Gjest MrsL Skrevet 25. september 2005 #1241 Del Skrevet 25. september 2005 Ja, jeg har jo jobbet i barnehage i 11 år nå og kunne godt tenkt meg en annen arbeidstid og innholdet i jobben ville jo også blitt annerledes da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. september 2005 #1242 Del Skrevet 25. september 2005 Uff, de jobbeukene dine høres forferdelig ut, lmari...75 timer jobb uten fridager i mellom - umenneskelig spør du meg (som aldri jobber mer enn 22,5 timer før fri igjen! ) Men det er jo flott med en hel friuke da. Skjønner at du ønsker deg mer dagjobbing. Jeg kunne aldri hatt fast jobb med skift. Det er pyton syns jeg - så jeg håper aldri barnehagen vår blir døgnåpen, MrsL! GOD SØNDAGSNATT, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. september 2005 #1243 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg vil egentlig ikke at dere skal synes synd på meg, Kverula. Jeg har jo valgt dette selv... Og det er jo denne jobben jeg er så himla redd for å miste... Dessuten får jeg godt betalt for denne jobbingen, pluss altså deilige friuker. Men det er kanskje lett å glemme for andre at de friukene kommer for en grunn - de veier bare nesten opp ulempene med å jobbe en sånn turnus. Og så tar det jo to-tre dager før man er normal igjen etter en sånn hard jobbeuke.... Jeg lever greit med dette nå, men det er ikke noe jeg vil holde på med resten av livet, hvis dere skjønner. Har skrevet og levert søknad om å få jobbe med sport.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. september 2005 #1244 Del Skrevet 26. september 2005 Har skrevet og levert søknad om å få jobbe med sport.... Velbekomme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 26. september 2005 #1245 Del Skrevet 26. september 2005 Tittebø! Da er jeg her, plutselig. Godt å være tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. september 2005 #1246 Del Skrevet 26. september 2005 Helt i koma, hjernen virker å være badet i sirup og vil rett og slett ikke fungere helt hos meg i dag.... Lang arbeidsuke setter sine spor, som dere skjønner!! Men så MÅ jeg da heller ingenting, annet enn å vaske klær i kjelleren. Det er liksom akkurat passe hjernedødt til at jeg klarer det! Var tydeligvis hjernedød i natt også, for jeg hadde lagt søknaden klar på skrivebordet mitt sånn at jeg bare kunne legge konvolutten i posthylla på vei ut av huset. Men det husket jeg selvfølgelig ikke, så søknaden ligger i veska mi... Det byr meg nesten fysisk imot å måtte gå innom på jobben i dag (søknadsfristen går ut i morra), så nå har jeg sendt en mail til en kollega som jeg satser på at er på jobb, og spurt henne pent om hun kan skrive ut på nytt og legge i hylla. Fikk enda en meget god nyhet da jeg skulle gå hjem i natt. En kollega skal søke på en annen jobb, det er meget mulig at hun får den. I så fall blir det kanskje et ledig hull til meg?? Jubler fremdeles ikke, det er laaangt fram til at hun får den. Men bare det at hun søker den, er jo egentlig en god nyhet. All bevegelse er god bevegelse, sier nå jeg! Sport er nok ikke min absolutte favorittavdeling, Klips, men det er viktig å vise at man er fleksibel og villig til å jobbe hvorsomhelst. Sjansen for at jeg får den er cirka 0,1 prosent, men det er jo greit å søke.... Velkommen tilbake, Champagnepiken!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. september 2005 #1247 Del Skrevet 26. september 2005 Fikk ikke svar på mailen fra kollega, nå har hun sikkert gått hjem. En av mine beste kollegavenner er på jobb i kveld, men vi er også konkurrenter og jeg er ikke så veldig lysten på å be henne levere søknaden, siden det også innbefatter at hun kan lese den. Hun behøver ikke å få gratis access til mine gode søknadspoenger... *ego* Tror ikke jeg orker å dra dit ned nå i kveld, måtte i så fall bli om sambo ble med på en kveldstur. Satser i steden på å gå innom på morgenen i morra, før jeg reiser ut av byen for å spise lunsj med en tidligere kollega. Skal møte henne klokka halv tolv, spise lunsj en times tid og så slå ihjel noen timer i en annen by (der jeg har bodd i 1,5 år, så jeg kjenner den jo godt). Skal kjøpe litt garn der, pluss innflyttingsgave til E. I fire-tiden skal jeg møte C (som altså jobber samme sted som denne lunsjekollegaen), og så skal vi hjem til E i det nye rekkehuset for å spise middag. Phju, det ble mye forklaringer! Men jeg gleder meg egentlig til å slå i hjel noen timer alene i den byen. Finnes noen koselige kafeer og fine butikker der, så det skal nok gå strålende. Det skjer bare en gang hvert jubelår at jeg setter meg på en kafe med aviser og noe godt å drikke, men DET skal jeg i morra! Det blir noen timer på tog også i morra, må huske å ta med strikketøyet sånn at jeg kan bruke tiden til noe nyttig. Og så lade opp mp3-spilleren før jeg drar. Nå kom sambo hjem, jeg skal bare kooooose og klemme og klappe på han hele kvelden. Skal spise god kyllingmiddag og slappe av, det blir godt for oss begge to, tror jeg. Jeg har vasket noen maskiner med klær, den siste inneholdt også en veske som tover seg akkurat NUH, og som kaaanskje blir julegave til ei lita snuppe på 3 år. Er superduperspent på hvordan den blir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. september 2005 #1248 Del Skrevet 26. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 26. september 2005 #1249 Del Skrevet 26. september 2005 Herlig med friuke lmari! Kos deg masse i morgen, det er ingenting som å sitte og dingle med beina på kafe noen timer! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 27. september 2005 #1250 Del Skrevet 27. september 2005 Sounds like a plan! Kos deg med friuke - etter et par av de siste innleggene dine fortjener du det virkelig!!!! Og så en !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 28. september 2005 #1251 Del Skrevet 28. september 2005 Hm, selv om det var koselig ute av byen så følte jeg at jeg "mistet" en fridag av min hellige friuke... Sto altfor tidlig opp, var innom på jobben med søknaden og bare det gjør jo sitt til at dagen ikke føles ordentlig som fri. Så på toget, lunsj med kollegadame, og så tre timer på å tusle rundt i byen. Jeg koste meg lenge på kafe, gikk i butikker og shoppet litt. Det er jo deilig det, men man blir jo litt sliten av det! Middag og jentekveld hos en venninne, det var forsåvidt koselig, selv om venninne ikke hadde så gode nyheter at det gjorde noe... Samboeren hennes har hatt en annen kjæreste samtidig som de har kjøpt nytt hus og nå vet de ikke helt hva som skjer. Hun synes det er vanskelig å bryte ut, de har vært sammen siden de var tenåringer og hun vet ikke hvordan det er å være voksen uten han. Men han klarer ikke å gi klar beskjed om at det er henne han vil ha, og virker som han gjerne vil fortsette med begge. Jeg ble rasende da hun fortalte at hun hadde bedt han om å bryte kontant med den andre jenta, hvorpå han hadde svart: "Jammen jeg vil jo ikke såre henne". Nei, men E kan han liksom såre!?!?!??! Hver dag, hver time?!?!!??? Vi snakket i seks timer, hun fikk virkelig streng beskjed av oss om å flytte ut så fort som mulig for å tvinge han til å ta et valg og ikke minst vise han hva han mister. Sånn som det er nå så har han det jo helt som plommen i egget! Kom hjem med hodet fullt av tanker og masse shoppingposer. Det stakk i kjærestesamvittigheten å være borte hele dagen, jeg synes aldri jeg ser noe til sambo. Og så skulle jeg jo da egentlig på jentemiddag i dag igjen, så jeg hadde kullsvart kjærestesamvittighet. Men middagen i dag ble avlyst akkurat nå, vi tar en lunsj i steden. Så nå føles det mye bedre!! Handlet litt forskjellig småtteri i går: To poser med garn (bombe!!! ), en gammelrosa strikkejakke, noen paljetter og perler, litt småtterier som servietter osv, og fem bøker på boksalg: "Pappa - norske ferdre snakker ut", "Engler i LA" av Marian Keyes, "Ronja Røverdatter" av Astrid Lindgren, "UglyBugly" av Lars Ramslie og "Scener fra et ekteskap" av Selma Lønning Aarø. Særs godt fornøyd!!! Kjøpte noe garn i blåsjatteringer på en plutselig innskytelse, da vi kom på middagen kunne C fortelle at ultralyden i går viste at joda, det blir en liten prins i magen hennes. Det passet jo bra!! Kos deg med friuke - etter et par av de siste innleggene dine fortjener du det virkelig!!!! Er det sirupshjerne-innleggene du tenker på, Espera? Nå har heldigvis sirupen rent vekk og hjernen funker som vanlig igjen! Lunsj om en liten stund, det bør helt klart ryddes her i dag så får se om jeg rekker litt før jeg går og resten i ettermiddag. En kollega av sambo ville ha oss med på kino i kveld (en annen enn han med den ultraunge kjæresten) for å se Madagascar, tenker vi slår til på det. Har lyst til å se filmen og koselig å slå til på invitasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 28. september 2005 #1252 Del Skrevet 28. september 2005 Men hvor i all verden skal jeg legge de nye bøkene!?!? Det er faktisk HELT fullt i bokhylla?!?!? *bokoman* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 28. september 2005 #1253 Del Skrevet 28. september 2005 Har pocketbøkene stablet dobbelt jeg, ser jo ikke de bakerste, men vet de er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 28. september 2005 #1254 Del Skrevet 28. september 2005 Det trikset har jeg brukt allerede, Chica..... Nei, jeg får se om jeg kan stable om litt sånn at jeg får lurt inn fem til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 28. september 2005 #1255 Del Skrevet 28. september 2005 Ah, herlig med nye pocketbøker som bare ligger å venter på å bli lest! Jeg kjøpte "Ps I love you" og et par andre her i forrige uke. De hadde tilbud på pocketbøker (79,-) og man fikk i tillegg med en Dvd! Ikke verst, det! Ha en fin friuke, Imari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2005 #1256 Del Skrevet 28. september 2005 Kose deg videre i friuka di, lmari! Stikker på ferie i morgen tidlig jeg, så da blir jeg ikke å se her på ei stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 29. september 2005 #1257 Del Skrevet 29. september 2005 Herregud, allerede torsdag!?!? Så raskt har vel aldri en friuke gått noen gang. Tror det må være fordi jeg ikke har hatt en eneste formiddag med å sitte i sofaen og bare kose meg for meg selv. Men i dag skal jeg ikke flytte meg en centimeter!! Har ingenting jeg må ut for å fikse, så da blir det strikking og kosing inne i sofakroken. Sambo skal på fotballtrening i kveld, jeg skal bare nyte denne dagen! Lunsjet med venninne i går i steden for middag om kvelden, det var jo egentlig deilig. Ble litt shopping også, jeg måtte jo det når jeg først var i sentrum og ingen ventet på meg hjemme! Kjøpte en nytt enkelt svart album som man bare setter inn bilder i sånne plastlommer og ny hvit fotopapp. Albumet skal jeg bruke til å sette inn alle bildene jeg lagrer fra nettet som er sånn "inspirasjons-bilder" både av det ene og det andre. Borddekkinger, rom jeg liker, julepynt, håndarbeid, innbydelser osv osv. Har en diger bunke med bilder som skal inn i det albumet. Og så skulle jeg bare en liten svipptur innom Panduro for å se etter grønne paljetter... "Skal bare, skal bare" ble til masse lekre perler og stæsj i min handlepose.... Sammen med garnraidet på tirsdag må jeg være godt rustet til høsten håndarbeidsting, tror jeg. Til mitt forsvar så kjøper jeg altså kun ting jeg vet at jeg kan bruke til noe, så mye av julegavebudsjettet ligger jo i disse posene. Og så koooooser jeg meg sånn med det!!! Kino med sambokollega og kjæreste i går: Madascar. Sååå søt, kjempeherlig film! Koselig å se dem igjen i en sammenheng uten alkohol, de skal som regel alltid ha oss med ut på byen og på fylla. Det er ok en gang i blant, men ikke hver eneste gang vi treffes, liksom. Men filmen og selskapet var bra, og vi storkoste oss! Og som alltid: så herlig å gå hånd i hånd med sambo i høstmørket og ha den gode filmopplevelsen i kroppen. Da er jeg lykkelig! Planen for i dag? Ikke stort.... Det eneste jeg faktisk MÅ, er å lage et kjede til ei venninne, pluss skrive et brev til henne. Hun har bursdag på søndag, må få sendt det avgårde i morra. Har "Kaoskontroll" på video, kanskje en liten papirrydding mens jeg ser på det? Og så altså resten av dagen i sofakroken med strikketøyet mitt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 29. september 2005 #1258 Del Skrevet 29. september 2005 Fikk laget ferdig rødt kjede til venninne (tremenning egentlig), men har ikke hatt ork til å begynne på et brev til henne enda. Jaja, jeg har jo noen timer i morra også. Ble sittende med hele papirbunken foran meg til Kaoskontroll, det er pokkern meg ganske inspirerende til å få kastet masse! Prosjekt papir tok bittelitt lenger tid enn det halvtimes lange programmet, men nå begynner jeg å å kontroll over alle mengdene. Det papirløse samfunn, du liksom!! Men jeg har kastet to stappfulle bæreposer med papir i alle slags former. Resten er sortert og systematisert, og satt inn i permer. Ganske deilig å ha ryddet i det!! Målet var at det ikke skulle ligge igjen noe som helst i haugen "dette-skal-jeg-spare-på-men-det-passer-ikke-inn-i-noe-perm-og-blir-bare-liggende". Det er der det pleier å hope seg opp, nemlig! Lyder det kjent, anyone? Men nå er det ingenting igjen i den haugen - alt har blitt enten satt i permer eller kastet! *stolt* Sambo på fotball, jeg skal rydde pittelitt til før jeg setter meg til med strikketøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 29. september 2005 #1259 Del Skrevet 29. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 30. september 2005 #1260 Del Skrevet 30. september 2005 Fredag, min siste ordentlige fridag i avspaseringsuken min.... I helgen har jo "alle" fri, da føles det ikke like mye som ordentlig fri for min del! Vi gikk på pub etter sambos fotballtrening i går, sammen med et vennepar av oss. Jeg var null motivert for å gå, hadde bare lyst til å slappe av hjemme hele dagen. Men det var selvfølgelig kjempekoselig når jeg først kom meg dit, de stresser med levering av hovedoppgave og får en hektisk måned foran seg så det var koselig å treffe dem litt før de virkelig setter i gang med innspurten! Var überflink husmor og la trekket til overmadrassen i vann m/Vanish i går, pluss en hvit genser og noen t-skjorter også i vann m/Vanish. Har vært nede og satt på en maskin nå, det er ikke ofte man vasker det trekket, men det er greit å gjøre det en gang i blant! Skal ta en maskin til, tove litt småtterier jeg har liggende, noen votter og en veske og sånn. I ettermiddag skal vi ut av byen, gleder meg veldig til det. Kjempelenge siden jeg har vært hjemme, og enda lenger siden jeg har vært hjemme sammen med sambo. Midt i august, tror jeg?? Har fullt program hele helgen, men det er jo egentlig bare koselig. Skal gjøre litt nyttig også, blant annet treffe den andre forloveren. Men før vi drar skal jeg få orden på denne kåken her. Har ikke orket å ta noen skikkelig rydding denne uka, det ble noen timer med papirer i går, men det synes jo ikke på overflaten! Så jeg skal grovrydde skikkelig, pakke og så bruke resten av tiden på å kose meg (hvis det er noe tid igjen, da!) ... må ikke glemme å maile sekretæren på jobb for å få vite hvordan jeg jobber til uka heller... Synes det er altfor dårlig at de ikke har klart å få ut vaktplan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå