Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag ja. Og halvveis i uka. Denne uka har vært litt drittuke på jobben, egentlig. Litt mye styr, mye som blir diskutert i ettertid og jeg synes liksom ikke det sitter like bra i fingrene denne uka som før. Men sånne uker kommer en gang i blant, og plutselig så løsner det igjen. Det er bare så kjipt å komme over kneika...

... som regel funker det å skru opp konsentrasjonen på maks, for jeg vet jo at jeg kan dette nå. Må bare skjerpe meg litt, liksom. Nåja, denne uka er det vel strengt tatt ikke min feil at ting har blitt som de har blitt, men det skader sikkert ikke å skjerpe litt likevel! ;)

Kvelden og ettermiddagen i går ble en smule hektisk og slitsom. Jeg skal jo møte min syerske-venninne i dag, for å kjøpe stoff til topp og skjørt. Men så slo det meg i går at det sikkert var greit å sjekke om den butikken faktisk har brunt taftstoff. Så jeg tuslet ned etter jobb, i mine superglatte, kjempefine-men-akk-så-utrolig-lite-vanntette-støvletter og var klissklassvåt på beina etter omtrent to meter.... :roll: Innom på Claes Ohlsson, plutselig slo det meg at jeg hadde jo fått lønn og så var det så mye småtteri vi egentlig burde ha. Så jeg kjøpte muffinsbrett (til sjokoladefondanten på fredag), steketermometer, vanlig termometer (vi har jo aldri fått målt om vi har feber eller ei), timer til kjøkkenet og så altså sånn papir som man kan printe ut og stryke på t-skjorter. Pluss nye brenne-cder. Særs godt fornøyd med fangsten!

Innom Åhlens også, siklet veldig på hvite, små, firkantede asjetter/skåler som hadde passet perfekt til forretten på fredag. Men jeg kan virkelig ikke kjøpe 8 sånne skåler bare for den ene dagen, ikke har jeg vel egentlig plass til dem heller? Hadde det vært fra Ikea så kanskje.... ;)

Og så stavret jeg meg ned til H&M, på vei opp trappa tenkte jeg "tenk om de plutselig har en sånn boleroaktig jakke, nå som jeg har styret så fælt med å få tak i på andre butikker?" Og tror du ikke det aller første jeg så når jeg kom opp trappa var en lyserosa bolero? :ler: Men den var ikke halvparten så fin som den jeg får fra forhandleren i Danmark, dette var mer en hverdagsbolero i tykk ull. Men den var jo ganske fin da, så den forsvant ned i posen min.... ;) Pluss en lilla tynn genser og noen lilla smykker, det er vel en av de store motefargene i høst er det ikke?

Og så endelig kom jeg meg til stoffbutikken, alldeles rasende fordi jeg måtte stavre meg som ei gammal kjerring i så glatte sko, og så altså klissvåt. Og hadde de brunt taftstoff der? Neida...... :sur: Jeg hadde det på følelsen. Så da ble det taxi opp til en annen butikk jeg vet om, innom Perlehuset for å trøsteshoppe litt perler og to minutter før stengetid toget jeg inn i stoffbutikken, pekte på det brune taftstoffet og sa: "jeg skal ha fire meter av det der, pluss tråd og 1 meter tyll". Damen i butikken hadde vel sjelden sett mer bestemt kunde.... :ler:

Til slutt kom jeg da meg endelig hjem, da ble det dusjing og skrubbing av badet, pitabrød til middag og så under pleddet og skrive på foredraget. Jeg er langt fra ferdig, men nå har jeg i hvert fall stammen som jeg skal bygge rundt. Jeg liker å skrive ned formuleringene også, ikke bare stikkord. Sjelden jeg bruker manuset slavisk, men jeg hater å få jernteppe og ikke finne de rette formuleringene. Fant også frem masse eksempler fra deres egen avis, så nå begynner det virkelig å bli et bra kursopplegg for hele kvelden.

... orket ikke mer husarbeid enn badet pluss litt småtteri, så det får bli litt i dag før vi drar på showet og i morgen etter foredrag. Pluss selvfølgelig sambos innsats.

I ettermiddag skal jeg møte sy-venninne for å overlevere stoff, vi må også kjøpe stoff til underskjørt og to glidelåser. Så er det rett hjem og fikse litt, og så RaskeMenn klokka 20.00. Vi gleder oss, jolie!! Husker du hvor lang tid showet tok, forresten? Vi håper på å rekke hjem til Lost, nemlig.... ;)

Så bra at du liker oppskriften, Midnattsol!!! Du får legge ut bilde når du er ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt kjør denne uka, ja, Chica, men så skal jeg bare slappe av og kose meg i helgen, så da har jeg noe å se fram til!!

... jeg har ikke pyntet mer enn halv vott enda, men tenkte å gjøre det ferdig i helgen. Er det ok for deg om du får se bilde på lørdag eller søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra ja! Har begynt å bruke mitt par, og er ikke ferdig med første votten i den andre paret ennå. skal ikke sende gaven før i midten av desember, så jeg har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, da skal jeg knipse og legge ut i helgen, jeg!

... gleder meg altså voldsomt til helgen. Sambo reiser bort, det gleder jeg meg egentlig ikke til, men jeg skal bare slappe av og kose meg hele tiden. Lørdag kommer det noen venninner på kvelden, så da må jeg vel ut for å handle litt og gjøre reint etter fredagens kalas. Men søndag skal jeg kun stå opp, dusje, ta på kosebukse og så krype opp i sofakroken med håndarbeid og fotoalbum og kooooos!!

:ler:

Jeg ser det for meg!!!

I dag er det nøyaktig 1 måned igjen til utdrikningslaget. Vi ligger meget bra an, faktisk. Det neste på programmet nå er å få laget innbydelser og få sendt dem ut, men siden alle vet hvilken dato det er snakk om, så stresser jeg ikke med det. Skal prøve å ringe den andre forloveren i helgen, (denne uka rekker jeg det ikke, tror jeg) og så få dem ut til uka.

... ikke for å skryte, men når jeg ser hvor dårlig opplegget er for brudgommens utdrikningslag, så blir jeg litt stolt over at alt går på skinner hos oss. Synes det er altfor dårlig å gi beskjed bare to uker i forveien.

Programmet blir som følger: bruden hentes hjemme, dette er det eneste punktet som ikke er helt fastsatt enda. Vi har noen alternativer, ei av de andre jentene klarer kanskje å fikse politet til å hente, men jeg tviler vel på om det går i orden. En-eller-annen skal i hvert fall hente henne i ett-eller-annet. Hun får utdelt en lekker leopardtruse (for å lure henne litt), brudeslør og genser med bilde av seg på.

Vi andre møtes samtidig på parkeringsplassen ved kjøpesenteret, når hun kommer dit blir hun kledd opp som spådame i skikkelig sigøyner-oufit. Svart parykk, sminke og masse fargerike plagg og gullsmykker. Så får hun tarot-kort og en glasskule, og i oppgave å spå folk.

Så skal videre til en ridetime, hvor hun må gjennom en del momenter. Det fikser svigerinne M, som stiller med både hest, utstyr og bane. Så skal vi til et klubbhus i nærheten, der blir det utendørs grilling på stor tønnegrill, så fremt det ikke høljer ned. Så skal hun opp i en quiz om brudgommen, hvor hun først må bruke luftpistol og skyte frem kategoriene som er gjemt bak ballonger. Så skal vi kjøre ATV (firhjuling), og til slutt kurs for alle sammen i magedans.

Så drar vi hjem til bruden, lager enkel middag og har litt leiker og moro der på kvelden. Blant annet skal vi ha klemmegaver i en fiskedam, lakrislisseleik og så må bruden gjette hva brudgommen har svart på film. Så er det Singstar og dansematte tilgjengelig, og en liten utdeling av sløyfer til slutt (dere vet sånne som hester får når de vinner) for dagens danseløse, dagens råtass osv. Alle skal få en hver, pluss at bruden får flere, selvfølgelig.

Puh.

Alt er på plass bortsett fra hvem og hva som skal hente henne. Og ting og tang som skal lages/filmes osv, men det fikser jeg fort. Tror det blir bra, jeg!

... og veldig greit for hjernen min å gå gjennom dette kjapt, selv om jeg har kilometervis med lister så er det lett å miste oversikten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... det synes jeg også det, Chica! Men jeg vet ikke om de unge håpefulle journalistene synes det er så imponerende hvis jeg bare snakker møl og skylder på KG.....

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 4 deler av foredraget er helt ferdigskrevet. De tre andre er godt over halvveis. I morgen skal jeg kopiere opp noen eksempler til dem, og så må jeg sikkert skrive alt helt ferdig i morgen. Hadde bare vært så deilig å blitt ferdig i dag..

... egentlig synes jeg dette er innmari morsomt, faktisk. Ikke så rart kanskje, med så mye lærergener som finnes i meg. Faktisk har jeg tenkt på å ta etterutdanning som lærer, for å kunne undervise i mediekunnskap på videregående. Kanskje det kan passe å kombinere med å være hjemme med små barn? *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss, jolie!! Husker du hvor lang tid showet tok, forresten? Vi håper på å rekke hjem til Lost, nemlig....  ;)

Par timer, sier mannen. Jeg husker vel ikke sånt i denne graviditetståken :ler: Pause midtveis. Spørs om dere rekker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid bruker du på et slikt sjal?

Er helt stiv i nakken nå etter to dager.

Endret av Midnattsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du overgår alle jeg følger dagbøkene til i både lengde og hyppighet på innleggene. Og så handler de alltid om noe. *beundre*

Skulle jeg skrevet lange og så hyppige, hadde det nok blitt noen "hei og hadet"-innlegg, tror jeg. :ler:

Elsker å lese her hos deg, det er så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vinga! :Nikke: Du er så strukturet og effektiv og jeg er bare nesegrus beundrer av deg! :kyss:

Og så må jeg spørre. Sjal. Hvilket garn har du brukt? Og evt hvor mange nøster?

Tenk ju. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioi, som dere smigrer på en helt vanlig torsdags formiddag, da? :ler:

La meg ta det letteste først: Jeg har heklet i både det ene og det andre garnet, alt fra Vivaldi via Kitten til Eskimo. De blir jo veldig forskjellige, så det kommer helt an på hva slags sjal man vil lage. Eskimo brukte jeg vel 3-4 nøster på, det ble tykt og digert. Med Kitten og Vivaldi kanskje to nøster? Tynnere og mer luftig i hvert fall.

Etterhvert som mønsteret satte seg i fingrene brukte jeg kanskje 2-3 kvelder på ett sjal, Midnattsol. Men jeg må hele tiden huske på å senke skuldrene, sånn at jeg ikke løfter armene og hekler med skuldrene opp under ørene. For meg som sitter foran pc-en hele dagen er det ganske deilig å bruke armene på en annen måte.

Jeg skriver og skriver her inne, men synes da virkelig ikke innleggene alltid handler om noe? Bare livet mitt, kanskje... Dere andre er da mye flinkere enn meg til å skrive reflekterende innlegg, mens jeg aldri synes jeg har tid eller får til å reflektere så mye. Det blir mest hva jeg har gjort og hva jeg skal... :sjenert:

Enig med Vinga!  Du er så strukturet og effektiv og jeg er bare nesegrus beundrer av deg! 

Tuuusen takk, Espera.... Blir litt flau av sånt, jeg.... :sjenert:

Du overgår alle jeg følger dagbøkene til i både lengde og hyppighet på innleggene. Og så handler de alltid om noe. *beundre*Skulle jeg skrevet så lange og så hyppige, hadde det nok blitt noen "hei og hadet"-innlegg, tror jeg.  Elsker å lese her hos deg, det er så koselig!

... men du skriver jo mye finere innlegg enn meg, Vinga. Dine innlegg setter jo virkelig i gang tankene!!

Sånn, ferdig med skryten for denne gang! :ler:

Ja, her må du bare følge med i svingene, MrsL!!! ;) Jeg skriver nemlig omtrent like mye som jeg skravler.... :ler:

Altså torsdag. Og en pangstart på arbeidsdagen: MASSE å gjøre og mye som krever et ryddig hode. Jeg liker jo egentlig det, men ikke når det ligger store oppgaver og venter på meg. Men nå har vi hodet over vannet, bortsett fra på foredraget, jeg mangler å renskrive den siste biten. Jaja, formiddagen er enda ung. Satser bare på at resten av jobbedagen blir litt roligere, sånn at jeg kommer i mål...

... tror kanskje jeg bare skal løpe ut og kjøpe lunsj i dag, og heller bruke tiden til å skrive ferdig. Like greit det!

Kvelden i går ble fantastisk koselig. Traff sy-venninne rett etter jobb, fikk overlevert stoff og for og tyll og alt med seg. Hun skulle sette i gang med klipping og sying i kveld, er kjempespent på hvordan det går!

Rett hjem, dusjing og rakk så vidt å sette rumpa nedi sofaen i noen minutter før vi pyntet oss og gikk for å spise. Taxi ned på Edderkoppen, en drink i baren og så inn på show. Sååååå moro!!!! Herregud, jeg lo så jeg grein flere ganger der. Han Kalle kunne jeg godt hatt med meg til å lage litt show for meg når det trengs altså, han er helt fantastisk morsom. Eller hva synes du, jolie? Nå skjønte du vel også hvor min gamle signatur kom fra? Den burde egentlig komme til heder og verdighet igjen den nå, med så mange utsolgte forestillinger som de kjører!!

Vi rakk selvfølgelig ikke Lost, men spolte gjennom første episode i løpet av nyhetene og så var vi klare for andre episode. Det gjelder jo å være effektiv!! :ler: Ble seint før vi sovnet, men det var det verdt!

I dag er det powerdressing de luxe på meg: jeg må kle meg til en følelse av makt når jeg skal holde foredrag. Godt gammelt lmari-triks: kjør på meg øyenskygge, høyhælte sko, blondeundertøy (som selvfølgelig ingen ser, men likevel) og klær som er litt "important" men som du samtidig føler deg vel i. Jeg merker at jeg går på en annen måte, og antagelig utstråler jeg en annen selvsikkerhet også. Det handler kanskje mest om de høye hælene?

I hvert fall er jeg klar for foredraget!

... hvis jeg nå bare får skrevet det ferdig i steden for å skrive milevis her inne... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kopiert opp øvingsoppgaver til i kveld, det tok jammen litt tid det også. Men får ikke ut fingeren og skrevet ferdig det som står igjen - klarer ikke å finne konsentrasjonen. Kanskje ikke så rart, all den tid jeg egentlig er på jobb og har minst hundre andre som roper til meg i ett kjør?

:sur:

Fy flate så glad jeg skal bli når jeg er ferdig med hele dette opplegget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...