Gjest lmari Skrevet 3. august 2005 #801 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg stresser ikke med oppskriften, Chica! Er forresten helt enig, feste tråder er det kjedeligste i verden! Jeg vet absolutt ingenting, faktisk. Ikke om jeg får fortsette og heller ikke om når jeg får vite om det. Jeg vet heller ikke egentlig om sjefen min vet... Det eneste jeg vet, er at det skjer mye her. Og mange som har igjen ferie, en skal i permisjon, to andre kan muligens bli flyttet på. Og så altså dette prosjektet, som ingen aner noe om hvordan blir eller hva som skjer. Så det trengs folk her, det er det ingen tvil om. Og sjefen har sagt at han er fornøyd med meg, så jeg tror ikke akkurat sjansen er så stor for at jeg ryker ut. Men de HAR faktisk kvittet seg med folk før, så muligheten er der. Jeg har vært med på dette før, kanskje det er derfor jeg er så rolig? Jeg var jo langt i fra så rolig i oktober i fjor, feks. Nå tenker jeg så lite som mulig på det, og satser på at det ordner seg. Det eneste jeg er litt bekymret for, er at de ikke klarer å hoste opp et litt lengre vikariat til meg, sånn at jeg må gå som tilkallingsvikar. Da må man si ja til absolutt alt, og får alle de kjipe vaktene. Det frister veldig lite.... Hadde vært genialt om jeg kunne få vite det snart, det er jo faktisk mindre enn en måned igjen av kontrakten min, og noen ganger er det ok å kunne planlegge framtiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. august 2005 #802 Del Skrevet 4. august 2005 Tusen takk for gode ord og støtte når jeg trengte det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. august 2005 #803 Del Skrevet 4. august 2005 Snart er det helgen, jo!!! ... jeg må bare finne noen gode grunner til å være høyt oppe i dag, jeg er nemlig fortsatt trøøøøøøtt... Det ble en knallfin kveld i går! Møtte mine to venninner pluss menn og to bebiser i sentrum, vi tuslet oppover med mange stopp på veien. En av jentene sliter med etterdønninger etter bekkenløsning, så vi endte opp med å løfte begge vognene inn på trikken, så slapp vi de lengste bakkene. Spiste på BigHornSteakHouse, før vi tuslet hjem til oss. Kjøpte med dessert på veien, og så slappet vi av hjemme hos oss i noen timer før de dro hjem sånn i elleve-tiden. Herlig kveld! .... sambo overrasket stort i går. Han er glad i barn, men fordi han egentlig ikke er så vant til dem, pleier han å nøye seg med å dikke og kose mens de sitter på andres fang, eller lage grimaser når de ligger i vogna. I går var det "nei, nå er det min tur til å holde" og kosing og løfting og holding i alle retninger. Han tok til og med over den ene vogna og trillet hele veien hjem - uten at noen hadde sagt noe! De andre jentene ble ganske overrasket, og begynte selvfølgelig med den derre "åhja, vi ser at det er noen som ønsker seg barn, ja". Men vi er begge veldig enige om at vi skal vente enda noen år, det øret ville de bare ikke høre på i går.... Snakket litt om det da vi la oss også, han sto fremdeles på at det enda skulle ta noen år. Så kanskje han bare ville begynne så smått å øve litt? Jobb i dag, altså. Har brennende vondt i et punkt mellom skulderbladene, det pleier jeg å få når jeg sitter mye ved pc-en og jobber. Og denne uka har det jo vært ekstra mye stress. Har en avtale om å treffe noen venninner rett etter jobb, men tror ikke det kommer til å vare lenge for min del. Skal spise hjemme i dag, tror jeg. Og vi har vasketid i kjelleren hele kvelden, sambo setter i gang noe før han drar på fotball og så tar jeg over etterhvert. Og så satser jeg på å få noen timer med litt rydding og sånn før jeg finner senga. Bra plan!!! Det er rolig her i dag, forresten. Så rolig at da jeg spurte sjefen om råd i forhold til UV-filter til kameraet mitt, så sendte han meg rett ut for å handle... Han hadde ingen oppgaver til meg likevel, sa han, så da så. Veldig kjekt! Så nå har jeg kjøpt Sigma UV-filter, det er et filter som tas utenpå objektivet. Det beskytter og gjør fargene litt finere. Beskyttelsen er det viktigste for min del - hvis jeg får riper i filteret til 800 kroner så er det liksom ikke like ille som riper i objektivet til 5000 kroner.... Har lastet opp 450 bilder fra dobbeltbryllupet, i kveld skal jeg bestille de jeg vil ha i albumet. Det blir maks halvparten, antagelig ikke så mange heller. Må passe på å bestille litt i etapper, tror jeg. Har noen voldsomme fotoregninger... Men det er jo så stas med bilder, så det er verdt hver eneste krone. ... nå skal jeg levere tillegg og overtid for forrige måned, så blir det en ok lønning i august også! Det skulle jo bare mangle, April! Er så glad for at dere har bestemt dere for å holde sammen - da er den største jobben gjort. Dette kommer dere til å klare fint, det er jeg sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 4. august 2005 #804 Del Skrevet 4. august 2005 Høres ut som en koselig kveld. Hos oss er det sambo som er verst til å kose/leke med babyer og han er kjempeflink med unger. Jeg blir litt mer satt ut og redd for å gjøre noe feil etc. Men - blir vel litt tøffere jeg og den dagen det blir egne barn. Skal bli godt med helg ja, bare 1,5 arbeidsdag igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. august 2005 #805 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg tror det blir veldig annerledes når man får egne barn, Chica! Da blir man jo mye mere vant til dem og kjent med dem. Når man bare er reservetante en gang i måneden så rekker man liksom ikke å få det i fingrene! ... øverst på min todo-liste for kvelden står forresten "skrive inn oppskrift til Chica". Så vet du det!!! Gleder meg veldig til helgen - selv om jeg skal jobbe overtid på lørdag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. august 2005 #806 Del Skrevet 4. august 2005 Innom med litt Aloe Vera Gel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2005 #807 Del Skrevet 4. august 2005 Heisann! Ser du gleder deg til helgen - og jeg har gode nyheter: DET NÆRMER SEG VELDIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #808 Del Skrevet 5. august 2005 Det er jo helg nå, jo!!!! Utrolig deilig at det endelig blir helg. Nåja, helg og helg forresten, jeg skal jo på jobb igjen i morra kveld, jeg. Men ok, det er noen tusenlapper ekstra, så jeg skal prøve å ikke klage. Håper bare kvelden går fort... Men i dag gidder jeg ikke å tenke på morgendagen - i dag tenker jeg bare på at solen skinner, det er skikkelig fredagsstemning på jobben, jeg fikk lagt meg i ok tid i går, selv om naboen hadde fest for femte natta på rad og vekket oss klokka tre............. Og så sto jeg opp et kvarter før jeg egentlig må, sånn at jeg hadde tid til å stryke skjørt og overdel som jeg kunne ha på meg. Så i dag har jeg skjørt! Rødt skjørt, hvite ballerinasko, hvit tunika og røde kjeder. Skikkelig rød og hvit!!! Kafetur med venninner i går ble ok. Men jeg kjenner at jeg har henne opp i halsen, hun jeg har fortalt om før. I går satte hun seg ned, sier bare såvidt hei før hun ser medlidende på meg og sier "Har du det bra, egentlig? Du ser så sliten og trøtt ut".... Blærgh. De andre hadde akkurat sagt at jeg så bra ut, og jeg ser også i speilet at jeg ikke ser trøtt og sliten ut. Hun bare elsker å dra andre ned for å kunne bygge opp seg selv..... Jeg betror meg IKKE til henne, forresten. Stoler ikke på henne. I steden svarte jeg bare at "neida, jeg har det faktisk veldig bra. Kjempespennende prosjekt på jobben, så det er mye moro å henge fingrene i". Haha, hun tåler nemlig ikke at andre gjør det bra på jobben. Høres hun ikke hyggelig ut? Men det var hyggelig å treffe de andre tre, i hvert fall. Dro hjem i halvsju-tiden, spiste middag med sambo før han dro ut for å drikke øl med en kompis. Jeg fant senga sammen med HarryPotter, jeg.... Helt i koma da sambo kom hjem i ett-tiden.... Null tiltakslyst i går, så jeg orket ikke annet enn det jeg MÅTTE. Det betyr at jeg verken rakk å skrive inn oppskrift til Chica, eller rydde soverom eller brette klær eller pakke til helgen eller noe som helst. Får ta en hurtigsjau i ettermiddag før vi drar ut av byen. Har med oppskriften, så kan skrive den inn fra jobben! God plan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. august 2005 #809 Del Skrevet 5. august 2005 Hun hørtes fryktelig hyggelig ut ja..Blæh!! Sånne trenger man ikke bruke tid og energi på. Hørtes fine ut de klærne du har på deg. Tror du har god stil og smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #810 Del Skrevet 5. august 2005 Nei, hun er neimen ikke mye å spare på Midnattsol.... Men så er det vanskelig å "slå opp" med henne, siden vi har så mange felles venner. Så nå har jeg innsett at hun bare må være en del av mitt liv i en periode nå, men at jeg i hvert fall kan holde det på en minimum av kontakt. Føler meg som en skikkelig kjiping som sier sånt, men hun er virkelig den første og eneste jeg har følt det sånn for... Jeg føler ikke egentlig at jeg har så veldig god smak og stil, altså. Ikke sååå lett å kle seg fint med så stor kropp, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. august 2005 #811 Del Skrevet 5. august 2005 Nei, men det tror jeg du klarer helt fin fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #812 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg prøver i hvert fall, og det er jo det viktigste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. august 2005 #813 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg prøver i hvert fall, og det er jo det viktigste! ← Kan jo ikke gå naken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #814 Del Skrevet 5. august 2005 Helgen blir jo litt amputert pga overtid i morra, men jeg skal jammen nyte den likevel! Vi skal reise ut av byen i ettermiddag, det er alltid så deilig når det er fint vær! Har tusen små ting jeg skal huske på å ta med hjem, pluss fire poser med klær som skal kastes i Fretex-kontaineren hjemme. I kveld skal vi være sammen med mamma og pappa, det er mange uker siden sist og de reiser til Spania i morra. Lillebror og C kommer også hjem i kveld, så det blir skikkelig familiekveld!!! I morra tror jeg kanskje ikke vi rekker så mye mer enn kanskje en tur på kafe, jeg må sove lenge og kjøre hjemmefra klokka tre. Jobber til 03.00, og så er det 1,5 times kjøretur hjem... Jaja, det går seg nok til det også. Må huske å si fra i vakten i ettermiddag at jeg kommer med bil i morra. Søndag har vi ingen planer annet enn å spise bursdagskake med svigers om ettermiddag, satser på at det blir en rolig formiddag og at vi får slappet skikkelig av. Blir litt ekstra pes, men det blir uansett deilig å komme seg ut av byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #815 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg FØLTE på meg at dette skulle bli en bra dag: nå fikk jeg akkurat sms fra min favorittonkel fra Vestlandet, de er i byen for NorwayCup. "Kan vi komme til jobben din for å spise lunsj?" spurte han, og selvfølgelig kan de det! Så nå kommer de om en halvtimes tid, jeg skal bare få unna noe greier her. Gleder meg til å se dem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. august 2005 #816 Del Skrevet 5. august 2005 Så koselig! Hadde dere det hyggelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #817 Del Skrevet 5. august 2005 Superhyggelig!!! Jeg ser dem bare en gang i året, vi er ikke flinke nok til å reise dit opp og de er ikke så ofte på Østlandet. Men det er alltid koselig å se dem! Vi spiste lunsj på takterassen med utsikt over byen, deilig!! .. og nå har en kollega og jeg drømt oss bort i tanken om å flytte på landet, vi sørfer etter småbruk og landlige eiendommer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #818 Del Skrevet 5. august 2005 ... og her kommer forresten oppskrift på søte babysokker, de er veldig enkle!! Madam Møller babysokker Størrelse 3/6 (4/12 mnd) Pinner: 3 1/2 Legg opp 31 masker (for str 4/12 mnd med dobbelt garn og pinne 4 1/2). Strikk 1 pinne rett. 2. pinne: 1 løs av, 1 rett, kast, 13 rette, kast, 1 rett, kast, 13 rette, kast, 2 rette 3. pinne: Strikk rett (kastene vridd rett) 4. pinne: 1 løs av, 2 rette, kast, 13 rette, kast, 3 rette, kast, 13 rette, kast, 3 rette 5., 7. og 9. pinne: Som 3. pinne 6. pinne: 1 løs av, 3 rette, kast, 13 rette, kast, 5 rette, kast, 13 rette, kast, 4 rette 8. pinne: 1 løs av, 4 rette, kast, 13 rette, kast, 7 rette, kast, 13 rette, kast, 5 rette Strikk 4 riller fra retten. Strikk 28 rette, * snu, strikk 8 rette, 2 rette sammen, gjenta fra * til det er 10 masker igjen i hver side. Strikk 1 pinne rett, 1 hullrad (= 2 rette sammen, kast) og 6-8 riller. Fell av. Montering: sy sammen sokkene. Lag snorer og tre i hullraden. Det er bare å sette i gang, Chica!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 5. august 2005 #819 Del Skrevet 5. august 2005 Skal prøve meg over helgen! Men - kast, er det at man liksom lager en ekstra maske? Er ikke så flink med oppskrifter jeg... Men tusen takk for at du orket å skrive det ned! Mamma hjelper meg sikkert om det er vanskelig å forklare. Hmm, blir sikkert en del sokker av et garnnøste, er jo ganske store de nøstene... Kanskje jeg skal starte butikk med gule babysokker Håper du får ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. august 2005 #820 Del Skrevet 5. august 2005 Ja, kast er bare som å lage en ny maske. I hvert fall er det sånn jeg gjør det, og det funker som bare det! Du får ganske mange sokker ut av et nøste ja, så det er bare å sette i gang å lage masse babyer som kan ha gule sokker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå