Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Tirsdag ja, og jeg er minst like trøtt i dag som i går. Kom meg ikke i seng, det var jo plutselig så mye som skulle fikses, og selv om jeg var stuptrøtt så var det koselig å sitte oppe og småprate med sambo, og så måtte jeg jo brette klær før jeg la meg og svooooosj så var klokka blitt over elleve og laaangt over leggetid før små frøkner.

... og så ble jeg liggende og kverne på alt mulig rart, så jeg sovnet vel ikke før halv to, med en dundrende hodepine. Ikke bra! :forvirret:

I dag er hodet som det pleier (altså uten pine), men jeg er like trøtt. Og har like store planer om å finne senga tidlig i kveld, ja.... :ler:

Jeg er ikke så drivendes dyktig på den fotograferingen jeg heller, Etoile, jeg har liksom aldri tid til å prøve meg fram. Det er lettest å trykke på idiot-knappen når man bare skal knipse litt, liksom. Men jeg kan da bittelitt i hvert fall, og så håper jeg jo liksom hele tiden at jeg skal få tid til å øve meg litt.

Så bra med pepperkakedeig og former!!! Jeg vil også!! :hoppe:

... jeg smugsmakte forresten på julemarsipanen fra Nidar Bergene i går, Rognebær! Det var skikkelig julestemning, det!! ;)

Har litt problemer denne jula, jeg. Har noen venninner jeg nesten ikke har snakket noe med siden forrige jul- kvalifiserer disse til julegaver, eller bare julekort?

Jeg tror kanskje at jeg ville kuttet dem fra gavelisten, jeg, Vinga... Det blir jo mye gaver etterhvert, og hvis du ikke snakker så mye med dem, er det kanskje ikke naturlig å kjøpe julegave heller? For noen år siden var det en venninne som sa i fra i god tid før jul: "jeg synes vi begynner å bli så voksne nå, og det blir jo mye gaver, så jeg lurte på om det var ok for deg at vi byttet ut julegavene til hverandre med et fint kort i steden?" Jeg synes det var helt i orden, jeg!

... eller så kan du skrive ett litt ekstra fint kort, kanskje legge inn et bilde av deg og guttungen, og skrive i kortet at du heller går over til julekort enn gaver?

En mellomløsning kan kanskje være enten å gi bort hjemmelagde julekaker eller snop, eller kjøpe en sånn boks med FerreroRocher eller noe i den duren?

Så koselig at du stikker innom Klips, det ser ganske travelt ut i din dagbok om dagen! ;) Men jeg har det veldig veldig bra for tiden, det er kanskje derfor det sprudler? Nåja, jeg har det egentlig alltid bra, jeg, men altså helt ekstra bra nå om dagen. Det er deilig!!

... men har du seriøst tenkt å komme gjennom den hobbylisten?
:sjenert: Eh, ja, jeg har vel egentlig det. Ikke det at jeg helt ser hvordan det skal gå til, men.... Den er laaaang den listen, og den blir stadig lenger for hver dag som går og jeg kommer på nye ting som jeg har lyst til å lage. Men samtidig så er det mye småtterier på den listen da. En vott tar liksom bare en kveld å lage, og så har jeg med meg strikketøyet hvor enn jeg går nå om dagen. Så får vi se hvor langt jeg kommer på listen! ;)

... i går gjorde jeg ferdig ett av de tre babyskjerfene, begynte på et nytt ett på trikken på vei til jobb i dag. Skal på middag og skravlings til en venninne i kveld, da passer det særs godt å ha med strikketøy.

Må hjem i noenlunde ordentlig tid - i morgen skal jeg ha to venninner på middagsbesøk, og da må det være ryddig og rent hos oss. Har ikke hatt peiling på hva jeg skulle lage til dem, men i går slo det meg at jeg selvfølgelig skal lage en gryterett fra pose, jeg trenger jo å prøvekjøre en sånn rett før utdrikningslaget! Genialt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vei til venninne i kveld skal jeg gå innom noen butikker og kjøpe litt småtterier:

* kulelys

* hyssing og engangsasjetter/glass osv (til utdrikningslaget)

* billig kajal og mascara på H&M (til utkledning på utdrikningslaget)

* Se etter hvit nål/brosje i julegave til en venninne

Opprinnelig plan var også å se etter en svart parykk på Standard som bruden kunne ha på seg når hun skal være spådame. Men så hadde vi en gammel svart parykk hjemme, og ærlig talt så gidder jeg vel ikke å bruke flere hundre kroner på en ny parykk som skal brukes i maks en halvtime? Tror ikke det, nei... :riste:

Snakket med bruden i går, de ville gjerne ha oss med på noe standup-greier den første helgen i desember. Det har vi jo egentlig lyst til, men så har vi sånn halvveis avtalt julebord med noen venninner med samboere den dagen. Egentlig frister det aller mest å utsette det julebord til over nyttår og heller bare gjøre det til en vanlig fest. Lettere å få det til å passe for alle da, tror jeg. Det er de jentene jeg skal treffe i kveld, så jeg skal diskutere det litt med dem da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille E er herved plukket AV julegavelisten. Han er venninnebaby, og jeg har ikke kjøpt julegave til henne på mange år, vi er gode venninner, men ikke sååå nære, liksom. Det hadde vært koselig å gi han en liten ting, men så er det jo dumt å sette i gang med å gi så mye julegaver. Kan jo liksom ikke gi han gave i år og så ikke til neste år, da er det bedre å ikke gi han noengang.

... så kan jeg heller strikke lue og votter som en vintergave til han, det er en myyye bedre plan.

Julegaveprosjektlisten er fremdeles LANG, jeg har skrevet fullstendig oversikt over alt jeg skal gjøre. Sånn: "Strikke en vott K", "Strikke vott nr 2 til K" osv. Da kan jeg krysse av for hver minste lille ting jeg gjør - jeg eeeelsker jo å krysse av på lister! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj.

En jobb er lyst ut som jeg sikkert burde søke på. I hvert fall siden det er på vei hjemover, og siden det er i den avisen jeg har lyst til å være. Men jeg vet liksom ikke helt om jeg vil. Det er en skrivende stilling - er det egentlig det jeg vil gå tilbake til? Og er jeg egentlig klar for å gi opp det jeg har bygget opp her? Jeg synes jo det er så innmari morsomt å jobbe på desk...

Det hadde betydd pendling i et år eller to, "feil vei". Altså ut av Oslo. Det kan jeg jo egentlig leve med. Men VIL jeg??? Tilbake til skrivingen altså?

:klø:

Ha'kke peiling. Magefølelsen sier neineinei, fornuften sier at jeg i hvert fall bør vurdere det...

Isj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... skrive mail til venninne som jobber der og høre om det er fast stilling eller ikke.

Og så kanskje maile tidligere kollega der og høre hva de er ute etter?

Om ikke annet å kan jeg kanskje bruke jobben som brekkstang her? Litt risky, men det har funket før, vet jeg.....

Isj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i utgangspunktet så gjør det jo egentlig ikke det, MrsL. Men i denne situasjonen så tror jeg kanskje at jeg kan ødelegge en del for meg selv om jeg evt takker nei takk.

... for temmelig nøyaktig ett år siden var jeg nemlig i kontakt med dem om å bli tilkallingsvikar der. Jeg solgte meg inn der, men fikk et bedre tilbud herfra og valgte det. Hvis jeg nå søker der, så bør det være fordi jeg faktisk VIL dit. Det ser veldig dårlig ut for min del om jeg nok en gang takker neitakk til dem.

Kanskje særlig fordi det er jo dit jeg vil, en eller annen gang. Jeg hadde bare ikke helt tenkt at det skulle være nå - inni mitt hode skulle det bli om to-tre år.... :sur:

Venninne har vært på ferie og vet ingenting om stillingen sier hun, men skal sjekke litt for meg. Jeg skal uansett maile tidligere kollega for å høre hva hun sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny signatur, til ære for RaskeMenn. Etoile og jolie, nå vet dere hva jeg snakker om!?! Morsomt, sant????

:ler:

Hoho, den er helt rå. :) En annen av mine favoritter er uttrykket "fissearm"

:hoho:

Menneh jeg skal egentlig jobbe jeg nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt slagplan:

* Sende mail til tidligere kollega, satse på at hun svarer litt mer enn bare "ja, det er fast". (har sendt mail, så får vi se om jeg får noen gode svar)

* Diskutere evt søknad med sambo

* Diskutere evt søknad med mamma&pappa

* Diskutere evt søknad først med journalistvenninner i kveld og så med nye journalistvenninner i morra.

* Skrive for-imot-liste inspirert av diskusjonene

* Torsdag/fredag: Snakke med sjefen om fremtiden. Det er uansett en aktuell samtale å ta, all den tid min kontrakt kun varer i 7 uker til. Spørre om han kan være referanse og på den måten også vise at jeg søker på andre ting.

Og så ta en avgjørelse i helgen, og evt søke til uka. I god tid før søknadsfristen går ut.

Som sagt så er det IKKE vanligvis så mye opplegg for en enkelt søknad. MrsL har helt rett - vanligvis er det jo bare å sende inn en søknad og så ta det derfra. Men denne gangen blir det litt annerledes, siden jeg føler at jeg må trå uhyre varsomt i forhold til denne arbeidsgiveren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som en veldig god plan jeg. Du er så strukturert og klar i hodet du, beundrer det.

Skjønner at det er vrient, i og med at det er usikkert der du er nå, og at det er ut av byen du vil etter hvert. Jeg har egentlig ingen gode råd jeg, men håper journalistvenninnene som kjenner forholdene litt bedre gjør det enklere for deg å kjenne etter hva du vil.

Takk for gode råd i boka mi forresten, og god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her snur ting fort. Kom på jobb i dag og møtte en kollega på vei ut fra sjefskontoret. Han hadde akkurat sagt opp sin jobb....

Han er fast ansatt og kun på dagtid, så plutselig blir det et hull der da. Eller så velger de å ikke ansette noen i den stillingen da? Nei, de kan vel ikke det heller. Nå skal jeg I HVERT FALL ha is i magen! :Nikke:

... det er to ting som taler i mot å fortsette her. Det ene er kveldsjobbing, men det synes jeg også at jeg kan leve med i en kort periode framover (1-2 år). Det andre er usikkerheten. Og hvis man tar bort usikkerheten, så er dette et mer fristende sted å være. Jeg kjenner det på magefølelsen...

Fikk diskutert litt med venninner i går, ble ikke så mye klarere i hodet av det, annet enn at det hjelper å si argumentene høyt. Og A hadde et godt poeng, det samme som jeg brukte på henne tidligere i år: "Det er nå du er her, det er nå du har denne sjansen. Om to-tre år skal dere uansett ut av byen, og da kan du heller flytte på deg da".

Og min egen tanke i går kveld: Hvis det var en åpning for meg der for ett år siden, og det er en åpning der nå, så KAN det jo hende at det er en åpning der om to eller tre år???

Jaja. Prøver å holde meg helt rolig, det er enda "lenge" til søknadsfristen, og et blir som sagt spennende å se og høre hvordan sjefene forholder seg til den stillingen som blir ledig her.

Kjempekoselig med middag i går, det er alltid koselig å være sammen med jentene. Vi spiste deilig middag, og skravlet så det sto etter! ;) Jeg kom cirka halvveis på et babyskjerf, nå er det bare 1,5 igjen! Kom hjem rundt klokka ti, da ble det rydding og shining og så bums i senga. Sovnet ikke før sånn i tolv-tiden, da. Sliter litt med å sove om dagen. Men nå er det onsdag og bare to dager igjen til helgen!! :hoppe:

I kveld kommer to venninner til meg, vi skal spise middag og skravle igjen. Det blir OGSÅ koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ikke hørt noe mer fra tidligere kollega nei, MrsL. Men nå skal jeg forholde meg litt rolig i noen dager, og la magefølelsen få bestemme seg. Og ikke minst gå inn til sjefen i morgen eller fredag for å høre hva han tenker om min fremtid her.

... han som har sagt opp hadde visstnok varmt anbefalt meg til å ta over hans stilling... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her skjer det virkelig fort. Så bra. Hvis det er sånn at dere skal bo i Oslo lengre så er det bare å satse på denne jobben (altså der du er), også søker du den andre jobben på hjemstedet? ditt når dere har tenkt å flytte.

Mye kan jo også skje i fremtiden som endrer diverse planer så man vet jo aldri......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje, og erfaringsmessig vet jeg jo at det skjer mye også, MrsL. Ting ser jo veldig annerledes ut her i huset nå enn for 1 år siden, feks.

Vi har nok lyst til å bli i byen en stund til, jeg ser for meg 1,5 til 2 år til. Så kanskje det kommer nye muligheter innen den tid?

I går sendte jeg mail til sambo med link til Islandsturer, og skrev "denne ønsker jeg meg til jul". Så viste det seg at gutten har faktisk gått og tenkt på å kjøpe Islandstur til meg lenge, han!! :overrasket: Snillingen. Så nå diskuterer vi litt om vi kanskje skal kjøpe en tur til hverandre i julegave i steden for ting... Jeg liker jo godt å få pakker under treet, men det hadde jo vært deilig å ha en ferietur å glede seg til i januar/februar også?

Vi får se, må la tanken modne litt. Det beste er jo selvfølgelig BÅDE pakke og tur! :sjarmor: Men samtidig så er det vanskelig å finne på morsomme julegaver til sambo, han ønsker seg lite og det han har lyst på pleier han jo bare å gå og kjøpe seg. Og selv om jeg skriver lange ønskelister, så vet jeg jo at han også synes det er vanskelig å finne på noe spesielt til meg.

... sambo var litt inne på tanken om Skottlandstur som julegave, mannen er jo helt gal etter Glasgow! :ler: Jeg er mer på Island eller kanskje Roma? Amsterdam har vi bestemt oss for at skal bli i april/mai.... Vi får snakke litt mer om det i helgen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir tredje julen vi "gir" hverandre en ferietur. Umulig å kjøpe gave til sambo. Så vi pleier enten å planlegge en ferietur i januar, eller kjøpe oss noe stort sammen (bærbar pc, sofa etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er kjempevanskelig å finne på noe til mannen. I år ønsker han seg kupèvarmer og det blir sikkert det, men jeg har foreslått ny sofa og digitalt videokamera i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...