Gjest Rognebær Skrevet 30. oktober 2005 #1461 Del Skrevet 30. oktober 2005 Åh, hvilken drømmesøndag! Hørtes herlig ut! Min søndag har liksom ikke begynt helt enda, virker det som. Har vært hos mannen i helga på hybelen hans, og tok toget hjemover i formiddag siden han skulle på vakt. Forsinka tog = ikke hjemme før godt over to. Jeg blir så inspirert av å være her inne, får bare lyst til å sette i gang med julegavene. Morsomt, siden du sier det samme. Bra vi kan være hverandres inspiratorer! (Selv om det har skjedd lite i bloggen min i det siste.) Håper du har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 30. oktober 2005 #1462 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg bare kooooooser meg, Chica og Rognebær! Ikke det at jeg gjør stort: det går mest i strikking og avslapning i sofakroken. Men det er deilig å ha hele dagen på seg til å gjøre masse småtterier. Hadde jeg bare strikket bittelitt fortere nå, så jeg fikk begynt på alle de tingene jeg har lyst til å lage! Holder på å pynte votter med perler og paljetter sånn at jeg kan ta bilde og vise deg, Chica. Det tar sin tid å pusle med små perler, ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 30. oktober 2005 #1463 Del Skrevet 30. oktober 2005 Votter er ferdig pyntet og bilder er tatt. Men jeg hadde jo selvfølgelig glemt at sambo har med seg kamera til Spania som vi må bruke for å overføre bildene til pc-en... *oppgitt* Men da får du smøre deg enda litt mer tålmodighet, Chica! Nå skal jeg legge bort perler og paljetter for en stund, skal heller prøve å få gjort ferdig ermene på omslagsjakken jeg lager på bestilling. Etterhvert blir det restemiddag fra fredag: jeg har igjen både kjøtt og gratinerte poteter som jeg skal varme. Og så begynner tv-søndagen for alvor etterhvert. Har forsåvidt sett JaktenpåKjærligheten på video, og Prinsesse PåPrøve på dvd, pluss litt NordicMusicAwards og nå faktisk litt Klassefesten. Hadde egentlig planer om å planlegge julen i dag, men vet ikke helt om det frister å sette meg til med pc-en og listene nå. Det er så deilig å ha god tid til å stulle med andre småting, jeg som sitter med pc-en hele uka! Til uka har jeg faktisk ingen planer, det er utrolig deilig å tenke på! Det dukker nok opp litt etterhvert, men det er i hvert fall ikke det samme kaoset som forrige uke. Til helgen reiser vi hjem en tur, så sambo får vært med på utdrikningslag. Jeg har en halvveis avtale med bruden, vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 31. oktober 2005 #1464 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ikke noe stress med bilder, perlene og de ferdigstrikkede vottene ligger langt nedi ei pappeske en eller annen plass på vårt nye kontor/gjesterom Finner vel ikke de på minst ei uke. Har plukket ut litt garn og strikkepinner slik at jeg har noe og kose meg med om kveldene nå når vi kollapser i sofaen etter å ha pusset opp hele dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 31. oktober 2005 #1465 Del Skrevet 31. oktober 2005 Høres ut som en herlig helg, Imari! Kjenner jeg gleder meg til fredag allerede av å lese her ..Og menyen på gourmetmiddagen fikk jeg helt vann i munnen av, hørtes kjempegodt ut. Ønsker deg en fin mandag frøken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 31. oktober 2005 #1466 Del Skrevet 31. oktober 2005 Mandag, ja.... . ... og enda jeg altså ikke gjorde noenting i går, og enda klokka ble stilt, så var jeg helt i koma da jeg våknet i dag tidlig. Kroppen min liker bare ikke å stå opp før klokka ti, enkelt og greit! Det ble skikkelig tv-avslutning på helgen min i går: fikk med meg både ekstrem oppussing og MissUndercover på Nrk. Synes ikke jeg fikk gjort så mye med strikkingen som jeg hadde hatt lyst til, men jeg holder jo på med mange forskjellige prosjekter, så da er det ikke så lett å få gjort en ting helt ferdig.... Tok med meg julebladene mine på sengekanten, synes ikke jeg fikk så mye julestemning av å lese dem som jeg pleier å få av sånne blader. Det føles liksom så leeenge til jul, og så er det dette utdrikningslaget før den tid, så jeg synes liksom jeg har mye annet å tenke på. Men jeg elsker jul, så jeg gleder meg til den skikkelige julestemningen kommer! I ettermiddag kommer sambo hjem, jeg gleder meg veldig masse til å se han igjen! Selv om han bare har vært borte siden fredag så har jeg savnet han masse... Har fått gjort litt nyttig i dag også forresten, selv om både hjernen og kroppen er tung å få igang etter helgen... Har bestilt en dvdbox i julegave til lillebror, en kalender i julegave til lillebror, en dansematte med spill som vi skal bruke på utdrikningslaget og til slutt en film til meg selv (Hitch). Alt fra play.com, som både er gode på pris og har gratis levering. Så da kan jeg bare vente på at pakkene ramler ned i postkassa mi! Håper du har en fin mandag også, Coral!! ... jeg gleder meg egentlig også allerede til det er helg igjen, kjenner jeg... Lurt å slappe av litt med strikkepinnene da, Chica! Håper det blir bra hos dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 31. oktober 2005 #1467 Del Skrevet 31. oktober 2005 ... det var jammen ikke lenge jeg fikk ha gullgutten for meg selv! Han var hjemom i noen timer, rakk å spise middag, dusje og kose litt på meg før han forsvant ut døren igjen. Jaja, det var en god grunn da: bestekompisen ringte og kunne gledesstrålende fortelle at han hadde levert hovedoppgaven sin i dag. Da kan man nesten ikke si nei til å være med å ta en øl, det var jeg helt enig i! De skulle ta en øl eller to, og så komme hit for å se Tufte etterpå, så det er ikke så veldig synd på meg, nei! Ble spurt på jobben i dag om å snakke på vegne av min avdeling på et allmøte på jobben seinere i uka. Det er egentlig et skrytemøte fra ledelsens side, men fagforeningen ønsker å "kuppe" møtet ved å faktisk fortelle om hvordan det er på jobben om dagen (nedbemanninger, innskjæringer osv osv). Jeg sa nei.... ... ikke for det, jeg kunne helt sikkert sagt mye, jeg. Men det føles faktisk ikke riktig at det er jeg som vikar som skal "fronte" vår avdeling, og siden jeg lever "farlig" som vikar framover, vil jeg ikke være den som står fremst blant kritikerne, som "ansvarlig" eller hva jeg skal si. Pluss at jeg antagelig hadde lagt masse arbeid i å planlegge hva jeg skulle si, så da hadde jeg stresset masse med det. Synes jeg var særs flink som sa nei, og ikke lot meg overtale! *stolt* Endelig fikk jeg lagt inn vottebilder, det er jo ikke sååå spennende men da får du i hvert fall se, Chica! .. nå skal jeg ringe den andre forloveren og bli enig med henne om programmet. Satser på at hun synes mitt forslag så greit ut, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #1468 Del Skrevet 1. november 2005 Så flink du er - både med votter og med å holde ditt perspektiv på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 1. november 2005 #1469 Del Skrevet 1. november 2005 Åhh, den hvite med stjerne på var kjempefin! (Det var de andre også, men jeg falt skikkelig for den hvite! ) Jeg er snart ferdig med to par hvite votter og jeg har hvite perler! Så var det bare å komme i orden så jeg finner ut hvor de er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. november 2005 #1470 Del Skrevet 1. november 2005 Du er jo en racer på strikkinga jo. Blir helt imponert jeg - bøyer meg i støvet. Og vottene ble jo knallfine jo Burde begynt med noe sånt jeg og, men jeg kan ikke strikke. Har ikke gjort det på nesten 20 år. Synes du var flink som sa nei til å fronte avdelinga di jeg Håper du får en god mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. november 2005 #1471 Del Skrevet 1. november 2005 Tusen takk jenter, så morsomt at dere likte vottene mine!! Jeg koser meg sånn med å lage dem, så nå håper jeg at venninnene mine også liker dem, da! Jeg sitter bare her og gliser, jeg nå! For jeg har akkurat bestilt oss flybilletter til København i slutten av november/begynnelsen av desember!! ... sambo var vel hjemme i noen timer før han begynte å snakke om at vi to også burde komme oss på en tur. Så da ble vi enige om å bestille i dag! Det blir fra tirsdag til fredag, kom på 1600 kroner for oss begge to med Norwegian og blir et deilig avbrekk. Det er jo ikke så innmari tett opptil jul, men jeg satser på at julestemningen kommer sigende likevel. Vi skal ikke så mye annet enn bare kose oss og se litt mer av byen: vi har bare vært der en gang før og det er 8 år siden. Da hadde vi to dager, og det ble mest bare Tivoli og shopping. Nå håper vi å se litt mer av byen. Så at KK hadde sak om Københavns kafeer denne uka, spørs nok om ikke jeg skal kjøpe det i ettermiddag for å kose meg med det! ... og jeg tar veldig gjerne imot tips om København, altså! Da vi spiste middag i går, snakket vi om hvor deilig det var at ingen av oss hadde noen store planer denne uka. Det varte i omtrent en time, siden sambo da forsvant ut med kompis. Og så kom både kompisen og samboeren hans til oss for å se på Tufte, vi fikk brukt opp resten av deigen til sjokoladefondanten og sett litt på Pulp Fiction. Men NÅ håper jeg det blir en rolig uke framover!! I ettermiddag skal jeg hente den mye omtalte jakken til bryllupet, den kom til landet i dag. Så skal jeg innom en butikk og kjøpe reisebok om København, og så innom en annen butikk for å kjøpe dåpsgave til venninnebaby. Vi er 8 venninner som spleiser på "den store barnesangboka", da blir det bare en liten hilsen fra hver, liksom. Må huske å kjøpe et kort også. Fikk ikke tak i forloveren i går, så jeg må prøve igjen i dag. Og så skal jeg bare kose meg med strikketøyet og tv-en resten av kvelden, kanskje bare avbrutt av litt rydding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. november 2005 #1472 Del Skrevet 1. november 2005 ... har sagt ja til å jobbe kvelden mandag, tirsdag og onsdag til uka. Jeg har jo egentlig tatt ut feriedager på torsdag og fredag, men da får jeg avspasering i steden. Synes det er greit å vise at jeg er fleksibel når jeg faktisk KAN flyttes over, og egentlig ikke hadde noen andre planer. Det gjør det lettere å si nei til overtid og helgejobbing seinere. Og akkurat nå som jeg er trøtt og sliten så er det nesten litt deilig å tenke på at jeg kan sove lenge til uka! Og så blir det jo en kort uke, så det kan jeg absolutt leve med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. november 2005 #1473 Del Skrevet 1. november 2005 Ååå, jeg og vil til København!! Dere er så flinke til å ut å reise dere! Det vil si, du er heldig som har en samboer som er like glad i det som deg.. Min mann er ikke sånn! Kjedelig! Håper ikke bestillingen, er altfor mye for deg! Du har jo så masse som skjer og så føler jeg at jeg belaster deg ennå mer.. Snill er du iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. november 2005 #1474 Del Skrevet 1. november 2005 Neinei, det er bare moro det, April! Jeg koser meg jo sånn med det! Det som står igjen nå er å montere mappen med glidelås, da må jeg ha symaskin og det får jeg tak i til helgen. Så da kommer det snart en bestilling deres vei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. november 2005 #1475 Del Skrevet 1. november 2005 Gullgutten ble sjef, gitt!! *stolt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. november 2005 #1476 Del Skrevet 1. november 2005 Spennende!! Gleder meg til å se Ååå, så gøy at han ble sjef!! *hopper litt ekstra* :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. november 2005 #1477 Del Skrevet 1. november 2005 Du er søt når du hopper, April!!! ... jeg er selvfølgelig superstolt, vil jo helst fortelle det til alle jeg jobber sammen med... Ikke det at jeg tror de er så himla interessert, men! Jeg skal kjøpe med blomster hjem til han, det er vel fortjent! Spurte om han ville at vi skulle feire noe i dag, men han er sliten etter turen og fikk ikke slappet så godt av i går kveld, så han ønsket seg bare god middag og en deilig kveld i sofakroken sammen med meg, sa han. Så da så! Har følgende shoppeplan på veien hjem: Kjøpe blomster til sambo, hente og betale for jakken til bryllupet, kjøpe reisebok om København, ta trikken hjem, kjøpe dåpsgave+kort til E, innom H&M for å sjekke om de perlearmbåndene de har der passer til jakken. I så fall skal jeg kjøpe flere og lage kjeder jeg kan ha ved siden av jakken. Og SÅ hjem til gullgutten og gi han en skikkelig sjefsklem! Så får vi se om jeg får litt husarbeidsvibber over meg og tar et lite tak før Kaoskontroll i åtte-tiden. Da skal jeg nemlig lande med strikkepinnene mine i sofaen! Har igjen litt på ermene på bestillingsjakka fra April, og så skal jeg montere noen blomsternåler og litt sånt småtteri. Bare kooooose meg, rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1478 Del Skrevet 2. november 2005 Hvorfor fortsetter jeg å få dårlig samvittighet hver eneste gang jeg sier nei til å jobbe ekstra i helgen? Nå sa jeg ja til å bytte over neste uke i går, og jeg VET at ikke alle hadde vært like fleksible som meg da. Men likevel får jeg vondt sug i magen når jeg sier nei til å jobbe overtid lørdag kveld... Samvittighet er noe ordentlig tull.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1479 Del Skrevet 2. november 2005 God morgen, forresten... Det er nå egentlig en god morgen for min del. Jeg motsto fristelsen til å sitte oppe med strikketøyet og se på alle mulige morsomme ting på tv i går, og fikk i steden lurt med meg sambo til å bysselalle allerede klokka ti. Da jeg så på klokka 22.15 hørte jeg at han sov søtt allerede... Veldig godt å våkne i dag tidlig og faktisk føle seg litt uthvilt, ikke bare helt i koma! Jeg fikk ordnet masse i går: hentet jakke, kjøpt dåpsgave, gitt beskjed til de andre jentene om gaven, kjøpt litt smykker som passer til jakken, handlet roser til sambo og litt annet småtteri. Da jeg kom hjem, tok jeg en sjau på kjøkkenet, det var en del å ta av etter helgens utskeielser. Og rett før vi fant senga tok vi ti minutter på soverommet, så da er det shinet der også. Vi er ikke så flinke til å rydde ting unna med en gang vi har brukt dem (klær osv), og med så liten leilighet og så mye ting så blir det fort fullt. Men hvis vi hadde klart å ta ti minutter hver kveld, så hadde mye vært gjort! Og så fikk jeg ringt den andre forloveren også, vi skal treffes til helgen. Bruden skal nemlig på besøk til henne, og hun mente at "det kunne jo være koselig om dere møttes før bryllupet også". Hun vet jo selvfølgelig ikke at vi allerede har møttes for å planlegge utdrikning!! Kjenner at jeg blir bittelitt oppgitt over denne andre forloveren. Vi møttes for over en måned siden, da fordelte vi oppgavene sånn i mellom oss at hun fikk EN oppgave: å spørre mannen sin om han kunne stille opp med noe. Jeg tok på meg alt det andre. Da jeg ringte henne i går, hadde hun enda ikke spurt han... Planen denne uka er å lage en innbydelse klar, sånn at jeg kan ha den med opp til henne på lørdag. Så kan hun komme med innspill, og jeg kan få sendt den ut til uka. Tror det er en god plan! ... fikk forresten en alldeles strålende beskjed i går! De andre venninnene til bruden har brukt sine gode kontakter og fikset det sånn at det kommer 2 uniformerte politimenn for å hente bruden på utdrikningslaget!!! Det kommer til å bli kjempemoro, de skal ta en historie om at hun er anmeldt for råkjøring... København-bok fikk jeg ikke tak i i går, det var det tomt for. Så jeg prøver igjen i dag. Og så har jeg en løs plan om å se etter en buttonsmaskin, av alle ting. De skal visstnok ha dem til 100 kroner stk på Edwisleker. Så kan jeg lage mine egne buttons til utdrikningslaget, jeg! Planen er at bruden skal få buttons med bilde av brudgommen på, hvis hun klarer å skyte hull på ballongene og svare riktig på spørsmålene om han. ... og så skal jeg nok en gang lande i sofaen med strikketøyet og Lost i kveld. Gooood plan!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1480 Del Skrevet 2. november 2005 Det er utrolig deilig at det endelig er litt sol igjen, de siste dagene har det vært nesten mørkt når jeg begynner på jobb og nesten mørkt når jeg går hjem fra jobb. ... egentlig hadde jeg hatt lyst til å ta med meg kameraet mitt ut for å tusle en tur og knipse litt i dag. Får se hvor mye lys det er igjen innen jeg kommer meg hjem. Det er mye jeg burde ha fikset på veien hjem, både her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå