Gjest lmari Skrevet 22. juli 2005 #741 Del Skrevet 22. juli 2005 Freddan, jo!! Jobbe på fredager er egentlig en takknemlig greie - særlig når sjefen sa jeg kunne komme litt seinere i dag siden vi var så godt bemannet. Og fredagen er alltid maksimalt busy, så da løøøøøper timene avgårde og svosj så er det slutt på fredagen! Sambo skal på whiskysmaking hos en kompis i kveld, de skulle begynne seint pga noe jobbing. Det passer meg bra, da kan jeg være god kollega og bli med ut for å drikke øl uten å lengte altfor mye hjem. Jeg har liksom alltid et dilemma når jeg jobber fredager, for det er hyggelig å være med ut på øl og det er også litt "krevet" fra de andre at man er med, men etter en lang arbeidsuke så lengter jeg jo som regel bare hjem til å se kjæresten min en time i våken tilstand... Jaja, i morgen formiddag ser jeg han jo uansett, da! Ikke gjort det døyt nyttig i dag: sov kjempelenge. Man blir alltid så trøtt mot slutten av uka... Og så sittet i sofaen i en times tid, strikket litt mer på babyjakken og nå er jeg altså her. Fått lønn i dag, så nå er husleie og nettleie betalt til sambo (han betaler det samlet videre), og har overført litt til sparekonto. Ikke akkurat noen voldsom utbetaling denne måneden, sånn er det når man koser seg med dagjobbing, da blir det ingen ekstra penger i kassa! Neste måned blir det litt mer igjen, da. Gleder meg til å klemme på skjærsten min i morra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 23. juli 2005 #742 Del Skrevet 23. juli 2005 Lørdag. På jobb. Masse folk og godt bemannet, men det er sikkert ok på en sånn dag med masse bombestoff. Litt merkelig følelse egentlig, jeg satt på torsdag kveld og sørfet litt på Egypt-reiser, både på folks hjemmesider som hadde vært i Egypt og på reiseselskaper med reiser dit. Sambo drømmer nemlig om å se pyramidene. Så da tenkte jeg at kanskje vi kunne ta oss en Egypt-tur nå i vinter... ... eller kanskje ikke..... Litt merkelig følelse, når man leser at "Egypt har et svært pågående og aktivt turistpoliti som er tungt bevæpnet. Dette skyldes tidligere attentat og en høyreekstremistisk gruppe som ikke er særlig begeistret for turismen. Det har ikke vært noe turistattentat på 4 år men allikevel opprettholdes sikkerheten. Det positive med de morske bevæpnede politifolkene er at det er trygt å ferdes som turist i både Hurghada, Cairo og resten Egypt." Ja, særlig det, liksom.... Har hatt en rolig formiddag hjemme i stua, klappet og klemt litt ekstra på sambo og kost meg med strikketøyet. Småryddet litt, men orket ikke bruke så mye energi på det. Får heller ta en skikkelig rufs til uka - det trengs i hvert fall.... Jobb i kveld frister minimalt, attpåtil må jeg jobbe to ekstra timer fordi "noen" (les sekretæren) har klusset med vaktplanen. Jeg har i det minste nye sko - et par hvite med halvhøy hæl som jeg kjøpte for to måneder siden men som ikke har blitt brukt. Det er i hvert fall en trøst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 24. juli 2005 #743 Del Skrevet 24. juli 2005 Er pm-boksen din full? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 24. juli 2005 #744 Del Skrevet 24. juli 2005 Nye sko kan være stor trøst det. Kanskje lurt å vente litt med den Egypt-turen til det har roet seg litt i alle fall? Man vet jo selvfølgelig aldri når og hvor det smeller neste gang, men sikkert greit å vente litt. Takk for besøk i dagboka mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 24. juli 2005 #745 Del Skrevet 24. juli 2005 Søndag kveld, egentlig snart natt. Eller - det er over midnatt så da er det NATT! Helt sirup i hodet, det er sånn man blir etter en laang arbeidsuke. Vi skal legge om turnusen vår til høsten, eller i hvert fall over sommeren, og da skal vi visst få kortere vakter men komme oftere på jobb. Jeg er litt ambivalent til hele greia, jeg har likt de friukene så godt. Nå blir det også fri, men mer "rotete" turnus med to dager jobbing, to dager fri, fem dager jobbing og fem dager fri osv. Vi får nå se hva som skjer med meg, da. Det beste hadde jo vært om det kun ble dagjobbing, kanskje med en kveld eller to innimellom.... Sov lenge i dag, lenge siden jeg har vært så trøtt. Så på Tour de France, koste med sambo og strikket litt. Ferdig med det ene ermet og er i gang med ryggen nå. Har jobbet meg gjennom en bunke med bryllupsbilder også, så nå begynner det å ligne på noe der også. Skal kose meg med resten i løpet av uka. Fikk brettet sammen litt klær på soverommet, så nå er det ikke det første jeg må gjøre i morra tidlig. Har null niks planer for morgendagen, annet å gå ut og handle middag. Og så kooooose med skjærsten, selvfølgelig! Takk for mail, Camelia! Har svart deg også... Jo, jeg tror nok vi venter litt med Egypt-tur, Midnattsol. Det er liksom ikke det som frister aller mest akkurat nå... London derimot, det vet jeg ikke om jeg klarer å slutte med. Men kanskje ikke akkurat nå det heller. Første tur for oss er vel Gøteborg til helgen (jej! Jeg skal koooooose meg på hotell, elsker å bo på hotell!), og så kanskje Skottland til høsten. Vi ga det jo bort i bryllupsgave, brudeparet kommer hjem fra bryllupsreise på fredag men har allerede sendt oss meldinger om at de er klare for tur. Satser på å bestille det med en gang de kommer hjem tror jeg. Har sett meg ut en helg i slutten av oktober... Lager litt lister for den nye uka, men tenker egentlig at jeg ikke skal ha så mange planer. Skal ha tid til å bare sløve og slappe av. Men en ting er sikkert: en av dagene skal settes av til å rundvaske leiligheten (det trengs etter jobbe-sommer!!!), og en av dagene til shopping (bursdagsgave til svigerinne, til svigerinnekjæreste, til ei lite jente på 3 år osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. juli 2005 #746 Del Skrevet 25. juli 2005 Fikk herlig mail fra venninne - fellesmail til hele jentegjengen med oppdatering fra de siste ukene på ferie og et herlig bilde av henne fra gårdsferien. Vi er en jentegjeng som er tett sammensveiset helt siden videregående, så godt som alle bor i samme by og likevel er vi nødt til å sende mailer til hverandre? Men det var veldig hyggelig, og på den måten får jo alle fulgt med på alle, ikke bare de man melder med og ringer med til enhver tid. Så i morgen skal jeg sette meg ned og skrive en sånn mail jeg også, rett og slett!! Har hatt pause med en kollega, hun fortalte villig vekk om ting som egentlig er "hemmelige". Om jobb, selvfølgelig. Det skjer tydeligvis mye her. Men jeg vet også ting som hun ikke vet, det sa jeg ingenting om. Helt greit å samle informasjon fra flere hold, men ikke fortelle det jeg vet! Må jo være litt taktisk midt oppi dette her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #747 Del Skrevet 25. juli 2005 Bare innom med en klem på mandagsformiddagen - har ikke rukket å oppdatere meg i dagboka di helt enda, men det kommer! Håper du får ei fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 25. juli 2005 #748 Del Skrevet 25. juli 2005 Godt å ha deg tilbake, Kverula!! Veldig glad for at jeg ikke hadde noen planer i dag. Er helt skutt. Kroppen er sliten og matt, og hodet helt tomt. Og første dag av mensen gjør også sitt. Deilig å bare sitte i sofaen, strikke litt, sørfe litt og egentlig bare samle krefter. ... ble helt utslitt ved tanken på å gå ut for å kjøpe frokost, helt til jeg så at sambo hadde vært ute i går ettermiddag og handlet til meg. Snillingen min, han vet hvordan jeg er på mandag etter kveldsvakt... Hjemme kvart over fire i natt, fremdeles gira etter mye stress på slutten. Sovnet ikke før i seks-tiden, tror jeg. Oppe igjen klokka tolv, så håper jeg får sove i ok tid i kveld. Må jo snu døgnet tilbake til normalt igjen denne uka - dagjobbing neste uke igjen. Har snakket med mamma og pappa i telefonen, de er på Vestlandet for å besøke familie. Ga meg mange gode minner fra de somrene da vi var der hele familien, da mormor var frisk og solen skinte på Sunnmøre... Elsker å være der, håper jeg får reist dit snart igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 25. juli 2005 #749 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei lmari! Sola er desverre ikke her hos meg i Danmark heller. Men tenk hvis det var fint vær alltid, hva skulle man ha klaget over da? :klø: Dessuten har dårlig vær også sin sjarm synes jeg, da kan man nemlig være inne med god samvittighet. Bare det ikke varer så lenge.. Jeg har selv hatt skiftarbeid for en del år siden, og husker godt at det tok mange krefter og snu døgnet igjen etterpå. Det værste var å gå fra nattskift fredag morgen til dagskift mandag morgen. Jeg rakk aldri å snu døgnet på kun en helg.. Fortsatt god "samle-krefter-mandag!" Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSunshine Skrevet 25. juli 2005 #750 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei! Håper du koser deg meg friuken!!Fortjener du!! Herlig med Glasgow tur til høsten!! Jeg og skal tilbake dit engang ja!! Kjempe fin by...å masse shopping... Håper da å være uten gravidmage!! Må ta deg en tur til Sunnmøre snart ja! Bruker å tenke på deg nå jeg kjører forbi der onkelen og tanta di bor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga Skrevet 26. juli 2005 #751 Del Skrevet 26. juli 2005 Ha en fin friuke, lmari! (Håper du ikke tar helt pause fra KG, da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #752 Del Skrevet 26. juli 2005 Koser du deg, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. juli 2005 #753 Del Skrevet 26. juli 2005 Jøss, er det mulig å være så trøtt som meg om dagen? Skulle liksom stå opp tidlig i dag for å vaske og shine i leiligheten, men jeg sov til tolv og var fremdeles helt i ørska... Ikke mye bra husmortakter fra denne jenta, nei! Har fått vasket litt klær, da. Og handlet: selv om sambo er flink til å handle når jeg jobber, så er han ikke så god til å følge med på sånne ting som er kjekt å ha i skapet. Så jeg tar meg alltid en skikkelig handletur i begynnelsen av friuka mi, så kan han handle resten fra handlelapp. Han er flink til mye han derre samboeren min, men å handle, se det klarer han ikke! Faren hans er likedan, så både svigermor og jeg er vant til at ALT må stå på lappen... Og så har jeg stullet litt rundt her, småryddet. Sortert litt i bokhylla, så nå ser den ikke så voldsomt overfylt ut. Trikset er å lage en rad helt ytterst, da blir det nemlig et rom bak bøkene som passer perfekt til flere bøker... Har en diger bokhylle på kjøkkenet, der står det stablet i to lag hele veien. (pocketbøker har jo litt lettere format..) Skulle egentlig treffe venninne SM i dag, hun som alltid avlyser... I dag kan hun heller ikke, hadde visst migrene. Så da får vi prøve igjen en annen gang, tror jeg. Vi har bestemt oss for buss til Gøteborg på lørdag. Litt trøblete med biler som kun har plass til to osv. Helt greit for meg. Må bare bruke litt tid på å organisere ferdig mp3-filene mine, har igjen noen hundre av dem som skal få rett navn. Så kan de lastes inn på spilleren og da er jeg klar for lang bussreise! Slappet av hjemme sammen med sambo i går, så på TopModel og Apprentice, før vi skrudde av tv-en, lysene og tente stearinlys i steden. Spilte musikk fra pc-en, ordentlig klissemusikk... Her skjer det ikke mye, altså! Jeg tenker hele tiden at jeg skal på jobb igjen i morra, er ikke vant til å ha så lang fri nå. Bare nyter å ikke gjøre noenting, selv om jeg ikke føler meg spesielt nyttig så er det deilig å la hjernen og kroppen hvile! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. juli 2005 #754 Del Skrevet 26. juli 2005 Tok en skikkelig jafs nå, så nå er det bare 200 filer igjen som skal ha nye navn. Det går ganske fort når man først setter i gang... Har opp mot 2000 filer som har rett navn og artist nå, så det har vært en kjempejobb! Merkelig hvordan noen klarer å leve uten musikk? En av mine beste venninner er ikke spesielt opptatt av musikk: hun har 10-15 cd-er som hun nesten aldri hører på, og ingen spesielle favoritter. Jeg er derimot "nødt" til å ha musikk til nesten alt jeg gjør. Har masse cd-er, og spiller masse musikk fra pc-en. Enten jeg slapper av, vasker eller rydder så må jeg ha musikk. Spill en (nesten) hvilken som helst sang fra de siste årene, og jeg har ett eller annet minne til dem. Enten en biltur eller en diskotur eller russetiden eller en film osv. Heldigvis har sambo det på samme måte. Men ingen av oss er spesielt musikalske, han synger litt bedre enn meg men er på ingen måte noen Pavarotti. Kanskje vi får musikalske barn? ... Vi er heldigvis ganske like på hukommelsen når det gjelder musikk også: begge lærer seg tekster etter å ha hørt en sang en eller to ganger, og begge kjenner igjen sanger fort. En av de morsomste tingene vi veit er å "høre" hverandre i musikk - en av oss spiller vilkårlige sanger fra pc-en eller cd og så er det om å gjøre for den andre å si hvem sang og hvilken artist så fort som mulig.. Små gleder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #755 Del Skrevet 26. juli 2005 Dere har et herlig forhold, lmari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. juli 2005 #756 Del Skrevet 26. juli 2005 Det synes vi også, Kverula!!! .. koselig at du sier det, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. juli 2005 #757 Del Skrevet 26. juli 2005 *misunne misunne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. juli 2005 #758 Del Skrevet 26. juli 2005 *misunne misunne* ← Håper jeg også får et sånn herlig forhold med en eller annen en gang. Men hvor er han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 26. juli 2005 #759 Del Skrevet 26. juli 2005 Det er lov å være misunnelig, Midnattsol!! ... merkelig det der, vi synes jo at vi har det bra, men vi vet jo ikke hvordan andre har det, så da tenker man kanskje at alle andre har det like fint som oss. Men når man snakker med andre venninner, feks, så hører jeg jo at vi har et spesielt forhold. Sier ikke dette for å skryte, mer for å minne meg selv på hvor heldige vi er... Jeg er helt sikker på at det finnes en bra mann for deg der ute, Midnattsol! Feks så er en de beste mennene jeg kjenner (bortsett fra sambo og pappa og sånn, liksom) fra Bodø. Nå er han gift da, men likevel. Det finnes mye bra mannfolk der ute, nemlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. juli 2005 #760 Del Skrevet 26. juli 2005 Bare skryt du. Det er lov når man har noe så verdifullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå