jolie Skrevet 19. oktober 2005 #1381 Del Skrevet 19. oktober 2005 Annonse her også! Mye mer synlig for flere mennesker enn buttons på tjue jenter. Tusen takk for oppskrift! Om mannen gidder å kjøre litt på meg i kveld skal jeg titte etter garn på Oslo City (eneste garnbitikken jeg vet om som har åpent på kvelden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. oktober 2005 #1382 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hm. Jeg er liksom ikke helt sikker på dette med annonse, jeg.... Kanskje dette er en av de tingene som den andre forloveren skal få bestemme? Jeg kan i hvert fall diskutere det med henne... Lei av at alt går på halv tolv på jobben. Ingen sjef verken her eller der, folk er slitne og har konflikter i alle retninger, det er masse hvisking og tisking, heldigvis om sak og ikke personer, men likevel. Må innrømme at jeg noen ganger lurer på hvorfor jeg så innmari gjerne vil jobbe her.... ... men det er sånn over hele linja. Hører det fra alle jeg kjenner som jobber i bransjen. At det er nedbemanninger og kuttinger og effektivisering. Ikke noe plass til det kreative, nå skal alle produsere og prestere. Men nå er dagen snart over, disse dagvaktene begynner alltid så rolig og så tar det seg veldig opp mot ettermiddagen og så blir det litt hektisk på slutten. Skal sette meg på en kafe tror jeg, kanskje helt der nede vi skal møtes? Og så roe meg ned og strikke litt, så er jeg nok klar til jentekveld!! ... jolie, det ligger jo en fin garnbutikk ikke så langt fra jobben din, da... Min favorittbutikk, faktisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. oktober 2005 #1383 Del Skrevet 19. oktober 2005 ... søte sambo som gjerne vil vise frem saldoen på nettbanken sin til meg før han overfører penger hit og dit, siden han har et helt rundt og stort tall på konto akkurat nå... Han skal betale en del regninger og sånn, så målet er vel ikke helt nådd før ved juletider tenker jeg. Da skal vi feire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 19. oktober 2005 #1384 Del Skrevet 19. oktober 2005 Du er så søt lmari! Som har gitt meg årets julegaveidè - mykt heklet sjal til mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 19. oktober 2005 #1385 Del Skrevet 19. oktober 2005 ... jolie, det ligger jo en fin garnbutikk ikke så langt fra jobben din, da... Min favorittbutikk, faktisk!! ← I know.. Liker den jeg også, og har skjønt ut fra beskrivelsene dine at det er den som er yndlingsbutikken din Kanskje ta meg en tur i morgen før jobb. Har nemlig sovet hele ettermiddagen, jeg. Og mannen la seg kjempeseint etter nattevakt og sover enda. Står neppe opp i tide (før 20 om vi skal ha litt tid) til å kjøre meg på OC. Jeg tør/vil/orker ikke kjøre selv. Kos deg med venninnekveld - sånn på etterskudd. For kalaset er vel allerede i gang eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 19. oktober 2005 #1386 Del Skrevet 19. oktober 2005 Camelia er på jakt etter en yndlingsgarnbutikk i Oslo... Just as u know... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 20. oktober 2005 #1387 Del Skrevet 20. oktober 2005 Jeg er bare nødt til å komme meg til optikeren for å få sjekket synet mitt igjen. Fikk briller på videregående, men det var vel kanskje helst fordi jeg så gjerne ville ha det? Hadde minus 0,25 eller noe sånt, men jeg sto på mitt og fikk da briller. Det er altså 8-9 år siden, og nå er det vel på tide å ta en ny sjekk? Jeg ser nemlig veldig mye dårligere nå enn da... ← Måtte le litt da jeg leste dette lmari, for det er som om du skulle beskrevet meg her. Jeg trodde nemlig også at jeg trengte briller for flere år siden, og gikk til optiker og fikk beskjed om at jeg egenlig ikke trengte briller i det hele tatt, hadde også minus 0,25. Men jeg fikk da "kranglet" meg til et par som jeg sjelden brukte utenom når jeg ville se ekstra seriøs ut, eller matche et tøft høstlig antrekk etc. (Brillene var i en ganske kraftig brun, plastramme, perfekt til tøffe strikkegensere og tweedskjørt f.eks.) Da jeg kom til Australia la jeg merke til at jeg så dårligere enn før, og gikk til optiker og fikk sjekket det opp. Fikk bedøvelse i øyet og målt trykket etc, men gjett om jeg stod der med rødt fjes da jeg var ferdig. Optikeren sa nemlig at jeg var en av de han hadde sjekket som hadde best syn. Det ble mål noe sånn som minus 0,20 eller noe. Så jeg hadde faktisk begynt å se bedre med årene... Jeg fant ut at jeg kanskje bare ikke burde sitte på bakerste rekke i auditoriet lenger, ca 30 meter fra overhead lerretet. Ganske naturlig at man ikke ser sylskarpt da. Nå sitter jeg alltid framme og har aldri hatt problemer med synet siden. Men dersom du synes du ser dårligere bør du nok ta deg en tur, for å være helt sikker. Kos deg på kafe i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 20. oktober 2005 #1388 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei lmari Takk for hilsen i boken min. Koselig å vite at du har tenkt på meg, jeg har på en måte savnet dere her inne også. Samtidtig som det har vært litt deilig med KG pause...en blir fort avhengig Godt å se du fortsatt er i full vigør! Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. oktober 2005 #1389 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hei snuppa! Kg-pause på meg for tiden, men jeg er en snartur innom, og måtte selvfølgelig ta en titt hos deg! Ser ut til at du har det bra om dagen - så bra! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. oktober 2005 #1390 Del Skrevet 20. oktober 2005 Torsdag. Og denne uka er laaaang! Egentlig klager jeg ikke, for vanligvis synes jeg dagene bare forsvinner altfor fort for meg, men nå gleder jeg meg så innmari til helgen så nå vil jeg bare at dagene skal gå fort-fort! Du er så søt lmari! Takk!! Jeg føler meg ikke så søt da, men... Heldige mammaen din som får mykt og godt sjal til jul, da! Velkommen tilbake, Meg! Det er godt å ha deg tilbake, selv om jeg selvfølgelig gjerne skulle ha sett at du hadde det bra og ikke noe var leit... Så bra at det ikke er bare meg, Maikana!!! Jeg har også hatt supersyn, men nå synes jeg virkelig det er blitt mye verre i det siste! Jeg er nærsynt og sliter altså med å se ting langt borte. Men enda verre er det at jeg sliter med å justere synet mitt fra å se ting på veldig nært hold til plutselig å se ting langt unna. Å flytte blikket fra strikketøyet til tv-en tar mye lenger tid enn det gjorde før, feks... Sambo mener jeg trenger progressive briller, og tror jeg kommer til å se ut som en gammel tante med strikketøy og briller nedpå nesen... Frekkasen!! Yndlingsgarnbutikker finnes det mange av, Camelia! Siden jeg bor der jeg bor, er det vel ingen hemmelighet at min heter Tjorven? Masse flott garn, og utrolig mye mer oversiktlig enn Strikkedilla på Oslo City..... Venninnekveld ble superbra, jolie!! Cirka 45 minutter i bil hver vei, men det går susende fort med fire skravlete jenter! De to andre syntes det var veldig stas at vi gadd å ta veien for å møte dem på halvveien, vi synes jo egentlig at det skulle bare mangle. Pizza og brus, deilig brownies til dessert og en servitør som synes det var utrolig stas å få 6 pene jenter å servere.... Og skravling i timesvis, utrolig koselig rett og slett!! Og nå til neste kapittel i The Neverending Story om kjolevalget til nyttårsaften.... På vei fra jobb i går gikk jeg innom en butikk, mest på måfå og fordi jeg hadde så god tid, og der hang selvfølgelig en rålekker boleroaktig jakke, NØYAKTIG sånn som jeg hadde sett for meg inni hodet mitt. Og den var myk og med glittertråder og herlig lysrosa/pudderrosa/lillarosa....... Akkurat så mye pyntet som den må være til et nyttårsbryllup! Alle mine tanker om brunt og blått forsvant selvfølgelig fortere enn noen rakk å si "jammen, hva med det du hadde planlagt... ", men så hadde de den bare i en str igjen og den var selvfølgelig for liten til meg... Men snille damen i butikken ringte de andre i samme kjede, de hadde den selvfølgelig ikke inne. Hun ville prøve forhandleren i Danmark i dag, og så heller si fra til meg. Og gjett om ikke hun ringte meg i sta og sa at joda, den kan vi få bestille i din str!! .... nå skal det sies at jeg hadde rosa i bryllup i sommer, og har vel sjelden fått så mye skryt som for det antrekket. Og de andre jentene var skjønt enige i at rosa så definitivt var min farge. Så da satser jeg på en mørk burgunder topp og skjørt, og så altså denne rosa bolerojakketingen over. Phju. *puster ut* Det var mye styr for bare ett antrekk!! Jeg har allerede et fint skjørt i burgunder, men tror likevel jeg skal satse på å få kjøpt stoff og få sydd et nytt. Så får jeg topp og skjørt i samme stoff, og underskjørt i tyll. Jepps!! I dag er det superstress på jobb (særlig det når dere ser hvor langt dette innlegget blir), i hvert fall de første timene. I kveld skal jeg bare koooose meg hjemme, sambo skal på fotballtrening og jeg skal gjøre litt nyttige ting på pc-en, pakke litt, få tovet noen småting osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 20. oktober 2005 #1391 Del Skrevet 20. oktober 2005 Bryllupsantrekket høres kjempefint ut! Jeg og vil i bryllup, men ser mørkt ut det nærmeste året iallfall. bør jobbe overtid idag jeg, men Kitten Mohair ligger hjemme og venter, så det spørs da;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. oktober 2005 #1392 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Så godt å se at du stikker innom, Kverula!! Du er sterkt savnet, vet du.... Nå ble jeg glad, Chica! Jeg liker også de fargene, og jeg får altså høre fra flere hold at jeg kler dem godt. Til og med mamma mener det! Rosa tilbehør har jeg jo i massevis, og sambo har rosa slips (selv om det nok ikke er i den samme fargen. Men DET er en smal sak å fikse!) ... og så vet jeg i hvert fall veldig godt hva jeg ville valgt hvis jeg måtte velge mellom overtid og Kitten.... Jeg har planer om å få gått samtidig med de andre her i dag, de siste dagene har jeg blitt sittende igjen til slutt og gjort endel ekstra. Endret 20. oktober 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 20. oktober 2005 #1393 Del Skrevet 20. oktober 2005 Du blir helt sikkert kjempefin i bryllupsantrekket, høres lekkert ut! Kjøpte en sånn bolero-aktig jakke på Vero Moda her om dagen, i grønt. Den var med lange armer. Men mener de hadde den i rosa/gammelrosa også, kanskje det kan ha vært en sånn du fant? Syns de var veldig søte, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 20. oktober 2005 #1394 Del Skrevet 20. oktober 2005 Angående det med synet: jeg og fikk mye problemer med å skifte fokus fra nært til langt hold, sånn som når man strikker og ser på tv samtidig f.eks. I de aller fleste tilfeller er det pga. skjeve hornhinner, og det trenger man ikke progressive briller for! He he, ser ut som vi er flere i å få briller på feil grunnlag-klubben. Men nå i den spede alder av tjue, er jeg nødt til å bruke briller hele tiden. Dessuten sa optikeren til meg da jeg var på sjekk nylig at man ikke skal være flau av å trenge briller selv om man har veldig lite minus - selv - 0,25 kan slå veldig ut sa han Stemte med meg i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. oktober 2005 #1395 Del Skrevet 20. oktober 2005 Holder på å lage en slags toalettmappe til ei lita jente, det er en del av den bestillingen min. Hadde laget halvparten av en ensfarget del, men så fant jeg ut at den ikke ble så fin, så da prøvde jeg meg med en stripete en i steden i går. Men da jeg var ferdig med den, synes jeg ikke den ble så fint, så da laget jeg i steden en bit med dobbelt tråd - en lyserosa og en litt mørkere rosa. Og se, DET ble bra!! Fikk laget den ene delen av mappen helt ferdig, og begynt på den andre. Go`ingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. oktober 2005 #1396 Del Skrevet 20. oktober 2005 For et herlig høstvær! Jeg elsker når det øser ned ute og man bare kan kose seg inne! ... ikke like moro å slepe med seg bæreposer hjem fra butikken, selvfølgelig ringte telefonen min på veien og jeg kunne ikke bære, gå og holde telefonen samtidig, så jeg søkte tilflukt under et tak. Det var en koselig telefon fra en venninne da, vi skal finne på noe på lørdag. Gleder meg til å se døtrene hennes igjen! Sambo ønsket seg fisk til middag! Gjett om han skal få det, da!! Så nå blir det poteter, steketorsk, hollandaise og revet gulrot til middag. Mamma skulle sett meg når jeg serverer det, det hadde hun nok aldri trodd!! Nå skal jeg ha meg to timer med effektivitet her, mens sambo er på trening. Synes det er så greit å gjøre ting når det bare er meg her, når han er hjemme så frister det jo mye mer å kose med han i sofakroken! Skal sette på to maskiner med klær, i en av dem er det toving, April! Skal rydde generelt hele stua og kjøkkenet, det er altså helt utrolig hvor rotete man kan få det bare på en ukes tid!! Vi skal ut av byen i helgen, og det er så deilig å reise fra ryddig leilighet. Og faktisk gjør det meg ingenting å rydde og stulle, det er bare koselig når det øsregner ute og man virkelig se resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. oktober 2005 #1397 Del Skrevet 20. oktober 2005 I de aller fleste tilfeller er det pga. skjeve hornhinner, og det trenger man ikke progressive briller for! Det var da enda godt, Tristessa! Jeg kan da ikke se ut som en gammeltante før jeg er fylt 27!! (som forresten ligger og lurer på andre siden av nyttår... Hjelp!!! ) Sånn, alle klærne fra stua er lempet inn i senga, alt som lå på soveromsgulvet er lempet i senga, de to digre Ikea-bagene med reine klær er dumpet i senga og så har jeg til slutt brettet sammen alt sammen og lagt det på plass i skapet! *stolt* ... og plutselig er det jo ikke rotete verken i stua eller på soverommet. Vi roter altså mest med klær, enkelt og greit! Nå skal jeg ta unna noen småting, pluss gjøre litt av hvert på pc-en: brenne bilder til dem vi var på tur med, kanskje brenne en kjørecd til A som pendler 5 timer hver vei, hver eneste helg? Og så er det vel enda litt rydding igjen, tenker jeg. Kjøkkenet, feks... Klokka åtte er det Jakten på Kjærligheten og deilig fiskemiddag med sambo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. oktober 2005 #1398 Del Skrevet 20. oktober 2005 Så flink du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 21. oktober 2005 #1399 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hmm, ventet et langt innlegg jeg nå, så at du skrev og skrev, men så plutselig er du borte, og ikke er noe innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. oktober 2005 #1400 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg hadde siden åpen og hadde tenkt å skrive et innlegg, Chica, men så ble jeg opptatt med litt andre ting og da ser det vel bare ut som jeg skriver og skriver, tenker jeg! Fredag, i hvert fall!! Såååå deilig!! ... særlig fordi jeg fikk sove et kvarter lenger enn vanlig, fikk kose litt ekstra på sambo, og ikke minst sitte på med han til jobben! Det er luksus!! Blir en stressdag på jobben, mye som skal gjøres før helgen. Men så er det jammen helg etterpå, og vi skal ut av byen og kose oss masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå