Gjest lmari Skrevet 4. juni 2005 #481 Del Skrevet 4. juni 2005 Har såvidt begynt på mitt siste prosjekt: Å virkelig rydde i mp3-filene mine. Hjelper ikke å bare endre navn på filen, men må også inn på Egenskaper og endre de opplysningene som ligger der for at det skal bli riktig når jeg spiller av filen.... Det tar sin tid, gitt!! :o Men det er greit å gjøre det - da funker det bedre å bruke filene på mp3-spilleren min. Kjenner at det klør i fingrene etter å ta i bruk det nye kameraet mitt "på ordentlig". Jeg har knipset masse rundt i leiligheten og det ser veldig, veldig bra ut så langt. Men det er liksom ikke noen ordentlig test av kameraet.... Skal ha jentefest på fredag, tipper at kameraet skal få sin ilddåp da! ... det minner meg på en annen ting: hva i all verden skal jeg finne på å servere til jentene på festen på fredag? :klø: Pizza er uaktuelt, taco er en gjenganger så det har jeg lyst til å styre unna. Forrige gang laget jeg en kyllingrett som falt veldig i smak. Og så må det helst ikke ta så mye tid, jeg skal ha besøk på torsdagen også, så jeg orker ikke å stå hele fredag etter jobb og lage mat... *gruble* Jeg kommer vel på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 5. juni 2005 #482 Del Skrevet 5. juni 2005 Har ENDELIG fått unna det brevet som har plaget samvittigheten min i flere uker... På tide!! Det verste er jo at når jeg første setter meg ned, så skriver jeg det greit på en time, det er bare det at jeg liksom aldri har tid til å sette meg ned med penn og papir. Jaja. Veeeeldig deilig å bli ferdig med det! Vi har en superslækk søndag, jeg har sett på "How to lose a guy in 10 days", sambo har sett wrestling, rally og nå er vi over på "Thin Blue Line", britisk politiserie med Rowan Atkinson. Vi koser oss!! ... men helgen går jo virkelig altfor fort, jeg har ikke det minste lyst til å gå på jobb igjen i morra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 5. juni 2005 #483 Del Skrevet 5. juni 2005 Det er deilig med helg! Gleder meg sånn til å kunne ha helg på ordentlig, at helgen ikke er potensiell lese/jobbetid det også. Det er mye godt du kan servere venninnene dine da! Noen forslag: - Pastasalat med kylling og masse godt, så kan du f.ex lage en vinaigrette og en rømmedressing på siden, så kan de velge selv hva de vil ha på. - Lasagne eller moussaka med brød og salat - Quiche med diverse fyll, ost, skinke og purre f.ex, salat til - En eller annen gryterett (mange som er lette å lage fra bunnen av, når ting er kuttet opp lager resten stort sett seg selv) med ris, evt couscous til. Også har jeg et supertips til dessert: Varme bær med sjokolade og vaniljesaus! Du har en blanding av forskjellig bær/frukt i en ildfast form (hvis du bruker frosne bær la tine først, gode tips til ting å ha oppi er bjørnebær, jordbær, bringebær, nektarin, banan++++ - bruk det du liker!) Så drysser du over litt hakket sjokolade, skal ikke så mye til. Hvit sjokolade er for eksempel nyyydelig, men melkesjokolade eller mørk sjokolade er også godt. Ha i ganske varm ovn (200 kanskje?) Ca 10-15 min, bærene skal være varme og sjokoladen smeltet, serveres med vaniljesaus. Det er sinnsykt godt! Mmmmm, har lyst på nå jeg. Fortsatt god søndag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 5. juni 2005 #484 Del Skrevet 5. juni 2005 Innom og stjeler mattips!! De hørtes bare helt nam nam ut :o Sulten jeg nå!! *lister meg ut igjen, mens magen skriker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #485 Del Skrevet 5. juni 2005 Ser at lørdagskvelden ble litt anderledes enn dere hadde planlagt, men det virker ikke som om du hadde det så ille av den grunn! Håper dere har hatt det fint i dag! Og de mattipsene der kan få enhver mage til å rumle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 5. juni 2005 #486 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvis du vil servere noe godt til jentene, så bruk gjerne oppskriften på den kyllingsuppa som jeg har i dagboka mi (la den inn for et par uker siden). Den faller garantert i smak, og er kanskje noe litt nytt? Ha en fin arbeidsuke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juni 2005 #487 Del Skrevet 6. juni 2005 Ny uke, nye muligheter! ... jeg prøver febrilsk å være litt blid og fornøyd, er litt "lei av livet" i dag. Jeg har jo ting å glede meg til, og egentlig er jo livet mitt veldig bra, men noen dager har jeg det bare sånn. Aller mest lyst til å krype tilbake under dyna og sove... .... ja, jeg vet. Typisk utbrent-syndrom. Men jeg er ikke utbrent, det er bare sånn jeg har det fra tid til annen. Ble en deilig avslutning på helgen i går. Vi sløvet og slækket hjemme hele dagen, før vi ble invitert bort til et vennepar om kvelden. Deilig å bli oppringt og invitert bort, og særlig når de sa "Vi orker ikke så mye opplegg altså, så det er bare for å slække sammen". Koselig det da! Så EkstremOppussing og Bryllupssangeren, og spiste litt is. Herlig! Kom oss i seng i noenlunde tid, men ingen av oss fikk sove. Det var fryktelig varmt inne hos oss, selv om det vel egentlig ikke har vært så varmt i natt? Sambo fikk hodepine, og var oppe i tre-tiden og tok en glovarm dusj. Trøtt da jeg våknet i dag, ja! Men jeg har sovet mye i helgen, så nå er jeg i hvert fall ikke såå mye i underskudd på søvn. Det er en av de aller, aller beste tingene med å jobbe i forhold til å studere, Etoile! At fri er fri, ikke potensiell-lesetid. Helgene blir noe HELT annet etter at du er ferdig med studier! Takk for mat-tips, forresten! Den desserten hørtes bare helt nam-nam ut! Så bra at det ikke bare var jeg som ble sulten, April! ... jeg skal bruke ettermiddagen til å pløye gjennom mine tusenvis av kokebøker som jeg aldri bruker, kanskje jeg får noen gode ideer der? Har to fulle hyller på kjøkkenet med Tina, Jamie, Ingrid osv, men er altfor dårlig til å bruke dem. Typisk! Kyllingsuppe er også et godt tips, Maikana!! Men siden jeg serverte kylling forrige gang (pøh, det er vel sikkert bare jeg selv som husker det, men...), så har jeg liksom lyst til å finne på noe annet! God uke til deg også! Joda, lørdagskvelden ble litt annerledes enn planlagt, Kverula, men jeg koste meg likevel jeg! Selv om jeg altså ble sviktet av TO gutter! Altså - ny uke, nye muligheter. Sambo skal på fotball i dag, fotball i morra, whisky på onsdag og tidlig torsdag reiser han på jobbreise. :-? Blir ikke mye å se til han, nei! Jeg skal ha noen rolige dager i dag og i morra, kose meg hjemme hos meg selv! Onsdag skal jeg vaske og rydde hjemme, torsdag får jeg to venninner på besøk, fredag kommer altså hele jentegjengen, lørdag skal jeg jobbe overtid og søndag kommer sambo hjem så da skal jeg kooose med han! Søndag formiddag skal jeg kose meg med album-mekking. Og svosj, der kommer sikkert den uka til å gå også.... ... litt spennende dag på jobben i dag - spennende prosjekt som settes i gang i dag. Jeg burde vel egentlig ikke fortelle dette, siden det "outer" arbeidsplassen min, men Nordisk Film skal rett og slett lage tv-serie fra jobben min! Veldig skummelt, og litt moro også. Jeg kunne snakke mye om hvor uenig jeg er i at vi lar de få filme oss, og hvor feil inntrykk folk antagelig kommer til å få, men den runden har vi gått internt så mange ganger at nå er jeg litt ferdig med det. Nå er de her, og tv skal det bli! Denne uka er det prøvefilming, og så setter de ordentlig i gang neste uke, tror jeg. Litt ekkelt å venne seg til kamera når man jobber... Apropos det - nå MÅ jeg jobbe.... Kan jo ikke vise tv-mannen hvor mye jeg sørfer på Kg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2005 #488 Del Skrevet 6. juni 2005 Ville bare legge igjen en klem her - har vært inne og lest hos deg, men har dårlig tid, så jeg får ikke skrevet noe fornuftig innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 6. juni 2005 #489 Del Skrevet 6. juni 2005 Skal du bli tv-stjerne nå du da??? Så kult! For øvrig bare innom for å si hei en mandagsformiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 6. juni 2005 #490 Del Skrevet 6. juni 2005 Så spennende at det blir laget tv-serie på jobben din, Imari! Det er lov å ha sånne "litt lei av alt" dager. Får det sånn selv i blant også, kanskje spesielt mandager.. Lenge til helg igjen, og litt slitsomt å stå tidlig opp igjen. Men nå er dagen i gang, og det pleier å hjelpe! Håper den blir bedre etter hvert Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 6. juni 2005 #491 Del Skrevet 6. juni 2005 Åh, lmari på teve? *glede seg* Jeg er så sinnsykt nysgjerrig, at hadde jeg vært litt mer gal og med altfor mye fritid, kunne jeg sikkert ha funnet på å stå utenfor en hel dag jeg vet du jobber og titte på alle som kommer ut :oops: Men jeg er ikke så gæren altså! Har jeg forresten nevnt at jeg tror jeg har sett deg på bussen? Lenge siden (fjor høst?), så jeg husker ikke hvorfor jeg tror det var deg. Jeg har ikke skrevet hilsen til deg på lenge, men er altså innom og leser hver gang det er noe nytt! Er så koselig å lese det du skriver Og inspirerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 6. juni 2005 #492 Del Skrevet 6. juni 2005 Å, så kult med tv-serie! Nå er jeg spent, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juni 2005 #493 Del Skrevet 6. juni 2005 Tv-stjerne? JEG!??!? ... hånei, det er nok mange andre her som gjør seg bedre enn meg på tv. Men jeg kommer nok til å være med i noen klipp, det tror jeg nok. Møtet gikk fint, selv om vi alle ble litt stressa av å ha kamera over skulderen. Jeg veier mine ord veldig, selv om dette kun er prøvefilming. Men hvis alle dere ser på, så er vi i hvert fall sikret litt ok seertall: Champagnepiken, jolie, Coral, Iowa og Kverula! Opptakene skal gjøres til høsten, visstnok. Og så skal det sendes på TV før jul.... Tror det er litt mandagsfølelse hos meg, Coral. Kjenner at det slipper litt taket nå, så det går nok over i løpet av dagen. Jeg har en god dag på jobb, og det hjelper mye! Og så har jeg jammen meg mye å glede meg til fremover, så jeg har egentlig ingen grunn til å "deppe"! jolie - så nysgjerrig er nok jeg også!! Og jeg tar sinnsykt sjelden bussen, så tviler egentlig litt på at du har sett meg der... Men morsomt at du er nysgjerrig, da! .. og koselig at det kan være inspirerende her inne også! Har sett på superduperhemmelig prosjekt inne på utviklingssjefens kontor, jeg VIL være med på det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 6. juni 2005 #494 Del Skrevet 6. juni 2005 Har sett på superduperhemmelig prosjekt inne på utviklingssjefens kontor' date=' jeg VIL være med på det!![/quote'] Da sier du det. Kanskje det er smart å si noe om hvorfor du vil og hva du kan tilføre et slikt prosjekt også? Hjelper det ikke, så legg deg ned på gulvet og grin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juni 2005 #495 Del Skrevet 6. juni 2005 Da må jeg i så fall legge meg ned foran styret og grine, siden de aller først må ta stilling til om det i det hele tatt blir noe av dette superhemmelige, jolie..... Men HVIS det blir noe av, så skal jeg pokkern meg grine meg til å være med. Det innebærer antagelig at jeg må grine meg til å få fortsette her i huset også, men det skal jeg nok klare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. juni 2005 #496 Del Skrevet 6. juni 2005 Du får kjøpe deg en eske Kleenex og sette i gang Lite jeg skal se på tv før jul' a! :o Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 6. juni 2005 #497 Del Skrevet 6. juni 2005 Klart du må komme deg med i prosjektet! Grin i vei - you've gotta do what you've gotta do! Klart du får det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. juni 2005 #498 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror nok jeg skal vente litt med å sette i gang tåredrama her helt enda, jenter! Fy flate, jeg blir jo helt skutt når jeg kommer meg hjem fra jobb, jo.... Skikkelig mandags-slækk i dag. Har handlet, ryddet litt her og kjøpt en diger bukett med røde roser til skjærsten min. Hadde lyst til å "snope" meg litt fine blomster, men så hadde de bare røde roser i butikken. Så da har jeg rett og slett kjøpt blomster som er til han, jeg! Skal ha spaghetti til middag, og så bare slappe av resten av kvelden. Det er disse dagene jeg lengtet etter da jeg jobbet bare kveldstid, så nå får jeg pokker'n meg nyte også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2005 #499 Del Skrevet 7. juni 2005 Det blir stas å se deg på TV, lmari - kommer til å sitte klistra! Ellers er mandagen over, og det er godt syns jeg - da er det brått litt nærmere helg! Er det ikke rart hvordan vi egentlig aldri vet å sette pris på det vi har. Jeg er sånn som deg - når jeg jobber dag tenker jeg på alle fordelene ved å jobbe kveld, når jeg jobber kveld tenker jeg på alle fordelene ved å jobbe dag... Vi skulle vært mye, mye flinkere til å bare NYTE! Så det skal jeg prøve å gjøre i dag! Ha en fin tirsdag, vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. juni 2005 #500 Del Skrevet 7. juni 2005 Åh, så deilig med sol! Utrolig deilig å våkne i dag med litt solstråler inn fra stua, da er det med en gang myyye lettere å komme seg opp av senga! ... det hjalp selvfølgelig at vi kom oss i seng i ok tid i går, tror jeg sovnet rundt halv tolv og det er en time tidligere enn de siste ukene. Deilig!! Koste oss storveies hjemme i går - spaghetti til middag (er det egentlig en fredagsmiddag, tro? Snakket med venninne A, og hun mente vi var ville og gærne som spiste fredagsmiddag på en vanlig mandag....) og TopModel og Apprentice på tv-en. Deilig mandag! M ringte utpå kvelden, det er så koselig at hun ringer bare for å skravle. Og B ble ferdig utdannet lege i går, den første av to i venneflokken som blir ferdige med medisinstudiet i år!! Gjorde ikke det døyt med nyttige ting i går, bare koooooste meg. Så jeg er god på å nyte, Kverula! Men jeg har litt tro på at man må huske på å nyte hverdagene også, det er jo dem det er flest av! I dag er det enda en hverdag, og jeg har ingen planer i dag heller, jeg. Deilig!! Sambo skal spille fotball i kveld, men vi skal nok spise middag sammen før den tid. Så får vi se om jeg får meg til å gjøre noe nyttig i dag eller om det bare er nyting på programmet.... På vei til jobb i dag gikk det endelig opp for meg at det er tre uker igjen til jeg skal på hyttetur med en gjeng av verdens fresheste venninner... :o Ikke nok med det, men jeg får mensen den helgen også. Juhu! Enda godt at jeg kjenner dem godt, så slipper jeg å gå rundt med mindreverdighetskomplekser hele helgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå