Gjest lmari Skrevet 17. august 2005 #861 Del Skrevet 17. august 2005 Da er i hvert fall en måneds jobbing avklart. Jeg er satt opp på vaktlistene for hele september, og sekretæren sa at jeg absolutt ikke skulle bekymre meg for resten av høsten, det var masse hull som skulle fylles med folk. Så da slapper jeg litt mere av. ... skulle selvfølgelig gjerne hatt en lovnad om mer, men jeg skjønner at det er vanskelig for dem å få ting til å gå opp når det er så innmari mye som er usikkert... Det blir kun kveldsjobbing, da. Litt skuffet over det, kjenner jeg. Men jeg visste jo egentlig at det kom... Skal ha mellomlederansvar i de to kveldsukene mine i september, på "feil" vaktlag. Altså med de kjipe folkene. Men det betyr penger i kassa og endel fri, så jeg prøver å være så positiv jeg bare kan! ... neste uke er min siste daguke på leeeenge, det skal jeg jammen nyte!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #862 Del Skrevet 17. august 2005 Hei snuppa! KJEMPEFINE planer for utdrikkingslaget syns jeg - og ja, det var hos meg du leste om "å kvitte seg med gamle flammer", ja! Det var kjempegøy! Gikk i skogen og grubla og funderte på hvem som kom til å dukke opp på den neste blinken! Og jeg syns det holder med magedans/linedance som aktivitet for hele gjengen jeg da - både når det gjelder utgifter og tid. For tida flyr veldig, veldig fort på en sånn dag - og det er vel bedre å ha litt tid til å more seg og få noe ut av den enkelte aktivitet i steden for å stresser hit og dit og ha alt for mye på programmet? Syns jeg da. Så bra at du har jobb neste måned også - og at det mest sannsynlig blir mer utover høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. august 2005 #863 Del Skrevet 17. august 2005 Hei vennen! Jo, jeg er veldig enig med deg - det er viktig å ha god tid til å kose seg med hver aktivitet. Og folk pleier jo å ha mye å snakke om i utdrikningslag, så det er litt ålreit å ha tid til å skravle også. Men samtidig så synes jeg at det er ok at det skjer litt jevnt hele dagen - det verste er de lagene hvor det er fire-fem timers pause midt på dagen, liksom. Jeg har mange tanker rundt dette her, men det er ikke alltid så lett å få dem satt ut i praksis. Jeg vet veldig godt hvordan jeg vil at det skal være, men noen ganger må man innse at man ikke kan få det helt perfekt. Men jeg har i hvert fall noen grunnprinsipper: * Det skal ikke komme på mer enn maks 500 kroner per pers * De + - 500,- skal inkludere mat hele dagen * Laget skal ikke starte for tidlig, sånn at dagen blir forferdelig lang (hører om folk som begynner halv åtte om morgenen, det gidder ikke jeg) * Minst en av aktivitetene skal være for alle sammen * Bruden skal ikke drites ut på en pinlig måte, men samtidig skal det være litt utfordringer som man ikke gjør på en helt vanlig dag Ja, jeg har sikkert flere, men det er vel de viktigste.... Så får vi se hvordan det blir til slutt, da. Må sende en sms til de jentene etterhvert, satser på å treffe dem en helg om to uker, da skal jeg hjem. Fikk en fin overraskelse da jeg skulle gå fra jobben - jeg skal ikke være på "feil" vaktlag sånn som jeg trodde, men på det riktige! Da er jeg straks mye roligere i forhold til hele kveldsopplegget! (er det ikke fælt at en mann kan ødelegge så mye!??) Har spist middag og sett film med sambo - "Hjelp vi må på ferie". Herlig film! Nå dro sambo på fotball, og jeg hadde jo liksom egentlig tenkt å rydde og shine her. Lurer på om jeg bare skal ta litt smårydding i dag og så heller gjøre litt grundig helgevask i morgen? Tror det. Har betalt studielån også, to dager for seint da. Deilig følelse å endelig ha en bufferkonto, sånn at det å betale såpass store regninger bare er en vanesak... Ble så inspirert av Malamas kalender og oversikt over husarbeidet, så jeg fikk også lyst til å kjøpe en kalender. Tuslet innom en bokhandel på vei hjem, men de hadde bare sånne norgeskalendre, som jeg ikke gidder å ha på veggen hjemme. Helst skulle jeg hatt en kalender med et ulikt reisemål for hver måned, med et lekkert bilde å drømme seg bort i og god plass til å skrive inn gjøremål. Kjøpte meg en bunke med tykke ark i forskjellige farger da, og streket opp en uke på hvert ark. Kom cirka halvveis i oktober før jeg begynte å tenke på om vi egentlig kommer til å bruke den i den formen, tror kanskje ikke det. Så da får jeg gå på kalenderjakt i morra etter jobb, tror jeg. ... ja, jeg vet at det er litt merkelig å kjøpe kalender i slutten av august, men bedre seint enn aldri! Ser på fotball og skal altså smårydde litt, så er det klart til å vaskes her i morra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #864 Del Skrevet 17. august 2005 Syns du har veldig fornuftige og gode tanker rundt utdrikkingslaget jeg - kommer til å bli kjempebra, det er jeg sikker på! Gleder meg til å høre om de endelige planene - og selvfølgelig om gjennomføringen! Så glad jeg ble når jeg leste om at du ikke gruer så mye for kveldsjobbinga likevel - og jeg er helt enig; tragisk at EN mann kan ødelegge såpass... Jeg holder også på og rusler med litt husarbeid. Klesvask står for tur her hos meg. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. august 2005 #865 Del Skrevet 17. august 2005 Da er vi gode kjerringemner begge to i kveld da, Kverula!! ... du er litt bedre enn meg, forresten. Leser om brødbaking inne hos deg og bare løøøøøper ut igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2005 #866 Del Skrevet 17. august 2005 *liker å imponere* Du er jo opptatt med å finne fram til gamle, avdanka, popartister for meg - det er da grenser for hva man rekker! Har forresten fått litt vondt i magen av måltidet jeg da...3 skiver med prim... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. august 2005 #867 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg gjør min plikt som "Oppsporer" av gamle band, vet du! ... Army of Lovers er jo legendariske! Jeg har ryddet i posthylla. Vi har en hylle på kjøkkenet hvor vi legger post og brev og kvitteringer osv. En gang i blant sorterer jeg og flytter ting som skal inn i permer over i sånne hvite pappkassetter. Og så enda sjeldnere sorterer jeg derfra og inn i permer. Phju. Sikkert litt dobbeltarbeid, men jeg orker ikke å finne fram permer og hullmaskin hver gang jeg trenger å sortere litt, så da blir det sånn. Det funker for oss, i hvert fall! Nå er den helt ryddet, kun to-tre regninger som ligger igjen. Kaster alltid over halvparten av det som ligger der, greit å bli kvitt litt papir. Og så har jeg sortert og ryddet i kvitteringer. Vi sparer på matkvitteringer og alle mellomstore innkjøp til huset (Ikea osv) og legger i en boks på toppen av kjøleskapet. En gang i måneden skal vi liksom gå gjennom og sjekke at ikke en av oss bruker mange tusen mer enn den andre (les: at jeg bruker mer enn sambo). Nå hadde vi ikke sortert på noen måneder, og jeg hadde handlet en del mer enn han, ja. Så nå skal han få betale maten i noen måneder, så jevner det seg ut. Han er ikke uvillig til å betale, det er nok heller det at han kun handler det vi trenger der og da, mens jeg handler litt sånn tannkrem og såpe og tannpirkere og aluminiumsfolie og sånt som trengs i en husholdning. Da blir mine kvitteringer fort dobbelt så store som hans, uten at vi egentlig mener at det skal bli sånn. Greit å ha en ordning hvor vi følger med på hvem som bruker hva. Og så har jeg ryddet i dvd-ene. Og litt rundt om kring. Men ikke så mye som synes sånn skikkelig... Det er ikke fritt for at selv om jeg gruer meg mest til kveldsjobbing, så gleder jeg meg litt til å ha noen friformiddager for meg selv, sånn at jeg får tid til å putle med sånne ting. Skal ha minst EN hel dag i høst til å sortere og kaste masse papir fra permer og kassetter, i hvert fall. Men jeg kjenner at jeg gruer meg til å komme tilbake til kveldsjobbingen. Gruer meg til å savne sambo så mye, og til å ha et sånt on-off liv. Helt isolert en uke, og så turboliv for å ta igjen alt i en uke. I vinter ble det litt mye sosialt og venner i friukene, og litt for lite tid til sambo. Vil ikke være der en gang til, men jeg ser nesten ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå opp... Synes noen kunne tilby meg drømmejobben med drømmelønnen og kun dagjobbing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. august 2005 #868 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg liker torsdager, jeg. Fredager også, selvfølgelig. Fredag er jo den beste dagen i uka, men så kommer torsdag og lørdag på delt annenplass. Og i dag er det jo torsdag! Okeida, så er det grått og trist ute. Men så er jeg jo også klar for høsten nå straks. I dag hadde jeg bare lyst til å ha på brun genser og brun bukse og pakke meg inn i skjerf og støvletter... Men det er litt for varmt for det enda, jeg kan bare begynne å glede meg i steden! Synes jeg fikk gjort en ok innsats i går, selv om det ikke syntes så godt på leiligheten så var det ting som måtte gjøres, sorteres, kastes og ryddes. Og i dag er det altså helgevasking på programmet - så mye jeg får tid til. Fotballkamp på sambo i dag igjen, han hadde kanskje lyst til å gå ut og spise eller noe etterpå. Passer meg perfekt - da kan jeg ha noen timer med seriøs shinings mens han er på fotball, og så kan vi gå ut og kose oss sammen etterpå. Sååå søt da han kom hjem i går, jeg hadde lagt meg for å lese litt, og han veltet oppå meg og skravlet i vei om kampen og målene sine og så sier han "Jeg skal dusje nå, jeg. Vil du være med?" og da jeg svarte "ja" så kom det kontant "Kult!!" tilbake.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #869 Del Skrevet 18. august 2005 Så søt han er da! Deilig å dusje sammen... Jeg liker torsdager jeg også - men det er fordi det betyr FRI!!! Ha en god dag - og kose dere ute i kveld! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 18. august 2005 #870 Del Skrevet 18. august 2005 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. august 2005 #871 Del Skrevet 18. august 2005 Ja, han er søøøøt, Kverula og Coral! Har bestilt perler og smykketråd for 500 kroner på www.perleslottet.no. Kunne handlet for minst 500 til, men fant ut at jeg får prøve å begrense meg bittelitt. Tror det blir hjemmelagde smykker til venninnene til jul - ikke strikkede eller heklede, men noen laaange med perler på som de kan vikle rundt halsen. Jeg troooor, for plutselig så får jeg inspirasjon til noe annet å lage i julegaver. Gleder meg til å sette meg ned med hobbybøkene for å bla litt. Når høsten kommer... Meldte meg samtidig like godt inn igjen i en hobbybokklubb. Greit å melde seg litt ut og inn, nå var det kommet noen nye bøker som velkomstpremie, pluss mere perler som hurtigtilbud. Da har jeg noen pakker å glede meg til utover høsten!! ... hvis det blir sånn at sambo først reiser 8 dager på guttetur til Skottland, så er hjemme i fire dager og så på nye 5 dager til Wales, så trenger jeg jo å ha litt å pusle med! Og så må jeg bare si at det er en forferdelig merkelig opplevelse å gå forbi det provisoriske klipperommet som er satt opp cirka 15 meter bortenfor meg og se at de klipper til tv-serien med mine kolleger som flimrer over skjermen. Merkelig greie. Jeg har enda ikke blitt filmet, da.... Har ingen hemmelig drøm om å bli tv-stjerne, så jeg skal være lykkelig hvis jeg slipper å bli filmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. august 2005 #872 Del Skrevet 18. august 2005 .. og så slo det meg akkurat at så lite som Norge er, så skal det vel litt til at ingen skjønner hvor jeg jobber når tv-serien begynner om litt? Jaja, får slette dagboka når den tid kommer. På vei ut av huset så vi internbeskjeden om at bokskapene skulle tømmes før høsten begynner. To ganger i året åpnes nemlig skapene ved bokjournalistene og det er fritt fram for alle. Vi så ikke beskjeden før det var gått en halvtime, og gikk dermed glipp av den o' store bokkrigen.... Da vi kom, lå det enslige 50-60 bøker igjen.... Jeg fikk da med meg noen godbiter: 3 sånne chick-flick bøker som jeg liker så godt, en bok om Takk-for-maten-taler, en hobbybok for barn og en barnebok om en ufo som måtte til legen (neida, ikke noe på gang, jeg er bare en samler som tenker at sånt er "kjekt" å ha...). En krimbok og så boka til hun somaliske Saynab som skriver om oppveksten i Oslo. Helt grei fangst på en hverdagslig torsdag, synes jeg! ... det satte meg på tanken om at jeg egentlig alltid har drømt om å være bokanmelder-journalist. Må være spennende å intervjue forfattere, lese bøker på jobben og så ikke minst eie massevis av bøker... Jeg er så materialistisk at jeg synes det er stooor stas å eie masse bøker. Funker ikke med å låne på biblioteket, jeg elsker å eie bøkene mine. Så kan jeg lese dem så treig eller fort jeg vil, bla i dem etterpå, og ikke minst lese dem på nytt... Har tørket støv, ryddet skikkelig, ryddet sminkeskuffen i kommoden og støvsuget. Sambos fotballkamp ble avlyst, så han vasker opp, og så skal vi straks fikse oss og gå ut for å spise kinamat. Det blir en bra middag og en bra start på helgen, tror jeg!! ... ja, her i huset starter vi helgen på torsdag kveld. Så blir den eeeekstra lang, og så kan hele fredagen høre til i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 19. august 2005 #873 Del Skrevet 19. august 2005 Utrolig koselig å følge med på dine planlegginger! Det er nesten sånn at jeg som egentlig er et skikkelig sommermenneske kunne begynt å glede meg til høsten (men det blir ingen høst på meg i 2005 siden jeg er her nede). Jeg har faktisk laget et smykke selv jeg, i perler i flere grønnfarger. Er kjempemorsomt å ha noe som ikke kan kjøpes noe sted, og jeg er sikker på at det kommer til å bli en 'hit' hos venninnene dine (og så tar det jo ikke så lang tid å lage dem heller). Flott at du har fått videre jobb i høst. Det er fryktelig frustrerende når man ikke vet hva som skjer framover, og man er jo avhengig av en inntekt. Stå på, jeg er sikker på at dører åpnes for deg dersom du bare holder ut. Kos deg med langhelg og samboer! Klem Maikana ...og du..dersom du sletter dagboken din, kommer du til å skrive en ny da? Det hadd blitt litt tomt her uten deg liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. august 2005 #874 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg er i dårlig humør. Hadde gledet meg til en rolig fredagskveld hjemme i kveld. Vi har helt ren og ryddig leilighet, og skulle bare kose oss med film og god mat. I steden må jeg være på jobb utover kvelden. Det er visst helt krise og ingen andre kan stille opp. Jeg har sagt at jeg orker ikke å være lenger enn til åtte, da har jeg vært på jobb i elleve timer. Skal jobbe overtid i morra kveld også. Og så hele neste helg, og da begynner kveldshelvete igjen. Fy f... Kjenner at jeg har NULL motivasjon for å være her hele kvelden og ikke få gå hjem klokka fire etter en lang uke. Blærgh. --- Det ble en strålende kveld i går, vi fikk ryddet og støvsuget og vasket opp i en time eller to, og så gikk vi på DollyDimples. Orket ikke dra ned til byen for å spise kinamat, og pizza gikk fort og greit, og smakte alldeles fortreffelig! Tuslet innom litt butikker på vei hjem, tittet på filmer og cd-er, kjøpte med sjokoladekake fra DeliDeLuca og koooste oss med Osbournes når vi kom hjem. Fant senga tidlig for en gangs skyld også - ikke dårlig bare det!! Jeg sletter nok bare for å begynne på nytt igjen Maikana, du blir ikke kvitt meg så fort.... Nå er jeg tom for jobbmotivasjon. Ønsker meg bare mann og barn og hus og en karriere som hjemmeværende husmor..................................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. august 2005 #875 Del Skrevet 19. august 2005 ... det hjalp litt at sambo bare tar det med godt humør og egentlig er strålende fornøyd med at det er helg og at han får nytt Championship Manager-spill i posten i dag og dermed kan få noen rolige timer til å spille uten meg... Han er utrolig tålmodig i forhold til denne kveldsjobbingen, han synes liksom at alt er greit og klager aldri.. Mensen på gang, jeg får tårer i øynene av absolutt alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 19. august 2005 #876 Del Skrevet 19. august 2005 Huff..ikke så gøy når planene man var så innstilt på at skulle gjennomføres blir forandret mot ens vilje. Og det er ikke gøy med pms. Kjennes som om hele verden kommer litt for nært, og alle er litt ekstra slemme selv om de egentlig ikke er det. Kjenner igjen tårer i øynene for ingenting. Ikke noe gøy i det hele tatt. Her får du en god klem fra Australia :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. august 2005 #877 Del Skrevet 19. august 2005 Takk Maikana, det trengte jeg virkelig!! Jeg er litt for glad i å ha kontroll og oversikt over hva jeg skal, så jeg liker dårlig å plutselig måtte endre planer. Særlig når jeg hadde gledet meg til å ha fri og kose meg hjemme sammen med sambo, men i steden må være på jobb... Blir helt oppgitt av meg selv som lar sånne ting gå sånn innpå meg, men det er vel bare å leve med kroppens forandringer og følelser... Enda litt mere deppa nå - en av de faste ansatte kom innom, hun kommer tilbake fra 1. september og da går hun inn i den jobben som jeg har hatt i vår og sommer. Det ble så endelig å se henne her, liksom. Da kom jeg på at det er ubønnhørlig slutt for min del på den avdelingen - og så jeg som har kost meg så veldig!! Og så kom jeg altså over på kveldsskiftet og her er det spekulasjoner og snakk om hva som skal skje med stillinger og vikarer og drit og møkk. Jeg blir gaaaal!! ... nå skal jeg jobbe litt med listen min over høstens prosjekter jeg, kanskje jeg blir i bedre humør da? Og så har sambo lovt meg brus og hjemmelaget pizza når jeg kommer hjem - da blir nok ting bra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #878 Del Skrevet 19. august 2005 Brus og hjemmelaget pizza høres ut som en veldig god trøst - men jeg misunner deg ikke å være så deppa...pms er no' herk... Håper dere får en fin avslutning på kvelden tross alt da, og at dere får tatt igjen noe av den "tapte" kosen fra tidligere på kvelden! Komprimert-kos, kalles det - mest mulig på kortest mulig tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. august 2005 #879 Del Skrevet 19. august 2005 Nå skjedde det akkurat noe som jeg aaaaaldri trodde skulle skje meg. Jeg har tre "sparekontoer": en BSU, en vanlig kapitalkonto og en brukskonto hvor jeg bygger opp buffere til studielån osv. Nå hadde jeg rett og slett glemt hele kapitalkontoen!!!! Jeg skulle nemlig regne sammen hvor mye penger jeg hadde på sparekonto, og da regnet jeg sammen kun to kontoer. Da jeg logget meg inn på nettbanken, ble det plutselig 17.000 kroner ekstra på meg! Moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2005 #880 Del Skrevet 19. august 2005 Fytti grisen! Så bra!!! Da ble vel fredagskvelden brått litt lysere, tenker jeg?! Jeg glemmer stadig aksjesparingen min jeg da - og den har vokst ganske mye det siste året! Er så herlig når jeg kommer på at jeg faktisk har en sånn "reservepott"! Fortsatt god kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå