Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Ohjess, Klips og Camelia: DUBLIN!!! :sjarmor:

.. det har ikke helt gått opp for meg enda, må jeg innrømme. Det ble plutselig bestemt, og så er det jo ikke lenge til heller!!

Men det blir deilig-deilig å komme seg ut av landet og byen for en stund. Må rydde opp med sekretæren i forhold til fri, mellomsjefen har sagt at det er greit at jeg tar fri hele uka, men i går sa han plutselig at "du må kanskje bruke noen feriedager også". Samme for meg, fri må jeg ha den uka uansett. Kanskje jeg bare skal ta det med henne med en gang, så slipper jeg å bekymre meg for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Sånn, nå har jeg i hvert fall sagt i fra til sekretæren at jeg blir borte hele den uka, sånn som jeg er satt opp i vaktplanen. Godt mulig hun trekker meg en dag eller to i lønn, men det gjør egentlig ingenting, siden det blir den eneste ferien jeg skal ha i sommer!

Jeg får 50.000 i feriepenger og skal kun ha to andre feriedager hele sommeren, så jeg klarer meg nok! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ha, jeg meldte meg samtidig til å jobbe overtid den lørdagen som sambo er på Svalbard, så da jobber jeg inn igjen de dagene hun evt. trekker meg. :wink:

... og ikke minst så viser jeg meg som positiv og fleksibel som faktisk MELDER meg til å jobbe overtid. Det er viktig i denne bransjen, nemlig... ;)

Stusser litt på den andre faste jobben som sjefen egentlig snakket om. Jeg var inne til intervju, men så har jeg bare ikke hørt noe mer om det. Litt rart, det er godt mulig de har bestemt seg for å legge det på is, men da bør de da virkelig si fra til oss tre som var kandidater til å få den???

.. jeg prøver å skyve tanken så langt bak som mulig, men det har jo en del å si for hvordan min arbeidsfremtid blir, så jeg er jo egentlig litt opptatt av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Munnsåret er så godt som borte, litt "øm" der fremdeles, men det synes i hvert fall ikke så godt. Men nå er det skulderen som plager meg - det virker som om jeg bruker skulderen til å "skyve opp" hodeputa når jeg sover. Det er i hvert fall de musklene som er vonde nå...

"Alle" på jobben sliter med musearm og betente skuldre, så det skal vel mye til om jeg slipper unna. Prøver å være flink til å endre arbeidsstillinger ofte, og ikke minst hvile armene på pulten når jeg skriver. Men likevel, jeg slipper vel ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hotell er bestilt og betalt: Vi skal bo på Temple Bar Hotel som ligger, naturlig nok, midt i Temple Bar-området. Tror det blir bra, jeg! Hotellet er faktisk et av de få som er nevnt i den turistguiden som jeg har kjøpt, så jeg regner med at det er ok.

Litt mer virkelig at vi skal på tur nå, men fremdeles litt rart at det er så kort tid igjen!

Middag med venninne på pizzarestaurant i går, det er alltid hyggelig å snakke med henne. Kom hjem i god tid før leggetid, rakk å smelle i hop en sjokoladekakerøre som ble til to kaker - en skal være bursdagskake for jentene i kveld, en er i fryseren og skal være 17. mai-kake. Følte meg som et meget godt husmoremne som er såpass på forskudd....

Så på Bryllupsfeber i opptak (synes det er så morsomt, så jeg måtte ta det opp i går...), CSI NY og en nedlastet episode av Lost som vi hadde gått glipp av. Innimellom bestilte vi altså hotellrom og jeg fikset gaver til jentene som kommer i kveld.,

La oss som vanlig altfor seint, jeg er snart nødt til å lære meg at jeg ikke kan slukke lyset ved midnatt for å være uthvilt når jeg må opp. Ble liggende og kjenne etter om skuldrene lå riktig, og spente hele kroppen for å unngå å få vondt. Litt bedre i skulderen i dag, heldigvis. Innbiller meg at jeg ligger "forkjært" (dialektord).

Den ene venninnen avlyste forresten middagen i dag, hun har influensa og det fristet lite med bytur. Avventer for å høre om den andre tar seg en tur, eller om hun vil vente til E blir frisk igjen. Koselig om hun kommer, men det hadde vært deilig med en rolig hjemmekveld også, så uansett hva som skjer så er jeg fornøyd, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du er i gang å planlegge og forberede utenlandstur igjen ser jeg! Så flinke dere er til å ta utpå og finne på ting - dere må oppleve utrolig mye, og ha mange fine minner.

Det siste året har ikke jeg og min kjære vært på så mye som en sykkeltur sammen, vi...og vi som var så flinke før til å gjøre ting sammen som vi kunne huske tilbake på etterpå...

Du er flink og fornuftig, lmari!!!

Ha en strålende dag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Både flink og fornuftig, Kverula, DET kan jeg jammen like å være!!!!

Vi prøver å være flinke til å finne på ting sammen nå som vi har muligheten. Vi bor jo trangt og relativt billig, vi jobber mye og har råd til å reise litt. Og ingen bindinger med barn eller dyr eller sånt, og da er det morsomt å kunne oppleve ting sammen.

Ha en strålende dag du også!!

Vi avlyste hele jentekvelden i kveld, vi. C var glad for å få en mulighet til å vaske huset før moren kommer på besøk i helgen, og det ER hyggeligere å møtes alle tre. Så da sitter jeg egentlig med en fiks ferdig sjokoladekake i kjøleskapet og ingen å dele den med... . :wink:

Men det er helt greit for meg. Jeg hadde håpet at jeg skulle få tid til å vaske vinduer før storinnrykket med kusiner i helgen, og ikke minst før mampap kommer på 17. mai. Med sambo ute av huset i hele kveld, kan jeg bruke kvelden til å vaske og shine, og så heller slappe av i morgen kveld. God plan!!

Fikk aldri tid til å kjøpe nye sko i går, så kanskje jeg gjør det også på hjemveien i dag. Pluss at jeg skal svinge innom den dyre og fancy matbutikken og se om de har noe kakepynt som kan funke på 17. mai. Litt sånne småærend som det er deilig å slippe å stresse med. I helgen kjøpte jeg flagg, servietter og noe 17.mai-småtteri, så nå kan pinsehelgen bare komme!

... jeg må forresten planlegge litt mere hva jeg egentlig trenger å kjøpe inn til helgen, siden butikkene er stengt fram mot 17. mai. Det viktigste får jeg vel tak i på Bunnpris, men det er greit å ha det aller meste i hus. Noen kusinefrokoster, litt middager og så altså 17. mai. Passer fint å planlegge i kveld etter at jeg har vasket, så kan jeg ta storhandlingen i morgen!

ENDA en god plan!! :ler:

Sambos tante prøvde å ringe meg på mandag, da hadde jeg middagsbesøk og orket ikke å ta den. Hun skravler mye og lenge, men det er jo veldig hyggelig. Hun ringte meg nå i dag også, skulle takke for bursdagskortet. De har det visst litt vanskelig om dagen, de begynner å bli gamle og sliter med helsa. Hun skulle ringe meg i kveld i steden, passer seg liksom ikke med sånne samtaler på jobb i kontorlandskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Så da sitter jeg egentlig med en fiks ferdig sjokoladekake i kjøleskapet og ingen å dele den med... . :wink:

Jeg har ingen planer for kvelden jeg altså, og så er jeg innmari glad i sjokoladekake! :sjarmor:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Hihi, du er virkelig planleggingssjef nr. 1!

Blir inspirert jeg, men må prøve å skru av den delen av hjernen, og prøve å fokusere på eksamen i steden. Ikke lett. Merker at plutselig har jeg lest masse sider, og ikke fått med meg en ting fordi jeg tenker og driver og planlegger alt mulig annet rart... :ler:

Har også lyst på sjokoladekake... hmm, kanskje jeg skal bake? Greit å ha noe å gjøre, sånn innimellom lesinga. :wink:

Misunnelig på Dublin, har såååååå lyst til å reise dit!! Men fordleen med at du skal dit er at jeg kan få full rapport etterpå! :sjarmor:

Kanskje en Dublin-tur kunne vært noe til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Så bra at jeg kan inspirere deg, Etoile!

Jeg går straks hjem fra jobben, det har vært en lang og hektisk dag med masse styring og ordning. Jeg må tenke så annerledes når jeg sitter med disse sidene enn med andre sider, så jeg merker at jeg blir sliten på en litt annen måte. Men så er det jo jammen meg morsomt også da, i hvert fall når man får det til!

Nå skal jeg svinge innom to skobutikker på veien hjem, og så altså denne matbutikken. Så må jeg vel kanskje handle noe middag også, får høre med sambo hva han gjør med middag. Ble så IKEA-inspirert av å lese i Hannes dagbok, så kanskje jeg ber om å få smuglåne bilen for å ta meg en tur? Egentlig er flere ting å fylle leiligheten med det vi trenger aller-aller minst, men jeg er på jakt etter persienner til stua.

Uansett skal det ryddes og ordnes litt hjemme, faktisk var det litt deilig at det ble alene-kveld på meg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er journalist;

har du noe mer/"inside-informasjon" om arbeidsulykken i Drammen i dag?

Jeg jobber i bransjen og dette angår oss alle uansett hvilket fimra eller byggeplass som blir rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Nei, Kiri, jeg har egentlig ikke det. Jeg jobber på desken i en hovedstadsavis, og for tiden jobber jeg bare med helgestoff, så jeg er ikke så oppdatert. Men skal ringe en venninne nå som jobber i området, kan godt høre med henne om hun vet noe ekstra.

Fikk kjøpt meg to par sko på veien hjem, et par svarte og et par hvite helt like: spiss tupp og spiss hæl i mellomhøyde. I "skinn". Kom på 400 kroner for to par, så jeg er godt fornøyd!

Fikk også tak i sånne småflagg som man egentlig pynter kransekake med, tenkte det kunne funke fint som dekorasjon til 17.mai-frokosten og kaken. Nå har jeg spist deilig middag; kjøttboller med potetmos og brun saus. Droppet Ikea, så da kan jeg jo ta Ikea-middag hjemme i steden! :ler:

Mistet litt energien da jeg kom hjem, men nå forsvinner snart sambo ut døren og da skal jeg se om jeg ikke får gjort litt nytte for meg. Lillebror kommer i kveld for å se Lost og hjelpe oss å spise opp sjokoladekaken... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke undersøke noe ekstra, lmari. Historiene når oss fort nok vil jeg anta.

Det var forresten kranulykken der to menn omkom jeg mente, så din avis skriver også om den (så sant du ikke har byttet jobb i det siste).

Jeg har hørt at VG og Dagbladet har folk som lytter til politiradioen for å få med seg ulykker ol. Vet du om dette er/var riktig?

Vet om en dødsulykke hvor VG og Dagbladet kom i racerbåt og helikopter før ambulansen kom til plassen. Det sier jo litt om at de har tilgang på informasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Dette ble ikke helt den fikse-og-ordne-kvelden som jeg hadde tenkt: først ringte sambotante og skravlet i en halvtime. Så ringte jeg til venninne som har hatt minor breakdown på jobben i dag og trengte litt støtte. Så ringte mamma og pappa for å skravle i en god halvtime, og så avsluttet jeg med å ringe min venninne som studerer i Danmark og som sliter med å finne motivasjonen til å fullføre og stå på de siste eksamenene.

phju, det ble rett og slett en telefonkveld. Men koselig det da. Synes det har blitt mye jobb og fiksing i det siste, og mindre tid til dem jeg har rundt meg.

... nå kom lillebror også, så da tror jeg rett og slett at alle ryddeplanene er lagt på is til i morra. Like greit det også, SÅÅÅ rotete er det da virkelig ikke her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men Hvermansen kan jo lytte til politiradioen. Er ikke på kodet kanal den. Det er ikke ulovlig å ha politiradio hjemme heller, men det er ulovlig å ha den i et kjøretøy, fx bil. Men nå om dagen trenger man ikke å kjøpe en hel radio - alt er jo på nett. Har sittet og hørt på mange ganger, jeg. Og det er en del sensitiv informasjon de bringer over eteren: navn, telefonnummer, fødsels- og personnummer etc.

Det jeg da ville si, er at tabloidavisene rett og slett bare benytter seg av de mulighetene som er der. Og at de er først på et ulykkessted synes jeg sier mer om statens forvaltning av ressurser, enn hvor blodtørstige journalistene er. Hadde politi, ambulanse og brann (hva pokker heter det? brannvakt?) fått mer ressurser, så hadde de kanskje kunnet komme til ulykkessteder kjapt med helikopter de og.

Nok om det. Ikke meningen å hisse opp til hverken diskusjon eller krangel her :wink:

Hei forresten, lmari! Glemte deg i farta.. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Takk for info, jolie. Jeg har aldri vært sånn "løpe etter brannbilen-"journalist uansett, så jeg er ikke helt inne i alt dette med politiradioer... Har et dokument liggende på pc-en min med hvilke koder de bruker, da, så jeg er vel ikke heeeelt utenfor det heller. ;)

Når det gjelder det at journalistene er på plass før politi osv, så kan det skyldes flere ting. Mange ganger får vi tips før eller likt med politiet, og da kan det jo være at vi er raskere. Andre ganger kan det jo rett og slett være at vi er i nærheten og dermed lett kan ta oss til ulykkesstedet.

Jeg har på meg nye sko i dag, det er helt drepen. Det gikk fint en liten stund, men nå orker jeg nesten ikke å tråkke ned når jeg går. :evil: Typisk det - de skoene jeg prøvde i butikken var gode, men de var nok prøvd en del tidligere, så de var utvidet en del. Det er faktisk så vondt at jeg ikke helt ser hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen.... Hm. Får ta med meg de hvite tilbake og bytte i morra. Og blir det for ille, så får jeg gå ned og se om de har flere igjen av de andre parene jeg siklet på i dag. *angre, angre*

Det ble en rolig kveld med lite nyttig i går, men jeg fikk i hvert fall snakket litt med en del folk. Kjempekoselig med besøk av lillebror også, vi så to episoder av Lost så nå er vi helt oppdatert igjen.

I kveld er siste kvelden før det er storinnrykk av kusiner, så i dag skal jeg handle en del, og så shine ting helt klart hjemme. Selv om de skal bo på hotell, så skal vi jo være en del hjemme hos oss, så da er det greit at det er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Ha! Hele datasystemet vårt kræsjet, så vi fikk beskjed om å ta et kvarters pause. Jeg ilte ut og rundt gatehjørnet, så nå har jeg nye sko (lave, "joggeaktige" i rosa, jeg burde jo selvfølgelig bare kjøpt dem i går i steden for de hvite, men men. Kom på 200,-, siden det var 30% avslag.) og to diiigre compeed-plastre på hælene. Kjøpte like godt to esker med compeed, det er kjekt å ha i skapet og ikke minst til vi skal på ferie!

Så nå er jeg blid og fornøyd igjen, 200 kroner fattigere men med FIIIINE nye sko!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral
Nå har jeg spist deilig middag; kjøttboller med potetmos og brun saus. Droppet Ikea, så da kan jeg jo ta Ikea-middag hjemme i steden! :ler:  

:ler: Og jeg hadde nøyaktig samme middag - på Ikea! ...Kjøpte t.o.m med meg en pakke med kjøttboller derfra, syns de er så gode og er jo rask & lettvindt å ha til middag også.

Kjedelig at du får vondt i bena av de nye skoene da. Gnagsår er ikke noe særlig, skikkelig vondt faktisk! Flott du fikk tak compeed-plastre, og ikke minst nye sko! De hørtes veldig søte ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...