Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Og 10 minutter er jo ikke lenge!!! ;)

Jeg la opp 150 masker på pinner i str 4,5, det ble bittelitt for bredt, synes jeg. Tipper 120-130 passer bedre. Men nå har jeg strikket såpass mye at jeg ikke orker å rekke opp igjen....

Når jeg strikker med Nøstebarn-garn så legger jeg opp 150, det er tynnere garn på pinner i str 6.

De Nøstebarn-teppene lager jeg stooore, for de skal jo kunne pakkes rundt babyen, liksom. Det som jeg begynte på nå blir mer et vognteppe, så det behøver ikke å kunne brettes. I hvert fall er det sånn jeg ser det for meg akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FERDIG!!!!!

:sjarmor:

Hah, selv om jeg vet at dette er sånt som alle andre gjør uten å blunke, så er jeg stolt over å være ferdig med det. Det gikk greit helt til jeg kom til venterommet, da fikk jeg skikkelig vondt i magen. Men legen var ok, og det var cirka 1/100 så vondt som første gangen! HAH!!!!

... dummedummedummelegen som ødela hele den første gangen for meg. Neste gang kommer jeg ikke til å grue meg så mye, nei!

Hun var rask og flink, og det var faktisk nesten ikke ubehagelig en gang. Uvant, men ikke ubehagelig.

... og så er jeg frisk som en fisk, i hvert fall helt til prøvesvarene kommer tilbake! ;)

Nå har jeg jobbet meg gjennom den kjipe fikse-listen (Nye pass, skifte fastlege, GU) og har bare ett punkt igjen: tannlege. Men DET snakker vi ikke om i dag, i dag skal jeg bare feire at jeg er ferdig med det!

:ler:

Det er ikke mye som skal til for å glede meg, som dere skjønner!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har et garnnøste med Nøstebarn-garn, men det er vel for lite til et teppe? Har ingenting å bruke det til, har ingen oppskrifter som passer til sånt garn, dessuten er ikke fargen min favoritt. ("Arvet" en pose garn fra ei som ikke orket å strikke mer)

Grattis med overstått legetime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok litt lite til et sånt teppe. Jeg har pleid å bruke 1,5 nøste (eller bunter), sånn cirka. De har jo noen sokker som også skal lages av det samme garnet, da? Men hvis fargen ikke er fin så er det kanskje ikke noe å satse på uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins jo dem som liker gult og, er bare ikke så glad i den fargen selv. Lager meg ikke et gult sjal f.eks. Men sokker kunne jo vært noe... Spretter jo ut unger rundt omkring, så sikkert noen som blir glad for gule sokker etc. Har bare masse oppskrifter med babyullgarn jeg, men hvis jeg f.eks tar dobbelt garn så funker jo kanskje det?

Åhh - vil hjem fra jobb for å fortsette med håndarbeidprosjektet mitt, holder på med rosa babytøfler/sokker, blir SÅ søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hørtes kjempesøte ut, Chica!! Jeg er ikke så glad i gult jeg heller, men det er jo mange som liker det! Og tror nok dobbeltgarn kan funke veldig godt jeg, ellers kan jeg skrive inn og sende deg den oppskriften på sokker som jeg har fått fra Nøstegarn?

... dumt at du ikke har dagbok forresten, jeg hadde likt å lese den boken! ;)

Har vært på møte. Langt møte. Men spennende møte!!!! :Nikke:

Jeg skal ikke fortsette å tjåte om GU-en min, men det var bare en utrolig befrielse å sitte på det møtet og vite at jeg ikke trengte å bekymre meg for det på en laang stund igjen. Og neste gang blir det ikke så ille heller, nå har jeg kommet meg over den skrekken fra første gangen.

Men altså: langt og spennende møte. Kjempegøy å få lov å være med, jeg skal bare klore meg fast og se om jeg kan få bli med på prosjektet (det samme prosjektet jeg snakket om tidligere). Jeg vet ikke hvor mye jeg har å bidra med, men i hvert fall noen innspill til ideer har jeg.

... snakket forresten med sjefen i sta, han spurte om jeg ikke skulle ta ut noe ferie i år. Joda, sa jeg, men kan jo ikke gjøre det om sommeren med alle de faste på ferie. Svaret var at "jojo, men du kan jo ta noe utover høsten". Eh? Jeg har jo ikke noen jobb etter 1. september, jo..... :roll:

Svarte bare at "det er jo mulig det blir langtidsferie på heltid for min del, vet du vel" og smilte, han bare lo. Jeg bekymrer meg ikke, orker ikke å bruke energi på det. Det som skjer, det skjer. Det er ikke så mye jeg får gjort med det heller.

Nå rett etter jobb skal jeg møte en venninne for å gå på kafe en tur. I kveld skal vi rydde i leiligheten, i morra kommer lillebror og C på besøk. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må løøøpe fra jobb nå, Oktavia, men kom igjen og snikles i morgen så skal jeg skrive masse om Skottland! Jeg ElSKER det landet, nemlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktavia

Kommer gjerne igjen i morgen jeg :)

Vi skal se på priser på billetter i kveld. Vanskelig å finne ut hvilken vei som er best/billigst å reise. (reiser fra Trondheim og målet er Edinburgh)

Hadde vært sååå bra å fått det til...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei!

Hørtes ut som en kjempefin Gøteborg tur, til tross for varm buss og regn i Liseberg. :)

Og så er jeg så letta over at gu ikke ble en forferdelig opplevelse denne gangen også, lmari - nå er det overstått, og som du sier; nå slipper du å grue for det no' mer! :kose:

Ha en fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lmari skrev:
... dumt at du ikke har dagbok forresten, jeg hadde likt å lese den boken! ;)

Tenkte faktisk på det i går morges, at dagen i går hadde vært en fin dag å starte dagbok på, ny måned og ny uke på samme dag - fine muligheter for å legge planer for høsten. Så - vi får se hva som skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Fysøren så trøtt jeg er i dag.... Vi kom oss i seng rundt halv tolv, ikke så verst tid til oss å være. Men da satte naboene over oss i gang med SingStar, på full guffe.. :roll: Sovnet til slutt, men våknet igjen i halvfire-tiden, da sto de på balkongen og spøy ut over kanten, sånn at det klasket i bakken fire etasjer ned. Det var høylydt hoing og heiing på den/de som spøy og flere som ropte "Kom igjen da, spy da".... :overrasket:

Yak.

Så jeg har sovet dårlig i natt, og var helt i koma da klokka ringte i morges. I kveld MÅ jeg bare finne senga tidligere!

Koselig å treffe K på kafe i går, vi spiste middag og skravlet masse, gikk oss en tur på salg på Byporten etterpå. Hun fant masse fint, jeg var bare med som shoppingassistent... ;)

Håper du får dagbokinspirasjonen over deg en annen dag også da, Chica! Jeg venter i spenning!!

Jeg er også kjempelettet, Kverula! Deilig å være ferdig med det, ja!

Og så altså Skottland, Oktavia!! Fikk dere sett på billetter i går? Sterling flyr vel rett til Edinburgh, tror jeg? Og SAS, selvfølgelig. Aner ikke hvordan prisene er på det. Vi pleier å fly RyanAir (har gjort de fire gangene vi har vært der, i hvert fall) fra Sandefjord til Glasgow. Jeg liker Edinburgh kjempegodt, det er en utrolig vakker by med masse sjarm og veldig mye spennende å se på. Men det er liksom Glasgow som har en spesiell plass i hjertet mitt, da. Den er ikke like pen som Edinburgh, men jeg synes den har like mye sjarm. Pluss at shoppingen der er veldig bra... :sjarmor:

Edinburgh har forresten veldig mye mere turister enn Glasgow, der merker man stor forskjell.

Bare spør i vei hvis du lurer på noe, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: Innom og leser litt.... Håper naboene er snillere og legger seg til passelig tid i dag! :)

Hilsen fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud for noen naboer!!! :sjokk: ÅH så sint jeg hadde blitt!! :frustrert:

Gratulerer med overstått vellykket gu. Nå trenger du ikke gjøre det på leeeeeeenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lmari skrev:
De hørtes kjempesøte ut, Chica!! Jeg er ikke så glad i gult jeg heller, men det er jo mange som liker det! Og tror nok dobbeltgarn kan funke veldig godt jeg, ellers kan jeg skrive inn og sende deg den oppskriften på sokker som jeg har fått fra Nøstegarn? 

Vil gjerne ha oppskriften hvis du orker å skrive den inn? Får jo aldri nok oppskrifter ;)

Uff, for noen naboer du har, håper det var stille og rolig i går kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Imari!

Har nå kommet meg igjennom de siste dagboksidene dine, og kost meg med dem og en kopp te :) Savner sånn "mine innlegg" (vet jeg ikke er alene ;) ), da hadde man så god oversikt over når det kom nye innlegg i en tråd/ dagbok, og man slapp ta runden rundt over alt liksom! Håper de klarer å fikse det!

Bra å lese at det gikk fint med deg på Gu, gruer meg alltid litt til det.. Spesielt når man har hatt en sånn opplevelse som du hadde første gangen blir det jo til at man kvier seg, det går da ikke an for en lege å oppføre seg sånn!?? :overrasket: Har også bestilt time nå nylig, skulle gjort for lenge siden men lett å utsette gitt. Men nå skal jeg om noen uker, greit å ta en skjekk og se at alt (forhåpentligvis) er ok!

Morer oss også med Little Britan på dvd for tiden, utrolig bra! :ler:

Ønsker deg en fin-fin dag!

Endret av Coral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt holdt naboene ny fest - men jeg sov meg gjennom hele greia... :ler: Sambo hadde vært våken da, men jeg var antagelig helt i koma så jeg hørte ingenting. Like trøtt i dag, selvfølgelig. Jeg lærer jo aldri, det er bare tull å skrive "i kveld må jeg legge meg tidlig", for det skjer jo aldri likevel... Hadde besøk til ganske seint i går, og tror ikke vi slukket lyset før i tolv-tiden. Typisk...

Det ble kino i går, med lillebror og en kompis av han. Lillebrors kjæreste jobber dobbelt denne uka, hun er sjef på deltidsjobben sin og fikk ingen til å jobbe. Hun er flink til å stå på, det er litt deilig for oss å se at han har funnet ei jente som jobber og fikser, i steden for hun derre forrige som bare skulle vartes opp. Lillebror måtte jo i en periode ha to jobber for å underholde henne.... :roll:

Men altså - kino med lillebror og hans kompis (som også er kjærestens tvillingbror, hihi). Vi så The Hitchhikers Guide to The Galaxy - jeg har en gang såvidt begynt på boken, men ikke kommet meg gjennom den. Men det var en kjempemorsom film, jeg ante jo lite om hva som kom til å skje og det var deilig. Synes den var morsom og bra, jeg!

... nå gleder jeg meg bare til Charlie og Sjokoladefabrikken kommer på kino i september en gang!!

Gikk hjem til oss etterpå, så litt LittleBritain på dvd og slappet av. C kom også, lillebrors kjæreste, så vi fikk sett henne litt også. Ser dem mer til helgen, hun skal være med hjem til foreldrene våre.

I kveld/ettermiddag kommer De Perfekte Husmødrene på besøk - mine to venninner som har mann, barn, katt og jobb, hus på 300 kvadratmeter men som likevel har HELT shinede hus og ser freshe ut selv. Phju! :overrasket: Mine 43 kvadratmeter ser ikke så bra ut, for å si det sånn...

De har med mann og barn, regner med at vi går ut for å spise og så kanskje vi tar desserten eller noe sånt hjemme hos oss. Gleder meg jo til å se både dem og barna, selvfølgelig. Men litt dårlig samvittighet for at det ikke er helt shinet hjemme.... *dårlig-husmor-samvittighet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive inn oppskriften til deg jeg, Chica! Får se hva jeg rekker i kveld, aner ikke om de blir seine eller ikke. Så bra med ny dagbok, jeg er en ivrig leser allerede!!

Little Britain er kjempemoro, Coral! Sesong to kommer på dvd i England i oktober, gleder oss allerede, vi! Synes han Andy i rullestolen er helt ubetalelig. "Yeah, I Know". "Yeah". "Yeah I Know" og så "I Don't Like It" tilslutt.... :ler:

Så moro med en ny snikleser iingvild! Kom gjerne igjen!

I går ble jeg forresten supermedlem på KG. Ikke fordi jeg trenger det så veldig, men fordi jeg synes det er greit å støtte KG. Pluss at det hadde vært kult om noen vant reisegavekortet - jeg har null forhåpninger om å vinne det selv, da, for jeg vinner virkelig ALDRI noe. Men det er jo morsomt å bidra til at noen andre vinner noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe stress med oppskriften, har masse prosjekter på gang som jeg må bli ferdig med først. Er så kjedelig å montere og feste tråder etc, når jeg har strikket den siste masken er jeg ferdig mener jeg.

Vet du noe om når du får vite om du får fortsette i jobben din? Virker som du takler usikkerheten veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...