Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Lykke til!!

Enig med de andre her, du skriver så utrolig bra!! Kjempe gøy å lese her inne..

Og jeg er imponert over utdrikningslaget du skal holde!! Veldig bra opplegg synes jeg..

Ha en fin dag, snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du 2-3 kvelder på et sjal? Wow, du må jo være superrask med kroken.

Bruker litt lengre tid, jeg, men nå har jeg ikke hekla så mye før så synes jeg er flink. :Hehe: Begynner å nærme seg slutten på første nøste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den smileyen som ramler ned i sofaen og puster tungt ut??

... jeg trenger den nemlig! :ler:

Kom hjem for en halvtime siden, det gikk vel greit i kveld tror jeg. Litt kortere møte enn jeg hadde trodd, det varte "bare" tre timer mot mine planlagte fire. Men så var det ikke den innlagte pizzapausen som fra min tid, da. Men det gikk bra, jeg fikk bra tilbakemeldinger og vi hadde det veldig så hyggelig.

Fikk en flaske vin da jeg skulle gå, og beskjed om at "vi mailes i morgen og snakker om fakturering". Aner ikke om jeg skal kreve noe for det eller ikke. Får høre hva hun sier i morra.

Rakk å snakke endel med sjefen der før jeg gikk også, alltid greit å legge inn litt aksjer andre steder. Det er jo aktuelt å jobbe der etterhvert kanskje...

Har kastet i meg litt mat, siden det ikke ble pizza var jeg ganske sulten da jeg kom hjem. Sambo har handlet endel, nå skal jeg rydde sånn at det er helt shinet her og så er jeg nesten klar for jentene i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag!!!

:hoppe:

... det føles liksom ikke helt som helgen enda, siden jeg på en måte skal "stresse" litt i ettermiddag også. Gleder meg veldig til å sette meg ned med et glass vin og spise god mat med gode venninner, da regner jeg med at helgefreden senker seg.

Takk skal du ha, Maikana! Jeg tror det gikk bra i går!

Så bra at du synes utdrikningen høres bra ut, April! Jeg er jo litt usikker på om hun kommer til å like det eller ikke... Antagelig liker hun det, jeg kjenner henne jo ganske godt nå.

Jeg brukte vel ikke 2-3 kvelder sånn i begynnelsen, men når jeg hadde laget 6-7 sjal så sitter det ganske godt i fingrene og kroken, Midnattsol! :ler: Vottene sitter ganske godt i fingrene det også, jeg er over halvveis med mitt tredje par nå. Og i går så jeg et bilde av en varmeflaske med et strikket "trekk" i hvitt med rødt hjerte på, skal tro om ikke det er en god ide til NESTE års fellesjulegave til venninne? :ler:

Fikk ryddet veldig mye i går, jeg brettet klær til den store gullmedalje, og var skikkelig tornado rundt i leiligheten. Sambo tar kjøkkenet før han drar i dag, da er det bare sånne detaljer som å dra over badet, og rydde bort noe småtteri som står igjen til meg i ettermiddag, og det rekker jeg helt sikkert innimellom matlagingen. Skal handle på veien hjem også, selv om sambo handlet mye i går.

Litt deilig å ha en dag på jobben uten å ha et åpent word-dokument som roper på meg! :ler: I steden skal jeg kose meg med å lage liste over alle de koselige tingene som jeg kan kooooose meg med i helgen, og skrive handleliste til i kveld. Akkurat passe listeaktivitet på en fredag!! ;)

Sambo fikk forresten dealet seg ut av jobbseminaret neste helg, så da blir det utdrikningslag på han i steden. Tror han syntes det var kjipt å vise sjefen at han prioriterte det framfor jobben, særlig når de er i sluttspurten på å avgjøre hvem som skal få sjefsstillingen som han er aktuell til. Men så fant han vel ut at det var viktig å være der på en så viktig dag for en av sine beste kompiser også. Og han har vært med på alle jobbting i de åtte årene han har jobbet der, så nå er det vel hans tur til å droppe det. Men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre foredraget ditt var vellykket lmari! Ikke at jeg tvilte, men alltid godt med bekreftelse non? ;)

Håper du får en herlig venninnekveld da, hvordan ble det med menyen til slutt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredager er alltid hektiske, og denne er visst ikke noe unntak... Men det er greit med litt stress når man føler at man behersker ting! Jeg holder i et digert rigg til helgen, og det er deilig å føle at man faktisk får det til!

Veldig godt med bekreftelse ja, Espera! Man får jo en veldig mestringsfølelse når man er ferdig med noe sånt, og man faktisk har fått det til!!

Du må også kose deg i helgen, *Meg*!! Jeg skal kose meg glugg i hjel!! :ler:

Menyen i kveld blir som følger:

Forrett

Marinerte scampi med sesamfrø og sweet chili saus (jeg tenker bare å træ tre scampi til hver på et trespyd og lage noen kruseduller med saus rundt)

Hvitvin

Hovedrett

Svin indrefilet (lages i ovnen, det har jeg aldri gjort før, men sååå vanskelig kan det da ikke være?)

Fløtegratinerte poteter (kokes i fløte først og så gratineres noen minutter i ovnen)

Smørstekte grønnsaker: champignon, mais, squash

Dessert

Sjokoladefondant

Vaniljeis

Røde bær til pynt

Håper jeg får det til, og at alle liker det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips til indrefilèten din: Surr spekeskinke rundt svinefilèten, men først har du på litt pepper. Deretter steker du på 200 grader i ca. en halv time. Vi pleier å snu den etter halve tiden. Lager seg stort sett selv.

Soppstuing er godt til:

Fres 2 fedd hvitløk i olje. Ha deretter i ønsket mengde sopp (vi bruker å ha i mye) La dette steke litt mens du rører. Ha deretter i fløte (bruker du masse sopp må du bruke litt mer en en pakke fløte. Du kan bruke vanlig kremfløte, men også matfløte) La dette koke litt inn. Ha i salt og pepper. På slutten av koketiden har du i en spiseskje creme fraiche ;):sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler med meg den oppskriften over i dagboka mi jeg, trenger inspirasjon til nye matretter! (Er elendig på kjøkkenet, og trenger noe annet å servere enn toro-retter når vi får besøk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler med meg den oppskriften over i dagboka mi jeg, trenger inspirasjon til nye matretter! (Er elendig på kjøkkenet, og trenger noe annet å servere enn toro-retter når vi får besøk!)

Ordentlig hjemmelaget er godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det i går kveld? Ble maten bra?

Hva er planen for resten av helgen da? Håper du koser deg selv om du er alene. (Syns vanligvis det er supergodt å ha ei helg alene jeg, men i høst har jeg knapt sett sambo i helgene, og da er det kjipt når han reiser bort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.........

Den følelsen jeg hadde da jeg våknet av meg selv i dag og visste at jeg kunne gjøre akkurat som jeg ville, og hørte at det silte ned utenfor vinduet mitt... Det var en helt ubetalelig følelse!!!

Det gikk kjempebra i går, maten ble god og jentene var mucho impressed! :ler: Ikke så rart kanskje, vi er jo mest vant til å spise taco/pizzao osv når vi er samlet. Det ble litt stress etter jobb, med handling, sleping av bæreposer hjem og så bare matlaging fram til de kom. Men det ble en kjempehyggelig kveld, vi skravlet masse helt til klokka ble to. Da var det godt å finne senga, ja!! ;)

Må innrømme at jeg fikk noen små stikk i magen da klokka ble over ti og jeg ikke hadde hørt noe fra sambo. Flyet hans gikk klokka ett fra Norge, og han pleier å sende melding når han lander og jeg ikke er med. Han ringte en gang i halvellevetiden, da var det godt å høre stemmen hans! Ikke for det, jeg VISSTE jo at det ikke hadde skjedd noe galt, men det var godt å høre at alt hadde gått greit.

Og nå har jeg hele helgen for meg selv!! :hoppe:

Må vaske opp etter i går, det orket jeg liksom ikke å begynne på i natt... :ler: Og hvis det slutter å hølje ned så tenkte jeg å gå ut for å handle litt. En venninne stikker innom meg i tre-tiden, hun sliter veldig med ekteskapet sitt etter mye kjipe ting og det skal bli godt å få henne på tomannshånd nå, sånn at vi kan få snakket ordentlig. Hun kommer bare etter jobb, så det blir en kort prat, men lenge siden jeg har sett henne, så det er bra at vi får sett hverandre i hvert fall. I kveld kommer en annen venninne til meg, jeg skal lage hjemmelaget pizza (fra den ene gourmetretten til den andre her i huset, altså! :ler:) og vi skal drikke vin og bare slappe av. Gleder meg veldig til det!!

... i morgen skal jeg ikke gjøre noe annet enn å stå opp, dusje og så ta på kosebuksa og sitte i sofaen. :sjarmor: Skal planlegge julen, hadde jeg tenkt. Se på tv, slappe av og bare lade batteriene.

Håper din helg blir bra også, Chica! Dere overtar vel leiligheten denne helgen dere? Så spennende!!!

God helg til deg også, Vinga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg heklet ferdig. Ligger bilder i galleriet, har linka til den i dagboka mi.

Nå er jeg spent på om det er godkjent!!! Mitt første hekleprosjekt. :)

God lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn godkjent, Midnattsol!!! :klappe:

Jeg skal straks finne senga. Dagen i dag ble ikke like stille og rolig som jeg hadde sett for meg, men det har vært en fin dag likevel! Gikk ut på formiddagen og handlet litt, kjøpte meg noen filmer og mat til i kveld og i morgen. På vei inn døren i huset vårt traff jeg en som jeg studerte sammen med og ikke har snakket med på 2,5 år, koselig å si hei!

Så vasket jeg opp fra i går, det tok laaang tid... I kom innom på ettermiddagen, det var koselig å se henne igjen selv om det ikke var så koselig å høre hvor dårlig det har gått/går med dem... :tristbla: Da hun gikk ut døren, ringte A for å skravle, vi ble sittende i en hel time å skravle. Hun kunne blant annet fortelle at: "Du vet jo at vi har lyst på barn snart, og jeg må vel si at vi kanskje ikke er så veldig forsiktige om dagen".....

:)

Blir merkelig hvis de også skal få bebis, men det er vel bare sånn det er med den alderen vi er i! *forundret*

Vi skravlet helt til K ringte på, etter det har det gått i ett med skravling, tv-titting, pizza og strikking på oss begge to. Kjempedeilig å ha så god tid til å snakke og kose oss sammen! Jeg kunne jo ikke strikke på vottene, hun skal jo også få sånne til jul, så i steden laget jeg en turkis tøffel som skal toves og bli julegave til mamma. Strikket i dobbelt tråd og på tykke pinner, så den er jeg faktisk helt ferdig med nå!

... i morgen blir det kun meg, dyna, kosebuksa, tv-en og strikketøyet hele dagen. Jeg gleder meg!

Sambo koser seg på tur, jeg måtte være resultatservice på fotballen i sta (synd med Start, da....), og jeg savner endel.... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsplanene dine høres deilig ut! Er allerede ikledd maleklær jeg, ready to work! Spørs bare om de nye naboene tror jeg er gal om jeg begynne å arbeide halv ni på en søndag morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...