Gå til innhold

Dere som er samboere/gift. Eier dere boligen sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan fordeler dere utgiftene? :) 

Anonymkode: c585e...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eier 50% hver. Har totalt felles økonomi. Begges lønn settes på samme konto og alle utgifter betales fra denne. Tjener omtrent like mye.

Anonymkode: a55cd...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier 50/50 og deler alle felles utgifter helt likt. Ellers har vi delt økonomi, men er rause med hverandre om det skulle være noe spesielt. 

Anonymkode: 6c951...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 50/50, noe annet hadde ikke vært aktuelt.

Vi har felles økonomi. 

Anonymkode: 25d92...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er gift men han var arbeidsledig så jeg søkte om lån alene, står alene på alle papirer og betaler lånet alene. Blir sikkert en skikkelig hodepine om vi skulle finne på å skilles.

Anonymkode: fd149...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leiligheten er min, men uten lån. Vi deler alle fellesutgifter 50/50, har ellers separat økonomi.

Anonymkode: dd06a...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står som eier og betaler lånet, hun blir kun lignet for 50 % av gjelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen står alene på boligen, men jeg betaler meg inn. 

Lånet ble til pga hans arv etter bestefaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eier 50/50. 

Fellesøkonomi, men med hver våre lønnskontoer. Pluss en felleskonto. 

Utgifter fordeles. H*n betaler ned på lånet fra sin lønnskonto. Jeg betaler en del faste utgifter + mesteparten av maten. 

Ellers bruker vi penger som vi vil.

Anonymkode: 4d461...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier bolig og alt annet sammen.  Har hver vår lønnskonto og èn felleskonto for betaling av lån og øvrige regninger.  Vi har full innsikt i kontoene til hverandre.  Den som tjener best betaler mest. 

Har hatt det slik i mer enn 40 år, og vi har aldri kranglet om penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier 50/50. Ellers har vi felles økonomi. Krangler aldri om penger, men kan diskutere feks innkjøp og innsparinger. 

Anonymkode: 39aec...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift. Det var kun jeg som hadde egenkapital, derfor eier jeg 75%. I praksis betyr det at jeg hadde halve kjøpesummen, og så har vi lånet sammen. 

Alle utgifter blir betalt felles. Alt vi tjener går til familielivet :) 

Anonymkode: 4ef2a...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holdt på å skilles for en stund tilbake og han fikk da ordnet ektepakt og tok huslånet over på seg selv. Vi har det bra idag, bor fortsatt sammen og jeg betaler leie til han, mulig vi omgjør eierforhold om noen år. 

Anonymkode: 1cf53...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier hver vår bolig, bor i hans. Deler de fleste utgifter 50/50. 

 

Har en felleskonto hvor vi setter inn samme beløp hver måned. Resten av lønnen disponerer vi fritt selv. 

Anonymkode: f7512...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fellesøkonomi. Eier hus og bil sammen. Betaler regninger og handler fra felles konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi eier 50% hver. Vi betaler alle utgifter knyttet til bolig og felles bil med 40/60-fordeling etter inntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres. Vi bygde enebolig for 6 år siden sammen. Begge sto på lånet. Så gikk det 2 år og vi var på randen av skilsmisse og jeg førte over eneboligen på han. Vi har det noenlunde bra nå, men når det gjelder penger så blir vi aldri enige, og har ikke felles økonomi. Selv om jeg vil det, så er ikke han intr i det. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært sammen i en årrekke, er gift og har flere barn sammen. Ts

Anonymkode: c585e...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen eier boligen (arv, har kjøpt ut søsken). Null gjeld. Vi betaler halvparten hver av faste utgifter (betaler inn samme beløp til felleskonto hver måned). Vi har ikke barn (og kommer heller ikke til å få). I mannens testamente står det at jeg arver boligen hvis han dør først.

Anonymkode: d3b23...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svarene deres. Vi bygde enebolig for 6 år siden sammen. Begge sto på lånet. Så gikk det 2 år og vi var på randen av skilsmisse og jeg førte over eneboligen på han. Vi har det noenlunde bra nå, men når det gjelder penger så blir vi aldri enige, og har ikke felles økonomi. Selv om jeg vil det, så er ikke han intr i det. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært sammen i en årrekke, er gift og har flere barn sammen. Ts

Anonymkode: c585e...5ff

Det kan være han er redd det skal skje igjen. Nær skilsmisse. Og at økonomien må ryddes opp i på nytt. Vi var der nylig og jeg stresser ikke med å ha felles økonomi. Han betaler uansett mest fordi han tjener bedre. Jeg betaler min egen bil og halvparten av utgifter knyttet til barna, pluss endel mat, han betaler mest. Synes det funker helt greit og vi har ikke store krangler rundt penger.  

Anonymkode: 1cf53...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...