Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1481 Del Skrevet 2. november 2005 ... Lurer på hvorfor det er sånn at når jeg sitter her på jobb, så er det virkelig INGENTING som frister mer enn å reise hjem og gjøre husarbeid? Men så når jeg kommer hjem så er det ingenting som frister mer enn å sette meg til med strikketøyet, så da blir det ikke gjort så mye likevel! Ser ut som det blir en litt roligere avslutning på jobbedagen i dag enn tidligere i uka, så jeg skal benytte anledningen til å svare på mail og tømme innboksen min for dårlig samvittigheter. Alltid kjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 2. november 2005 #1482 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg synes disse venninnene dine driver og gifter seg hele tiden, jeg! Har en del kontakt med en journalist gjennom jobben, en ung dame. Hver gang jeg tenker på deg, ser jeg hodet hennes! Har truffet henne bare én gang selv, så jeg ser henne egentlig kun for meg som et hode på avisens nettside! Kanskje du rett og slett er henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1483 Del Skrevet 2. november 2005 Vi er vel i den rette alderen da, Camelia!! ... når man begynner å bli 26-27-28 år så er det maaange som gifter seg og får barn... Og det er nok ikke meg, jeg er jo ikke skrivende journalist lenger, jeg. Bare deskhai, nå. Men hvis hun er søt og pen, så er det HELT greit at du tenker på henne når du tenker på meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. november 2005 #1484 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har egentlig lagt inn søknad hos hjemmesjefen (=samboeren) om å reise på Ikea i dag. Enten alene eller om han blir med... Jeg har varmet han opp litt de siste dagene med å si at "egentlig burde vi tatt oss en tur på Ikea en av dagene" og så ikke si mer. Han trenger nemlig å tenke litt på det! Men vi trenger så sårt et nytt dusjforheng, det vi har begynner å bli slitent. Faktisk helt svart nederst på kanten, det er vel alger og sånn, kanskje? Bittelite bad og vi dusjer rett på flisene, så det er grobunn for mye rart, er jeg redd. Ikke for det: vi skrubber og vasker så mye vi bare kan, men akkurat dusjforhenget er et kapittel for seg selv. Og på Ikea koster dusjforhengene 59 kroner, så det hadde vært så innmari kjekt med en liten tur! På vei ut på do gikk jeg forbi pulten til sekretæren, hun som maser på meg om overtid og sånn. Jeg sa rett til henne at jeg får dårlig samvittighet, synes det er greit å være ærlig om det. Hun sa i hvert fall at hun skjønte det.... Og som hun sa: "når jeg spør deg, så er det jo 4-5 andre som har sagt nei før deg (som er tilkallingsvikarer), så da er det jo ikke akkurat bare du som skal ha dårlig samvittighet". Greit å si fra, i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 2. november 2005 #1485 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg må jo pipe når jeg er innom, så: PIP! I beste lmari-ånd har jeg en liste over ting som skal gjøres i dag: - bake sjokoladekake - sy tøfler (!) - sy hårspenner - lage middag - rydde på stua Så får vi se, når kvelden kommer, hvor mye av det som er gjennomført! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. november 2005 #1486 Del Skrevet 3. november 2005 Er det virkelig torsdag alt? Synes de andre dagukene mine har vært så treeeeige på jobben, men denne uka går tydeligvis fort. Det kan selvfølgelig henge sammen med at vi er en i minus på min avdeling denne uka, så vi må bare brette opp ermene og få ting unna. Da er det fort at timene går! ... I dag er det forresten bare meg som er her, og torsdag er en av de mest hektiske dagene her. Jaja, jeg gjør bare unna en og en ting jeg, så kommer vi oss helt sikkert gjennom denne dagen også! Sekretæren kom bort til meg i dag tidlig da jeg kom på jobb og sa "jeg har tenkt så mye på det du sa i går om dårlig samvittighet". Tydelig at det gjorde inntrykk på henne at jeg var så ærlig, de andre her har nok lettere enn meg for å si nei. Vi hadde i hvert fall en veldig fin prat, hun mente at jeg må lære meg å slippe taket og ikke bære alt ansvaret på mine skuldre. Hun sa også at: "du er en stayer som vi er så avhengige av, nettopp fordi du er så flink til å stille opp og så fleksibel. Da kan vi jo ikke ha noe av at du blir utbrent for oss". Litt godt at hun sa det, hun er ikke akkurat den flinkeste til å gi sånne tilbakemeldinger. Jammen ble det shopping på veien hjem i går igjen, gitt... Ikke så mye denne gangen som dagen før, da. Fant endelig to bøker om København, en med kart og en litt mer reiseskildring. Selv om vi har vært der før, synes jeg det er stas å lese litt om stedet vi skal til. Vi bestilte oss hotell i går også, jeg hadde funnet fram ett til en god pris, og da det sto oppført som det første hotellet under "luksushoteller" i reiseboken, var ikke sambo så veldig vanskelig å be! Vi har bestilt oss tre netter på dette hotellet: First Hotel Vesterbro Så får vi se om vi blir fornøyde! Gikk innom på Strikkedilla på Oslo City også, kjøpte rosa silkebånd til et rosa luftig sjal, mere hvit Kitten til venninnevottene og rød babyull til et "putteskjerf" til to små søte snupper. Jeg har nemlig endelig bestemt meg for hva som skal være julegaver til venninnedøtrene: en av dem får hvitt putteskjerf og hvite votter, mammaen får likt, bare litt større og i mer pusete garn. De to andre snuppene (1 år og 3,5) får begge røde putteskjerf og røde votter, og så får den eldste også en bitteliten tovet veske i rød ull med perler og paljetter. Jepps! ... til slutt var jeg innom en lekebutikk og fikk tak i buttonsmaskin! Bruden skal nemlig få buttons med bilde av brudgommen på hvis hun klarer å svare riktig på alle spørsmålene om han! Håpet er jo at hun ender opp med masse buttons på genseren! Det ble tomatsuppe og pannekaker til middag, ørlite grann rydding, men mest kosing og strikking i sofakroken til Sopranos på dvd og Lost. Herlig kveld!!! Listen din så alldeles strålende ut, Rognebær! Håper du fikk gjort så mye at du er fornøyd! (trikset er nemlig ikke alltid å fullføre alt, men å ha kommet så langt at man i det minste er fornøyd) I kveld blir det nesten-reprise på gårsdagen: det er allmøte på jobben klokka fire som jeg tenkte å gå på. Sambo på fotballtrening fram til åtte, planen er å spise pizza til middag en gang i nitiden. Ingenting som skal kjøpes i kveld, det er jo deilig men uvant!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 3. november 2005 #1487 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg har varmet han opp litt de siste dagene med å si at "egentlig burde vi tatt oss en tur på Ikea en av dagene" og så ikke si mer. Han trenger nemlig å tenke litt på det! ← Smart strategi Og legger igjen en god når jeg først er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. november 2005 #1488 Del Skrevet 3. november 2005 Ingen av oss orket Ikea i går uansett oppvarming, Coral! ... vi hadde egentlig mer enn nok med å få unna det mest presserende hjemme, og så finne sofaen. Vi fikk vasket en maskin med klær da, bare det er jo bra på en sånn dag! Jeg tror allmøtet utgår for min del. Det frister minimalt å gå dit, selv om jeg VET at jeg burde. Men det er faktisk viktigere at jeg får unna en del ting til i morgen, noe som betyr at jeg antagelig må sitte litt på overtid i dag, og da rekker jeg ikke møtet uansett. Og etter det kjenner jeg at det mest riktige er å komme meg hjem... Fremdriftsplanen min lider under litt dårlig oppdatering fram mot utdrikningslaget, så jeg lurer på om jeg skal oppdatere med absolutt alle detaljer i kveld, jeg? Jeg pleier jo å få litt ånden over meg når sambo drar på trening, da er det liksom lettere å komme i gang med litt nyttig. Vi får se. Jobbe noen timer til nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 3. november 2005 #1489 Del Skrevet 3. november 2005 Vi bodde på Grand like ovenfor Forst Hotel Vesterbro. Vi var innom First og det så skikkelig bra ut - kunne tenkt oss å bruke det om det noen gang blir en neste gang i København. Dessuten er det kort vei til Strøget og kort vei til jernbanestasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2005 #1490 Del Skrevet 3. november 2005 Hei på deg! Måtte bare en liten tur innom for å si hei før jeg logger av for denne gangen - koselig at du tar deg tid til å titte innom dagboka mi selvom jeg ikke er så aktiv der for tiden! Det ser ut til at du har det bra om dagen, og det er jeg glad for! Og så syns jeg det var kjempebra av deg å si det som du føler det på jobben - det kommer du langt med! Flink du, lmari! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. november 2005 #1491 Del Skrevet 4. november 2005 Ah, endelig fredag!!! Jeg har sovet dårlig i natt, våknet en eller annen gang av masse sirener og bråk, og så våknet jeg igjen i seks-tiden og halvsov fram til jeg skulle opp. Merkelig at det blir sånn noen ganger, helt uten grunn, liksom? Men nå er det snaaaaart helgen, det skal bli utrolig deilig! Vi skal reise ut av byen i ettermiddag, jeg tror vi satser på å ta toget faktisk. I morra skal sambo i utdrikningslag, jeg skal være sammen med bruden og den andre forloveren på formiddagen og så tror jeg kanskje at jeg skal besøke mamma og pappa om kvelden. Lenge siden jeg har sett dem, og det er en del ting jeg gjerne skulle ha fikset hjemme, blant annet med symaskinen. Vi skal tidlig inn igjen på søndag også, gutta skal på noe whiskygreier. Det er derfor vi ikke skal ha med bil, sånn at jeg kan være sjåfør for gutta i sambokompis' bil på søndag. Dagen i dag blir styrete og masete, slik som alle fredager. Og så jeg som egentlig hadde hatt lyst til å lage ferdig innbydelsen til utdrikningslaget... Vi får se hvor mye jeg rekker innimellom, tror jeg. Kvelden i går ble nok en deilig kveld som jeg har hatt så mange av denne uka: litt nyttig først, og så tv og strikketøy til slutt. Fikk funnet fram en del bilder og gjort litt sånne småting som skal fikses til utdrikningen, ryddet litt og så hadde jeg klar pizza til sambo kom hjem fra trening. Og så fikk jeg gjort ferdig det ene ermet på babyjakken, endelig, så nå er det ikke lenge igjen før den er helt ferdig! ... til uke blir det kveldsjobbing i tre kvelder, og så fri to dager før det er helg igjen. Så da skal jeg ikke stå opp tidlig før neste mandag igjen! Her må man ta med alt som kan være positivt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 4. november 2005 #1492 Del Skrevet 4. november 2005 Puh, det ble skikkelig svett her i dag igjen, men jeg tror jammen jeg kom i mål likevel. Og tror du ikke jeg rakk å lage innbydelse innimellom også? Brukte bare word som redigering, det pleier å bli så knotete å sette inn bilder der, men nå laget jeg bare en liten collage av bilder av bruden øverst, så ble det så bra atte! *fornøyd* Da kan jeg ta med innbydelsen på besøk til den andre forloveren i morgen, planen er at hun kan komme med innspill eller forlag til forandringer (forhåpentligvis ikke så mange! ), og så får jeg den ut på mandag. God plan! Har gjort kaffeavtale med en venninne i morgen formiddag også, hvis jeg rekker å få møtt henne også i helgen så synes jeg at jeg får mye ut av den! Nå skal jeg haste hjem igjen, spise litt middag (restepizza etter i går) og så skal vi sette oss på toget utover. Blir koselig å kjøre tog med sambo, det er det jammen ikke ofte vi gjør!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2005 #1493 Del Skrevet 4. november 2005 Hei Imari! En god-helg-hilsen fra en journalist til en annen overleveres herved: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. november 2005 #1494 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg er altså helt: :grine2: :grine2: For tror dere ikke bruden som jeg er forlover for har gått bort og fått bebis i magen!??! Hun har ønsket seg barn i mange år, men har studert i utlandet i seks år og ikke villet sette i gang med barneproduksjon. Men nå har hun endelig satt i gang med det hun ønsker seg så mye, og jeg er helt på gråten bare jeg tenker på det!! ... okeida, LITT kinkig i forhold til utdrikningslaget er det jo, men det er jo virkelig bare en bagatell i den store sammenhengen. Vi hadde heldigvis ikke lagt opp til verken gokart eller fallskjerm eller andre ting som man ikke kan gjøre når man er gravid, det eneste hun må droppe er å kjøre ATV, men vi andre gjør det likevel. Hun fortalte det i bilen i går, vi ble jo helt rørt begge to! ... og den stolte vordende pappa kunne overraske hele utdrikningslaget sitt med å plinge på glasset og servere alle champis med beskjed om at han hadde fått det til på første forsøk! Det er sååå stas når gode venner blir gravide, kanskje ekstra mye fordi jeg vet at dette er så ønsket og det ligger så mye følelser hos dem for dette i forhold til at de har bodd fra hverandre i så mange år og snakket mye om hvordan det skal bli når de endelig kan bo ordentlig sammen og lage barn. Koselig hos den andre forloveren i går, vi fikk sneket oss til å småplanlegge litt innimellom, hun syntes innbydelsen var veldig fin, så jeg skriver ut og sender av gårde i morra. Kvelden i går ble skikkelig familiekveld: hjem til mamma og pappa for å spise pizza og se på Klassefesten... Nå er vi tilbake i byen, sambo er på noe whiskygreier med en kompis. De var slitne begge to, men har gledet seg til dette i ett helt år, så de ville stå løpet helt ut. Men tipper at de ikke blir så seine, nei. Jeg har funnet fram kosebuksa, skal shine sånn at det blir fint her før ny uke - vi klarte å rote litt på fredag i alt stresset før vi satte oss på toget, og så skal jeg pakke ut etter helgen osv. Ikke store greier, men det trengs alltid å ryddes her! Så blir det nok en tidlig kveld i kveld, sambo ga beskjed om at jeg ikke skulle lage noe middag, han orket ikke annet enn å kjøpe med ett eller annet søplemat-greier, sa han.. Hei til deg også, Popelka, så koselig å se deg her inne! Håper du har hatt en fin helg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. november 2005 #1495 Del Skrevet 6. november 2005 Sånn, da fikk jeg gjort endel nyttig i dag også, jo! *stolt* Har ryddet soverommet, pakket ut for oss begge etter helgen og brettet sammen masse klær. Ryddet masse småting på plass: hårstrikker fra nattbordet og inn på badet, smykker inn i smykkeesken, papirer hit og dit osv. Og så ryddet stua, ryddet kjøkkenet med en stor oppvask, støvsuget gulvene og gått gjennom en diger bunke med blader og klippet ut det jeg ville ha (både til tarotkort, album og ting jeg vil spare på). Puh!! NÅÅ er jeg klar for å sette meg ned i sofakroken og slappe av litt, har sett på cupfinalen innimellom, men nå blir det skikkelig søndagsettermiddag. Håper sambo kommer hjem snart, begynner å bli sulten og han skulle ta med noe mat hjem. ... i morra blir det kveldsvakt på meg, da. Det er helt greit egentlig, da kan jeg sove lenge og nå som jeg har gjort så mye nyttig i dag kan jeg bare kose meg på formiddagen. Og siden det er en superkort uke (har fri torsdag, fredag og hele helgen) så tror jeg nok det skal gå veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 6. november 2005 #1496 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei snupp! Får lest her inne så alt for sjelden om dagen, men det er en glede når jeg endelig får gjort det! Blir så inspirert av alt du får til, turbo-lmari! (Og jeg vet at det sikkert er superkjipt å jobbe kveld, fordi du jobber når alle andre har fri, men må innrømme jeg blir litt misunnelig på de fridagene dine likevel... ) Høres ut som du har hatt en fin helg, dere får kose dere masse i kveld da, når sambisen din endelig kommer hjem. Klem! Endret 6. november 2005 av Étoile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 6. november 2005 #1497 Del Skrevet 6. november 2005 Så bra at du blir inspirert, Etoile, JEG blir jo inspirert av å lese inne hos deg! ... som jeg forresten gjør mye, men nå er det vel lenge siden jeg har sett deg her inne? Jeg skjønner godt at du synes det høres deilig ut med fridager, da. For det ER jo deilig å få noen formiddager fri innimellom, på ett eller annet kunstig vis så teller de liksom mer enn fri i helgen eller på ettermiddagen. Jeg synes også det er helt ok å jobbe kveld jeg, men ikke hele tiden, liksom! En gang i blant er det helt supert, eller sånn som jeg skal gjøre fra nå og fram til jul: to uker dag, en uke kveld og en uke fri. Hadde jeg fått til en sånn turnus så skulle jeg vært veldig glad, ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 6. november 2005 #1498 Del Skrevet 6. november 2005 Den turnusen der høres ut som drømmeturnus ja! For det er nesten sånn at fri i ukedagene teller litt mer... Men når man må jobbe kveld hele tiden, så betaler man dyrt for det ja. Jeg har vært her lite i det siste, det stemmer det. Har aldri tid lenger, så har nesten blitt kg-avvent. Det er supertravelt på jobb, så der har jeg aldri tid til å titte innom, og så jobber jeg mye sent og har det travelt på kveldene i tillegg... slitsomt. Men nå ble det litt søndags-surfing da. Har forresten stjålet votte-oppskriften din, tenkte jeg skulle prøve meg på den i kveld. Spent på om jeg får til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #1499 Del Skrevet 6. november 2005 Heisann! :-D Så gøy med "baby i magen" for venninna di da - skjønner at du gleder deg på deres vegne. Denne uka fikk vi den første babyen i venne-flokken vår også - det var stort! Gleder meg til å se den lille pjokken! Ha en fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. november 2005 #1500 Del Skrevet 7. november 2005 Mandag ettermiddag, og jeg er tilbake på jobb. Det er helt greit, faktisk er det litt deilig å være på kveldsvakt igjen. Jeg har kost meg hjemme på formiddagen, og da jeg kom på jobb var det helt krise med bemanningen, så det gir litt god samvittighet å være her og faktisk skulle jobbe der hvor det trengs aller mest. ... for å lette enda mer på den dårlige samvittigheten min, har jeg meldt meg frivillig til å jobbe overtid på fredagskvelden. Sambo skal bort med jobben (det som han da egentlig skulle vært denne helgen men dro på utdrikningslag i steden), og jeg lurte litt på å være sosial med noen eller om jeg bare skulle slappe av hjemme. Men når jeg hørte at det var dårlig bemanning hele uken, synes jeg det er helt greit å tjene noen ekstra tusenlapper fram mot jul! Det betyr at jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag, så fri på torsdag, jobbe fredag og så fri lørdag og søndag. Og så vanlig daguke til uken igjen. Helt ok. Har kost meg hjemme i dag: vi fant senga utrolig tidlig i går og har sovet som steiner begge to. Jeg måtte tvinge meg selv til å sove til halv elleve, ellers hadde jeg vel vært helt død til natten som kommer. Har fått gjort unna endel ting som jeg har tenkt på lenge, så nå er bestillingen straks ferdig til å få sendt avgårde! En rosa omslagsjakke i babyull, med en liten sjokkrosa blomsternål, en rosa "sminkepung" med sjokkrosa blomsternål og et rosa sjal med silkebånd langs kanten og også det med en rosa blomsternål. Så nå kan både mammaen og datteren pynte seg!! Satser på å få festet silkebåndene i morgen, jeg har en følelse av at det kanskje mangler litt så da får jeg kjøpe det på vei til jobb i morgen og så få pakken avgårde på onsdag, tenker jeg. Så koselig, Kverula!! Det er veldig stas med vennebabyer, synes jeg! Håper du får dreisen på votteoppskriften da, Etoile!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå