Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God søndag til deg også, iingvild!! Og til deg, Kverula! ;)

Jeg har funnet noen oppskrifter på nettet, Chica. Men ikke begynt enda, og har heller ikke lest i Krymp-boka. Jeg har nemlig den jeg også. De oppskriftene jeg fant på nettet skal visstnok være ganske enkle, så jeg får se om jeg kaster meg over det en dag.

Ah, søndag er deilig!! Sov til tolv, dusjet, og så på lunsj hos vennepar. Lille S på ett år var også med, så vi har lekt og styret i noen timer med henne. Nå er vi hjemme for å slappe av litt og så skal vi på kino med de samme folkene. Blir koselig!!!

Det ble overtid på meg på fredag, jobbet til nesten tolv med å få ferdig noen sider. Skal pokker'n meg skrive overtid også, vi er jo liksom i konflikt med ledelsen over noe lønnsgreier så vi skal visst ikke gi noe som helst ved dørene...

Satt oppe en god stund på fredagsnatta, koste meg med litt brus og potetgull, så på dårlige natteprogrammer og bare nøt å ha fri. I går ryddet jeg i garnet mitt, gjorde ferdig mitt grønne skjerf og stullet og stellet med litt håndarbeidsprosjekter. Tuslet meg en liten tur bort i butikkene, slang med et kjede på bursdagsgaven ( vi ble plutselig en ekstra som spleiset), og kjøpte meg en myk strikkejakke i lysgrønn.

Jentebursdag i natt, vi lo så vi var helt krøllete til slutt!! :ler: Utrolig koselig å se hele gjengen igjen, som vanlig. Nydelig tapas som bursdagsbarnet hadde fikset selv og deilig ostekake og frukt etterpå. Deilig!!!

... I morra er det jobb igjen, det frister minimalt. :roll: Får bruke hvert eneste sekund på å kose på sambo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en oppskrift på helt enkle tova tøfler med skaft, men de er dessverre bare i en størrelse (38/39).... Kan få den om dere vil????? (skal forøvrig prøve å få lagt inn bilder av mine ferdigstrikka i bloggen min ikveld :sjarmor: ) De var fine de assa, men jeg tror mitt neste par vil bli Krymp-tøflene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ingen med skaft nei, Chica, men nå hjelper Espera til så da håper jeg du finner noen!! Espera - vår reddende hobbyengel!! :ler:

... jeg vil forresten også gjerne ha oppskrift med skaft, ja, Espera! ;)

Åh, Charlie og Sjokoladefabrikken var en helt fantastisk opplevelse av en film!!! Vi hadde kjempegode plasser, midt i salen på Colosseum. Det var egentlig bare å lene seg tilbake og la filmen bergta oss, og det gjorde den virkelig. Jeg husket jo mesteparten av handlingen fra boken, men ikke alle detaljene. Det er en film dere bare MÅ se, folkens! Charlie er bare så søt&nydelig, den fattige familien og verdens skjeveste og styggeste hus er akkurat passe overdrevet fattig, men ikke så søtladent fattig at det blir for mye av det gode. Johnny Depp som Willy Wonka er akkurat så utrolig bra som jeg hadde håpet på, og vi seks som så filmen sammen var skjønt enige om at det var MYE MichaelJackson-inspirasjon i hans tolkning.... :ler:

Til og med stemmen var Jackos, og selvfølgelig det at han er helt gal etter dukker og godteri og barn og endel av sjokoladefabrikken fikk meg til å tenke på hvordan jeg ser for meg at det er på Neverland. Veruca Salt og Mike Teve og Violet Beuregarde osv gjorde også en utrolig bra jobb, men de var rett og slett litt creepy.. Ekle øyne og så skjer det jo skumle ting med dem....

:ler:

Løp og se!!!

Vi storkoste oss i hvert fall, gikk på pub etterpå og ble sittende i noen timer og skravle. Deilig søndag, rett og slett!

Sambo og jeg ble sittende oppe en stund, tror ingen av oss ville at denne fine søndagen skulle ende, og så visste vi jo begge at i dag er det ny jobbeuke og når blir det endel dager til vi får sett hverandre skikkelig igjen. :sur:

Har i hvert fall sovet lenge, nå skal jeg bare slappe av litt før jeg skal på jobb om noen timer og så jobbe i 11 timer. Juuuuhuuuu...... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla:

Egentlig skulle jeg skrive at det var helt greit å komme på jobb igjen, at solen skinner og jeg er i det minste uthvilt etter en deilig friuke. Og at jeg skal leve på den friuken hele denne uka her.

Men når jeg kommer på jobb ligger det en mail fra sjefen og venter - en statusrapport og fremtidsutsikter for vår avdeling fremover. Og det ser faktisk ikke så bra ut for min del.... Vi har hele tiden gått ut i fra at det kom til å bli to stillinger ledig framover (en fast og et langt vikariat), men den faste har "forsvunnet" i budsjettforhandlinger, og nå sitter han igjen med kun ETT vikariat...

For all del, det er jo ingenting som tilsier at ikke jeg kan få det, men jeg fikk en veldig dårlig følelse nå. Det ser plutselig ganske låst ut framover...

Og hvis jeg i tillegg ikke bare skal tenke egoistisk men også litt på hele avdelingen så blir vi færre folk som skal gjøre større jobb, så det kan bli ganske hektisk framover, ja.... :roll:

Urk. Bra start på uka, liksom..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en dårlig start på uka... :troest:

Jeg kan ikke annet en å prøve å oppmuntre deg til å tenke at den stillingen blir din, og at du må prøve å se positivt på det og gjøre en ekstra innsats framover! Hvis det er den jobben du vil ha, da...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare satse på det, Kverula!

... i utgangspunktet så ønsker jeg ikke å bli her i huset for alltid. Men jeg trives veldig godt her akkurat nå, og jeg skal være så ærlig og si at det frister lite å finne en ny jobb for de to-tre årene som vi tenker å være i byen...

Denne uka blir det full konsentrasjon og virkelig en innsats for å gjøre en god jobb og vise meg fram. Men jeg er redd det står noen foran meg i køen for å få det vikariatet, og da ligger jeg farlig tynt an....

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lov å snike i køen eller? *hvisker* ;)

Hvis du ønsker å bli på stedet så sier jeg bare GO FOR IT!!! :tommelsmil:

Jeg er ikke i tvil om at du er en god kandidat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, i utgangspunktet så kan man snike i køen. Men det spørs helt hva sjefen bestemmer seg for - jeg mener han sitter med to ganske like gode jenter å velge i, og da spørs det nok om han ikke velger ut fra fartstid her i huset...

Isj. Jeg burde jo egentlig snart bli vant til dette, for det er ikke første gangen det ser heeelt låst ut og så løser det seg likevel. Og jeg vet jo at han gjerne vil beholde meg, så jeg må nok en gang bare prøve å ha is i magen og se hva som skjer.

... jeg vet jo at ting pleier å ordne seg, men likevel..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Charlie og sjokoladefabrikken - er den FOR skummel for 5 - åringer?

Eller for barnslig for ei på '29 som ikke er så alt for glad i barnefilmer. Jeg hadde vel forsåvidt avskrevet denne filmen allerede..

Håper det ordner seg med jobben din!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, alle vi seks som så den sammen (vi er 26-27 år) synes den var for skummel for barn. Men jeg så at Pjusk hadde sett den med sine to sønner på fem og sju eller noe i den duren, og de hadde likt den godt. Så kanskje det kommer litt an på barnet også?

Den er litt creepy, Tim Burton ER jo en sånn regissør....

Snakket om jobbutsikter med kolleger i middagspausen - en av mine kolleger er helt utslitt og oppgitt over at det blir ENDA mer å gjøre, så hun sa "du kan få min jobb, lmari"....

Og så vet jeg jo at det blir en mammapermisjon om 7,5 måned, så jeg har liksom håp om å bite meg fast fram til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Har vært helt på gråten hele kvelden. Mensen har vel sitt å si, jeg får alltid en sånn dag med klumpen i halsen hver gang....

Jeg ser virkelig ikke hvordan dette skal kunne løse seg til min fordel. Sambo prøver å trøste så godt han kan, nå har vi jo vært gjennom dette noen ganger før i dette huset her. Og hver gang det har sett mørkt ut, så har det løst seg likevel. Men denne gangen ser det kullsvart ut....

... jeg vet jo at det er ei av jentene her som er gravide, som sagt. Så akkurat nå prøver jeg å holde fokus på at jeg skal klore meg fast her helt til hun går ut i permisjon, det er vel i mars/april en gang. Så får jeg heller tåle å gå som tilkallingsvikar i mellomtiden, selv om det virkelig er så kjipt å tenke på at jeg nesten kan legge meg ned og grine bare av den grunn.

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i hvert fall bestilt hotellrom i Glasgow, så nå er den ferieturen i boks!!

Og så holder jeg på å lage fremdriftsplan for høsten. Det blir mye å huske på med utdrikning og bryllup og styr framover, så nå lager jeg rett og slett en plan over hva jeg skal huske på hver måned. Må jo fordele litt av dette utover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke sitte her og si at vips! dette ordner seg. Sånt vet man jo ikke. Men du er ei jente som ser lyst på livet, er du ikke? ;) Og jeg tror at dette - uansett utfall - ikke kommer til å bli så kjipt at du går under jorda av den grunn. Ja, det høres unektelig drit ut å gå som tilkallingsvikar med dårlige utsikter til fast lønn, men tenk på alt det andre du får gjort! En sånn (ufrivillig) 'pause' fra arbeidslivet får du kanskje bare en gang, og det kan vise seg å bli riktig så bra.

Jeg krysser likevel fingrene for at det løser seg og at du får den stillingen di vil ha! Når får du forresten vite?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, en pause kan være vel og bra det, jolie, men jeg hater å ikke vite om jeg får penger nok til å leve for neste uke, neste måned eller noe sånt. Jeg har jobbet i ett strekk siden jeg var 15 år (altså ved siden av all skolegang og i alle ferier og nesten alle helger), så jeg vet ikke hvordan det er å ikke ha noen jobb....

Klart dette går seg til. Og i morra føler jeg meg helt sikkert mye bedre. Som sagt: det er litt mensen som snakker dette også. Det er vel helst det at jeg hadde sett for meg å bli her i noen år til, og så stikke ut av byen. Og så frister det så sinnssykt lite å kaste seg ut i arbeidsmarked som er helt bedritent dårlig om dagen - det er virkelig ikke noe jeg kunne tenke meg å søke på av de stakkars få jobbene som er ledige.

Så i kveld/natt har jeg en liten tur i kjelleren, og så kommer jeg opp igjen i morgen, tenker jeg! ;) For jeg ER egentlig ei positiv jente som biter tennene sammen og bare takler det som kommer min vei. Må bare ha en liten deppeperiode først... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke så lett å takle slike nyheter, og iallefall ikke når man skal takle PMS-humør i tillegg.

Her får du en stor klem :klem:

Håper du føler deg bedre i morgen vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...