Gjest Chica Skrevet 13. oktober 2005 #1321 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg og vil reise mer, men spørs om det blir tid til det i år Men - ikke lenge til nytt år, og da skal det planlegges masse reising! Du har vært i Praha, har du ikke? Når på året var du der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. oktober 2005 #1322 Del Skrevet 13. oktober 2005 Praha er en flott by, Chica!! Vi var der i august 2003. Det var mye turister på den tiden, men ok vær. En hel uke ble litt for mye for oss, faktisk. Det er relativt lite bysentrum, og vi hadde skikkelig shabby hotellrom, så det fristet ikke å slappe av på hotellet. Da ble en uke litt lang tid, vi ble liksom "ferdig" med byen etter fem dager... Jeg tror at jeg kanskje ville reist dit om våren jeg, før storinnrykket med turister kommer. April/mai, for eksempel? Eller kanskje i november/desember, sånn at man kan få med julestemningen? Da kan det forresten være skikkelig kaldt der... Nei, våren er nok aller best, ja! En venninne av meg har bodd i Praha, jeg kan godt høre med henne om hun har noen gode tips til dere? Vi så mest de vanlige turisttingene, vi... ... straks bare en time igjen av dagen. Og i morra kan jeg i hvert fall sove lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 13. oktober 2005 #1323 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ja, jeg og tenkte på våren, men så skal vi på påskeferie i april, og Svalbard i mai, så må prøve å spre reisingen litt... Billige flybilletter i jan/feb - men da har jeg lyst på sydentur... Skal ikke være lett;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. oktober 2005 #1324 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg tror absolutt at det kan være fint der om vinteren, jeg har sett masse lekre vinterbilder derfra. Men det kan som sagt være ganske kaldt der, etter hva jeg har hørt... Praha om vinteren Mer Prahavinter Det er jo fint med snø, da!?!?? Neimen ikke lett med all denne reisingen nei, det har du helt rett i! Skulle ønske jeg hadde både tid og penger til å reise akkurat dit jeg vil, når jeg vil. Men så er det jo litt av sjarmen å planlegge og spare og glede seg også, da. Særlig planlegge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. oktober 2005 #1325 Del Skrevet 13. oktober 2005 Huhei... skal si det går unna her ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. oktober 2005 #1326 Del Skrevet 13. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1327 Del Skrevet 14. oktober 2005 Fredag!! .... jeg gleder meg så vilt til å ta helg i kveld, så nå vil jeg bare at disse timene på jobb skal gå superduperfort. Sjefssjefen har sendt mail til mellomsjefen med streng beskjed om at jeg må få lov til å gå klokka åtte, og sendt kopi til meg: "lmari er som vanlig sporty innstilt og stepper inn fredagen både på dag- og kveldstid. Hun jobber med prosjekt på dagen frem til du trenger henne. Hun kan være på jobb til ca 20.00, men da må du også la henne få gå. Dette er viktig at du overholder. De som er igjen får ta støyten videre." Jeg blir jo helt lattermild av sånt, men det er jo greit at han sier i fra så tydelig, da. Så får vi se om jeg får gå klokka åtte eller ikke... Det ble skikkelig koselig i går, vi koste oss på toget, jeg fikk strikket bestillingsjalet helt ferdig og vi skravlet som gale. Kveldsmat hos R, koselig å se leiligheten hennes og ikke minst henne. Det går litt for lang tid mellom hver gang vi sees, men nå har jeg invitert disse jentene til jentekveld hos meg når sambo er i Spania om to uker. Håper vi får det til! Hjemme halv tolv, litt skravling og kosing med sambo og så fant vi senga. Deilig å sove lenge i dag, føler meg skikkelig uthvilt! Rakk noen omganger på babyjakken før jeg gikk, og så innom en butikk for å bytte en topp jeg kjøpte før vi dro. Toppen var fin den, en svart omslagstopp med noe glitter på, men den satt ikke noe fint på meg i det hele tatt. Så da byttet jeg den i en helt mørk olabukse, det har jeg ønsket meg lenge. I tillegg kjøpte jeg en ny svart bukse, min favorittbukse synger nok dessverre på siste verset... Og nå altså jobb. Sambo har sagt at han skal ha ferdig middag til meg når jeg kommer hjem en eller annen gang i kveld, det kommer til å bli mye styr med statsbudsjett på jobb i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1328 Del Skrevet 14. oktober 2005 En ting mindre å stresse for: vi har fått leie et lokale til ettermiddagen på utdrikningslaget! De skulle ha 400 kroner for det, det er jo ingenting!! ... i helgen skal jeg sette opp budsjett og detaljert plan for dagen, og sende til den andre forloveren. Så kan vi snakkes til uka og se om det er noe vi skal endre på, før vi sender ut innbydelsen i slutten av neste uke eller begynnelsen av uka etter det igjen. Da er det enda 1 måned igjen til selve dagen. Og jeg er faktisk ganske stolt av at vi ligger såpass bra an! ... det er fremdeles en del detaljer som står igjen og som må falle på plass, men det er veldig mye som allerede ER på plass i hvert fall! Og mens jeg skrev dette fikk jeg enda en tekstmelding fra ei som gjerne ville være med! Da er vi vel oppe i 15-16 stk som har sagt helt sikkert at de kommer, og fire-fem som er litt usikre. Da regner jeg i hvert fall med at vi blir over 10 stk, selv med ting som skjer i siste liten, sykdom osv. I dag er jeg skikkelig inspirert av Sissel Kyrkjebø, av alle ting! Så et skikkelig stilig bilde av henne i går, med en svart topp med dyp v-utringning, svart smalt skjerf løst knyttet rundt halsen og svarte pulsvarmere med perler. Så jeg har det samme, bare ikke pulsvarmerne. Ny svart topp med flaggermus-ermer er jeg superfornøyd med!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 14. oktober 2005 #1329 Del Skrevet 14. oktober 2005 Du er snill du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1330 Del Skrevet 14. oktober 2005 Synes jo det er morsomt også da, April! ... ikke så mye igjen nå, forresten. Jakken mangler ermene, og bittelitt nederst på kanten. Og sjalet mangler silkebåndkant. Og så mappen, den er jeg så smått i gang med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1331 Del Skrevet 14. oktober 2005 På vei til jobb i dag møtte jeg ei kjempesøt jente med sjal og store lyse krøller. Hun gikk forbi, men snudde rett bak meg og pirket på meg og sa "Du, unnskyld meg altså, men hva slags parfyme har du på deg? Den luktet utrolig godt". Det er sånt som gjør at man blir i ekstra godt humør!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. oktober 2005 #1332 Del Skrevet 14. oktober 2005 På vei til jobb i dag møtte jeg ei kjempesøt jente med sjal og store lyse krøller. Hun gikk forbi, men snudde rett bak meg og pirket på meg og sa "Du, unnskyld meg altså, men hva slags parfyme har du på deg? Den luktet utrolig godt". Det er sånt som gjør at man blir i ekstra godt humør!! ← Ååå, det er sånt jeg ofte har lyst til å gjøre, enten det gjelder parfyme eller klær eller sko eller noe, men tør aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1333 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ikke jeg heller, MrsL, men så er det jo såå utrolig koselig når folk sier sånn til meg!! ... en halvtime til jeg skal stikke fra jobb. Er sliten og sulten, men jeg har da i det minste fått gjort litt nytte for meg! Nå skal jeg skrive ut alle listene mine, så kan jeg oppdatere og legge til og trekke fra i helgen. Jeg fant forresten en sånn film for å printe ut og trykke på t-skjorter, på Claes Ohlsson. Jeg har jo tenkt på å bestille en genser til bruden, men hvis jeg kjøper sånn film så kan jeg kanskje lage til hele gjengen? Bare det å kjøpe 15 t-skjorter kan jo fort bli dyrt, da... Eller kanskje bare kjøpe sånn film og lage en egen versjon av Märthas 30-årskjole? Med masse forskjellige bilder og ting som betyr noe for henne? :klø: For t-skjorter er kanskje ikke verdens beste ide i november? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. oktober 2005 #1334 Del Skrevet 14. oktober 2005 Nei, det var en kul idè med Marthakjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 14. oktober 2005 #1335 Del Skrevet 14. oktober 2005 Märthakjole bare at på genseren liksom? Som hun kan ha på seg hele dagen? Jo, jeg tror det kunne bli kult faktisk... .... så kanskje vi andre kan ha små buttons i steden? Det selges nemlig også på nettet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 15. oktober 2005 #1336 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ah, herlige lørdag!! Sambo forsvant akkurat ut døren for å dra på noe bilgreier med en kompis, vi har bare kost oss hele dagen. Sett på film, jeg har strikket og vi har tatt livet med ro. Ganske så deilig, ja! I kveld blir det kino, tror jeg. Utrolig godt å ikke ha noen MÅ-ting, bare gjøre akkurat det vi har lyst til. Jeg diller litt med bilder på pc-en, sørfer litt og småplanlegger litt på utdrikningslaget. Kan man bedre ha det, egentlig?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 15. oktober 2005 #1337 Del Skrevet 15. oktober 2005 Høres ut som en perfekt helg, lmari! ... ikke så mye igjen nå, forresten. Jakken mangler ermene, og bittelitt nederst på kanten. Og sjalet mangler silkebåndkant. Og så mappen, den er jeg så smått i gang med. Jeg gleder meg!! Ha en fin lørdag og kos dere masse! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1338 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jobb igjen, men det gjør meg faktisk INGENTING!!! Har hatt verdens beste helg, bare kost oss og slappet skikkelig godt av, og selv om det var tungt da klokka ringte i dag, så rakk jeg å ligge tett inntil myk&varm samboer i noen minutter, og ikke minst få hadet-nuss før jeg gikk på jobb! Har ny mørk olabukse, hvit skjorte og store smykker + spisse støvletter, og føler meg fiiin!! Og kunne ta i bruk den nye vinterjakka mi i dag tidlig, det er så deilig når det er skikkelig chilli ute og så likevel være varm... Livet er neimen ikke så verst dere!! Helgen ble altså helt strålende fin. Kom hjem i halv ni-tiden på fredag, ble møtt av sambo på Rema1000, og handlet kylling, brus og masse snacks. Laget deilig kyllinggryte og slappet av i sofaen. Lørdag tok vi livet med ro, jeg koste meg med strikketøyet mitt og slappet av i sofakroken. Sambo dro med to kompiser på noe bilgreier, da han kom hjem gikk vi ut for å spise og så på kino for å se Izzat. Kjempeherlig å være "på date" bare vi to!! Deilig mat, og filmen var også veldig bra! I går tok vi livet med ro til litt utpå dagen, så gjorde vi en innsats i leiligheten: skiftet på senga, vasket opp og litt generell shinings. På ettermiddagen gikk vi en deilig tur i parken, det var strålende sol og deilig å røre på seg! I sjutiden kom L&S med medbragt pizza, og resten av kvelden så vi på tv og skravlet med dem, sambo mekket vafler og vi bare kooooste oss! Og nå er det altså ny uke. Deilig å jobbe på dagtid, da ser man solen ute og vet at man skal gå hjem klokka fire som normale folk. I ettermiddag skal jeg innom en garnbutikk på vei hjem fra jobb, har bestemt meg for at det blir votter med paljetter&perler til venninner til jul, så må ha litt mer Kitten-garn. Pluss en litt mindre rundpinne til ermene på omslagsjakken, som forresten blir fiiin!! ... vurderer om jeg skal lage omslagsjakker til to søte små jenter jeg kjenner i julegave, men må se an tiden litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 17. oktober 2005 #1339 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kollegas graviditet er offisielt, nå er hun 12 uker på vei og fortalte til sjefssjefen i dag tidlig. Han hadde visst nok sagt: "så bra at du sier i fra så tidlig, da er det lettere for meg å planlegge i forhold til vikarkabalen".... Det er langt fram dit, men jeg har jo et ørlite håp om at han tenker på meg i den sammenhengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 17. oktober 2005 #1340 Del Skrevet 17. oktober 2005 Høres ut som er herlig helg det der! Som du strikker - og handler garn! Har mine prosjekt jeg og, men syns alt tar så lang tid... Har lyst å strikke noen små gensre for å ha til julegaver, men tar jo sånn tid med tynne pinner og babyull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå