Gjest Coral Skrevet 15. september 2005 #1121 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Dobbelt! Endret 15. september 2005 av Coral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 15. september 2005 #1122 Del Skrevet 15. september 2005 Smykkene var kjempefine! Jeg og lurer på om det er vanskelig? Og må du kjøpe mye utstyr? Har faktisk en perle-bok fra en hobbybokklubb kom jeg på, kanskje jeg skulle sjekket den... Kjekt om jeg hadde klart å lære meg det der før jul, for da kunne jeg lagt litt smykker i gaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1123 Del Skrevet 15. september 2005 Absolutt ikke vanskelig, Coral og Chica!!! Perlene på det tette kjedet er fra mitt fine H&M-kjede som altså røk, så de perlene tror jeg ikke man får tak i. Men perlene på det andre trådkjedet er fra en eske med brun perlemix som er kjøpt på Perleslottet, tror ikke den var så veldig dyr heller. (Rundt 150 kroner for en eske, og det holder til minst 2, kanskje 3 kjeder.) Så har jeg brukt brun vokset lintråd som er kjøpt på Perlehuset, men det finnes i alle hobbybutikker. Enkelt og greit: Klipp opp 1,5 meter med tråd. Knyt en knute i den ene enden, træ på 2-3 perler og knyt en ny knute. Så lager du en ny knute noen centimeter opp på tråden, og nye 2-3-4 perler og en ny knute. Sånn fortsetter du bare til tråden er full av perler, og så danderer du kjedet rundt halsen som et slags skjerf. Det blir jo to ender som henger ned, de pleier jeg å knyte løst sånn at de ikke dulter borti absolutt alt. Meget enkelt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 15. september 2005 #1124 Del Skrevet 15. september 2005 så du styrer ikke med låser og sånt da? Har et smykke som ei venninne lagde til meg, tror hun har brukt ståltråd, og den stikker inn i huden min for det stikker ut en dings ved låsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 15. september 2005 #1125 Del Skrevet 15. september 2005 Noterer Det hørtes jo veldig greit og overkommelig ut! Har lenge hatt lyst å prøve å lage noen smykker, uten å ha gjort noe med det. Men ble inspirert nå av å se hvor fine dine ble, så skal jammen gå å kikke litt på Perlehuset etter jobb i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1126 Del Skrevet 15. september 2005 På smykker som det der så bruker jeg ikke låser, nei. Jeg lager noen som jeg strikker i ståltråd og de har jeg låser på. På det tette kjedet har jeg brukt smykkewire, det er omtrent som fiskesnøre. Perlehuset har utrolig mye fine perler, men de er ganske dyre. Sjekk ut Perleslottet, der har de noen esker med forskjellige mikser som er kjempefine! A&K var innom Perlehuset før de kom hit i går, de hadde handlet perler for 150 kroner hver og det holdt til temmelig nøyaktig ETT kjede. Mine esker fra Perleslottet koster det samme og holder til minst 2, kanskje 3 kjeder, tenker jeg. Det tette kjedet er laget enkelt ved å ha 1,5 meter dobbel smykkewire, så la jeg utover et slags mønster foran meg og så er det bare å træ på helt til kjedet er så langt som du vil ha det. Så knøt jeg bare wiren sammen og brukte en knuteskjuler over knuten (sikkert ikke nødvendig, men da ser det jo litt proffere ut). Meget enkelt, altså!!! *lmari pusher perledilla på Chica og Coral* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 15. september 2005 #1127 Del Skrevet 15. september 2005 Sjekket ut Perleslottet nå, så ut som de hadde mye fint også! Kanskje bestille derfra da.. Perledilla er på gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1128 Del Skrevet 15. september 2005 Hehe, det var sånn jeg fikk det da jeg oppdaget det stedet første gangen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. september 2005 #1129 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg ryddet soverommet mens vi snakket om perler og smykker, jeg! *effektiv* Da er det gjort og jeg kan sette meg i sofaen med gooood samvittighet! Skal lage litt god frokost og så kanskje sette på en film. Jeg er jo meget godt oppdatert på I Gode og Onde Dager, kan man si, så jeg trenger ikke akkurat å se på det. Og noe annet er det vel ikke på tv på formiddagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 15. september 2005 #1130 Del Skrevet 15. september 2005 Knallfine smykker lmari, akkurat sånne jeg har litt smådilla på for tiden. Men har jeg tid til ny hobby tro??? Egentlig ikke...... Forresten funnet noen søøøøte skjerf som jeg lurer på blir venninnegaver til jul (siden vi først snakker om jul&julegaver...for vi gjorde vel egentlig det? :klø , om jeg forstår oppskriften da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 15. september 2005 #1131 Del Skrevet 15. september 2005 Heihei! Veeeldig legne siden jeg har hilst på her i dagboka! Du er sannelig effektiv på ryddefronten! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. september 2005 #1132 Del Skrevet 16. september 2005 Isj, fredag allerede. Jeg skal på jobb i kveld, og da er liksom friuka over. Helgen teller jo ikke, da har jo alle andre fri også.... Nå har jeg selvfølgelig glemt alt om at jeg skal jobbe i dag fordi jeg hadde fri på søndag, og hvor deilig det var å ha fri den dagen og få kost masse med sambo..... Begynner på jobb halv tre, har en plan om å gå herfra litt tidligere, det er deilig vær og jeg fikk plutselig litt mer penger enn jeg trodde i går. Lillebror betalte tilbake de 3000 han hadde lånt men som jeg egentlig hadde avskrevet. Tenkte å gå innom en garnbutikk og en stoffbutikk på vei til jobb, pluss å spasere til jobb i det deilige været. Ganske skuffet over utbyttet i stoffbutikken i går, selv om de hadde mange fine stoffer så hadde de ikke noe i akkurat den blåfargen jeg har lyst på... Og så kjenner jeg at jammen frister det veldig med brun kjole også. Har lyst til å spørre mamma om å lage en slags bolerojakke som jeg kan ha over - en strikket brun med gulltråder i, feks. Må jo ha noe varmt over kjolen, siden det fort kan være 20 minusgrader den dagen. Nåja, jeg var jo bare i en butikk i går da, så jeg skal kanskje ikke avskrive jakten på det perfekte blå stoffet helt enda.... Kaffe med I etter stoffjakten i går, kjempekoselig. Så gikk vi og kjøpte bursdagsgave. Vi spleiset alle sju venninnene, og da får man jo faktisk kjøpt litt ordentlige ting! Endte opp med en brun uniformsaktig jakke og en naturhvit cardiganjakke i utrolig mykt og deilig stoff. Kjempeflotte plagg som vi tror kommer til å passe bursdagsbarnet perfekt. Og så kafe med S, S og C. Alltid like koselig å skravle med dem, for noen år siden var vi sammen hver onsdag, men nå er det ikke oftere enn en gang i mnd. Passer meg egentlig bra, selv om det er veldig koselig å se dem når vi først treffes! Kom hjem akkurat i tide til å se Jakten på Kjærligheten med sambo, men etter ti minutter ringte bruden og trengte litt forloverstøtte, så da ble jeg sittende 1,5 time med henne i telefonen.... Så mye for å få noen kveldstimer med sambo.... Men veldig koselig å skravle med henne, selvfølgelig, og det føles godt å kunne hjelpe henne å "rydde" litt i tankene sine. Jobb i dag altså. Var tidlig oppe og kjøpte billetter til Charlie&sjokoladefabrikken på kino på søndag - vi er seks stykker som skal gå sammen. Og jammen var det endel billetter som var solgt allerede! Men nå har vi kjøpt billetter med gode plasser og gleder oss alle seks! Skal på lunsj hos S&L først, det kommer til å bli en kjempebra dag på søndag, tror jeg! Sambo tenker kanskje å reise ut av byen i helgen, siden jeg skal jobbe i kveld og i jentebursdag i morgen kveld. Jeg vil jo helst ha han her hos meg, men skjønner jo at han har lyst til å finne på litt han også. Vi får se.... Dusje nå, og så frokost og litt sløving i sofaen før jeg går på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 16. september 2005 #1133 Del Skrevet 16. september 2005 Forresten funnet noen søøøøte skjerf som jeg lurer på blir venninnegaver til jul (siden vi først snakker om jul&julegaver...for vi gjorde vel egentlig det? :klø , om jeg forstår oppskriften da.... ← Synes jeg også var fint, til det rette antrekket. Og det har man jo alltids. Men er du kvinne om å forstå anvisningene på engelsk? I såfall er du ansatt som oversetter! lmari, vil ha rapport om Johnny-filmen etter at du har sett den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. september 2005 #1134 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg synes også skjerfet var søtt, men ble helt skremt av engelsk mønster..... Jeg klarer jo ikke en gang å følge en norsk anvisning, hvordan i hule heiteste skal jeg klare det på engelsk!?!? Rapport kommer, Camelia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. september 2005 #1135 Del Skrevet 16. september 2005 Skulle akkurat til å skrive at det skjerfet var søtt, men klarer vi engelsk oppskrift? Så da er vi altså tre som lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 16. september 2005 #1136 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Slapp av damer, Espera er på saken! (forresten, skjerfet er i rettstrikk med vanlig rillestrikk på kanten tror jeg? Det er blomsten som blir problemet.....) Endret 16. september 2005 av Espera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 16. september 2005 #1137 Del Skrevet 16. september 2005 Slapp av damer, Espera er på saken! ← Ah, strålende! Forresten - hvorfor har jeg fått det for meg at Espera er trønder? Har hun noen gang sagt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 16. september 2005 #1138 Del Skrevet 16. september 2005 Forresten - hvorfor har jeg fått det for meg at Espera er trønder? Har hun noen gang sagt det? ← Hun er ikke det.... Særdeles sterke nordmørske gener, så en del trønderlignende ord har muligens sneket seg inn i vokabularet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 16. september 2005 #1139 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg har sett nærmere på den engelske oppskriften og den ser helt gresk ut for meg.... Også jeg som så gjerne skulle hatt en oppskrift på en strikket blomst. Mine heklede blomster blir bare rare og ikke slik de skal, så jeg har gitt opp hekleblomster. Men så lager jeg et lekkert skjerf i grønt, og da kunne det jo vært stilig med en liten grønn blomst som passet til? Ergo: Espera, sett i gang med oversetting! NUH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Espera Skrevet 16. september 2005 #1140 Del Skrevet 16. september 2005 Skal se hva jeg får til ladies.... Imellomtiden kan du jo titte her lmari, bøttevis med blomster! Og mye annet fint........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå