Gå til innhold

Vippestol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser etter en vippestol som gjerne kan ha både ligge- og sittestilling. Aller helst med musikk/vibrasjon. 

 

Noen ide om hva som finnes? Noen vippestol dere har god erfaring med? 

Anonymkode: 2967f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har god erfaring med å ikke sette ungen i vippestol før den er 4 månader.

Anonymkode: bfdc9...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en vuggestol med både vugging, vibrering og musikk. Den falt ikke i smak. Den vi og barna har likt best er babybjørn sin. Den var gull til vår før vi skjønte at hun hadde melkeallergi, det var også da vi kjøpte vuggestolen i ren desperasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjörn sin har liggestilling, ingen musikk og vibrasjon da...

Anonymkode: 02d5d...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd med babybjörn sin! Den har ikke musikk og sånt, men leken aktiviserer masse! 

Anonymkode: 90b6d...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjörn! 👆🏻

Anonymkode: 45673...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken av babybjørn sine?! 

Anonymkode: 2967f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Vi hadde og skal ha Tiny Love vippestol. Utrolig fornøyd med den. Husker ikke om det var to eller tre justeringer, men barnet kunne i alle fall både sitte og ligge flatt. Vugge (man kan velge om den skal stå fast eller vugge) med uro med lys og musikk, da enten musikk babyen kan sove  eller leke til, og man kan skru av/på vibrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fruktfest skrev:

Vi hadde og skal ha Tiny Love vippestol. Utrolig fornøyd med den. Husker ikke om det var to eller tre justeringer, men barnet kunne i alle fall både sitte og ligge flatt. Vugge (man kan velge om den skal stå fast eller vugge) med uro med lys og musikk, da enten musikk babyen kan sove  eller leke til, og man kan skru av/på vibrering.

Spennende. Modelltype?! Skal se litt hva som finnes :) 

Anonymkode: 2967f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fruktfest skrev:

Vi hadde og skal ha Tiny Love vippestol. Utrolig fornøyd med den. Husker ikke om det var to eller tre justeringer, men barnet kunne i alle fall både sitte og ligge flatt. Vugge (man kan velge om den skal stå fast eller vugge) med uro med lys og musikk, da enten musikk babyen kan sove  eller leke til, og man kan skru av/på vibrering.

Sove i vippestol faktisk...

Anonymkode: bfdc9...2ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spennende. Modelltype?! Skal se litt hva som finnes :) 

Anonymkode: 2967f...3d3

Hvis man søker etter «Tiny Love 3 in 1 rocker napper» kommer den opp. Legger med bilde 😊

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sove i vippestol faktisk...

Anonymkode: bfdc9...2ea

Hvis du faktisk leser beskrivelsen kan en baby sove i den når den legges helt flat ja, da blir den som en vugge, og ikke stol. Regner med du er like negativ til å legge en baby i enhver annen vugge man kan ha i stuen, spesielt sånne små gammeldagse😊

F3CE26B2-C668-4532-882B-24CE5318E5A5.jpeg

Anonymkode: 5de3d...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man søker etter «Tiny Love 3 in 1 rocker napper» kommer den opp. Legger med bilde 😊

Hvis du faktisk leser beskrivelsen kan en baby sove i den når den legges helt flat ja, da blir den som en vugge, og ikke stol. Regner med du er like negativ til å legge en baby i enhver annen vugge man kan ha i stuen, spesielt sånne små gammeldagse😊

F3CE26B2-C668-4532-882B-24CE5318E5A5.jpeg

Anonymkode: 5de3d...32e

Kom borti anonym når jeg skulle skru på varsler..😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man søker etter «Tiny Love 3 in 1 rocker napper» kommer den opp. Legger med bilde 😊

Hvis du faktisk leser beskrivelsen kan en baby sove i den når den legges helt flat ja, da blir den som en vugge, og ikke stol. Regner med du er like negativ til å legge en baby i enhver annen vugge man kan ha i stuen, spesielt sånne små gammeldagse😊

F3CE26B2-C668-4532-882B-24CE5318E5A5.jpeg

Anonymkode: 5de3d...32e

Skal si de er blitt avanserte siden sist!

Anonymkode: bfdc9...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også tiny love. Veldig fornøyd! Da han var nyfødt , kunne vi legge han oppi den når han sovna av på dagtid. 

Når han bøe større, brukte vi mer av sittedelen.

Anonymkode: d1c90...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippestol skal ikke brukes til babyer som ikke har lært seg å sette seg opp selv. Så hvorfor gjøre seg avhengig av noe man ikke skal bruke de første 6/7/8 mnd?? Bare tull med de stolene, de gir jo ikke riktig støtte engang.

 

Anonymkode: 2db37...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vippestol skal ikke brukes til babyer som ikke har lært seg å sette seg opp selv. Så hvorfor gjøre seg avhengig av noe man ikke skal bruke de første 6/7/8 mnd?? Bare tull med de stolene, de gir jo ikke riktig støtte engang.

 

Anonymkode: 2db37...857

Tull, man kan bruke vippestol med liggestilling fra dag 1. Alt med måte. 

Anonymkode: 02d5d...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår mange er negative til vippestol her, men det får være opp til hver enkelt å bestemme hva de bruker eller ei. For oss tenker jeg det hadde vært godt med en liten avlastning innimellom når jeg må gjøre noe og har behov for å legge babyen fra meg. Ta en dusj mens babyen blir distrahert av andre ting osv. 

Tror neppe @fruktfest mente at babyen skal sove time etter time i den i stedet for seng, men mer som en avlastning. 

Anonymkode: 2967f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Hvis man søker etter «Tiny Love 3 in 1 rocker napper» kommer den opp. Legger med bilde 😊

Hvis du faktisk leser beskrivelsen kan en baby sove i den når den legges helt flat ja, da blir den som en vugge, og ikke stol. Regner med du er like negativ til å legge en baby i enhver annen vugge man kan ha i stuen, spesielt sånne små gammeldagse😊

F3CE26B2-C668-4532-882B-24CE5318E5A5.jpeg

Anonymkode: 5de3d...32e

Tusen takk, @fruktfest. Jeg skal sjekke den ut :) 

Anonymkode: 2967f...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår mange er negative til vippestol her, men det får være opp til hver enkelt å bestemme hva de bruker eller ei. For oss tenker jeg det hadde vært godt med en liten avlastning innimellom når jeg må gjøre noe og har behov for å legge babyen fra meg. Ta en dusj mens babyen blir distrahert av andre ting osv. 

Tror neppe @fruktfest mente at babyen skal sove time etter time i den i stedet for seng, men mer som en avlastning. 

Anonymkode: 2967f...3d3

Stemmer det😊

De første månedene var stolen i full liggestilling hele tiden, og det var veldig fint å kunne legge henne der når jeg måtte på toalettet, skulle dusje (da tok jeg den bare med inn på badet), lage mat til meg eller flaske til henne osv.

Innimellom sovnet hun i den, og det var ikke helt krise ettersom det var full liggestilling og den nærmest var som en liten vugge. Dersom hun sovnet hos meg eller at det var tid for at hun skulle sove, la jeg henne naturligvis i sengen sin.

Vippestolen er i alle fall kjempe kjekk og KAN brukes allerede fra starten av så lenge man har den flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...