Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2005 #1201 Del Skrevet 20. september 2005 Og ryddinga - vi er bortreist i helga, så det er bare å ta seg en tur! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 20. september 2005 #1202 Del Skrevet 20. september 2005 Man skal glede seg litt til julen i september og oktober! Jeg gleder meg jo nesten minst like mye til å begynne selve planleggingen jeg da.... Gleder meg til å glede meg, liksom! Har hatt en liten notisbok hvor jeg har skrevet inn julekort og gaver og sånn de siste 10-12 årene. Men i fjor kjøpte jeg meg en mye større, knallrød notisbok, så i løpet av høsten skal jeg skrive over de tidligere julene i den nye boka, og så er den klar for en ny jul! .... skriver ned vanlige gaver der også, synes det er kjekt å ha alt på ett sted. Et word-dokument funker også til sånt, men denne boka ligger ved siden av meg når jeg pakker opp pakkene på julaften, og så skriver jeg bare ned med en gang, så glemmer jeg det ikke. Har brukt litt av kvelden på å redigere den kopierte KG-dagboken min, jeg synes det er moro å printe den ut og sette inn i en perm. Da er det liksom lettere å lese den skikkelig. Så utrolig mye koselige hilsener fra dere alle!! Ble litt oppgitt da jeg leste det jeg hadde skrevet om kvelden den 20. september i fjor, altså nøyaktig ett år siden. Det handlet nemlig om jobb og bekymringer for jobb.... Så ett år har gått, og jeg har ikke kommet meg noe lenger. Ikke rart jeg begynner å bli sliten og lei av å bekymre meg for jobb!! I morra skal jeg vel ikke gjøre så mye mer enn tidligere denne uka: se på opptak av Kaoskontroll (jeg så jo bare med et halvt øye her i dag) og Thomas Giertsen. Og så strikke på babyteppet mitt samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1203 Del Skrevet 21. september 2005 Jobb igjen. Hvilken dag er det egentlig i dag? Onsdag? Kunne like gjerne vært torsdag eller mandag for alt jeg vet - er litt i koma nå. Allerede trøtt og sliten av uka, det har skjedd så mye og det er så mye spekulasjoner at jeg blir helt gal. Gjør mitt aller, aller beste for å lukke ting ute og ikke tenke på det i det hele tatt, men det er neimen ikke enkelt. Ble kalt inn på redaktøreneskontor i dag da jeg kom på jobb - det hadde skjedd en feil i en tabell på sider som jeg sto ansvarlig for. Vanligvis ville en sånn ting ha knekt meg fullstendig, men en kombinasjon av at jeg faktisk hadde mitt nesten på det tørre, at sjefsdama er en utrolig flott dame og av at jeg har begynt å gi litt mer fa**, gjør at jeg bare tenker: "Javel. Da får jeg bare skjerpe meg litt ekstra mye i dag i steden". Deilig følelse! Vi ble sittende i over en halvtime og snakke om fremtiden på avdelingen. Hvis jeg skal tolke henne riktig, så er hun veldig på mitt lag. Hun sa faktisk også at "hvis jeg kunne få bestemme så skulle jeg gjerne ha byttet ut noen av de fast ansatte med deg". Det booster selvtilliten veldig, selvfølgelig. Og plutselig fikk jeg tilbake litt av troen på at jeg har like stor sjanse for andre her på det ene vikariatet som faktisk finnes... Vi får se. Det var en god prat i hvert fall. Særlig fordi hun også sa at for henne var det utrolig viktig med noen av de egenskapene/erfaringene som jeg faktisk innehar... Har kost meg i sofakroken i formiddag: sett på opptak av Kaoskontroll og ThomasGiertsen og strikket på mitt deilige, bløte babyteppe. Rakk akkurat å klemme og kose litt på sambo før jeg forsvant ut døren, har på meg min nye, deilige og bløte strikkejakke i nydelig grønnfarge og synes egentlig livet, alt tatt i betraktning, faktisk kunne vært verre. ... joda, det KUNNE vært bedre også, men det snakker vi ikke noe om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2005 #1204 Del Skrevet 21. september 2005 Og der var gode, gamle lmari tilbake igjen! SÅ FLOTT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. september 2005 #1205 Del Skrevet 21. september 2005 Ja, jeg synes det er greit å være ferdig med julegavene i god tid på forhånd. Jeg liker nemlig å bruke litt på oss selv når vi endelig har litt ekstra penger i hendene. Og i år er det jo litt spesielt - vi må spare til adopsjonen. Også tåler jeg ikke julestress i butikker og KØ KØ KØ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1206 Del Skrevet 21. september 2005 Det var jo det jeg sa, Kverula: jeg måtte bare en bitteliten tur ned i kjelleren, for så å komme opp igjen! Og nå er jeg der jeg pleier å være!!! Var forsåvidt det i går også, det kom kanskje ikke så godt fram? Jeg skal forresten søke på en intern stilling som er lyst ut. Altså, litt vanskelig å forklare, men vi gjør jo litt forskjellige ting for forskjellige deler av avisen, og nå skal jeg søke på å jobbe med å redigere sport.... Jeg er jo ikke spesielt sportslig av meg, men er veldig interessert i det, så jeg kunne egentlig godt ha tenkt meg å jobbe med det også. Har ikke så veldig stor tro på at jeg skal få den jobben da, men det er utrolig viktig å vise at man er interessert og at man er villig til å være fleksibel og prøve seg på forskjellige ting. Akkurat når det gjelder kø så er jeg helt enig med deg, MrsL!!! Slitsomt å stå i kø i butikker før jul, ja.... Jeg er sånn at jeg synes det er koselig å gjøre ganske mye ferdig i november og tidlig i desember, og så heller spare noen få gaver til den siste uken. Da får jeg liksom med meg den deilige og hektiske julestemningen som er i byen rett før jul, men uten å stresse livet av meg... Jeg skal nok lage en del av julegavene selv i år også - som de siste tre-fire årene. Har en del venninner som jeg bytter gaver med, og til dem synes jeg det er koselig å lage noe i steden for å kjøpe. Vi bruker ikke så mye penger på gaver til hverandre, og da er det koselig med noe hjemmelaget enn noe billig ræl, liksom. Har tenkt litt på å strikke og tove votter som skal pyntes med paljetter og perler, og så kanskje lage noen trådsmykker til noen av dem. Skal på Europris neste helg, da kan jeg hamstre billig garn som er perfekt til toving! ... og siden jeg skal lage ganske mange av dem så er det greit å begynne tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1207 Del Skrevet 21. september 2005 Fikk utvekslet noen ord med en annen mellomleder også, han bare fnøys av meg da jeg snakket om at dette kunne bety at jeg forsvant ut døren.... Litt deilig å vite at jeg har folk som heier på meg!! Begge de jeg har snakket med i dag har jo faktisk noe å si her i huset. Så får vi se da, om det betyr noe i det lange løp. Jeg er redd de velger den personen med lengst intern erfaring i steden.... Gud, jeg skulle ønske jeg hadde noe mer vettugt å snakke om enn jobb, men det er liksom det som surrer rundt i hodet om dagen, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 21. september 2005 #1208 Del Skrevet 21. september 2005 Været da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2005 #1209 Del Skrevet 21. september 2005 *syns jeg følte vibbene fra noen negative tanker her, men det var vel bare innbildning* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1210 Del Skrevet 21. september 2005 Neeeeeida, Kverula, her tenker vi bare positivt!!! ... jeg måtte bare prøve å skru meg selv ned litt, etter å ha fått skryt fra to av de viktigste sjefene her i huset. Du vet jo at jeg er livredd for å ta ting på forskudd... Sambo og jeg har tenkt å bestille oss billetter til Raskemenn på Edderkoppen (hvis noen husker den gamle signaturen min, den med "heeeellllooo, I just arrived in my fantastic boat, så er det dem), men har bestemt oss for å vente til jeg får ny vaktplan. Jeg vet egentlig bare hvordan jeg jobber ut denne uka, og at jeg har helt fri neste uke. Så får vi bare avvente og se hvilke dager som passer. Fremdriftsplanen min for høsten begynner virkelig å ta form, det er deilig å vite at jeg har alt planlagt i det dokumentet. Ingen fare for at jeg plutselig glemmer noe til utdrikningslag eller andre ting, for nå er alt sirlig ført inn under måned og noe også under uke. Så får vi se om jeg klarer å huske på å oppdatere den, da! Planleggingsfrik!?!? JEG!?!??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2005 #1211 Del Skrevet 21. september 2005 Nehei, du planlegger ikke no' særlig du, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1212 Del Skrevet 21. september 2005 Dette er tydeligvis dagen for de GODE nyhetene, i motsetning til mandagen som var dagen for de dårlige. En kollega av meg fortalte nemlig at han hadde hørt noe om en prosjektstilling som hadde dukket opp, han mente at de hadde bestemt seg for det i dag. Det er i så fall en dagstilling, på den avdelingen der jeg mener at jeg har jobbet meg skikkelig inn i sommer.... Jeg jubler så langt i fra enda, prøver faktisk å tenke minimalt på det, men det har jo vist seg her at ting skjer fort og kan slå begge veier. Men det betyr i hvert fall at ting så langt i fra er så låst som det jeg trodde!!! Jeg er egentlig ferdig med jobben for i dag, men kan ikke gå hjem enda. Det kan jo fremdeles skje ting og tang. Så nå skal jeg altså sitte her i tre timer og bare glane, tenker jeg! joda, må jo følge opp litt av det jeg har levert fra meg også, da, men likevel. Har et utall antall lister å kose meg med, så det går nok sikkert greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 21. september 2005 #1213 Del Skrevet 21. september 2005 I morra må jeg ringe banken, jeg så på kontoen min nå at jeg er trukket to ganger for et uttak på 600 kroner. Det har vært trøbbel med den minibanken tidligere, så jeg håper dette bare er en feil og ikke noe mer alvorlig... Heldigvis er jeg fremdeles kunde i den lokale banken, hvor nabodamen hjemme sitter i kassa, så jeg kan bare be om å få snakke med henne så vet hun hvem jeg er og sånn. Det er kjekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #1214 Del Skrevet 22. september 2005 Så fort det kan snu seg - og det er jo veldig bra da! Du skal se det løser seg denne gangen også! Du får lese litt i dagboka di fra i fjor og se når det løste seg den gangen! Irriterende med feil, og telefoner som må tas. Kjekt å kjenne noen i banken da, jeg syns i hvertfall at det må være letter å ta den telefonen da. Jeg kvier meg for sånne telefoner... Litt pyse på telefonen kan man vel trygt si... Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 22. september 2005 #1215 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg synes heller ikke sånne telefoner er så morsomme å ta, Kverula... Enda jeg har ringt mange tusen telefoner i mitt liv i jobben, de siste 11 årene, så synes jeg fremdeles det er litt tiltak å ringe noen telefoner. Men nå viste det seg at jeg ikke behøvde å ringe likevel. For da jeg sjekket kontoen min i dag tidlig, så var det plutselig IKKE to uttak fra kontoen på kontooversikten, men likevel like lite penger som i går. Men når jeg regnet på det så jeg at det var fire VISA-trekk som hadde gått gjennom i går, så det var det som gjorde at det var blitt mindre penger. Hvorfor det sto to uttak der, vet jeg ikke. Men deilig å slippe å styre med det, da! Fikk absolutt ikke sove i går. Gikk hjem kvart over to, tre kvarter tidligere enn jeg egentlig skal. Men da klokka var fire lå jeg fremdeles lysvåken i senga, helt til jeg plutselig kom på å ringe vaktsjefen for å dobbeltsjekke en ting. (han er på jobb til kvart over fire) Da jeg fikk bekreftet at den tingen var riktig på trykk, sovnet jeg med en gang. Spørs nok om ikke det var underbevissheten som jobbet, gitt... Hjernen kvernet på jobbting hele tiden, det begynner å bli ganske slitsomt... Nå skal jeg bare gjøre det vanlige: dusje, spise frokost og så sløve en time eller to i sofaen. Har en plan om å gå ned på Bogerud for å kjøpe bittelitt garn, sånn at jeg kan prøve meg fram på en vott eller to og kanskje en liten tøffel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 22. september 2005 #1216 Del Skrevet 22. september 2005 Lykke til vidre med jobbinga. Håper virkelig at det løser seg, OG det gjør det jo! MEN du må passe på å ikke planlegge jula fortidlig. Den er ikke før 24.12. Jeg er helt enig med deg at det er moro å rydde i alle andres ting enn mine egne. Kjæresten klager bare over at han ikke finner noe. Han kaller vel ryddingen min for noe som systematisert flytting av ting. Ha en kjempe fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 22. september 2005 #1217 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Sånn, på jobb igjen. Noen timer med jobbing nå, så er jeg halvveis i arbeidsuka! Dere andre har vel helg snart dere, men så har dere jammen meg ikke fri hele neste uke heller! Sjefene er tydeligvis ikke ferdige med denne dumme feilen som sto på trykk i går, så de har visst styra noe voldsomt med det i dag også. Jeg kjenner faktisk at jeg er blitt veldig mye flinkere til ikke å la en feil sende meg rett til kjellers. Jeg gjør en god jobb, og det må jeg også bli flinkere til å stole på selv. Så jeg gir fa** jeg! Dro litt tidligere hjemmefra, var på Bogerud for å kjøpe garn. Fy flate, det er en ganske mye bedre økonomisk opplevelse enn å handle garn på min poshe garnbutikk på Majorstua, ja!! Kjøpte 14 nøster med garn: to turkis mohair-aktige, to brune mohairaktige, seks i rødt garn til toving og fire i offwhite garn til toving. I tillegg kjøpte jeg strømpepinner i str 5,5. Tilsammen: 200 kroner!! På min faste garnbutikk hadde det antagelig kostet det dobbelte... Særs fornøyd, altså!! Når jeg i tillegg har kjøpt meg vinterjakke, som ikke er verdens enkleste ting å få tak og ikke minst bli fornøyd med, så er jeg i strålende humør i dag! ... og da jeg kom på jobb og sjekket kontoen så hadde jeg jammen meg fått lønn også! Jeg klager ikke, nei! Det er usigelig kjipt å jobbe på kveldstid, men det eneste stedet man faktisk ser fordelen av det, er på lønnsslippen. Så nå fikk jeg utbetalt 5-6000 kroner mer enn jeg gjør når jeg jobber dagtid, og jeg klager ikke på det heller, jeg!! I løpet av kvelden skal jeg lage meg et lite budsjett, siden vi skal på tur om to uker så er det greit å holde litt oversikt over pengene denne måneden. Vil jo gjerne virkelig kunne kose meg på tur uten å tenke over hvor mye penger jeg bruker! Og så har jeg lyst til å lage meg en liten håndarbeidsliste, jeg ble inspirert av å lese inne hos Klips i dag. Når jeg kommer inn i en garnbutikk sånn som i dag, så blir jeg helt matt og får lyst til å kjøpe alt garnet de har. Men så ender jeg kanskje ikke opp med så mye, fordi jeg ikke bare vil kjøpe garn jeg ikke skal bruke til noe. Men hvis jeg har en liste å shoppe etter, så kan jeg finne masse garn! Kanskje jobbe litt nå, så går kvelden enda fortere?!? Endret 22. september 2005 av lmari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 22. september 2005 #1218 Del Skrevet 22. september 2005 Budsjett for oktoberlønn: 9000 til ulike sparekontoer 3000 i regninger (nrk-lisens, blant annet) 3500 i husleie og internett 3500 for Glasgow-billetter. 10.000 til mat/trikkekort/klær/moro Disse 10.000 fordelt på ukene til neste lønning: Uke 38: lønn torsdag kveld (800,-) Uke 39: fri (2300,-) Uke 40: jobb - Glasgow i helgen (2000,-) Uke 41: fri (2300,-) Uke 42: jobb (2100,-) Uke 43: fri. Lønn tirsdag. (500,-) Penger å bruke i Glasgow tas fra sparekontoen. Jepp, da er det jo bare å følge budsjettet, da! Noen uker bruker jeg sikkert mer, noen mindre. Men nå er i hvert fall pengene fordelt på de forskjellige ukene! Synes jeg hadde så god råd at jeg slo til og bestilte meg noen strikkeoppskrifter og garnnøster fra Nøstebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 22. september 2005 #1219 Del Skrevet 22. september 2005 Fikk utvekslet noen ord med en annen mellomleder også, han bare fnøys av meg da jeg snakket om at dette kunne bety at jeg forsvant ut døren.... Litt deilig å vite at jeg har folk som heier på meg!! Dette skrev jeg i går etter å ha snakket med den ene mellomlederen. I dag ringte han til meg på jobbtelefonen, bare for å si at jeg ikke skulle bekymre meg for dette, at han skulle krige for å beholde meg og at det ikke kom på tale at jeg skulle forsvinne ut... Veldig god følelse!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 22. september 2005 #1220 Del Skrevet 22. september 2005 Håndarbeidsprosjekter: * Løst og mykt strikket brunt skjerf, garn kjøpt på Bogerud i dag. Strikket løst på store pinner, og slippe ned masker når jeg feller av, sånn at det blir mønster. * Strikke turkis trekantsjal til meg selv, garn kjøpt på Bogerud i dag. * Tove turkise, brune og grønne stykker som kan klippes til å bli blomsternål til å ha på jakka. * Strikke votter i offwhite garn og tove, pynte med paljetter og perler, se om det kan bli julegave til venninner? Garn kjøpt på Bogerud i dag. * Strikke tøfler i rødt garn og tove, muligens julegaver? * Finne mønster til en enkel babykjole, strikke i rødt med hvit pelskant nederst? Julekjole til to søte småjenter på 8 mnd og 5 mnd? * Har altså bestilt mønster til omslagsjakke, kjole og litt småtteri fra Nøstebarn, pluss brunt garn og gammelrosa garn. Omslagsjakker til S og M? * Finne mønster til enkel babygenser, bursdagsgaver til S&M? * Tove rød veske og røde votter, julegave til M (3 år) * Tove stort rødt stykke til å lage røde julehjerter fylt med julelukt, julegave til sambos tante&onkel. * Strikke til C sin baby som kommer i februar - vognteppe i mint/blått/hvitt med hvitt fleecepledd på baksiden. * Gjøre ferdig strikket rosa kjede med stor stein, lime fast låsen. Hvis det blir fint kan kanskje tove selve kjedet og kjøpe flere steiner? * Inspirasjon fra jente på trikken i dag: brunt langt rettstrikket skjerf med tynne striper i gull innimellom. * Har en ide om et vognteppe i gult/rødt/oransje stripete remser som er tovet og sydd sammen og så rød fleece på baksiden. Men gjøre ferdig det andre vognteppet først, ja... Pluss at jeg så noen utrolig kule tovede smykker i en eller annen hobbyblogg på nettet, har spurt pent om å få oppskrift og ser for meg at det kan bli en fin julegave til mamma. Hvis jeg får det til, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå