Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Velkommen hjem fra tur! :) Høres ut som dere har kost dere skikkelig, det er bra!

Ble det noe shopping, forresten? :sjarmor:

(Jeg har bodd i England en uke, i et sånt smalt, høyt mursteinshus hos vertsfamilie i Scarborough, det var under en klassetur på ungdomsskolen. Badet deres var så trangt at man måtte lukke døra før man kunne snu seg og sette seg på toalettet, dog ikke uten å skumpe borti veggene med en eller flere kroppsdeler. Klaustrofobisk, men samtidig ganske koselig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Har det som føles som verdens største KG-abstinens etter at jeg bare fikk vært her inne bittelitt på torsdag og så vært ute på landet hele helgen uten å bruke nettet....

Sambo har løpt ut for å kjøpe melk, egg og sukker, han skal mekke vafler. L&S kommer på søndagsbesøk om noen minutter, jeg har "hyklet" i en feriebombet leilighet: kastet alt inn i dobbeltsenga, lukket igjen soveromsdøren, dratt over do og vask på badet og støvsuget. Alt gjort på cirka 10 minutter, tenker jeg.... :ler:

Det er deilig å avslutte en herlig helg med å ha besøk av dem, jeg hater bare å ta i mot folk i en rotete og møkkete leilighet. Får shine skikkelig her i morra eller noe!

Klabert jeg har shoppet, Wynja! Dumt spørsmål! ;) Skal komme med shoppingliste når jeg har bedre tid: ergo på jobb i morra... :wink: Men det ble MYE klær, og masse stæsj: kjeder/øredobber/skjerf/armbånd...

:sjarmor:

Liste følger!!

Har hatt en herlig helg som sagt, deilig å kjøre ut av byen på fredag formiddag i strålende sol og ha hele helgen foran seg! Ordnet pass på fredag formiddag, damen på lensmannskontoret var sur og gretten, og mente vi kunne ha ordnet det i Oslo. Det var IKKE det de sa da vi snakket med dem... Men nå er det fikset, i hvert fall!

Oi, besøk nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Blærgh. Mandag. Skikkelig blåmandag også, føles det ut som. Det var da vitterlig sol da jeg kikket ut av vinduet i morra, men nå er det overskyet og grått ute. Og så jeg som har på hvit tunika og turkise smykker ("jasså, du kjører sommerstilen i dag" sa motejournalisten vår da jeg møtte henne i heisen i dag tidlig..) Jaja. Det er jo for pokker snart juni, da må jeg jo kunne kle meg litt sommerlig!? :-?

Grusomt å stå opp i dag, rett og slett grusomt. Det var jo først nå jeg begynte å komme inn i hele feriekonseptet, og da var det plutselig over... Rett og slett fysisk vondt å stå opp - det KAN selvfølgelig også ha noe med det å gjøre at vi ble sittende til halv ett i natt og se på "Team America" på dvd. :wink:

Senga vår var jo full av klær og bager og alt mulig som vi hadde hatt med på ferie, vi orket ikke annet enn å flytte det inn i stua og stupe til køys. I dag blir derfor den o'store fikse-etter-ferie-dagen. Gleder meg til å klippe av prislapper, ta ting ut av emballasjen osv osv. Må nok rydde litt i klesskapet for å få plass til det jeg har kjøpt, men det har jeg nok ikke vondt av!

Apropos shopping, jeg må jo lage liste!! :P

* Fra taxfreen fikk jeg med meg solpudder fra Guerlain (gud, hvorfor har jeg ikke oppdaget det før? Jeg ELSKER det!!!), Lancome Flexincils mascara, 8 hour cream som lipstick (genialt!!) og en fuktighetskrem fra Clinique. Dyr tur i taxfree-butikken, altså! I tillegg ble det:

* Et par brune sandaler med litt hæl.

* Enkel svart bukse.

* En turkis "nattkjole", jeg må jo ha noe å sove i når jeg skal på hyttetur med jentene om en måned. (hjemme sover jeg bare naken, det er liksom ikke like ålreit på hyttetur. ;)

* En "tankini" - "tanktop" til bikiniunderdelen. Svart med en turkis kant øverst, så slipper jeg å vise magen min hvis jeg vil bade i sommer.

* En turkis tunika i tynt stoff og i samme farge som på kanten på bikinitoppen, tenkte den kunne være fin å dra på seg på stranda/på vei til stranda osv.

* En limegrønn veske i stoff, som matcher et limegrønt skjerf jeg kjøpte helt perfekt.

* En brun veske i stoff med litt paljetter og sånt stæsj.

* En turkis veske (som jeg har på jobb i dag) med rosa blomster og litt paljetter og stæsj.

* Tre skjerf i rosa, champagne og grønt

* Et svart belte med stor strass-spenne og et hvitt belte som er sånn vikinginspirert med store rundinger som henger sammen.

* En svart topp med halterneck og paljetter foran, og en lakserosa topp som er lik.

* En brun topp med en "trespenne" i utringningen

* En svart "silke"topp med mønster i turkis/gult/rosa. Skikkelig sommertopp!

* Tre engelske chick-flick-bøker

* En flaske Malibu og en flaske hvitvin (denne jenta smugler ikke, skjønner dere! ;) )

* Og så altså hauger med smykker: kjede i sjøgrønt med en stor runding i halsgropen, armbånd som hører til, et med store turkise stener, flere med "paljetter" i forskjellige farger, og så noen armbånd med turkise stener. Smykker er fillern meg vanskelige å forklare!!

... hele herligheten ligger altså strødd utover leiligheten, så det er liten tvil om hva jeg skal gjøre i kveld! Dessuten har jeg 170 bilder på pc-en som må sorteres og brennes på cd, så jeg skal koooose meg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ikke meningen å inspirere deg da, Etoile! ;)

... mye av det er shoppet på en billigbutikk, kjedene og armbåndene kostet vel ikke mer enn 20-30 kroner per stk. Da går det liksom an!

Skulle jo liksom være shoppingstopp da jeg kom hjem, men klarte å få kjøpt to par nye sko på lørdag... :roll: Sånn er det med venninnepåvirkning, T og jeg drakk kaffe før vi først kjøpte råfine og rådyre solbriller til henne, og så altså to par sko til meg...

Og enda verre: i dag klarte jeg å få svidd av 8600 kroner på morgenkvisten!!! Jeg har rett og slett gått bort og kjøpt meg et digitalt speilreflekskamera!!

... Mitt kamera har kommet i en oppgradert versjon, de hadde bare noen få igjen av det "gamle" (forskjellen er visst ikke så stor), så da slo jeg til mens prisen var lav. Skulle jo EGENTLIG vente til ferie- og skattepenger kom i midten av juni, men jeg ville være sikker på å få tak i det så jeg slo til nå.

Så nå "snakker" dere altså med den stolte og lykkelige eier av et D70-kamera med 18/70 linse og 1 gb minnebrikke!!

:hoppe:

Kan man bedre ha det på en mandag egentlig!?!? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med kamera!!! :hoppe:

Superstart på ny uke for deg, da. Og er ikke så rent lite misunnelig på den shoppinglista di fra Dublin heller - selv om jeg er ganske flink til å shoppe på hjemmebane også, jeg da. Høres ut som dere hadde en kjempetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

GRATTIS med nytt kamera!

HÆRLIG på en mandag! :ler:

Så morsomt! :hoppe:

Jeg er sikker på at du kommer til å digge det... Lek, lek, lek og lær! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Herlig shoppingliste, Imari! Får skikkelig lyst til å dra på storbyshoppingtur av å lese her :wink:

...Gøy med masse nytt tilbehør, smykker, vesker, skjerf.. Man får aldri nok av sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Jeg er blitt en storbyshopping-pusher, Coral!! ;)

Takk for gratulasjoner med kamera, Pepita og Champagnepiken! Det har nok ikke helt "gått opp" for meg enda, siden jeg har tenkt så mye på det og liksom bestemt meg for lenge siden at jeg skulle kjøpe det. Og nå er det mitt!! Gleder meg til å få det i hus og leke med det!

... sikkert mange som synes det er mye penger å bruke på kamera, særlig når jeg har et fra før som funker som bare rakkern, men fotograferingen er jo liksom "hobbyen" min, dessuten er det ok å bruke den store summen med feriepenger på NOE nyttig, ikke bare la dem gå rett inn på sparekonto. Man skal jo pokkern meg kose seg litt her i livet også!!

Vi hadde altså en kjempefin tur til Dublin! Tenkte jo egentlig å skrive litt mer om turen enn den korte oppramsingen, da... Mandag sov vi lenge, sambo var flink husfar og vasket klær mens jeg sov etter nattevakt, vi så en Lost-episode mens vi spiste frokost og så pakket vi og dro avgårde på ettermiddagen. Flyet var forsinket på Gardermoen, det var vel derfor jeg brukte så mye penger i taxfree-en, tenker jeg! ;)

Kom til Dublin i halv sju-tiden, tok buss inn til byen (nordmenn på tur er bare mucho irriterende, forresten), og hoppet av rett utenfor hotellet vårt. Store og ålreite rom, flott hotell midt i byen (Temple Bar) og så gikk vi ut i gatene. Måtte bare orientere oss litt først, spiste pizza og kikket på butikker og sånt. Og så havnet vi selvfølgelig på en pub... Sovnet midt i disco-bråket fra etasjen under, i vonde senger...

Tirsdag spiste vi frokost ved elven (Liffey), tuslet over Ha'penny Bridge og kikket oss litt mere rundt. Planen var å ta en sånn sightseeingbuss, men det begynte å øsregne akkurat da vi skulle kjøpe billett, så da utsatte vi det. I steden ble det shoppingsightseeing, det er jo greit det også! ;)

Utpå ettermiddagen havnet vi i en whiskybutikk, da delte vi oss og avtalte heller å møtes på hotellet. Fire timer seinere kom sambo.... :o Den mannen er whiskygal! Han hadde blitt stående og prate med folka i butikken, som hadde kjørt hjem for å hente en spesiell flaske som han skulle få smake på. De ble så imponerte over denne nordmannen som kunne så mye om whisky at de hadde "tilbydt" han jobb, så nå drømmer vi om å flytte til Dublin! :ler:

Jeg tuslet rundt og kikket i butikker, tittet litt og så slappet jeg av med boken min på hotellrommet mens jeg ventet på han ("Vi kan godt kysse" anbefales forresten!!). Så pyntet vi oss litt, spiste ute og gikk på Temple Bar for å drikke Guinness. Der var det masse folk og liv, live irsk musikk og vi storkoste oss! Tuslet hjem i øspøsregnvær rundt midnatt, det var skikkelig herlig stemning!

... ikke så lett å få sove i diskobråket som varte helt til halv tre, i to-tiden var jeg så sint at jeg nesten frådet og den stakkars nattevakten i resepsjonen var helt redd, tror jeg. Sinna lmari skjer nemlig ikke så ofte, men når det først skjer... Håhå. Til og med sambo var litt redd da, tror jeg! :tunge1: Men hotellet var fullt, så vi fikk ikke nytt rom før dagen etter.

Onsdag var det også frokost ved elven, og så kom vi oss endelig opp i en sånn turistbuss! Hadde en herlig tolk som presenterte seg som "Alan theLiar", en mann på 80 år som hadde bodd i Dublin hele sitt liv og som var utrolig morsom å høre på. Satt på bussen nesten hele runden, før vi hoppet av på Guinness Storehouse. Det er museet som hører til bryggeriet, skikkelig big business. Men morsomt å ha vært der, høydepunktet var å få en pint i Gravity Bar på toppen, der det er vinduer rundt hele og full utsikt over byen.

Så tok vi bussen inn igjen i sentrum, via Phoenix Park osv. Shoppet litt på hjemveien, slappet av på hotellrommet før vi kledde på oss og gikk ut for å se på fotballkampen på en pub og spise litt. Gikk innom Trinity College også, bare for å få en liten smakebit. Utrolig flott universitet ,jeg fikk jo bare sååå lyst til å studere der!

Torsdag var siste dagen, vi satt igjen bagasjen på hotellrommet, og så frokost ved elven igjen, denne gangen i strålende solskinn, før vi gikk på Trinity College. Så på Book of Kells og Long Room, det var jo helt fantastiske bygninger der! Så tuslet sambo på et whiskymuseum (bombe...), mens jeg shoppet litt mer, og satte meg på en kafe med en bok og tittet på folk. Og så dro vi hjem utpå ettermiddagen..

Ah, herlig tur! Jeg trengte en pustepause fra livet mitt, eller egentlig fra jobben. Og herlig å være sammen med kjæresten min og oppleve en splitterny by. Det er nesten ikke noe som kan måle seg med følelsen man har når man lander i nytt land og ny by og går ut i gatene på måfå for første gang. Det er jo så spennende!!

Nå er det skikkelig sommer, jeg skal jobbe hver eneste hverdag fram til 1. september, bare avbrutt av et bryllup og en fredagsfri. Jaja, det handler jo egentlig bare om innstilling...

I kveld skal jeg altså rydde og shine hjemme. Hvor mange ganger har jeg skrevet det nå? :ler: Men det gleder jeg meg jo egentlig aller mest til, for det er så koselig med rein leilighet.

Malerne begynner å male utenfor vinduene våre i dag, jeg har spurt sambo om vi kan ile på Ikea og ENDELIG få kjøpt de persiennene jeg sikler på, sånn at vi slipper å ha malerne som tilskuere til alt vi gjør. Han må nok overtales litt mer, tenker jeg...

Puh, det var et langt innlegg! Og så jeg som liksom skulle begynne denne neste jobbebolken (fra nå og fram til september) med å være fokusert, konsentrert og inspirert?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

På lørdag møter Norge Italia i kvalifiseringskamp, vi lurer litt på om vi skal dra i gang en fotballfest hjemme hos oss. Dem vi hadde tenkt til å be, jobber til 20.00. Men jeg sjekket akkurat, og kampen begynner ikke før 20.30...

Kanskje vi slår til og inviterer likevel da? Rett og slett en Italia-fest? Får diskutere med sambo i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig shoppingliste!!!

Hørtes ut som du har kjøpt masse fint!!!

SKal til Trondheim til helgen...håper å finne meg noe fint stæsj som jeg kan pynte meg med i sommer... :-)

Ha en fortsatt fin dag!!

Endelig skinner solen på sunnmøre og! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

:vinke:

følger med, men er litt dårlig på å legge igjen spor. Men her er et iallefall.

Hørtes ut som en herlig tur. Helt enig, ikke noe som å lande i et nytt land, utforske en ny by, spise ute hver dag, shoppe, gå på museum/galleri..

Tenker på å ta oss en tur i juli en gang vi. Blir ikke Dublin akkurat, litt langt for en kort ukes fri :ler: men tenker litt på New Zealand. Sikkert kaldt der på den tida, men det gjør egentlig ikke så mye, siden vi har sola her så godt som hver dag. Og nå høres det ut som om sola kommer til gamlelandet også! Kos deg med Oslo-sommer, det kan da være greit det også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Shopping i en hvilken som helst annen by enn den man pleier, er alltid bra, MsSunshine! Trondheim eller Dublin eller hva som helst: det er stas å shoppe borte!! :ler:

Sambo var ikke det aller minste interessert i å reise på Ikea, han. Tvert i mot.... :veldigsur: Jeg tar gjerne bilen og reiser en tur alene, men så er det nå engang hans bil og... Ja. Vi får se. De har jo åpent til 23.00, så det må da være mulig å få til en svipptur i løpet av kvelden?

Denne uka skal jeg prøve å få unna litt småtteri som jeg har ventet lenge med:

* Sende fastlege-søknad

* Sende jatakk-kort til to brudepar

* Rydde i posthylle, betale noen regninger og få hylla strøken.

* Skrive brev til tremenning

I tillegg må jeg:

* Pakke inn gave til K som jeg skal treffe i morra

* Brenne bilder på cd

* Rydde bort etter ferie/helg

* Vaske minst to maskiner med klær

Pluss pluss pluss....

Hva sitter jeg her etter, egentlig? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, der husket jeg at jeg må få skiftet fastlege, ja! Jammen kan det være fornuftig å lese dagboka di av og til, vennen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Urk. Ikke noe som helst morsomt å stå opp i dag tidlig.... :veldigsur:

Sambo var så myk og varm og god under dyna, og jeg var så trøøøøøøtt. Men jeg kom meg da opp til slutt, etter å ha prøvd å protestere lenge. Men det er i hvert fall en fordel med dagjobbing: det er så koselig å ha kose med sambo på morgenen! Ikke det at vi har så god tid, eller er flinke til å sette oss ned og spise frokost sammen, men vi får i hvert fall tid til å klemme hverandre litt!

Må bare bli litt flinkere til å komme oss i seng om kveldene: det nytter ikke å slukke lyset rundt midnatt...

Droppet Ikea i går, vi var slitne begge to. Jeg fikk ryddet en del på soverommet, så det er i hvert fall ikke like mye kaos der i dag.

... Da jeg kom hjem fra jobb, så jeg rett inn i rompa på to malere som sto på stillas utenfor vinduet vårt. Til og med sambo var enig i at vi trenger persienner da. Men vi orket rett og slett ikke i går, så da tar vi det seinere. Han mente vi kunne kjøpe i løpet av uka, og så montere opp i helgen. Det høres ut som en god plan!

Snakket med to venninner på telefonen i går, det var koselig! I det siste har det skjedd så mye, så telefonskravling har liksom vært helt nedprioritert.

I kveld skal jeg besøke en venninne sammen med en annen venninne. Hadde egentlig avtalt kafebesøk, men så er en av dem litt småsyk, så da tar vi det hjemme hos henne i steden. Gleder meg!

Fikk skrevet fastlegesøknaden i går, pluss to jatakk-kort til brudepar. (mulig jeg er sær, men jeg synes liksom at det er litt koselig å si fra på en ordentlig måte at jeg kommer, jeg...). Skal sende dem avgårde nå, da kan jeg stryke ut tre ting på To Do-listen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Er det virkelig bare onsdag i dag, altså?? Kroppen min sier at det skulle vært lørdag, sånn at jeg kunne sove lenge. Og det kjennes ut som om uka allerede har vart altfor lenge...

Jaja. Jeg er i hvert fall oppe og ikke gråter!! :wink:

Ble en superdeilig kveld i går. Fikk gå hjem litt før tiden, vi lå så bra an og sjefen hadde ingen oppgaver å gi meg. Egentlig litt deilig å ha en jobb hvor jeg ikke styrer ting selv - jeg blir bare tildelt oppgaver. Det betyr jo at jeg ikke kan slappe av og styre dagen min helt som jeg vil, men samtidig er det jo ingen mulighet for å kaste bort hele dager.

Men altså, jeg gikk hjem tidlig, laget meg rømmegrøt til middag (med rosiner, smør, sukker og kanel - deilig!!!), og dillet litt med Dublin-bildene mine. Og så dro jeg til en venninne i seks-tiden, vi skravlet og koste oss masse!

Kom hjem i anstendig tid, og fikk lagt meg med boken min i halv elleve-tiden. Sambo satt i stua og så på Kongen av Queens, og jeg ble liggende og høre på at han lo. Så deilig å høre på at den du er glad i ler! Jeg ble jo helt lattermild av det selv, så da han kom og la seg ble vi liggende og knise litt... :hjerte:

Trøtt i dag tidlig også, ikke like ille som i går, men det er fremdeles VONDT å stå opp så tidlig. Lurer på om jeg noen gang venner meg til det?

I dag skal jeg møte noen venninner rett etter jobb, vi skal gå på kafe. Altfor lenge siden jeg har sett dem, så det blir koselig. Vi skal nok planlegge litt utdrikningslag, jeg har en del ideer, så det kan bli morsomt. Sambo skal vente med middag til meg litt utpå kvelden, og så er det jo Lost i dobbeltepisode i dag! Huff, da kommer jeg meg ikke i seng i ordentlig tid i dag heller, da...

Inviterte L&S på fotballfest, men de hadde akkurat takket ja til en annen fotballfest. Så da inviterte vi H&C i steden, men C har eksamen på mandag så hun var litt usikker. Vi har noen flere vennepar vi kan spørre, men vi får se. Det må jo være noen som synes det er stas med fotball også. F&P må legge lille S, så det passer nok dårlig for dem også. Jaja. Ikke noe i veien for at vi kan gå ut sammen bare oss to heller!

Glemte å si at jeg kjøpte Zovirax da jeg var i Dublin - det må fås på resept i Norge, men er reseptfritt der. Det er visstnok det eneste som kan hjelpe mot de munnsårene jeg sliter med. Har begynt å skrive ned når jeg får dem, og de siste fire månedene har jeg fått dem hver gang jeg sover lite og har mensen... Men denne gangen kom jeg meg gjennom mensen uten å få et! Jej!! Kjente at det stakk litt i dag tidlig på leppa, så nå har jeg tatt på sånn krem, og nå er stikkingen borte. Kanskje jeg endelig har funnet vidunderkuren!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zovirax er genialt! Ikke annet å si om den saken. Jeg kom igjennom vinteren nesten uten munnsår denne gangen, og det er nok utelukkende takket være mirakelkremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Så bra, Champagnepiken! Da har jeg kanskje funnet det rette for meg også!

Nå ringte de akkurat fra fotovideo og sa at jeg kunne komme og hente kameraet mitt!!!

Gjett om ikke jeg skal en tur dit ned etter jobb i dag, da!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå ringte de akkurat fra fotovideo og sa at jeg kunne komme og hente kameraet mitt!!!

Fortell hva du synes! MORSOMT! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...