Gjest lmari Skrevet 9. juni 2005 #541 Del Skrevet 9. juni 2005 Sånn, jeg kjenner husmor-genene mine bare strutter! Har vasket opp og ryddet sånn at det er helt shinet her, det gikk fortere enn jeg hadde trodd! Og sååå deilig det er å tenke på at jeg ikke behøver å stresse med det i morra ettermiddag! Nå skal jeg skrive handleliste for i morra, har bestemt meg for å lage foliebakt laks/ørret med masse grønnsaker og litt hvitvin og urter, og så ovnsbakte poteter og champignon ved siden av. MMMMmmm!! Sunt og godt, og så blir vi ikke så tunge i magen at vi bare sløver i sofaen etterpå! Vi er seks stykker, så det er sikkert ikke den billigste middagen jeg kunne satset på. Men fisk er jo faktisk billig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2005 #542 Del Skrevet 9. juni 2005 Syntes i grunn det hørtes ut som nettopp en av de billigste middagene du kunne satset på, jeg! Laks, poteter og sjampinjonger? Hva koster det, liksom? OK, du kan kanskje ta av med urteutvalget, men da er prisen den samme enten det er 2 eller 6 pers. Håper det blir koselig! Når flytter dere to, forresten? Spennende med sånne planer... Og ja, det er lov til å drømme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 9. juni 2005 #543 Del Skrevet 9. juni 2005 Nei, du har sikkert rett, Pepita! Jeg tenker liksom at laksefileter koster litt, men jeg kjøper det jo så sjelden, så det kan jo være dødsbillig for alt jeg vet!!! Grønnsaker ER jo billig, så det blir nok ikke så himla dyrt, nei! Og ikke minst er det sunt og godt, det er viktig! Vi drømmer veldig om landet og hus og hage og sånn, vi. Men vi er egentlig enige om at det kanskje ikke blir akkurat nå. I fjor høst, da jeg vurderte den jobben uteavbyen, sa sambo at han så for seg tre år til i byen. Ergo snart bare to år til i byen. Det tror jeg egentlig kan passe bra. Men det avhenger så veldig av jobbmuligheter (det er bittelitt for langt å pendle, selv om det går an i en periode). Vi følger med på husmarkedet hjemme, forresten. Greit å se hva som er til salgs og hva slags priser det ligger på. Men vi har enda ikke vært på visning, og heller ikke bestilt prospekter, så det er liksom bare på drømme-stadiet. ... sambo er litt fedup av jobben sin (den han elsket for 1,5 år siden, jeg forbanner den fusjonen så jeg blir helt grønn. Dumme-dumme-jobben er det nå...), og har funnet et hus han sier han kunne tenke seg. Han snakker mye om det, men når jeg sier "ja, men da drar vi på visning da, og hører hva vi kan få i lån", så feiger han ut. Han er nok ikke helt klar enda, det er ikke jeg heller. Byen i to år til, og så ut på landet for å være supermamma og superhusmor og lage masse barn og bake boller og koke kakao og brenne bål i skogen osv. Naive barndomsdrømmer, sier du? NÅ er det helt shinet her, jeg har snakket med sambo som var mektig imponert over midnattsol og bare savnet meg bittelitt (sånn er det når alle de andre jobbgutta står rundt mens han snakker!), og nå skal jeg finne senga! Bare en dag igjen til helg, jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2005 #544 Del Skrevet 9. juni 2005 Byen i to år til, og så ut på landet for å være supermamma og superhusmor og lage masse barn og bake boller og koke kakao og brenne bål i skogen osv. Naive barndomsdrømmer, sier du? Hva? Jeg har fått sånne drømmer først det siste året, jeg! Du har pm, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #545 Del Skrevet 10. juni 2005 Byen i to år til, og så ut på landet for å være supermamma og superhusmor og lage masse barn og bake boller og koke kakao og brenne bål i skogen osv. Naive barndomsdrømmer, sier du? Du er nå søt da, lmari! Og forresten, de har akkurat hatt halvprispåfremkalling hos Fotoknudsen nå - fikk bildene mine forrige uke, jeg! Ha en finfin fredag! Kose deg med gjester i kveld! Nå skal jeg straks ut og henge på en stige jeg - i strålende solskinn! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 10. juni 2005 #546 Del Skrevet 10. juni 2005 :blomst_opp: God helg til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 10. juni 2005 #547 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvis du flytter et sted med togforbindelse (og det går i hop med jobb og barnehagehenting) kan jo pendlingen bli din helt-alene-slappe-av-tid: bærbar pc med kg, en bok, håndarbeid, sove... sånt er godt når du er supermamma med bollebaking resten av fritiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. juni 2005 #548 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg mente kanskje egentlig "barndomsminner" tror jeg, Pepita! Altså sånn jeg husker at det var da jeg var liten! Så flink du er som maler da, Kverula! God helg til deg også, Iowa! Hm, det kunne kanskje høres ut som en god plan det der, Klips. Men det frister liksom ikke såå mye å pendle 1,5 time hver vei. Det går for en periode, men ikke i lengden. Nåja, det er egentlig ikke aktuelt heller, vi ser begge for oss at vi skal ut av byen også jobbmessig, og det er helt greit. Fikk selvfølgelig ikke sove i går, det var jo så tomt og rart i senga mi! Men så er det fredag i dag, og en herlig følelse å stå opp i helt strøken leilighet. Håper dagen i dag går fort-fort, sånn at helgen kan komme! Det bokteltet du snakker om frister veldig, Klips! Kanskje jeg skulle tatt lunsjen ute i dag og tuslet meg en tur? Vi vant forresten masse priser i går, men som jeg trodde så var det ingen av mine sider som vant. Stor stas at avisen vant så mye, da. Og jeg er ikke spesielt skuffet heller, jeg syntes jo ikke de sidene mine var så spesielle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2005 #549 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg mente kanskje egentlig "barndomsminner" tror jeg, Pepita! Altså sånn jeg husker at det var da jeg var liten! Åja, da, så... Tenkte i grunnen du var sånn jente som har drømt om bryllup og barn og kakao og sånn helt siden du lærte å si "klesklype", så egentlig var det jo ikke så rart. Ha en fin dag, selv om ikke dine sider vant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 10. juni 2005 #550 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg!?!?? Faktisk ikke. Verken barn eller bryllup, egentlig. En periode skulle jeg aldri gifte meg, en annen skulle jeg kun gifte meg hvis jeg fikk ha svart kjole og stå midt på banen til favorittlaget mitt... Så neida, denne jenta har nok ikke drømt om sånt før helt i det siste, egentlig. Sjefen skulle plutselig ut for å spise lunsj, så da slo jeg til og stakk bort på det berømmelige bokteltet som Klips tipset meg om. Kom tilbake en hel time seinere, det var laaange køer... Men et spill (Quizikon) som jeg har ønsket meg en stund, og så fire-fem bøker. Helt ok! Nå er det straks helg, sånn reint bortsett fra at jeg skal jobbe i morra også. Penger, penger, penger... Men i kveld skal jeg i hvert fall bare kose meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2005 #551 Del Skrevet 10. juni 2005 Har hørt om det teltet der på radion i hele dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. juni 2005 #552 Del Skrevet 11. juni 2005 På jobb igjen. Fristet ikke spesielt å gå på jobb i dag, men jeg kan leve fint med det. Tenker bare på de pengene jeg tjener! Kvelden i går ble fantastisk hyggelig. Jeg slutter aldri å bli forundret og glad og lykkelig over hvor godt vi snakker sammen, vi jentene. Det svinger liksom fra de alvorligste ting, til skikkelig fjasing. I går ble det mye fokus på K med 7-mnd-mage, hun er den første i gjengen og alle synes jo det er stas. Men så synes jeg det er så flott at det er rom for at TM kan få tårer i øynene og si at hun er redd for at hun aldri kan få barn, pga en skade hun har, og så er det liksom helt i orden. Vanskelig å sette ord på, men det er så godt å være en del av et fellesskap der folk er så trygge på hverandre at sånt er greit... Maten ble tatt godt i mot: laksefiletene ble (om jeg skal si det selv...) rådgode, potetene var knall og soppen også. Deilig å spise så sunt og godt!! M sov over hos meg til i dag, det var koselig men også litt ekstra styrete. Hun våknet tidlig, og jeg burde jo egentlig ha sovet ganske lenge i dag, siden jeg skal jobbe til tre i natt. Holder ikke å stå opp klokka ti da... Jeg prøvde å sove litt på formiddagen etter at hun dro, men det var håpløst. Så da får jeg bare satse på at det går seg til utover kvelden, akkurat nå er jeg ganske trøtt. Kveldens mål er bare å holde konsentrasjonen oppe - det har vært så mye feil denne uka og jeg vil ikke være den som fortsetter trenden. Så her er det bare å konse-konse! *streng* Gikk innom Platekompaniet på vei til jobb - fant ingen av de dvd-ene jeg hadde sett på nettet. Men greit det, da sparte jeg de pengene. Og så innom H&M for å se etter en hvit tunika, den hadde de ikke i min størrelse, så da sparte jeg de pengene. Og så innom KappAhl for å se etter en hvit bukse, men den hadde de ikke flere igjen av, så da sparte jeg DE pengene også! Jeg har jo spart nok til hele uka i dag, jeg! Fikk tak i fotopapp til bryllupsalbumet, pluss limstifter, så nå er jeg klar for mekking av album! I morra krysser jeg fingrene for at det øsregner hele dagen, sånn at jeg kan kose meg inne med album og film/musikk og alenetid. Tipper dere andre håper jeg ikke får ønsket mitt oppfylt!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #553 Del Skrevet 11. juni 2005 Helt greit at det regner hos deg, bare ikke det gjør det hos meg! Stas med baby på gang i vennegjengen - jeg har akkurat fått vite at ei venninne av meg skal ha baby i november! Fikk høre det av ei felles bekjent av oss, så jeg har ikke snakket med den vordende mor enda, hun er visst bortreist i helga! Det er stas! :D Så godt at dere har en sånn sammensveisa og god vennegjeng, lmari! Høres veldig, veldig bra ut! Har ingen sånn gjeng jeg - har vel alltid hatt få og nære venninner. Nå er vi spredt for alle vinder, og det er ikke ofte vi treffes og kan ha sånne kvelder som du beskriver, lmari. Savner det til tider... Håper konsentrasjonen din er på topp, vennen - og med så mange penger spart i dag og så mye penger tjent i løpet av disse kveldstimene så ligger det vel an til en SKIKKELIG shoppingrunde om ikke så lenge! DET er noe å konse på, det! God kveld på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. juni 2005 #554 Del Skrevet 11. juni 2005 :o Oi. Jeg sitter på jobb sammen med en dame som er voldsomt opptatt av astrologi og horoskoper osv. Jeg synes egentlig sånne ting er bare "tull og tøys" Vi begynte å snakke så smått om det, og hun viste meg en side hvor vi kunne taste inn sånn at vi fikk opp mitt horoskop. Hun tolket det for meg sånn bare bittelitt mens vi satt her, og det var litt skummelt.. Det stemte bare så innmari nøyaktig på meg og hvem jeg er...... Det var nesten litt ekkelt at hun kunne ymte frampå om hvem jeg er og hva jeg føler, bare ut fra den tegningen på nettet, liksom... Spennende. Og ekkelt. Men mest spennende. Nå vil jeg bare høre mer, mer, mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 11. juni 2005 #555 Del Skrevet 11. juni 2005 Nå har vi lekt og tøyset og vært alvorlig om horoskoper og astrologi hele kvelden. Det er egentlig ganske spennende, selv om 99 prosent av meg sier at dette bare er tull. Likevel kjenner jeg at jeg blir fascinert når så mye stemmer! Fant disse egenskapene ved Steinbukken på en nettside: * Du må gjøre alt selv. * Du tar ansvar. * Du liker best å ha kontrollen selv. * Karriere er viktig for deg. * Du liker tradisjoner. * Du liker trygghet. * Du liker planmessighet. * Du er meget målrettet. * Status og posisjon er viktig. Det er nesten skummelt hvor godt dette stemmer på meg..... Moro! Nå er vakta straks over, det har gått veldig greit. Kveldsjobbing er faktisk ganske gøy når det er sånn en gang i blant! Det trodde jeg vel egentlig aldri at jeg skulle si.... I morra er planen at det skal øsregne ut, sånn at jeg kan sitte inne og kose meg med pledd, album og siste sesongen av Friends på dvd! Jeg kom nemlig plutselig på at jeg har kjøpt den, men nesten ikke sett noen av episodene! Jej! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 12. juni 2005 #556 Del Skrevet 12. juni 2005 I morra er planen at det skal øsregne ut' date=' sånn at jeg kan sitte inne og kose meg med pledd, album og siste sesongen av Friends på dvd! [/quote'] I skrivende stund ser det ut til at den planen skal gå i boks. Det regner i alle fall hos meg. Og da gjør det nok det hos deg også. Ha en koselig søndag ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #557 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei! Horoskop og astrologi er spennende, spesielt når man finner ut hvor mye som stemmer og passer til deg som person. Men jeg har litt vanskelig for å tro på det. Kan jeg spørre om hvilken nettside du fant det om steinbukken? Skulle gjerne lest litt om vannmannen. Høres ut som en god søndagsplan du har! Kos deg så masse. Jeg er ikke noe flink til å legge igjen spor etter meg, men vil si du har en inspirerende og fin dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. juni 2005 #558 Del Skrevet 12. juni 2005 I morra krysser jeg fingrene for at det øsregner hele dagen' date=' sånn at jeg kan kose meg inne med album og film/musikk og alenetid. Tipper dere andre håper jeg ikke får ønsket mitt oppfylt!?[/quote']Ser ut som det gikk i boks, ja. Jeg er kjempefornøyd med det, har så masse innendørsting å ta meg til, at det liksom skal være sommer har jeg nesten glemt uansett. Håper du nikoser deg i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 12. juni 2005 #559 Del Skrevet 12. juni 2005 Håhåhåhå, gjett om jeg koser meg! Det virkelig øsregner ute, og det er så deilig å være inne! Jeg har alt jeg trenger - litt cola light, limstifter, album og masse bilder! Har begynt på Friends-bunken, og bare koooooooser meg!! Sambo setter seg snart på flyet på Svalbard, han lander ikke på Gardermoen før i sjutiden i kveld, så det er enda noen timer igjen med alene-tid. Jeg savner han og gleder meg vilt til å se han igjen, men akkurat nå var det veldig deilig å bare være meg selv og kose meg under pleddet! Håper dere andre har en strålende søndag også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2005 #560 Del Skrevet 12. juni 2005 Skikkelig inneogklippeoglimebilder-vær i dag ja! Du fikk det som du ville! Blir fint å få hjem samboern din igjen da - tipper det blir mye kos og klem i lmari-heimen i kveld! Kose deg under pleddet! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå