Gjest lmari Skrevet 13. juli 2005 #701 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg synes også det er så vanskelig å kvitte meg med klær, Chica. Jeg er nok en smule materialistisk, i hvert fall liker jeg å ha MYE klær å velge i... Men jeg har blitt veldig mye flinkere, så nå kaster jeg ting som faktisk passer men som jeg ikke har brukt på to år... ... nå skal det sies at jeg kjøper nesten bare billige klær, så jeg har ganske mye. Da er det jo lettere å kvitte seg med litt av det også! I dag kan jeg forresten stryke ut et punkt på klesønskehandlelisten min: hvit bukse som ikke er lin. Fant en i går, den var dyr etter mine standarder (699,-), men jeg har ønsket meg det så lenge og vet at jeg så mange ganger har prøvd på meg klær og tenkt at "åh, nå skulle jeg hatt en smal, hvit bukse under". Så da spanderte jeg den på meg selv. Prøvde samtidig en rosa kjole som kostet 1000 kroner men som jeg hang tilbake, så da følte jeg meg flink! Jeg klager ikke på varmen, annet enn at jeg blir helt slått ut... Ved midnatt i natt sto jeg i bare undertøyet på kjøkkenet og strøk linskjørtet mitt og svetten silte... Men i dag er det deilig temperatur med litt bris i luften, da går det an å puste igjen! Ha en fin dag da, Chica!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2005 #702 Del Skrevet 13. juli 2005 Du er flink som kaster klær, lmari! Mine kastes bare oppå klesskapet de da, når jeg ikke har lyst/mulighet til å bruke dem mer...så oppå der skulle det vært en real opprydning... Jeg er også av den typen som liker å ha mye klær å velge i - og kjøper alltid billige klær hos kjedene. Da kan jeg jo kjøpe mer! Antrekket ditt høres så fint ut i dag - ser deg for meg! Ha en fin dag på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. juli 2005 #703 Del Skrevet 13. juli 2005 Føler meg ikke så flink, Kverula. Skapet hjemme hos mamma og pappa er fremdeles fullt av klær som jeg brukte på videregående (=8 år siden), men som jeg innbiller meg inni hodet mitt at jeg kaaaanskje kan komme til å bruke en dag... Og i kjellerboden står det minst to digre søppelsekker med klær som også burde vært kastet. Og før du sier noe: JA, jeg kjøper mye klær. Men mye billige klær, feks på salg og sånn. Så jeg føler ikke at jeg bruker så voldsomt mye penger på det, egentlig. Teipet hælene mine på morgenen i dag, men det var ikke nok, så jeg fikk litt gnagsår av de nye skoene mine. Heldigvis har vi apotek rett utenfor jobben, så jeg ilte ut og kjøpte mere compeed og sportsteip. Nå funker det som bare rakkern! ... skal sette på meg både compeed og teip før jeg tar på meg de rosa skoene i morra, men de er brukt litt før, så jeg tror ikke jeg får gnagsår av dem. Ha en fin dag med malingen, Kverula! Minuttene tikker heldigvis fort her, så snart skal jeg hjem og i morgen er det bryllup til noen av våre aller, aller beste venner!! *gammel hoppe-smiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2005 #704 Del Skrevet 13. juli 2005 Oj - bryllup i morgen! :D *sjekker kalenderen for å være sikker på at jeg ikke roter med dagene* Vet du, lmari, jeg har STOR forståelse for shopping-lysten din! Jeg er helt sikker på at jeg kunne ha handla klær hver dag om det var så. No problem! Det er det beste jeg vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. juli 2005 #705 Del Skrevet 13. juli 2005 ... og da kan du tenke deg åssen det er for en stakkar som elsker å shoppe og som bor MIDT i tjukkeste Oslo-gryta, Kverula!? Det er jo fristelser bare jeg stikker hodet en tur ut av døren, jo!! Joda, bryllup i morgen. På en torsdag. Det blir litt amputert og "rart", men fordi det er noen av våre beste venner så gleder jeg meg likevel som en liten unge. Dagen i dag har faktisk gått ganske fort, nå skal jeg snart sette meg i bilen og suse ut av byen. Deilig med litt helgefølelse midt i uka!! ... akkurat nå angrer jeg for at jeg ikke har bedt om fri på fredag, men det blir jo sikkert greit å gå på jobben da. Det kommer jo uansett ikke til å vare så innmari lenge i morra, siden det bare er kaffe, kaker og champagne etter vielsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 15. juli 2005 #706 Del Skrevet 15. juli 2005 Bare innom for å legge igjen et lite hallo og for å si at det er så koselig å lese dagboken din! Håper du storkoste deg i bryllup i går! Får veldig lyst til å se etter en fin tunika når jeg leser om dine, så kanskje det blir dagens utfordring? Ha en strålende sommer-fredag, her har vi vinter ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #707 Del Skrevet 15. juli 2005 Håper dere hadde en hyggelig kveld i går - hørtes ut som en veldig fin måte å feire bryllup på, syns jeg. Selvom jeg skjønner at det føles litt uvant. Ja, vettu, jeg kunne ikke bodd i Oslo. Det hadde jeg ikke takla sånn rent økonomisk! Elsker å komme til storbyer på shopping. Har lagt inn en sånn dag i ferien nå, og jeg har begrensa shoppinga hittil i sommer. Noe har det selvfølgelig blitt, men i tvilstilfeller så har jeg tenkt at "nei, jeg venter til ferien så får jeg en skikkelig shoppingopplevelse da!" Reiser i morgen tidlig, så egentlig er jeg innom for å si at jeg ikke kommer innom på ei stund! God helg, vennen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. juli 2005 #708 Del Skrevet 15. juli 2005 Åh, så deilig å ha fått tilbake de gode gamle smiley'ene. Jeg savnet dem..... Trøtt. Og jammen er det "dårlig vær" i dag også, overskyet med fare for regn. Men jeg har en utrolig god følelse inni meg, etter en helt fantastisk dag i går! Det var så flott og sterkt å se sine beste venner gifte seg, de var helt nydelige og sååå lykkelige, og jeg var selvfølgelig rørt.... Ble litt mere stress enn jeg egentlig hadde sett for meg, siden det plutselig ble min oppgave å pynte i kirken også. Måtte kjøre litt rundt, kjøpe nye vaser og planlegge blomster og pynt i siste liten. Onsdag kveld satte jeg opp åtte buketter, pluss tjue mini-buketter. Torsdag morgen var vi tidlig oppe, pyntet oss og dro tidlig i kirken for å sette utover og pynte ferdig. Men det ble så bra! Fikk hjelp av A som jeg skal være forlover for i vinter, hun syntes det var ok å se kirken uten folk og se pyntingen før det er hennes tur. Vielsen var flott, jeg ble utrolig rørt da vi kom UT av kirken av alle ting, de var så flotte og lykkelige der de sto i solskinnet. Og festen ble akkurat slik de ville ha den, med avslappet stemning, lite taler og høytidelige ting, men samtidig en flott markering. Og søstrene var vakre, så vakre at begge brudgommene måtte gråte litt da de kom inn i kirken... Gavene ble veldig godt mottatt, brudgommen så bare skottlandboka i vår gave og sa "åh, er det et hint om hvor vi må dra neste gang, eller?". Sambo bare gliste og sa "Se på arket som ligger under boka, du" og brudgommen fikk helt tårer i øynene og ble superglad. Da er det hyggelig å gi bort gaver!! Albumet vakte stor begeistring også, brudgommens mor ville nesten ikke gi det fra seg... Det er utrolig koselig å gi bort ting når det blir så godt mottatt! Jeg hadde jo fotoansvaret også i går, tok 600 bilder med mitt nye kamera! Jeg lot kameraet bare gå og knipset alt som skjedde hele dagen, pluss masse like bilder. Da vi kom hjem til svigers på kvelden i går, plugget vi kameraet til tv-en og tittet på bildene og de har veldig mye fint å velge i til takkekort. Håper bare de blir fornøyde!! Skal redigere bildene ned, det var jo en del hvor de blunket eller så rare ut, så vi halverer sikkert bunken. Kom til byen seint i går, vi ble stående fast i køen på grunn av gassen og evakueringen på Strand. Heldigvis bor jeg sammen med en mann som kjenner Oslo og omegn som sin egen bukselomme, så vi tok små stikkveier og kom oss fram til Lysaker på null komma svisj, der så vi at køen sto HELT fast mens vi bare svoosjet forbi. La oss rundt midnatt, antagelig hadde vi blitt stående i køen i et par timer hvis han ikke kunne snarveien. Flinke sambo!! I dag er jeg trøtt. VELDIG trøtt. Og angrer på at jeg ikke ba om fri i dag også... Men nå er det bare å komme seg gjennom denne dagen, og så er det helg! Bryllup igjen i morra for min del, men da skal jeg bare slappe av og kose meg med god mat og gode venner. Ble akkurat spurt om å jobbe kvelden i steden for dagen neste uke, det sa jeg ja til. Frister ikke akkurat, men da får jeg jo en hel uke fri uka etter det, og det føler jeg at jeg trenger nå! Skal høre med sambo om kanskje han også kan ta seg litt fri da, sånn at vi får noen dager sammen. Koselig det! Egentlig frister det litt å komme seg bort fra byen, men jeg vet ikke helt hvor eller hva det skulle ha vært... Vi får diskutere det litt i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #709 Del Skrevet 15. juli 2005 Det er tydelig at dere hadde en flott kveld i går - så bra! Og kjempegøy at gaven ble så godt mottatt - det er verdt strevet da, ikke sant? Flink du, lmari! :-D Bryllup igjen i morgen ja - skikkelig bryllupsraid i vennegjengen nå skjønner jeg! Håper sambisen din kan ta seg noen dager fri sammen med deg neste friuke da - hadde sikkert vært deilig å "feriere" litt sammen. Ha en fortsatt god fredag - selvom du er trøtt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. juli 2005 #710 Del Skrevet 15. juli 2005 Sånn, har planlagt morgendagens bryllup i kantina med venninne A som har sommerjobb i huset her og som også skal i bryllup i morra. Hun og mannen kommer innom hos oss klokka ett, vi finner fram et sjal/skjerf til henne og noen smykker, og så sitter jeg på med dem til kirken. Genialt for oss begge to! Har funnet en eske som kan passe til alt turutstyret som er bryllupsgave, er bare redd for at den er for svær... Skal kjøpe KvikkLunsj og cellofan på veien, så skal jeg lime kart og ordne esken i kveld. Har fått en pakkelapp også, krysser alt jeg har for at det er den boken som skal legges i esken. Får svinge bortom posthuset på vei hjem i ettermiddag. Må også laste over bilder til pc-en i kveld, sånn at kameraet er klart for nytt bryllup i morra. De skal visst ikke til fotografen, men ingen er spurt om å ta takkekortbilder. Jeg skal IKKE melde mine tjenester... Har null jobbinspirasjon, og fått vanskelig oppgave. Typisk. Aller mest lyst til å tusle hjem allerede nå, dette været får meg til å lengte etter et pledd, en god film, stearinlys og en rolig hjemmekveld i øspøsregnvær. ... er det sykt å si at man gleder seg litt til høsten? Synes ikke det har vært så mye sommer enda. Deilig med sol og sånn, men dette været er jo typisk høstvær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #711 Del Skrevet 15. juli 2005 Sykt er det vel ikke, men jeg er ikke enig med deg - høsten kan vente i hvertfall et par-tre måneder til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 15. juli 2005 #712 Del Skrevet 15. juli 2005 Bare innom en liten tur jeg. Vil ønske deg en hyggelig dag i morgen, får håpe det blir litt bedre vær da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. juli 2005 #713 Del Skrevet 15. juli 2005 Takk, Tjorven, lenge siden sist!! Det er forresten vår felles kjente A jeg skal være forlover for på nyttårsaften! .. og på fredag tenkte jeg på deg, da stoppet vi for å plukke/klippe ormegress til kirkepynten på den store trailerplassen/holdeplassen rett ved oppkjørselen til dere! Joda, Kverula, høsten kan godt vente litt. Men jeg må innrømme at jeg har begynt så smått å glede meg til høsten også! Den vanskelige oppgaven satt pokkern meg laaaaangt inne, men nå er den levert og sjefen syntes det så bra ut. Phju!! *puster lettet ut* Det var det der med å være kreativ på kommando, da! Jeg fikk forresten veldig mye skryt for antrekket mitt i går, så hvis det blir ok vær så går jeg for det samme i morra. Skulle det bli grått og regnvær, kan jeg ta noe av det andre jeg har i skapet. KAN jo faktisk bytte ut chiffontoppen med den rosa genseren som jeg kun har brukt en gang også? Eller kanskje det lyserosa strikkesjalet som jeg laget til barnedåpen? Har i hvert fall litt å velge i. Sambo hadde lyserosa skjorte i går, vi fikk masse skryt for å matche så bra! Hallo til deg også, Maikana! Så deg ikke i sta, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. juli 2005 #714 Del Skrevet 15. juli 2005 Sambo trodde ikke at han fikk til å ta noe fri den uka, det er visst mange på jobben hans som skal ha ferie framover og han har jo ikke bedt om noe fri. Jaja. ... da ble det plutselig ikke såå stas å skulle jobbe kvelden hele neste uke, men jeg kan liksom ikke gå tilbake på det nå. Dessuten vet jeg at de trengte noen med litt erfaring, det er mye vikarer her nå... Vi var egentlig invitert med ut på byen med sambos jobbkompis og dama i morra, men det passer jo ikke siden jeg skal i bryllup. I dag kunne de visst ikke, siden hun skulle på jobb i morra... Sambo prøvde å foreslå en tur ut og spise og bare noen øl etterpå, men det var visst ikke aktuelt.. Det er egentlig bare ett annet par vi har lyst til å være sammen med i dag, men de skal jobbe. Så da tror jeg det blir en rolig hjemmekveld på oss i steden. Kanskje en tur på kino? Det må jo passe bra i dette været. Men vi er ganske slitne begge to, forrige helg var slitsom og det har hengt i hele denne uka. Rolig hjemmekveld med god middag og tidlig til køys høres egentlig fristende ut det også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2005 #715 Del Skrevet 15. juli 2005 Hjemmekveld høres helt fortreffelig ut, lmari! Og du, takk for at du minnet meg på hva ferie kan innebære - gode tips i dagboka mi! God du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. juli 2005 #716 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei Innom for å ønske deg en kjempegod søndag. Håper du har det fint. Klem Middis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. juli 2005 #717 Del Skrevet 17. juli 2005 *puster ut* Nå er bryllupskjøret over for denne gangen: nå kan jeg rette all min "bryllupskonsentrasjon" mot nyttårsbryllupet som jeg gleder meg veldig, veldig masse til. Litt sliten i dag, det var forsåvidt hyggelig i går, men jeg har da vært i bedre brylluper. Mye dårlig planlegging, og jeg endte også denne gangen opp med å ta bilder som skal brukes til takkekort... TRE andre var spurt om å hjelpe til, men de kom alle tre og ba på sine knær om jeg kunne gjøre det... Jeg prøvde å si at jeg ikke var blitt spurt, og at det faktisk ikke bare er å knipse litt og så blir det bra, men neida. Huff, jeg orker ikke å skrive om det engang - så mye styr! Men nå har jeg tatt noen bilder, redigerer dem nå og skal brenne dem på en cd til dem. Så får de ta det de får! ... brudgommen hadde vett på å takke, mens bruden ikke nevnte det med et eneste ord. Hun er denne venninnen som jeg så gjerne vil "slå opp" med, men hun er en god venninne av andre venner av meg, så det føles håpløst. Men minimal kontakt fra min side, i hvert fall..... Skal kose meg myyye mer med de andre bildene, fra torsdagsbryllupet!! Litt slækk og sliten i dag, skal sløve hjemme og bare kose oss nå på formiddagen. I kveld skal vi spise pizza og på kino med et vennepar, det gleder vi oss til begge to. Og så skal jeg klemme og nusse MASSE på sambo, siden det nå blir en ny kveldsuke med lite kosing på oss! Håper du har en god søndag også, Midnattsol! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 18. juli 2005 #718 Del Skrevet 18. juli 2005 Takk, Tjorven, lenge siden sist!! Det er forresten vår felles kjente A jeg skal være forlover for på nyttårsaften! .. og på fredag tenkte jeg på deg, da stoppet vi for å plukke/klippe ormegress til kirkepynten på den store trailerplassen/holdeplassen rett ved oppkjørselen til dere! Så koselig da! Tenker hun blir en fantastisk flott brud altså, og et flott bryllup også! Oi, ja det er jo en del ormegress der vil jeg tro. Godt du luker litt for oss. Desverre er vi ikke på plass i huset vårt etter brannen ennå, men går alt etter planen flytter vi inn i slutten av september. Håper alt går som smurt fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. juli 2005 #719 Del Skrevet 18. juli 2005 Utrolig deilig å sove lenge i dag, jeg lå bare under dyna og nøøøt følelsen av at jeg ikke hadde noe jeg MÅTTE rekke, annet enn jobben om fire-fem timer, men det skal jeg nok klare! Føles merkelig å skulle jobbe kvelden igjen, det er så lenge siden jeg har gjort det at jeg nesten ikke vet hvordan jeg gjør det! Har ringt venninne SM og avlyst avtalen vår i morra. Hun måtte bare le da hun hørte det, for det er altså den 7. avtalen vår som blir avlyst!! Hun har avlyst de første fem, så har jeg avlyst to pga jobbing. Men det hjalp at jeg ringte i steden for å melde, så nå prøver vi igjen i friuka mi. Utrolig koselig med pizza og kino i går kveld, vi så Sin City. Jeg hadde null forhåpninger, det er en type film som jeg egentlig ikke liker, men jeg koste meg faktisk! Sikkert litt fordi jeg ikke hadde noen tanker om at den skulle være bra eller noe. Mye som var stilig i filmen, da. Har skrevet lang mail til tante i Australia som skal komme til Norge i slutten av august, hun trengte hjelp til å finne fly eller tog innenlands i Norge til en billig penge. Gleder meg til de kommer, det er altfor lenge mellom hver gang vi treffes! Redigerte ferdig bilder fra det siste bryllupet i går, skal sende cd-en til dem i dag. Det første bryllupet er en litt større jobb, så det skal jeg kose meg med utover i uka. Fikk den nye HarryPotter-boka i posten på lørdag, så den skal jeg også kose meg med. Og så har jeg altså dette babyteppet som snart må bli ferdig, nå er det mindre enn en måned til termin, og fremdeles litt igjen før det er ferdig... Men det er jo bare koselig å holde på med det, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 18. juli 2005 #720 Del Skrevet 18. juli 2005 ... i går bestilte vi også hotell til svigers-turen til Gøteborg. Vi skal bo på Elite Plaza Hotel, håper det er like fint der som navnet skulle tilsi! Det blir helgen om to uker, vi skal "kidnappe" svigers for å feire 30 års bryllupsdag. Svigerinne og hennes kjæreste blir også med, så da spleiser vi på svigers sitt rom. Tror det blir koselig, jeg! I hvert fall gleder jeg meg til å bo på fint hotell!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå