Gjest lmari Skrevet 12. september 2005 #1081 Del Skrevet 12. september 2005 Kroppen ikke helt klar for å snu døgnet bare ved et trylleslag: da sambo var helt i koma rundt midnatt, ble jeg liggende og lese i MarianKeyes: Sushi for nybegynnere. Ikke lest noe av henne tidligere, enda hun er dronningen av chickflicks. Men det var faktisk veldig bra!! ... ikke minst fordi boken handlet om ei jente som flytter til Dublin, der jeg var i mai. Morsomt å kjenne seg igjen, særlig i shoppingen. Når hun på toppen jobber i et jenteblad og hverdagen hennes var en "tro" kopi av sånn jeg hadde det da jeg jobbet i jenteblad, så ble jeg helt oppslukt!! Prøvde å slukke lyset i to-tiden, men ble liggende med masse ideer og tanker som kvernet i hodet. Så jeg sto opp og ble sittende en times tid i stua og drodle i notisboken min, i 7. sansen osv. Tydelig at hjernen min trengte å få ut litt, det var så mye som kvernet oppi der! Men da var jeg selvfølgelig stuptrøtt i dag tidlig, og sto ikke opp før tolv. Jaja. Dusje nå, og så begynne vaskekjeller-løpingen klokka ett. Skal vaske tre maskiner, satser på at skittentøyskurven er godt redusert da. Innimellom skal jeg bare gjøre sånne småting som egentlig bare er koselig, rydde litt og stulle rundt. .. og så så deilig vær da gitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. september 2005 #1082 Del Skrevet 12. september 2005 Sambo kom hjem fra guttetur med litt småtterier til seg selv, og til meg hadde han med en dvd med en britisk tv-serie vi begge liker (Two Pints of Lager and A Packet of Chips, Please), og Skittles. Selv om man får kjøpt Skittles i Norge også nå om dagen, så er det likevel ekstra stas å få en sånn enorm pose. Skittles-en betyr noe helt spesielt for oss også, vi har en internhistorie fra vår aller første ferie sammen (London&Manchester, påsken 1998) som handler om Skittles... Han hadde kjøpt seg litt klær også, og siklet på en dress men ikke turt å kjøpe den uten at jeg hadde sett den. Så kjekt at vi skal dit om 3,5 uke, da, så kan vi se nærmere på den da! Men han HADDE kjøpt slips! Utrolig lekkert slips i mellomblått, nesten lyseblått. Heter det dueblå, tro? Det er i hvert fall i nøyaktig den fargen jeg hadde tenkt å få sydd kjole til nyttårsaften! Coincidence? I think not!! Fargen er veldig fin, og jeg tror absolutt den kler mitt lyse hår og blå øyne også. At det også er den samme blåfargen som på invitasjonene og som bruden tenker å bruke i buketten, er jo bare et tilfeldig sammentreff... Nå gjelder det bare å finne et stoff i den riktige fargen, og så blir det spennende å se om min syvenninne klarer å kopiere et skjørt jeg har. Hadde opprinnelig tenkt på å få henne til å sy en jakketopp også, men i natt har jeg pønsket og pønsket og lurer på om kanskje jeg skal be henne sy en stroppetopp etter en annen singletaktig topp jeg har, og så heller finne en kort jakke eller noe å ha utenpå? Tror hun har lettere for å sy en singlettopp enn å kaste seg ut i en jakketopp uten mønster. ... noe med lange armer må jeg uansett ha, for det er antagelig kaldt på nyttårsaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 12. september 2005 #1083 Del Skrevet 12. september 2005 Herlig med din kjære hjemme igjen da! Sushi for nybegynnere var veldig god syns jeg også, det meste jeg har lest av M. Keyes er i grunnen det! Gøy dere har funnet og bestilt tur til Dublin, blir sikkert topp. Har aldri vært der selv, men hører stadig fra slekt og venner som har vært der at det er en fabelaktig by. Håper å kunne lokke med meg sambo på en tur nå i høst/vinter, kanskje vi skulle tatt turen dit..*drømmer* Nyt friuken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. september 2005 #1084 Del Skrevet 12. september 2005 Ikke Dublin, men Glasgow, Coral! ... Vi var i Dublin i mai, det er en kjempekoselig by!! Bare å bestille! Vi reiste med SAS, fra tirsdag til fredag eller noe sånt, og da fikk vi veldig billige billetter. Regner med at det er en typisk weekendtur-by, og da får man alltid billige billetter i midtuken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. september 2005 #1085 Del Skrevet 12. september 2005 En av mine kolleger har blitt ansatt i en annen avdeling på huset... Det bør vel bety en åpning hos oss? Har sendt mail til sekretæren om å få fri de dagene i oktober når vi skal på tur. Hun svarer alltid så "negativt" - nå skrev hun: "Jeg noterer meg ønskene dine, så får vi se om vi kan oppfylle dem". Det betyr altså at joda, det går bra, du skal få fri. Jeg har lært meg å tyde kodene hennes nå.... Har satt på den første maskinen, sendt mail til sekretæren og sendt sms til kusine i London med bursdag i dag. Spise litt mer frokost nå, og fortsette småryddingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 12. september 2005 #1086 Del Skrevet 12. september 2005 Ikke Dublin, men Glasgow, Coral! ← Aha Visste jo egentlig at det var der dere skulle, teknisk feil! Har lyst å dra til både Glasgow og Dublin jeg! Har vært i Skottland, men da i Aberdeen (Helgetur, vi likte oss veldig godt der). Satser på vi får til en storbytur snart, helst på denne siden av jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #1087 Del Skrevet 12. september 2005 3.turen til samboern din til Glasgow - bare i ÅR! Og så jeg og mannen da, som muuuuligens klarer å få til en tur til Roma om et års tid. Kanskje... Noen ganger føler jeg det som om jeg bor på en annen planet enn alle dere andre. Fortsatt god friuke, lmari! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 12. september 2005 #1088 Del Skrevet 12. september 2005 Titt-tei! Blir så sinnsykt Skottland/Irland-sulten av å være innom her. Merkelig nok. Ha en herlig friuke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 12. september 2005 #1089 Del Skrevet 12. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. september 2005 #1090 Del Skrevet 12. september 2005 Hadde nettopp en pinlig situasjon med mamma ang. akkurat de to byene. Vi snakket om hva jeg skulle ønske meg fra Dublin, der mannen er, og hun foreslo en bok om en McIntosh som hun og pappa hadde kjøpt da de var i Glascow, hvor han var en kjendis innen ArtDeco som jeg er så betatt av, og vi var veldig fornøyd med ideen vår. Eller så blir det vel morsomst for deg om han kjøper en kilt til seg selv, sa mamma. Ja, svarte jeg, men han er jo ikke i Skottland, han er i Irland minst ti minutter hadde vi skravlet om dette uten at noen av oss tenkte på at vi snakket om to forskjellige land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #1091 Del Skrevet 12. september 2005 Morsomt, Klips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1092 Del Skrevet 13. september 2005 Klips, så morsomt!! Det er ikke lett å vite forskjell på Skottland og Irland, nei. Og strengt tatt er det ikke sååå store forskjellen når man er der heller... Det ble en riktig så koselig kveld i går. Egentlig er jo mandagene hellige her i huset - siden jeg er ferdig med kveldsuke og vi bare vil sitte i sofaen og klappe på hverandre. Men søndagen ble liksom helligdagen denne uka, siden jeg hadde fri. I går var vi litt slække begge to, satt i sofaen i kosebuksa etter middagen og så på film. Men så ringte sambos søster som var i byen og ville vise venninnen sin leiligheten vår. Da var det bare å skifte og vaske opp etter middagen, og når vi først var i gang så kunne vi like gjerne invitere noen på valgvake med vafler også! Så da kom lillesøsteren og venninnen først, og så kom L&S etterpå. L&S ble helt til halv ett, da fikk vi noen lunde konstantert at vi får ny stasminister (ja, skrivefeil med vilje), og vi hadde en veldig koselig kveld! Sambo dro i gang vafler, og vi så på bilder innimellom alle prognosene. I dag er det altså Operasjon Kjøkken. Skal avrime fryseren, bruke ovnsrens på ovnen og skrubbe den skikkelig, rydde i skapene og endelig pakke bort kaffemaskinen som står på benken og ikke blir brukt (bruker heller presskanne når jeg lager kaffe til gjester.) Vaske kjøleskapet, og rett og slett shine skikkelig. Hvis jeg klarer, skal jeg også flytte fram komfyr og kjøleskap for å vaske bak. Puh!!! Ikke noe å vente på, er det vel? Jeg skal sette i gang spilling på pcen, og så ta meg en ny KG-pause om litt, så da har jeg motivasjonen i orden i hvert fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 13. september 2005 #1093 Del Skrevet 13. september 2005 Ha en flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 13. september 2005 #1094 Del Skrevet 13. september 2005 minst ti minutter hadde vi skravlet om dette uten at noen av oss tenkte på at vi snakket om to forskjellige land ← Bra det ikke bare er meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1095 Del Skrevet 13. september 2005 Du må også ha en strålende dag, iingvild!! Nei, det er flere av dere, Coral! Jeg har min første KG-pause. Har satt i gang ovnsrens, hatt fram ovnen og fryseren og vasket bak dem. Satt i gang avriming også, men det tar nok litt lenger tid. Så reint som dette har det antagelig ikke vært bak komfyren så lenge vi har bodd her! Komfyren sto nemlig allerede på plass da vi flyttet inn, og hadde blitt brukt i 6 mnd. Og jeg har i hvert fall ikke hatt dem fram på disse 3,5 årene ( Jeg høres jo ut som en skikkelig sjuske!!!). Men det var faktisk ikke så ille der. Litt støvete, men ikke noe en støvsuger og en klut ikke kunne fikse! Vi har komfyren og kjøleskapet stående tett inntil hverandre, så det blir litt søl på kantene, men det er også lett å skrubbe bort. Nå er det kjøleskapet inni som står for tur, tror jeg. *effektiv* Sendte forresten ut meldinger til alle jentene som bruden ønsker seg i utdrikningslaget sitt i går. Ikke fått så mange svar, mest fra folk hun har studert med i utlandet som synes det blir langt å komme for en fest. Jeg er selvfølgelig enig, synes bare det var ok å invitere dem uansett! Ellers er det ikke mange svar enda, men så var det da også bare en sånn "sett av datoen-melding". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 13. september 2005 #1096 Del Skrevet 13. september 2005 Altså, for å gjøre kjøleskapsvaskingen litt morsommere, skrev jeg liste over hva vi har i kjøleskapet: 1 rosevin 1 musserende vin 1 bolle vaffelrøre (rester fra i går) Rørt jordbær leverpostei makrell i tomat Margarin Bordpakning med smør Salami Kokt skinke Gulost Brunost Tyttebærsyltetøy Blåbærsyltetøy Krydderost 2 tacosaus 1 bx mais Majones Kaviar Løk Poteter Ketchup 2 øl (Erdinger) Bringebærsyltetøy Jordbærsyltetøy 2 melk 2 saft: funlight Bringebær, Gøy champagne 1,5 l Villa Champagnebrus Chilisaus 3 flasker Smirnoff Ice 1 bx Dark Dog 1 Tonic Småflasker med bla Vodka, Cointreau Sur agurk 2 hostesaft 2 solkrem 1 solhattmikstur Aloe VeraKrem 13 parfymer ( ) 21 neglelakker 24 filmer (rester fra vanlig fotografering) Kastet endel frukt som var blitt dårlig, så det må fylles på igjen. Pluss tomat, agurk og egg. Jeg har lært av min kokkevenninne å alltid ha hvitvin eller musserende kaldt i kjøleskapet, for da kan du by uanmeldte gjester på det mens du tenker ut hva du skal koke i hop eller sender samboeren på butikken! Og det verste er at jeg har hatt bruk for det mange ganger, hvitvinen er jo aldri kald når man har lyst på den! Jeg har alltid drømt om et velfylt kjøleskap hvor man bare kan trylle fram det man trenger for å mikse i hop noe godt. Men det er ikke så enkelt, vi klarer ikke å bruke det opp selv og det er jo grenser for hvor lenge ting kan oppbevares og bare vente på at man får gjester eller at man får inspirasjon til å lage noe spennende! Burde kvittet meg med både noen parfymer og noen neglelakker, men jeg har ikke hjerte til å kaste det... Ellers var det vel et typisk ungtparutenbarn-kjøleskap, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 13. september 2005 #1097 Del Skrevet 13. september 2005 Mye bedre utrustet enn vårt kjøleskap for tiden iallfall. Jeg har ikke vært i form til å dra på butikken, iallfall ikke handle mer enn akkurat nødvendig. Så vi har vel ei flaske brus, jordbærsyltetøy, hvitost, leverpostei, øl, hvitløksaus/dressing, BBQ-saus, grillolje, ketchup, sennep og en bringebærbiola i kjøleskapet. (Men - har ei laaaaang handleliste i veska, så skal svinge innom butikken på vei hjem fra jobb idag...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. september 2005 #1098 Del Skrevet 13. september 2005 Sur agurk Kan du ikke bare kaste den agurken, da, tenkte jeg. Helt til jeg kom på at det var slett ikke en slik agurk som man ofte kan finne i mitt kjøleskap: på bunnen og pill råtten Men derimot slik agurk som aldri kommer i nærheten av mitt kjøleskap og som jeg sier syltet om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 13. september 2005 #1099 Del Skrevet 13. september 2005 Mm! Nå fikk jeg lyst på brødskive med jordbærsyltetøy og hvitost! Det skal jeg løpe ned og spise nå, med mindre det er noe god varmmat. Kantina og jeg strides nok i våre oppfatninger om hva som er godt og ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 13. september 2005 #1100 Del Skrevet 13. september 2005 Blir jo sulten av matpraten her inne. Jeg og sier sylteagurk. Og det er jo litt godt på leverpostei og hamburger! *notere på handlelista* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå