Gå til innhold

lmaris planlegginger

Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Hm. Jeg skjønner at mine drømmer om walk in closet kommer til å bli knust når jeg får det. Men jeg får bare trøste meg med at MITT walk in closet selvfølgelig kommer til å bli kjemperyddig og organisert..... :wink:

Jeg tror fremdeles at det hadde blitt ryddigere om jeg bare hadde hatt litt bedre plass, for nå er det så stappfullt at alt raser ut om jeg skal ha tak i det som er nederst...

Joda, Etoile, det er godt å savne litt. Men jeg savner liksom "litt" bare han er borte en kveld, jeg. Når han skal være borte hele helgen, savner jeg "myyyye".... :ler: Neida, det kommer til å gå bra dette altså. Jeg bare liker det så mye bedre når han er hjemme hos meg!

Det sier forresten litt om hvor liten fremdrift det har vært i Lost når man klarer å oppsummere 20 episoder i en liten timesepisode.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Vi har vel ikke akkurat walk in-closet, men vi har et lite rom hvor alt av klær befinner seg (i hyller og skap), samt tørkesnorer, strykebrett, rulle m.m.

Og som folk sier her - så lenge man kan skifte der inne, så blir det også rot. For uansett hvordan klærne er organisert, så må man som regel rote fram noe for å finne noe annet, og så er man i gang. Har man litt dårlig tid så har man ikke tid til å legge på plass igjen, og så er rotet i gang. :wink:

Men selvfølgelig, lmari - ei jente med din sans for struktur og organisering, det er IKKE umulig at det vil fungere hos deg. Jeg blir vel heller overrasket om det IKKE gjør det! :ler:

Det mest fornuftige jeg har gjort i kleshyllene mine, er at jeg har lagt klærne etter farger - så da vet jeg alltid hvor jeg finner "den rosa toppen med v-hals", og slipper å lete gjennom og rote i alt jeg har av hyller.

Men sånt som jeg fant ut for noen måneder siden kan jo hende at har vært en selvfølge for folk i årtier, altså! :wink::ler:

Håper sola skinner hos deg i dag, vennen min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Nå er jeg gressenke for helgen - sambo gikk ut døren kvart over seks i dag tidlig. Stakkars mann... Vi fikk ikke slukket lyset før nærmere ett i natt heller, han måtte jo gå gjennom bagasjen sin flere ganger med meg for å være sikker på at han hadde det han trengte av stillongser og gensere og votter osv osv.

Kommer helt sikkert til å bli en kjempeopplevelse, jeg er misunnelig! Har sendt med han mitt kamera og streng beskjed om å ta MASSE bilder! Forrige gang han tok bilder var vel før vi ble sammen, så han er litt ute av trening, men jeg vil jo se hvordan det ser ut der!

... han var veldig søt da, kom inn og nusset og klemte på meg, vi sa ha det og jeg hørte at han gikk ut i gangen og tok på sko og jakke. Plutselig kom han igjen, for han måtte bare nusse litt til... :hjerte:

I kveld kommer to venninner på besøk til meg, gleder meg veldig til det. Det er kjempelenge siden jeg har sett dem, og vi har det alltid så hyggelig sammen. Den ene av dem er i gang med å prøve på baby, har holdt på i seks måneder nå, så jeg er litt spent på om hun har nyheter til oss. Kommer ikke til å spørre henne, da....

Skal lage min kyllingrett med chili, karri og fløte, eple, banan og ananas. Tror det blir bra!

Kjøpte meg en olabukse i går som jeg skal bytte, men tror ikke jeg rekker det etter jobb i dag. De kommer allerede i halvfem-fem-tiden, og jeg må støvsuge og litt sånn før den tid. Fikk i hvert fall ryddet ferdig på soverommet i går!

Den nye toppen inspirerte meg forresten i dag tidlig også: plutselig slo det meg at det trikset med å ta en hvit singlet under en litt dyp utringet omslagstopp (veeeery Susannah), det kunne jo funke på en annen brun omslagstopp jeg har! Den lå i skapet med prislappen på - tror jeg kjøpte den i Skottland i februar, jeg. Men i dag har jeg den på - og føler meg fiiiin! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvfølgelig å si at jeg også kjøpte de to tingene jeg alltid kjøper på Ikea: telys og dobørster! Nødvendige ting! :ler:
Jeg kjøpte dobørste, som alltid. Faktisk to stykker, siden de var kommet i nye farger. Men ikke telys. Bruker så lite av det på sommeren.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei Kverula, jeg så deg ikke, jeg! Koselig med besøk på morgenkvisten!

Vet du, det høres kjempedeilig ut å ha et helt eget rom til klær! DET skulle jeg gjerne hatt! Jeg skjønner godt at det blir rotete, altså, og for å være helt ærlig så tror jeg faktisk at det kommer til å bli rotete hvis jeg får meg et sånt rom også...

.. jeg er nemlig litt schizofren når det gjelder å være strukturert og organisert... Jeg kan bruke timesvis på å rydde i Mp3-filene mine sånn at alle er merket skikkelig, samtidig som det ligger hauger med klær på gulvet på soverommet. Og spør meg mer enn gjerne om å skaffe passet mitt, selvangivelsen fra i fjor eller kontooversikten fra juli for 2 år siden - de står sirlig i en perm og jeg har full kontroll. Men så er det sånn overflaterot som jeg er så dårlig på... :roll:

... derfor føler jeg at det eneste jeg skriver her inne er at jeg skal rydde soverommet - fakta er at jeg (og sambo) roter det til igjen på null komma svisj. Jeg er nemlig BÅDE et rotehue OG superstrukturert! :ler:

Hm, sortere etter farge.... *gruble* Tviler på at det kan funke hos meg. Hadde jeg bare hatt plass så... Du snakker med jenta som lenge hadde cd-ene sortert etter farge (det er da enkelt å huske at DumDumBoys' SUS er oransje og at Coldplays Parachutes er svart?), så jeg har sansen for fargesortering, altså. Men det funker dårlig når man ikke har så god plass, er jeg redd...

Solen skinner i dag - faktisk så mye at jeg har gått til jobb i bare en topp med 3/4-erm!! :P Kanskje sommeren kommer nå? Håper sola skinner hos deg også, Kverula. Snart helg for deg, nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner her også! Så deilig at jeg gikk til jobb med jakka i hånda og koste meg i ermeløs topp.

Hurra for å bo i Sør-Norge, sier jeg nå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Dobørste er nesten det viktigste på Ikea! Og masse nye farger, men siden mitt bad har alt tilbehøret i oransje, var jeg skuffet over de nye fargene. Kjøpte to hvite i protest! :ler:

Bruker DU lite telys om sommeren, Klips?? Og så jeg som alltid ser for meg at du sitter på balkongen med massevis av telys og myke pledd og leser bok om sommeren? :klø: Merkelig!

:ler:

Jeg bruker faktisk litt telys om sommeren også, synes det er så god stemning med telys når det er sånn nesten-mørkt ute. Men selvfølgelig ikke like mye som om vinteren.

Velkommen til Sør-Norge, Champagnepiken!! :ler: Det er bare å venne seg til det!

Jeg spilte Manu Chao på vei til jobb, og ble helt sommer-salig... Helt til random-innstillingen slo inn, og den neste sangen var "Rocking around the Christmas Tree" med Jessica Simpson! :o En annen stakkar kan jo bli helt årstids-forvirret av mindre! :ler: Mp3-spilleren trenger sårt å få en skikkelig opprydning....

Har bestilt meg noen nye sommerbøker fra Bokklubbens salg, to av dem kom i går: Torgrim Eggens Trynefaktoren og Jan Mehlums Den siste dansen. Hvorfor har ikke jeg sånn koselig lesebalkong som Klips? *surver*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Den nye toppen inspirerte meg forresten i dag tidlig også: plutselig slo det meg at det trikset med å ta en hvit singlet under en litt dyp utringet omslagstopp (veeeery Susannah), det kunne jo funke på en annen brun omslagstopp jeg har! Den lå i skapet med prislappen på - tror jeg kjøpte den i Skottland i februar, jeg. Men i dag har jeg den på - og føler meg fiiiin! :wink:

Så bra, Imari!! Høres veldig stilig ut, jeg har veldig sansen for de omslagstoppene i stilen Trinny&Susannah! Så noen jeg likte veldig godt i forrige uke, kanskje jeg skal dra tilbake å prøve?

Er stadig innom her, forresten, og koser meg med betraktningene og planene dine! Ikke alltid jeg har så mye fornuftig å skrive, men innom er jeg så fort jeg åpner opp Kg :ler:

Håper du får en fin dag, kos deg med jentekveld og deilig kyllinggryte! (har jo prøvd å lage den jeg også, var nydelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hehe, klarer ikke å forestille meg at du kan ha det rotete, lmari! Men det er jo forskjell på overflaterot som du kaller det og rot i "sakene" sine. :wink:

Hvis du spør meg hvor passet mitt er, så svarer jeg nok "kanskje i skuffen i kommoden i gangen, eller nei, nattbordskuffen min...eller la jeg det i skrivebordet, tro?" :ler:

Og selvangivelsen fra i fjor? Joda, den ligger sammen med kvitteringer og betalte regninger fra de siste 2 årene. I en eller annen skuff. Her i huset. Et sted.

Den nye, turkise toppen min ligger i hyllen mellom bukser og hvite topper. Så det så! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Håjoda, Kverula, her kan det være veldig rotete til tider! Men jeg har orden i sakene mine, og ikke minst så har jeg orden i hodet, og det er jo det viktigste! :ler:

Omslagstopper er herlig, Coral, så det er bare å "løp og kjøp"!!

... hun som har vært alene jente på avdelingen i ett år nå er helt i skyene for at jeg har kommet, så nå jentefjaser vi litt om sminke og klær og parfyme osv mens gutta himler med øynene... :ler: Men det er jo morsomt å ha noen som man kan fjase litt med i blant!

I følge Fotoknudsen sin hjemmeside er en kjempediger bunke med bilder (200 stk) sendt min vei! Jeg har liggende en like stor bunke hjemme som ikke er kommet i album enda, så gjett om jeg skal kose meg i helgen!

.. lørdag kveld skal jeg jobbe overtid, men søndagen har jeg helt fri og da er planen å kose meg med album og film. Platekompaniet har dvd-salg til 59,50, og jeg har allerede en lang liste som jeg har lyst på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker DU lite telys om sommeren' date=' Klips?? Og så jeg som alltid ser for meg at du sitter på balkongen med massevis av telys og myke pledd og leser bok om sommeren? :klø: Merkelig![/quote'] :oops: Jeg legger meg før det blir mørkt for tiden :oops:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

:ler: Det blir jo bare skumring om dagen, Klips, så det skjønner jeg godt! Men jeg mener det - jeg har virkelig sett for meg at det er sånn du har det på balkongen din!

Vår avis har visst tatt gull og fått noen flere sølv og bronser i en konkurranse som heter "Årets beste avisside". En kollega mente det var to av mine sider som hadde vunnet, hun husket dem fra oktober og mente de var så fine. Stas at hun husket dem, selv om jeg har veldig liten tro på at de vant! Blir spennende å se - utdelingen er visst i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Vår avis har visst tatt gull og fått noen flere sølv og bronser i en konkurranse som heter "Årets beste avisside". En kollega mente det var to av mine sider som hadde vunnet, hun husket dem fra oktober og mente de var så fine. Stas at hun husket dem, selv om jeg har veldig liten tro på at de vant! Blir spennende å se - utdelingen er visst i kveld.  

WOW!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FANTASTISK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Før dere tar heeeelt av: det var kun hennes gjettinger, hun er ikke spesielt godt informert, altså! :ler:

Så jeg sier det samme som i sta: jeg tror ikke de vant, jeg. Men det er jo morsomt å se hvilke sider som fikk priser, det er alltid inspirerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir moro å høre.

Forøvrig ikke helt galt med hensyn til balkongen min, såvidt jeg husker, har ikke vært der siden i fjor. Har du sett noe balkongvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lmari

Ikke sett noe til noe balkongvær før i dag jeg, Klips!

Nå er det til gjengjeld deilig 20 grader ute, vi har akkurat kost oss ute på jobb-balkongen og det var faktisk varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Tjihi, vi trengte en illustrasjon til en side om tidspress, så nå har jeg tegnet og rablet i min egen bok. Moro! Håper bildet blir kult...

Gjestene mine kommer litt tidligere enn jeg hadde trodd, så jeg får bare kaste meg i en taxi på vei hjem tror jeg. De drar fra Drammen klokka fire, da er de jo hos meg rundt kvart på fem. En time til, og jeg er ikke ferdig her på en stund enda, pluss at jeg må handle på veien hjem... :roll:

Men det blir koselig med besøk, og maten kan jeg lage etter at de kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

En pitteliten snikleser melder seg :sjenert:

I følge Fotoknudsen sin hjemmeside er en kjempediger bunke med bilder (200 stk) sendt min vei!

Jeg må nesten spørre.....vet du hvor ofte de har tilbud på vanlige 10x13 bilder der?

For jeg har 18 album som ligger der og venter på meg, og med 2 kroner bilde blir det fort litt penger :oops:

Håper du har hatt en fin kveld, og den 20 graders kommentaren din hoppa jeg glatt over gitt :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei du Alwa, så koselig med en snikleser!

Sorry, aner ikke hvor ofte de har sånne tilbud. Jeg bare bestiller bilder når jeg har nok (rundt 120-150) jeg, og så får det heller bare koste det det koster. Sikkert uøkonomisk...

Men jeg tror det er ganske ofte de har sånne tilbud, i hvert fall etter jul, påske, mai-høytidene og etter sommeren. Og kanskje to-tre ganger innimellom det også? Jeg synes nesten alltid det står "tilbud" når jeg er der....

Du kan ikke bare begynne i en ende og bestille 100 bilder av gangen, da? Så slipper du å ta absolutt alt i ett jafs, liksom... ?

Har hatt koselig besøk av jentene, er supermett etter god kyllingmiddag og pistasjis til dessert. Ble litt stress etter jobb, jeg trodde hele tiden at de var rett rundt hjørnet og stresset som en gal for å få ting presentabelt her. Merkelig hvor mye man må rydde for å få det strøkent!

Nå vurderer jeg å vaske opp sånn at jeg slipper det samme stresset i morra ettermiddag - da er det jo ny runde med gjester. Skal legge en champis i kjøleskapet, vi har jo en nyutdannet fysioterapeut å feire, dessuten er det sommer og vi må ha gravøl for at M skal flytte ut av byen. Alltid en grunn til å feire!!

Må uansett vente på natta-telefon fra skjærsten min, så jeg kan jo like gjerne gjøre nytte for meg! ;) Savner han, men det går greit altså. Jeg tåler noen dager, men det er jo leeeenge til søndag, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...