Gå til innhold

Nabo vil anmelde. Burde jeg være bekymret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

Du har ingenting å frykte.  Men hadde hunden bitt ungen så hadde saken blitt anerledes selv om det er din eiendom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er noe av det skumleste med å ha hund, idiotiske unger og udugelige foreldre.

Men her tror jeg ikke du har noe å frykte, men hadde tatt forhåndsregler. Du skal ikke se bort ifra at denne moren lett kan lyve til politiet for å få resultatet hun vil ha.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp

Du burde virkelig ikke ha noe å frykte, men når man ser hvor mange hundesaker som går til retten kan man jammen begynne å lure.

Jeg mener helt klart at du ikke har noe skyld her. Vet om noen som var i en noe lignende sak og der gikk saken til konfliktrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At moren her skremmer deg og ungen, og bruker legevakten's dyrebare tid på et skrubbsår sier jo sitt. 

 

Anonymkode: 4a66d...d9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper nesten dette bare er oppdiktet av noen som kjeder seg en kveld, men det er jo ganske realistisk... 

Det er jo utrolig mange saker som går, der hunder urettferdig nok må bøte med livet. 
Jeg har alltid elsket dyr (særlig hunder) og lærte tidlig at det aldri var lov å gå bort til fremmede hunder eller i det hele tatt gå inn på andre sin eiendom. Dette hadde jeg ingen problemer med å respektere! så jeg skjønner ikke helt dagens oppdragelse, for å si det sånn. Lærer ikke foreldre barna sine noen ting lenger? 
Hun moren der høres forresten ut som en slik person som vil prøve og få erstatning for alt mulig.
Hun er en av disse som med vilje hadde utført en liten ulykke, dersom hun hadde visst at det kom til hennes fordel. Slitsomme mennesker å ha rundt seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du skal ikke si til gutten og hans mor at "det er litt dumt at han går inn i hagen uten lov". Du skal si at han skal holde seg til helvete unna, fordi du må beskytte hunden din fra barn som ikke skjønner bedre og deres idioter av noen foreldre.

Anonymkode: edd09...960

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man ikke et ord for slike foreldre?😃 Den type foreldre som klager til læreren fordi barnet deres ikke har gjort hjemmeleksa, som mener deres barn aldri har skyld & som skylder på mobbeofferet når deres eget barn blir tatt på fersken i mobbing. En egen rase det der.. Du har ditt på det rene TS, maken til dramaqueen. Det er slike foreldre som får ufordragelige unger pga egen oppførsel. Sønnen hennes vil jo ikke lære noe av dette i det hele tatt,bare at mor alltid står i hans forsvar😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den moren er redd for hunder! Og nå overfører hun redselen til barnet. Har vært i nesten samme situasjon, de anmeldte, jeg anmeldte fordi barnet kastet stein på hunden (steiner på nesten 1kg). Barnevernet ble innblandet. Viste seg at faren til barnet var redd for hunder (kommer fra et land der hunder forbindes med politi og vakthold). Barnet ville bli kjent med hunden, faren nektet det, barnet gikk inn i hagen alene etter å ha kastet stein. Heldigvis var jeg ute, ellers kunne det blitt en stygg situasjon. Vi satte lås på porten, slik at folk som vil inn til oss må ringe i forveien slik at vi kommer ut for å åpne.

Anonymkode: 5b8af...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering herfra:

Har ikke hørt noe mer fra nabodamen, og tolker det som at hun ikke kommer til å gjøre noe mer med tilfellet. Antageligvis fordi hun ikke har noe å komme med. Har møtt på henne et par ganger i gata, men da har vi ikke hilst eller noe -bare gått forbi hverandre. Møtte sønnen hennes da jeg var på tur med hunden, han sa hei og smilte og jeg sa selvfølgelig hei tilbake. 

Tror nok dette går over av seg selv, og håper bare at ikke det skjer noe lignende igjen.. Betryggende å høre at alle her også mener at hun ikke har noen sak, tipper hun har fått beskjed om det både på legevakta og evt hos politiet. Hun virket nemlig litt spak da jeg traff henne i gata, unngikk å møte blikket mitt bla. 

Anonymkode: 8d7b9...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det blir noen sak ut av dette. Men stivkrampe på grunn av skrubbsår? Det er vel litt å overdrive. Det gies vel stivkrampe ved bitt, men det var jo ikke det som skjedde her. 
Dessuten gikk denne nabogutten inn i din hage hvor hunden var. De fleste barn lærer fra de er liten av at man ikke skal oppsøke hunder før man har snakket med eier. Det samme gjelder å leke med hunder, da man ikke vet hva hunden "tåler" eller hvordan atferden er. Det er jo nettopp det gutten har gjort her, i tillegg går han inn i hagen din uten å spørre om det er grei. Det er din eiendom og du hadde hunden fastbundet. Altså lite som tyder på at du har skyld i noe her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering herfra:

Har ikke hørt noe mer fra nabodamen, og tolker det som at hun ikke kommer til å gjøre noe mer med tilfellet. Antageligvis fordi hun ikke har noe å komme med. Har møtt på henne et par ganger i gata, men da har vi ikke hilst eller noe -bare gått forbi hverandre. Møtte sønnen hennes da jeg var på tur med hunden, han sa hei og smilte og jeg sa selvfølgelig hei tilbake. 

Tror nok dette går over av seg selv, og håper bare at ikke det skjer noe lignende igjen.. Betryggende å høre at alle her også mener at hun ikke har noen sak, tipper hun har fått beskjed om det både på legevakta og evt hos politiet. Hun virket nemlig litt spak da jeg traff henne i gata, unngikk å møte blikket mitt bla. 

Anonymkode: 8d7b9...b43

Da har hun nok skjønt at hun ikke kan gå den veien hun ønsket. Hadde hun fått en pekepinn av noen på at hun burde anmeldt, så hadde hun nok fortsatt å informere deg om det. Ved å f.eks. si at "jeg leverte inn anmeldelse i dag" da hun har gått forbi deg i gaten. Legevakten har vel også sagt at det ikke er nødvendig med stivkrampe pga skrubbsår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at ungen smiler og hilser. Da vil jeg tro de har lagt det hele bak seg og at ungen har lært. 

Vil også tro at hun forstår at hun overreagerte da ungen kom skrikende hjem og snakket om hund - å da gå ut og skjelle ut hundeeier kan vel de fleste være truende til å gjøre om de får for seg at ungen har blitt angrepet. Det kan ha vært overdrivelser ved forklaringen og ikke minst misforståelser. Samtidig kan det selvfølgelig også være at dama er ei kjerring. 

En tredje mulighet er at hun har lest denne tråden og ser at hun ikke får noen som helst støtte og forstår at hun har dumma seg ut :)  I så fall: gå og si unnskyld til TS. Om du har med ungen din får han sikkert hilse på hunden under kontrollerte former og se at den ikke er farlig. 

Anonymkode: 43be5...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...