. november 2005 Godt vi er flere, Tristessa! Fredag, altså. DET er deilig, det! Jeg kom meg til Torshov og fikk kjøpt garn, de hadde det turkise garnet som jeg var på jakt etter og jeg var særs godt fornøyd. Ble stående lenge og vente på trikken hjem, så jeg fikk skikkelig frosten i meg. På veien opp dit satt jeg på trikken og tenkte at jeg skulle sende melding til en venninne, men etter å ha begynt på minst tre meldinger fant jeg ut at det var så mye jeg skulle si, så jeg kunne heller ringe når jeg kom meg hjem. Akkurat da jeg slettet den siste meldingen, ringte hun!! *spooky* Kjempekoselig å snakke med henne igjen, selv med ungeskrik fra to unger i bakgrunnen. Vi avtalte pepperkakebaking lørdag den 10. - inspirert av jolies Camelia-snuppe-baking ville jeg også bake pepperkaker med noen små barn! T var bare kjempefornøyd med at hun skal få hjelp med baking, og jeg har allerede begynt å glede meg! Ryddet og shinet da jeg kom hjem - sambo hadde lagt klar en diger bunke med ting han har kopiert til meg som jeg skal bruke til utdrikningsting, så jeg klippet til den store gullmedalje i går. Bilder av brudgommen til buttons, baksiden på et spillkort i litt forstørret format som skal brukes til tarotkort osv. Klippe-klippe! Håper på å få gjort det ferdig i helgen, jammen nærmer det seg! Det er litt andre ting jeg gjerne skulle få gjort ferdig også, klippe-og-lime osv. Men jeg synes jeg har god kontroll til den siste uken som står igjen før det braker løs neste lørdag! I ettermiddag setter vi oss rett på toget for å treffe H&C i nabobyen. Vi skal spise kinamat og så se HarryPotter i kveld. Kjekt å ta toget, så slipper vi å stange i kø. Gleder meg, både til å se dem og til å se filmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. november 2005 #1578 Del Skrevet 18. november 2005 Har snakket med sjefen. Jeg skulle bare forholde meg rolig, han ønsker sterkt å nå få ansatt både meg og den andre vikaren som jeg konkurrerer mot (vi er også gode venninner, så dette er litt kinkig). Han har en fast jobb og et 11 mnd vikariat, og sa nesten rett ut at vi kom til å få en av dem hver. Så da får jeg bare ha is i magen og avvente hva som skjer her, han håpet på en avklaring allerede til neste uke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. november 2005 #1579 Del Skrevet 18. november 2005 Ser du - det ordner seg for snille piker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. november 2005 #1580 Del Skrevet 18. november 2005 Det ordner seg for FLINKE piker, MrsL! ... okeida, for snille også!! Han skulle prøve å kjempe for å få to faste stillinger, sånn at han kan ansette oss begge to og slippe å velge mellom oss. Det er kinkig både for dem og for oss. Men så mye tør jeg vel ikke å drømme om en gang, og jeg tviler vel på at det går i boks også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå