Gjest lmari Skrevet 9. november 2005 #1521 Del Skrevet 9. november 2005 Takk for gode ønsker, Fredslilja! Det skal noe til å ha en nydelig kveld på jobb, men jeg prøver å glede meg over små ting og da får man det som oftest bra sånn alt i ett også! I dag gleder jeg meg for eksempel over at jeg har ny lilla genser, den er bare helt grei liksom, men så har jeg et stilig lilla kjede i en nyyydelig lilla-rosa farge ved siden av. Og bare den fargen gjør meg egentlig i godt humør! .. og så har jeg klart å gjøre noe kreativt med en side som egentlig var bare dødens her, og det fryder jeg meg også litt over. Så det er da småting man kan bli glad over!! Og jeg skal si fra når jeg har oppskriften klar, jeg! Da jeg var i garnbutikken i går, lå det et utrolig stilig smykke på disken der, som gjorde at jeg umiddelbart tenkte: "Mamma!!" da jeg så det. Det var laget av store og flate knapper i turkis/grønt/svart, som var "sydd" sammen med en tråd. Vanskelig å forklare... Jeg hadde allerede betalt, og måtte rekke en trikk, så jeg rakk ikke å kjøpe sånne knapper, men jeg er ikke i tvil om at jeg må lage et sånt til mamma til jul. Så kanskje det blir en tur på Perlehuset på meg i morra eller på fredag? Kanskje helst på fredag før jobb, tror jeg. Til helgen skal vi hjem en tur, det blir den siste helgen før utdrikningslaget, så det er en del ting jeg må huske på. Skal i hvert fall få til å filme brudgommen, han er alene hjemme denne helgen så det passer bra. Pluss at jeg må ta med litt småtteri inn igjen osv. Mye å huske på, men jeg har heldigvis full oversikt over alt i min berømte fremdriftsplan, så jeg stresser ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. november 2005 #1522 Del Skrevet 10. november 2005 Fy fa*** for en kveld på jobb. Sliten nå... Heldigvis var jeg forutseende nok til å kjøpe med en boks med vanlig Cola på butikken i sta, så jeg kunne hente en iskald Cola i kjøleskapet nå for litt siden. Jeg drikker vanligvis bare ColaLight og ikke kaffe, så når jeg fikk litt koffein og litt sukker i kroppen så ble det fart på sakene ja! Lurer på hvor mange timer den dagen i morgen har, jeg? Jeg har nemlig lagt voldsomme planer for morgendagen. Har bestemt meg for å ikke gjøre noe håndarbeid ikke morgen, ikke fordi jeg er lei, tvert i mot, men fordi jeg har så mye annet som burde vært gjort... Og hvis jeg først setter meg ned med strikketøyet, så flyr timene fort. Svigermor kommer kanskje til byen for å gå på shopping med en venninne i morgen, hun ville gjerne at jeg skulle møte dem til lunsj. Det hadde egentlig vært koselig, men jeg får se det. Egentlig frister det aller mest å bare suse rundt hjemme... De gadd ikke dra til byen hvis det var dårlig vær, så kanskje jeg skal satse på regnvær i morra? I hvert fall har jeg en laaang liste med ting som jeg gjerne skulle ha fikset i morra. Noe av det er bare småtteri, mens andre ting ser jeg at jeg ikke har sjans til å rekke. Jeg stresser ikke, jeg gjør bare så mye som jeg rekker og gidder. ... nå høres det jo ut som om jeg har DE digre prosjektene i morra, da, det er jo ikke helt riktig. Det er mest pusling og dilling, liksom. Men det skal jo gjøres det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 10. november 2005 #1523 Del Skrevet 10. november 2005 Så nydelige ting du har laget, lmari! Jeg synes du er så flink, og ikke minst inspirerende! Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jobben din er jammen heldig som har en person som deg i staben, så det så. :gårogsniffermerpåklementiner: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 10. november 2005 #1524 Del Skrevet 10. november 2005 Forelska meg helt i de klærne du har laget! (mulig jeg ber deg om oppskrift etterhvert... ) Kos deg med fridager og helg, gleder meg til rapport fra utdrikkingslaget jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. november 2005 #1525 Del Skrevet 10. november 2005 Og svoooosj så var dagen så godt som over (i hvert fall alenetiden på formiddagen), og jeg har ikke fått gjort stort av det som var planen, nei... Typisk! ... helt i koma da klokka ringte elleve. Da hadde svigermor allerede sendt melding om at de var på vei opp Bogstadveien, og hvor ville jeg møte dem for lunsj? Puh... Så jeg ramlet inn i dusjen, og fikk da fikset meg litt. Jeg KUNNE selvfølgelig sagt at jeg ikke orket å møte dem, men så skjønte jeg jo at det var veldig stas for svigermor å få med seg svigerdatteren når hun først skulle lunsje i byen, da... Sambo ringte da jeg var på vei ut døren, han var helt myk og varm i stemmen og ba meg gå innom en tigger han hadde sett på et gatehjørne rett bortenfor oss, for han syntes så synd på han, men hadde ikke hatt småpenger. Snille skjærsten min som synes synd på folk som det faktisk ER synd på.... Og jeg ble jo helt rørt for at han hadde sånn omtanke... Jada, jeg ER lettrørt!!! Lunsjet med svigermor&venninne, og gikk innom noen steder for å gjøre noen småærender på vei hjem. Nå har jeg bare såvidt rukket litt av det jeg hadde tenkt i dag, men satser på at jeg får gjort litt i kveld. Burde absolutt ha vasket en maskin eller to med klær i ettermiddag, kanskje jeg kan gjøre en innsats mens sambo er på fotballtrening. Forelska meg helt i de klærne du har laget! Så koselig, Naturelle! Jeg skal skrive inn oppskriften på omslagsjakken nuh, så da kan du få den på mail. Superenkle ting å lage i hvert fall! Jeg synes du er så flink, og ikke minst inspirerende! Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jobben din er jammen heldig som har en person som deg i staben, så det så. Det var utrolig koselig sagt, Tristessa!!! Kan du sende det til sjefen min også? Jeg liker å være en positiv person, det koster så lite å være blid og fornøyd og sosial, liksom. Og jeg ser jo at jeg får igjen for det - det er mange av de jeg jobber sammen med som yter litt ekstra når de får et smil og noen hyggelige ord! ... synes ikke jeg fikk til noen ting i går, mine to viktigste sider ble bare "klønete" synes jeg selv. Men da jeg leste loggen i dag, var det ingenting annet enn skryt å få!! Herlig!!!! ... og nå ringte en av jentene i utdrikningslaget, for å takke for innbydelsen og si at hun gjerne kunne være sjåfør (hun er gravid). Bitene faller på plass, altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 10. november 2005 #1526 Del Skrevet 10. november 2005 En pakke i posten da jeg kom hjem i dag!!! Utrolig flotte ting! TUUUUUUUSEN TAKK!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. november 2005 #1527 Del Skrevet 10. november 2005 Så bra, April!! Jeg har hatt en liten rød notisbok som har fulgt med siden 1992. I den har jeg skrevet opp alle jeg har sendt og fått julekort fra, og alle julegavene jeg har gitt og fått. Bak i boken står alle bursdagsgaver og bursdagskort jeg har gitt og sendt. Nå var boken full, den er ikke så stor nemlig, og i vinter en gang kjøpte jeg en stor rød bok. Så nå er jeg i gang med å føre over i den nye boken, sånn at jeg får alt samlet på ett sted. ... jada, jeg kunne jo bare ha spart på den gamle, men den er så sliten og liten, så det er bedre å få alt over i samme bok, synes jeg. Det er i hvert fall morsomt å lese hvem jeg sendte julekort til i 1995, det er jammen ikke mange av dem jeg har kontakt med nå lenger! Joda, noen er det jo, men de fleste av dem var folk jeg traff på språkreise som jeg ikke hadde noe mer kontakt med etterpå. Morsomt å se igjen navnene uansett, så nå lurer jeg på om jeg skal google dem litt og se hvor de har havnet i verden! *nysgjerrig* Vi har prøvd å stryke motiv på genseren til brudens utdrikningslag, men jeg synes ikke det ble så bra. Jeg er perfeksjonist, da... Og en genser som kun skal brukes en eneste dag i livet er det kanskje ikke såååå farlig med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 10. november 2005 #1528 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har hatt en liten rød notisbok som har fulgt med siden 1992. I den har jeg skrevet opp alle jeg har sendt og fått julekort fra, og alle julegavene jeg har gitt og fått. Bak i boken står alle bursdagsgaver og bursdagskort jeg har gitt og sendt. Nå var boken full, den er ikke så stor nemlig, og i vinter en gang kjøpte jeg en stor rød bok. Så nå er jeg i gang med å føre over i den nye boken, sånn at jeg får alt samlet på ett sted. ← Du har så SINNSSYKT bra system! Jeg er imponert og egentlig ganske misunnelig. Kjøpte en sånn bok i fjor, men den skal egentlig bare handle om advent og jul... Og i fjor ble det ingen julekort. Jeg er forresten HELT sikker på at strykemotivet ble bra nok til en dags bruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 11. november 2005 #1529 Del Skrevet 11. november 2005 Fri idag også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 11. november 2005 #1530 Del Skrevet 11. november 2005 Hva slags garn er det i omslagsjakken, og hvilke pinner har man bruk for? Skal en tur på garnbutikken imorgen, så da tenkte jeg å kjøpe garn og evt pinner til jakken i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. november 2005 #1531 Del Skrevet 11. november 2005 Fredag, joooo! .. og ikke fri i dag, nei, Chica. I dag er jeg inne på overtid, så jeg hører taksameteret tikke! Orket bare ikke å logge meg på pc-en hjemme i dag, så derfor er jeg litt seint ute her inne i dag! Har laget to smykker i dag - et brunt knytesmykke med lintråd til svigermor og et turkis til mamma. De har ønsket seg sånne smykker begge to, og nå fant jeg ut at jeg bare måtte gjøre det. Mye styr framover, så like greit å gjøre det og få levert det fra meg! Kvelden i går ble en skikkelig tårekveld, men heldigvis ikke på grunn av leie ting.... Jeg blir alltid sånn dagen før mensen, heldigvis vet både jeg og sambo om det, så da er vi forberedt. I går måtte jeg først gråte litt for at sambo syntes så synd på den tiggeren. Og da jeg fortalte han det, sa han at han også hadde felt en tåre da han så fyren, og da ble jeg jo i hvert fall full av tårer!! Og så var han bare så snill og god mot meg hele kvelden, så da måtte jeg gråte litt fordi jeg var så rørt. Og så så vi på Hitch mens vi spiste middag, det er virkelig ingen trist film, men jammen måtte jeg felle noen tårer da også, ja... Tilslutt kom det noen overraskende tårer, jeg visste ikke at det egentlig var noe som plaget meg en gang. Eller rettere: det HAR ikke plaget meg, men i går synes jeg plutselig at det var veldig trist. Vi har nemlig lenge snakket om nyttårsbryllup, både sambo og jeg, og jeg har diskutert det med andre. Nå kom altså dette venneparet oss i forveien, og da blir det jo ikke aktuelt for oss med nyttårsbryllup. Det har jeg syntes har vært helt ok, jeg. Noen venninner har til og med spurt meg om det er greit, siden de har forbundet nyttårsbryllup så veldig med meg. Men i går så var det nok noen jentedrømmer som brast hos meg, for plutselig ble jeg sååå trist for at jeg ikke skulle få et sånt bryllup som jeg hadde drømt om... ... i dag er det heldigvis "bare" magevondten som sitter igjen, ingen flere tårer nå nei!!! Og kvelden i går ble særdeles koselig, vi fikk litt ekstra omsorg for hverandre etter tårepersingen, så vi bare kooooooste og så på skikkelig klinefilm (Hitch) og var litt ekstra forelsket... . Jeg har strikket omslagsjakken i babyull, Chica. Fra Dale, tror jeg? Og har brukt en rundpinne str 3. Har begynt å skrive inn oppskriften nå, skal sende den til deg på pm i løpet av kvelden, jeg! I dag skulle vi egentlig reise ut av byen og hjem etter at jeg var ferdig på jobb. Men så skal sambo ut med noen gutter for å drikke øl i kveld, og plutselig ble vi invitert sammen med et vennepar opp til et annet vennepar på middag og landskamp i morgen, og det ville sambo så innmari gjerne. Samme for meg, så lenge vi kommer oss hjem en tur på søndag til farsdagsmiddag og svigerfarsdagskake, og jeg får filmet brudgommen. DET er jo egentlig den eneste grunnen til at jeg må hjem denne helgen... Jobbe nå. Fredager er skikkelig pes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. november 2005 #1532 Del Skrevet 12. november 2005 Absolute Christmas 2005 Gaveliste Sambo Mamma Pappa Lillebror Svigerinne Svoger Svigermor Svigerfar Gammeltante Vennepar: H&C A&BM L&S Venninner: I, I, S, M, A, K, C, E, R S, C? T + M (8 mnd) M (3 år) + S (1 år) S (1 år) E (6 mnd) Tremenning G Sambos tante og onkel Pynting hjemme hos oss: Advent: Lilla, gull og hvitt. De siste ukene før jul: Rødt, gull og hvitt. Hvit duk med gullstjerner, rød duk med gullstriper. Lilla adventsduker oppå den hvite. Kjøpe hvite kubbelys på Ikea. Noen nisser i vinduskarmen Masse levende lys, røkelse, hjerter i vinduet. Granbar med bittesmå lys? Adventsstake, lys i vinduet. Henge opp "alle" julekortene som kommer. Hobbyting: * Hvite votter til I + heklet blomst * Hvite votter til M + heklet blomst * Hvite votter til I + heklet blomst * Turkise pulsvanter til S, + heklet blomst * Røde votter til K * Turkise votter til A * Grønne votter til R * Turkis blomst A * Grønn blomst R * Rød blomst K * Hvite votter og blomst til A * Turkise tøfler mamma i dobbel tråd * Svarte votter til svigerinne M * Votter og lue til E? * Rødt fleecehjerte på et kjede til S? * Grønt fleecehjerte C? * Stort rødt stykke til fylte julehjerter (sambos onkel og tante ++ ) * Votter, skjerf og veske til M * Votter og skjerf til S&M * Votter og skjerf til S * Hvite votter og skjerf til T * Tovet vott til isskrape: pappa, sambo, svigerfar, svoger * Lintrådsmykker til E og C * Turkise votter og blomst til L, pluss smykke? * Bildekalender til T&T? (begynte i fjor, har bildene liggende fremdeles) Sosialt: Første uken i advent (uken etter 1. søndag i advent) er vi i København, vi skal bare kose oss, leie hverandre og få julestemning i Tivoli. Se såvidt etter julegaver (Taxfree feks) og generelt bare slappe av. Så dagjobbing i to uker, da må jeg sørge for å få i gang litt julestemning tror jeg: Pepperkakebaking med sambo (kjøpe deig på Rema1000 eller Ikea?) Julefilmer: Love Actually, Reisen til julestjernen, Utro med nissen, Hjelp, det er juleferie, Alene hjemme Finne fram igjen julemusikken i mp3-filene, spille masse julemusikk hele desember. Bake pepperkaker med T&T og jentene, helgen rundt den 10.desember? Gløgg og pepperkaker med S&L Grøtfest med S&L, P&F&S (som i fjor) Julebord med jentene den 17. des ... er invitert på julefest den 16. også, men har ikke noe lyst. Ikke spesielt begeistret for vertinnen, så kanskje jeg står over... Siste uken før jul jobber jeg nattevakt, da begynner jeg 18.30 på jobb. Rekker akkurat å ha ferdig middag til sambo kommer fra jobb, og så se en julefilm hver ettermiddag før jeg går. Formiddagene må brukes til å gjøre ferdig julegavene, tror jeg. Jobber siste vakten på lillejulaften, fram til 01.00 (antagelig slutter vi litt tidligere). Da står sambo klar med ferdigpakket bil utenfor jobben, så skal vi kjøre hjem i mørket, helst skal det snø litt sånn Skomakergata-snø, og så skal vi spille "Driving Home for Christmas". Planene klare!!!!! Julekort Skal sende cirka 25 julekort (gidder ikke å ta listen her, det blir bare en lang rekke med navn for dere uansett.) For det meste tanter og onkler osv. Gjør det på samme måte som i fjor: røde julebrev med gullhjerter og et lite bilde av oss to sammen til tanter&onkler som bor et stykke unna, og så doble julekort til resten. Ha en kveld med skriving av kort, sendes ut rundt 17-18. desember. Min ønskeliste Varmeflaske med et mykt "trekk" Nye høretelefoner til mp3-spiller Kalender til å henge på veggen Kjøkkenforkle Tempur hodeputer Brødformer Desilitermål i stål Hardanger bestikk Ramona Nye kjøkkenkniver Kulelys og servietter Julepynt fra Black Design Beige kaffekopper som er svarte inni (Skeidar) Dessertskåler i glass Spill til Playstation2: Buzz - The Music Quiz Reflektor til kamera: Condor tosidige gull og hvit, 62 cm Blitz til kamera: Sigma Blitz Et ekstra minnekort, 256 mB Gavekort fra H&M, Panduro, Platekompaniet, garnbutikker, Norwegian Bøker: Sophie Kinsella: The Undomestic Shopaholic Erik Tumyr: Journalistjævler Mari Midtstigen: Paradis Knut Nærum: Madonna-gåten Selma Lønning Aarø: Stormfulle høyder Unni Lindell: Orkestergraven Hobbybok: Selvgjort er velgjort Jostein Pedersen: En nordmann i London Gretelise Holm: Robinsonmordene Plum Sykes: Park Avenue-prinsesser Bokpakke: Legenden om Narnia (7 bøker) Jålesaker: Hårpynt Sminke Smykker Vesker Skjerf Såpe og bodylotion i "Still by Jennifer Lopez" En god bodylotion med mye fuktighet, men ikke så mye parfyme Store øredobber og kjeder, for eksempel fra Arts&Crafts eller H&M. Dvd-er: Småkryp 1 og 2 Terkel i knipe Robotene Bad Santa Newlyweds sesong 1, 2 og 3 The Sopranos sesong 2, 3, 4, 5 Pippi Langstrømpeboks (kommer 9.11) Mr. & Mrs Smith (kommer 23.11) Fartsstriper (kommer 23.11.) Valiant (kommer 30.11) Tre brødre som ikke er brødre (kommer 7. desember) Cd-er: Robbie Williams: Intensive Care Katie Melua: Piece by Piece Live - Awake: best of Live Shania Twain - Greatest Hits Raga Rockers - best of Jepp, det var det!! ... jeg har altså endel gaveideer til dem vi skal gi gave til, men jeg tror jeg skal ta det litt etterhvert som det nærmer seg jeg. Og med den hobbylisten med ting som jeg skal lage før jul, så har jeg vel egentlig ikke noe her inne å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 12. november 2005 #1533 Del Skrevet 12. november 2005 Imponerende liste. Nyt helga! iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 13. november 2005 #1534 Del Skrevet 13. november 2005 Herlig juleliste! Ble superinspirert og tror jeg må begynne å dra i gang litt julelister selv. Men tror ikke jeg skal satse så mye på hjemmelagede julegaver i år, har så lite tid til slikt om dagen. Kanskje noen venninnevotter hvis jeg får til, så langt har jeg bare strikket 1/2 . Men du, en reflektor, hva er det? Sånn skjerm lignende greier fotografer har i studio? Og hvordan får man til å bruke det selv? Har nemlig kjøpt meg kamera jeg også, men det ble Canon på meg. Skal ønske meg blitz og nytt objektiv til jul hvertfall, men kanskje det er flere morosaker jeg kunne trengt også? Uansett, håper du har hatt en herlig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. november 2005 #1535 Del Skrevet 14. november 2005 Ny uke, nye muligheter, nye utfordringer... Her er folk sykmeldte i alle retninger, og jeg er den som blir flyttet hit og dit ettersom det passer seg. Nå er jeg på en annen avdeling enn jeg pleier, det er skuuu-huuu-mmelt, men også litt moro. Det er litt prestisje å få sitte her, for å si det sånn. Dessuten er det her de må ha inn en vikar i mars til neste år, så jeg tenker som så at jeg skal bruke alle muligheter jeg har til å jobbe meg inn her... *utspekulert* Har hatt en kjempefin helg, men helt i koma da klokka ringte i dag tidlig. Jeg jobbet jo kvelden forrige uke og har ikke klart å snu døgnet skikkelig tilbake, så jeg sovnet ikke før seint i natt. Satser på at det blir en tidlig kveld i kveld. Fredag jobbet jeg altså, måtte ta nattevakten i tillegg så det ble ganske seint. Måtte lage meg litt mat når jeg kom hjem, vi stresser så mye på jobb om dagen at det ikke ble tid til å spise middag. Lørdag hadde vi en helt rolig formiddag hjemme - sambo spilte sitt nye tv-spill mens jeg dillet med mine småtterier (julelister osv). Deilig å ha en sånn rolig dag! Utpå ettermiddagen gjorde vi en innsats i leiligheten: sambo vasket opp mens jeg ryddet og sorterte og fikset litt. På kvelden var vi på middag hos et vennepar, så på kampen og koste oss. I går kjøpte vi frokost på bakeri, kjørte ut av byen og ut på landet til farsdagsmiddag hos mine foreldre, så farsdagskake hos svigerfamilien og så filming av brudgommen til slutt. Nå begynner det å dra seg skikkelig til med utdrikningslaget: folk begynner å betale inn pengene og vi er nå 17 stk som er helt sikre!! Jeg kjenner at jeg begynner å bli spent, men prøver å holde fokus på de siste detaljene som står igjen og så får ting bare bli som det blir! Trøtt i dag som sagt, skal handle på vei hjem og så ha full rulle i vaskekjelleren fra klokka seks i kveld. Og så bare slappe av hjemme, det blir deilig. I morgen middag hos en venninne, onsdag får jeg to venninner på besøk og så er det nesten helg igjen.... Så bra at du ble inspirert, Etoile!! Jeg har virkelig begynt å glede meg til jul jeg nå, men i mitt hode er det enda leeeeeenge til!! Mye som skal skje før den tid, nemlig. Ja, en reflektor er en sånn skjerm som du snakker om. Jeg ønsker meg en liten skjerm som er rund, den er fin å reflektere sollyset med når man tar bilder. Det blir mye fine bilder der objektet har solen i ryggen, hvor det er brukt blitz og altså en reflektor bak kameraet. De er ikke kjempedyre (3-400 kroner for en liten en) og jeg har lyst til å prøve meg litt fram med det. Håper du har hatt en fin helg også, iingvild!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. november 2005 #1536 Del Skrevet 14. november 2005 Sånn, billetter bestilt og betalt til HarryPotter-film på fredag (premieredagen og greier!). Vi har tradisjon for å reise sammen med et vennepar, så det skal vi selvfølgelig også i år. Vi spiser faktisk på samme restaurant hvert år også! Jeg har vært på viktig møte med viktige mennesker. Synes det er like gøy hver gang det skjer - når man sier noe som er klokt og du rett og slett ser det i øynene til de viktige menneskene at du plutselig gikk et par hakk opp på deres rankingliste... ... denne gangen var det diskusjon om nye måter å produsere på, min überkloke setning var ikke verre enn: "Min aller største bekymring er at vi skal gå bort i fra prinsippet om at innhold styrer form og over til en tankegang der form styrer innhold" Det var ikke så mye fra min side, men jeg fikk minst 3-4 blikk fra gutta lenger oppe som var imponerte... Gleder meg vilt til å komme meg hjem og slappe av, det har gått i ett i dag med en kjempesterk sak og mange kokker som mener mye. Men nå blir det bra, tror jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 14. november 2005 #1537 Del Skrevet 14. november 2005 Ja, en reflektor er en sånn skjerm som du snakker om. Jeg ønsker meg en liten skjerm som er rund, den er fin å reflektere sollyset med når man tar bilder. Det blir mye fine bilder der objektet har solen i ryggen, hvor det er brukt blitz og altså en reflektor bak kameraet. De er ikke kjempedyre (3-400 kroner for en liten en) og jeg har lyst til å prøve meg litt fram med det. ← Ahaa... Kan nesten se for meg hvordan bildene blir også, høres kult ut. Men før jeg løper og kjøper alt mulig stæsj til kameraet mitt tror jeg jeg skal lære meg å bruke det skikkelig først. Nå har jeg det med å skru på "idiot-knappen" (autofokus ). Kunne fotografere med speilrefleks før, men husker ikke en dritt lenger. Må grave frem gamle notater og leke meg en helg tror jeg! Og for øvrig, fylt med lmari-inspirasjon kjøpte jeg blant annet pepperkakedeig og former på IKEA i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 14. november 2005 #1538 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Duh, så gøy med noen litt imponerende uttalelser på riktig sted til riktig tid! Bra jobba Julelistene dine er så herlige! Jeg har nesten lyst til å ta fatt på julemarsipanen allerede nå - for det må jo lages, forstås! Håper du har en fin kveld! PS: I nødens stund har jeg brukt aluminiumsfolie som reflektor. Funker fint til eksperimentering, i alle fall! Endret 14. november 2005 av Rognebær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 14. november 2005 #1539 Del Skrevet 14. november 2005 Deilig juleliste. Nesten så jeg kjenner julestemningen komme krypende allerede. Har litt problemer denne jula, jeg. Har noen venninner jeg nesten ikke har snakket noe med siden forrige jul- kvalifiserer disse til julegaver, eller bare julekort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 15. november 2005 #1540 Del Skrevet 15. november 2005 Åh, her var det sprudlende for tiden. Masse deilig å lese om, som gråtekvelden hvor dere så film og var ekstra forelsket, som at dere skal høre "driving home for christmas" på vei hjem lillejulaften, jeg synes liksom jeg ser det for meg alt sammen, og får så lyst til å skape like mye kos i mitt eget liv Og så er det gøy å lese om hvordan det går på jobb, det virker som du har skikkelig driv og er på vei riktig sted nå. ... men har du seriøst tenkt å komme gjennom den hobbylisten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå