Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Og så har vi bestemt oss for å kjøpe London-tur i bryllupsgave til vennepar H&C!

Øverst på ønskelisten dems står "Penger til London-tur", så jeg tror nok at vi treffer med det! :ler: Vi har snakket lenge om å reise på en storbyweekend sammen med dem, så nå blir det i hvert fall noe av!

Hun skal skifte navn, de skal på lang bryllupsreise OG Thailand-tur til jul, så vi er usikre på når det egentlig passer best for dem, derfor bestiller vi ikke billetter før etter bryllupet. Skal kjøpe en London-bok som vi kan pakke inn, og så lage et gavekort med litt bilder fra London osv som ligger inni boken.

Ja, det ER en dyr gave. Men samtidig så er det en gave til oss selv også, og så er de virkelig verdt det, hvis man kan si noe sånt om venner. De har fortjent det, liksom! ;)

Veldig deilig å få bestemt oss, nå går vi for det. Lurer rett og slett på om jeg skal snike meg til å kjøpe Londonbok i dag, gitt, så er vi liksom i gang. Nå gjenstår bare gave til det andre paret som gifter seg samme dag (dobbeltbryllup! Det kommer til å bli kjempestas!), og så til min venninne som gifter seg to dager etter. På den siste er det spleising på gang, så der er jeg ikke spesielt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kult med londontur i bryllupsgave, da! Dere er flinke til sånt, synes jeg.

Helt enig, helt nyyydelig å våkne til sol i dag. Selv om jeg knapt fikk registrert det (forsov meg. I dagboka mi kan du se nøyaktig hvor godt jeg liker dét...), fikk jeg i hvert fall kledd meg etter været!

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Takk, Champagnepiken!

... Skjønte plutselig at det innebærer jo at jeg også skal til London til høsten!! JEJ!!! :P

Det er utrolig kjipt å forsove seg, da er hele dagen ødelagt, synes jeg. Man blir jo helt ute av rytme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tittei!

Ville bare si hei, jeg. Så morsomt at dere skal bli filma! Jeg må jo se på det her, såklart! :hoppe:

Ha en fin ettermiddag!

Si fra hvis du trenger teknohjelp med det nye kameraet, da... (Ikke det at jeg er noen ekspert, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg kommer nok helt sikkert til å spørre, Pepita!! Foreløpig ser det greit, selv om jeg sleit litt med å få linsen til å sitte på i begynnelsen. Føltes som om jeg hadde glemt alle gamle speilrefleks-kunster... ;)

Men nå sitter linsen på, og jeg har hatt fotovideo to ganger på tråden i dag... De hadde nemlig ikke registrert at jeg hadde hentet kameraet! Men nå er alt i orden, og jeg venter på en sjans til å teste det skikkelig.

Har skrevet ut en del bilder på fint papir på jobben: bilde av en tequilaflaske, av Helen Hunt, av filmplakaten til Man on The Moon og Ghostbusters og noen Harry Potter-bilder. Neida, jeg er ikke gal, det er bare bilder til brude-albumet vi holder på å lage! :ler: Må jo ha litt bilder av ting vi forbinder med dem, og dette er skikkelig interne spøker...

Skal ta oss en tur rundt i lokalområdet neste gang vi er hjemme, det er noen småting vi skal ta bilde av som vi har felles minner til.

Har også funnet masse London-bilder som skal brukes til gavekortet, men jeg ønsker meg Photoshop!! :veldigsur: Pappa har på maskinen hjemme, så jeg kan helt sikkert låne der. Men jeg vil jo ha det hos meg selv, sånn at jeg kan bruke det skikkelig.

Nå skal jeg hjem fra jobb, har vært en ok dag på jobb, egentlig. Skal gå innom og kjøpe London-bok, og så kanskje noen lys og servietter sånn at jeg kan freshe opp litt hos oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Sitter her med hår-ruller i håret og ser på Motepolitiet. Sørfer på nettet for å se om jeg kan finne en nettbutikk med bryllupsantrekk til meg. Føler meg lekker, kan dere tro! :ler:

Kjøpte London-bok på vei hjem fra jobb, så da er en ting i boks. Og så kjøpte jeg turkise servietter, kulelys og to løpere, så da kan jeg freshe opp litt her før jeg får jentebesøk!

De siste dagene har jeg blitt helt hekta på tanken om å kjøpe meg en hvit cardigan... Så nå tenker jeg at alt jeg har i skapet hadde vært kjempefint med en hvit cardigan ved siden av, men jeg finner ingen i butikken. :veldigsur: Møkkakropp, sier jeg da! ;)

:ler:

Ingen krise, det hadde bare vært så kjekt!

Sliter med bryllupsantrekket også, finner liksom ingenting som jeg har lyst til å kjøpe eller bruke. Det er forsåvidt heller ingen krise, siden jeg har ting i skapet jeg kan bruke. Jeg hadde bare hatt så lyst på noe nytt. Jaja. Enda en måned igjen...

Sambo er på fotballkamp, jeg har ikke gjort stort annet nyttig enn å forføre han før han dro.... ;) Det må vel også skrives på listen over nyttige ting!??!

Tenkte jeg skulle bruke alene-hjemme-tiden på å rulle opp håret med nye hårruller fra H&M, så får jeg prøvd det også. Vanskelig å få til fint selv, så jeg må satse på å få hjelp av noen neste gang jeg skal prøve meg på det. Mamma er på ferie dagen før bryllup, men kanskje svigermor har teken?

Brudgommen ringte i sta, forresten. Koselig å snakke med han, selv om han egentlig var på jakt etter sambo så snakket vi en halvtime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maikana

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Er så greit å få svar på ting man lurer på, så tusen takk for gode råd! :kysse:

Skjønner at det kan være kjipt å ikke finne de klærne man har lyst på. Selv har jeg til tider store problemer med å finne lange nok bukser, når jeg har satt meg i hodet at nå skal jeg finne en bukse, så er det ingenting som passer... Og så synes jeg det er dumt at jeg blir så høy hvis jeg har lyst til å gå i sko med litt hæler, så det er vanskelig å finne sko også synes jeg. Men er det ikke sånn med kleskjøp da at når man virkelig ønsker seg noe, og er på konstant utkikk etter det så finnes det ingen steder? Og så når man slutter å lete så henger det der plutselig? :ler:

Hvor pleier du handle forresten? Jeg vet at på Glasmagasinet og Steen og Strøm har de en del merkebutikker med 'normale' skandinaviske størrelser. I mange butikker er jo det som selges helt utrolig smått, selv om det liksom skal være helt 'normalt' i størrelsen. Jeg har jobbet i butikk i fire år, og vet hva som er normalt og ikke, og jeg hadde mange kunder som kom til meg etter en dag på jakt etter et eller annet klesplagg og var helt fortvilte. Jeg kunne finne klær til dem som de passet fint, og som kanskje til og med var en størrelse mindre enn de pleide å bruke, fordi klærne var myntet på skandinaviske kropper. Så se etter skandinaviske merker, de er laget etter våre fasonger og størrelser, ikke etter små señoritas på 1.60 som sjelden bruker mer enn str 36.

Er lite misunnelig på det kameraet ditt forresten...det er utrolig gøy å ta bilder med et skikkelig kamera! :kul:

Vil du vite hva som er skikkelig godt forresten? Du snakket om at du hadde Jamie Oliver kokebok, og i den står oppskrift på en curry saus: Den består av bare ferske råvarer og er utrolig god. Masse spennende krydder i, og så kan du putte oppi det kjøttet du vil. Jeg har lagd den to ganger nå, til stor jubel fra min kjære. Er sikker på at du får tak i mange av ingrediensene i Oslo, i grønnsaksbutikkene i Brugata f.eks. Bare et tips hvis du ikke har bestemt fredagens meny ennå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Først: Maikana - den signaturen din var bare utrolig bra! :tommelsmil:

God morgen, lmari! :)

Hvordan er solskinnet hos deg i dag? Fra- eller tilstedeværende? Ble skikkelig skuffa i dag når jeg våkna jeg da, og så at det var skyet ute... :tunge1: Ser ut til at sola kanskje har tenkt til å bryte igjennom snart, og tenkte kanskje at hvis det er sol der du er nå, så er det faktisk store muligheter for at jeg får det også! :D

Hvit cardigan ja - det fant plutselig jeg ut at jeg trengte her en dag også - og jeg hadde så flaks at jeg fant en jeg da...Håper du er like heldig! :)

Den bryllupsgaven til venneparet deres kommer garantert til å slå an! Så flink du er til å komme på ting! :D

Vi skulle også kanskje en tur til London i høst, men nå sier mannen at det ikke blir noe fordi vi må spare til Roma-turen...Det var det med denne posen og den sekken da - og jeg som vil ha i begge... :roll:

Ha en fin dag, snuppa! :D

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Onsdag, ja. Ganske trøtt i dag også, sambo ramlet inn hjemme rundt midnatt. Og jeg sovner jo aldri før han er i hus... Skravlegutt altså - kampen var ferdig 21.40, men han bare MÅTTE skravle med lagkompisene i to timer.... :wink:

Ikke mye solskinn her nei, Kverula. Jeg blir jo helt forvirret av dette været - i går var det sol men kaldt, i dag er det overskyet men faktisk ikke så ille varmt. Merkelig. Og helt håpløst å kle på seg på sånne dager, da.

... skulle ønske jeg var litt mer strukturert på klær, at jeg klarte å holde det strøkent i skapet og at jeg klarte å legge fram klær om kvelden. I steden blir det sånn haste-påkledning om morgenen, og da tar jeg jo alltid bare det som ligger øverst. Og så er jeg så jålete at jeg ikke vil ha noe som jeg har hatt tidligere i uka... :-?

Så på morgenen i dag har jeg drømt om walk-in-closet med plass til alle skoene, veskene, smykkene, skjerfene og klærne.. Og på den ene veggen skal jeg ha bilde av meg alle antrekk! Så er det bare å bestemme seg ut fra bildene.. *drømme, drømme*

:ler:

Så bra at bryllupsgaven høres bra ut! Og Roma må da jammen være bra det, Kverula? Jeg har aldri vært der, men drømmer om å komme meg dit. Tror det må være neste års prosjekt! Når planlegger dere å reise dit, da?

Jeg kan svare enda mer også, Maikana, men da må jeg vite litt mer detaljer! ;) Håper du får bruk for det jeg skrev, da!

Og takk for klestips! Problemet er nok heller at jeg må såpass opp i størrelse at jeg ikke bare kan valse inn på Vero Moda eller BikBok og handle. Men jeg finner klær, ikke noe problem det, det er mer når jeg er på jakt etter spesielle ting at jeg sliter...

Oi, den curry sausen hørtes rågod ut! Mmm, ble nesten sulten jeg. Har ikke bestemt meg for menyen enda, heller, så jeg er veldig åpen for forslag. Antagelig lander jeg på noe helt enkelt - siden det er fredag og jeg antagelig er sliten. Tenkte litt på reker i går, eller kanskje ovnsbakt laks med masse grønnsaker? Det er i hvert fall annerledes enn andre ting vi jentene pleier å spise (taco, som regel! :ler:)

I dag er det jobbing, det blir sikkert ok. Jobber sammen med utrolig koselige kolleger denne sommeren. Og så i kveld blir det litt fiksing og ordning hjemme: sambo skal pakke til jobbturen, han reiser grytidlig i morgen. Og jeg skal vaske og rydde sånn at alt er klart til å ha jentebesøk på torsdag og fredag. Satser på å få handlet litt også.

Hvis jeg er skikkelig effektiv, så setter jeg meg på t-banen til et senter litt utenfor sentrum etter jobb, sånn at jeg kan sjekke ut en butikk der som skal være bra. Sambo skal på whiskymøte i kveld, så det blir skikkelig program i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Og så var det den Ikea-turen og de persiennene, da.... :-?

Kanskje snike meg til å låne bilen når sambo er på whisky, og så ile ut dit seint i kveld? Tilbake til Lost, feks... *gruble,gruble*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh... :Drømmer også om walk-in-closet for å få orden:

Og jeg har SVÆRT klesskap i den nye leiligheten. Og FORTSATT ikke plass til alle skoene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Og så var det den Ikea-turen og de persiennene, da.... :-?

Kanskje snike meg til å låne bilen når sambo er på whisky, og så ile ut dit seint i kveld? Tilbake til Lost, feks... *gruble,gruble*

Høres ut som en plan!!! :tommelsmil:

Og til info så skinner sola her hos meg nå, og det er 17 grader i skyggen - så bare vent, i ettermiddag er det nok strålende vær hos deg også! :)

(Og da er jeg på jobb... :veldigsur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Vi har hatt 5 grader og regn i Trondheim de siste dagene! (Så nyt det hvis dere har bedre vær enn oss!)

Nå vet jeg ikke om du virkelig må snike deg til å låne bilen, eller om du bare skriver det slik, men isåfall kan et tips være å tilby deg å kjøre han på whiskytreffet! (Funket alltid når jeg ville låne bilen til pappa når han skulle bort, var så sjelden han hadde mulighet til å ta seg en øl/et glass vin, at når snille meg tilbydde meg å kjøre han sa han alltid ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Det var egentlig mest en skrivemåte, Chica! ;)

... det er sambo sin bil, han betaler alt av utgifter osv på den, så jeg spør alltid om lov til å låne den. Og han har førsteretten hvis han skal noe, selvfølgelig. Men jeg pleier å få lov å låne den, så "snike" var mer enn uttrykksmåte!

Og whiskymøte er i gangavstand, så det hjelper nok ikke å lokke med det heller, gitt.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Har snakket med svigerinne nå - hun var helt klar for å reise på hotelltur med svigersene når de har 30 årsbryllupsdag i august!! Moro - hele greia skal være en overraskelse og jeg tror de kommer til å synes at det er veldig stas.

Hun var gira på Gøteborg, og det er egentlig jeg også, så da satser vi nok kanskje på det. Moro!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana
... skulle ønske jeg var litt mer strukturert på klær, at jeg klarte å holde det strøkent i skapet og at jeg klarte å legge fram klær om kvelden. I steden blir det sånn haste-påkledning om morgenen, og da tar jeg jo alltid bare det som ligger øverst. :-?  

Vet du, det har jeg også tenkt på mange ganger, og jeg har faktisk lagt fram klær et par ganger. Men så er det nå sånn at det jeg legger fram kvelden før ikke nødvendigvis er det jeg føler for å kle meg i når jeg våkner opp. F.eks hvis jeg har lagt fram noe i svart så våkner jeg opp og vil ha på knallrosa eller rødt i stedet, fordi jeg ikke føler meg "svart" den dagen. Make sense?  :ler: ...kanskje ikke. Vi er nå rare vi jenter.

Så på morgenen i dag har jeg drømt om walk-in-closet med plass til alle skoene, veskene, smykkene, skjerfene og klærne.. Og på den ene veggen skal jeg ha bilde av meg alle antrekk! Så er det bare å bestemme seg ut fra bildene.. *drømme, drømme*  

...vi har walk-in-closet vi, og jeg kan herved rapportere at det slett ikke er enkelt å holde orden der inne... Når man har så stor plass at man kan stå og skifte inne i garderoben så er det også veldig lett å ombestemme seg for antrekk, og dermed veldig lett å (spesielt hvis man har liten tid) bare slenge gensere og bukser om hverandre tilbake på hyllene. Og så blir det totalt kaos... :oops:  

Jeg kan svare enda mer også, Maikana, men da må jeg vite litt mer detaljer! ;) Håper du får bruk for det jeg skrev, da!  

Setter utrolig stor pris på å kunne stille spørsmål om jeg står fast. Har helt sikkert mer jeg lurer på, så jeg er veldig glad for å kunne spørre noen som gir så gode svar!  :klem:  

Håper du har en fin dag på jobb! Og ta deg den turen på IKEA. Like greit å gå alene hvis samboeren din ikke er så veldig interessert i utgangspunktet. Så kan du dille og titte på alt mulig uten å ha en som henger på hjørnet og ikke gidder være like imponert over den utrolige samlingen av te-lysestaker f.eks. (Beskrev jeg nettopp en tur på butikken med min kjære...? Tror kanskje det ja.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Det var en rålekker topp som bare rooooopte på meg på KappAhl, av alle steder... Lang omslagstopp i brunt, turkis, svart og hvitt - min favorittkombinasjon av farger denne sommeren. Og med 3/4-ermer, og deilig mykt og svalt stoff - og ikke minst så satt den som ett skudd på meg i en størrelse mindre enn jeg pleier å ha!

:hoppe:

Selvfølgelig slo jeg til - og kjøpte også en hvit singlet og et turkis smykke som passet til. Så den selvpåførte kjøpestoppen ble rett og slett midlertidig avlyst.... :wink:

Den ligner veldig på en Trinny&Susannah-topp, forresten. Sambo synes til og med den var fin, så da er jeg fornøyd!!

Nå har jeg akkurat fått sambo ut av døren, manner meg opp til å begynne på rydding/shining/vasking nå. Planen er å skru av tv-en og sette på litt musikk, da jobber jeg mye bedre. Om 1,5 time skal jeg suse en tur på Ikea, da regner jeg med at det er litt roligere både på veien og der ute. Og så rekker jeg akkurat hjem igjen til Lost, tenker jeg.

Ah, herlig plan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Rakk å vaske opp, rydde stua, vaske badet, rydde gangen og tørke støv før jeg reiste avgårde. Nå skal jeg rydde inn oppvasken, og så rydde på soverommet, mens jeg pakker ut tingene fra Ikea!

... sikkert barnslig, men jeg elsker å kunne sette meg inn i bilen og bare svosje ut på E6, og rundkjøringer og motorveier og alt - da føler jeg virkelig at jeg behersker bilen og veien og kjøringen og egentlig hele verden! :ler:

Og deilig å være alene på Ikea, så kan jeg bestemme selv hva jeg skal ha og ikke! Endte opp med tre persienner i mørkebrunt tre, jeg tror det blir fint her hos oss. Skruer var de selvfølgelig tomme for, så det får jeg fikse en annen dag. Lot persiennene ligge igjen i bilen, der plager de ingen og jeg får jo uansett ikke hengt dem opp uten skruer.

Har også kjøpt:

- ny skittentøyskurv til badet, den gamle har fått jordslag etter å ha blitt dusjet på i 2 år.

- Tre oransje håndklær, da kan jeg bytte ut de andre

- To turkise glass som jeg kan ha telys i (til min "nye" turkise stue)

- To pakker med kleshengere (med den farten jeg fyller opp skapet burde jeg vel kjøpt ti....)

- To turkise håndklær (vi har fremdeles noen håndklær vi arvet av bestemor da jeg flyttet hjemmefra, nå er de 8 år gamle og ligger nederst i bunken. Kan like gjerne kaste dem og bytte dem ut med freshe, nye)

- Turkise lys og to lysestaker i glass til vanlige lys

- Mørkeblått laken til dobbeltsenga

- Kjøttboller :ler:

Mest nyttig, altså! :)

Ringte mamma på veien, det er genialt å bruke tiden i bilen til å ringe folk. Hun var helt :o over at man kunne reise på Ikea klokken åtte om kvelden. Fikk meg til å tenke litt på hvor annerledes livet er på landet, egentlig. Kommer sikkert til å savne veldig mye av bylivet den dagen vi bestemmer oss for å flytte ut av byen. Særlig butikker og shopping er ganske annerledes på landet...

Nå skal jeg rydde vekk mens jeg småtitter på oppsummeringsepisode av Lost, og så er jeg klar til å slappe av når den ordentlige episoden kommer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Glemte selvfølgelig å si at jeg også kjøpte de to tingene jeg alltid kjøper på Ikea: telys og dobørster! Nødvendige ting! :ler:

Vil egentlig ikke at skjærsten min skal dra bort i helgen, jeg kommer til å savne han så veldig... :veldigsur: Det blir jo sikkert kjempestas for han, og jeg klarer jo fint å være alene i fire dager, men likevel. Gleder meg allerede vilt til han kommer tilbake på søndag, og så har jo ikke reist enda engang! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg kan dessverre også skrive under på at walk-in closet ikke er den drømmeløsningen jeg hadde tenkt det skulle være, med tanke på orden i klær osv. Men den store fordelen med et walk-in closet som er stort nok til å skifte inne på, er at når man lukker døra så er rotet bortgjemt, det ligger ihvertfall ikke og flyter utover hele badet og hele soverommet slik det gjorde før. :oops:

Ikke noe gøy når sjærster reiser bort nei, men du får tenke på hvor deilig det blir å få ham hjem igjen! Jeg synes det er litt godt å savne iblant, for jeg vet hvor deilig det blir å endelig ses igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...