Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På jobb nå. Helt greit når det bare er for i kveld, kjenner jeg. Nå dro sambo ut av byen også, så da er det jo ikke akkurat noe spennende som skjer hjemme hos meg i kveld...

Fikk meg en kjempeherlig spasertur i solskinnet på vei til jobb, da. Gikk innom en bokhandel og kjøpte noen kort og litt småtteri, innom en klesbutikk og kjøpte en helt herlig strikkegenser i mykt turkis garn med noen glittertråder i, og fin v-hals med halvstor krage. Også innom Perlehuset for å kjøpe noen flere tråder, perler begynner jeg å ha nok av nå.. :ler: Det var masse jenter der som kjøpte masse perler, de har jo så mye lekkert der. Men jeg synes nesten det blir litt for mye og vanskelig å velge når det er så mye å velge i, jeg. Særlig når jeg egentlig ikke var på jakt etter noe spesielt.

Gikk innom en stoffbutikk også, fant en nyyydelig sjokolade/gullbrunt taftstoff som jeg har såååå lyst på til denne kjolen det er snakk om. :sikle: 125,- per meter, jeg må nok ha 6-7 meter, tror dere ikke? Hadde akutt lyst til å bare kjøpe det med en gang, men jeg har egentlig lovet meg selv å vente til etter Glasgow, i tilfelle jeg finner noe lekkert stoff eller en fin kjole der.

Men nå har jeg altså et bilde inni hodet mitt som sier sjokolade/gullbrunt skjørt og topp med brun tyll på underskjørtet, en mørkere brun strikket jakke/bolero med gulltråder og smykker i brunt og gull (de har jeg jo allerede laget!!) Da kan jeg ha svarte sko/støvletter også, tror ikke det blir like fint til blå kjole...

Skal ta bilde av den stoffprøven jeg fikk med, jeg. Og slipset til sambo. Så kan dere hjelpe meg å velge!! ;)

Greit å jobbe på en fredag, da begynner vi så tidlig at dagfolkene fremdeles er på jobb. Fikk vist meg og sagt noen ord til sjefen, det er alltid viktig. Og så har jeg fått meldt min interesse for et prosjekt eksplisitt for en mellomleder, veldig greit det også... På mandag skal jeg komme litt tidligere på jobb og si fra til sjefssjefen at jeg gjerne vil jobbe med det. Så får vi se om det hjelper å melde sin interesse...

Sambo har tatt med pc-en ut av byen, så jeg må stille min netthunger i kveld på jobb. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det høres ut som et kjempelekkert antrekk du har sett for deg!

Gleder meg til å høre hva du ender opp med til slutt - om du får drømmen oppfylt! ;)

God fredagskveld! :)

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så strikking er ikke helt for deg, Kverula? Jeg så deg nok.... :ler:

Godt du sier at det høres bra ut, jeg blir så gira selv men så vet man jo egentlig ikke om det er så fint. Jeg har forresten fått to gode argumenter for å velge brunt: 1) det er nyttårsaften og jeg kommer sikkert til å være ganske blek og da er det vel finere med en gyllen brun enn en iskald blå? og 2) den andre forloveren skal visst ha svart kjole, så da er det kanskje dumt om jeg har en "skrikende" blå kjole? Bedre med en dempet brun? Eller?

God fredagskveld til deg også, snuppa!!

Jeg leser hobbyblogger så det står etter og blir superduperinspirert til å holde på med flere hobbyting. Folk er jo så flinke!! Har lyst til å lage en liten ting til en venninne som har det kjipt om dagen, det klør i fingrene etter å lage det skjerfet som Espera linket til. Men da må jeg få det oversatt først..... *hinte, hinte* Eeeeespeeeeeraaaaa?!?

:ler:

Har jo masse halvferdige og ikke påbegynte ting å begynne på hjemme, kanskje jeg skal sette meg til med det i morra før bursdagsfesten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte ingen så det første innlegget - du skjønner jeg leste på side 57 og trodde det var siste siden i dagboka di. Der var det så mye snakk om strikking at jeg ikke følte meg helt tilfreds der! ;)

Og så så jeg plutselig at du hadde skrevet mer etter det, og så ble liksom innlegget mitt så malplassert! :ler:

Ja, ja - det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at jeg hater strikking da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, nå har jeg bunkret opp til kvelden og morgendagen uten sambo: ColaLight, Se&Hør og potetgull med ostogløk...

:sjarmor:

Jeg spiser generelt lite potetgull, men noen ganger må man jo få lov til å kose seg litt. Og den ost&løk-varianten stinker så ekkelt (synes han) at jeg ikke unner sambo å lukte på det, så den er grei å unne seg en gang i blant når han er borte!

Jobb er bare helt greit, jeg vil jo helst ikke være her og lengter bare hjem. Enda godt det bare er en enkeltvakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅTTE du si det, da, Kverula?!? Nå som jeg skulle koooose meg???!? *ikke lyst på potetgull når jeg tenker på Grete Roede*

Næsj, jeg dr*** i hele Grete Roede akkurat i dag, jeg!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oouff, det var jo ikke meninga da, lmari! :flau: Jeg fikk bare så lyst på potetgull...men så kan jeg jo ikke ta det...

KOSE DEG MED POTETGULLET DITT DU - og spis gjerne porsjonen min også! ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig er det helt supert å ha GR-veiing på mandager, for da holder man seg i skinnet i helga. Stort sett... :sjenert: Forrige helg hadde jeg et sånt skikkelig raid på tross av det...idiotisk av meg å ikke passe på å ta potetgull da, når jeg først skeia ut på den måten. :klaske: URUTINERT! :ler:

Skalv likevel godt i knærne på mandag skal jeg love deg... :flau:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan du kalle urutinert, Kverula! :ler: Det beste måtte vel være å ha GR-veiing på fredager, så kunne man skeie ut pittelittebittegrann i helgen, og så heller rette opp igjen i uka??!

*glimrende ide*

Har brukt endel av kvelden på å sørfe på hobbyblogger og oppskriftssider, så nå har jeg massevis av inspirasjon. Men så er det sånn at jeg liker særs dårlig å lage ting som havner i skuffen - jeg må liksom ha noen i tankene når jeg lager noe. Men nå kløøøøør det i fingrene etter å lage både det ene og det andre.

... tovede tøfler i knallgrønt til mamma, feks. Og blånisselue til nydelige M på 3 år.... Og tovede votter til I...

Klør i fingrene etter å stikke i garnbutikken for å handle garn i morra, men jeg bør vel kanskje la være. Kanskje smart å gjøre ferdig det jeg holder på med først? Og kanskje smart å la det være igjen litt penger til neste uke også, siden jeg ikke får lønn før på fredag? ;)

Skal hjem og bare koooose meg nå, se på litt tv og strikke litt og spise litt potetgull og drikke brus og..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du funnet oppskrift på tovede tøfler på nettet, eller har du oppskrift selv kanskje? Satt å tenkte på det i går kveld at jeg hadde lyst å lage det. Hmm, får surfe en runde og lete, dessuten skal jeg vel ha ei hobbybok som heter "Krymp" eller noe sånn med tovede ting, kanskje det er tøfler der. Vil ha tøfler som går litt oppover leggen også, ikke sånne lave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...